MuscleMeat

Minos Strongman Log

nice haircut, and nice Yoke progress

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.042
Thanks JW. Gaat stukken beter. Op naar de 300! :)

• #2.043
Woensdag PL meet/training:

Squat

10xbarbell
5x60kg
3x100kg
1x130kg
1x160kg (belt/wraps)
1x180kg
0x190kg

Alles gefilmd, miste vooral abs power bij de 190 waardoor ik naar voren kantelde voor mijn gevoel.

Bench Press (paused)

10xbarbell
3x40kg
3x60kg
1x80kg
2x95kg
1x105kg
0x115kg

Miste bij de 115 een klein beetje chest power om volledig uit de onderste positie te komen.

Deadlift

5x60kg
3x100kg
1x140kg
1x165kg (belt/magnesium)
1x185kg
0x205kg

205 kwam totaal niet los, misde gewoon kracht in me benen.

Front Squat

5x60kg
3x80kg
1x100kg
1x120kg (belt om)
1x130kg

Bij de 130kg helemaal all out gegaan, alles gegeven gezien mijn benen aan het falen waren. Barbell gleed naar voren last overgehouden aan mijn rechterschouder.

Vandaag:
Zwemmen, lekker blood flow creeeren en die spieren laten ontspannen voor zaterdag.

30 banen in de kleine bad = gelijk aan 24 in de grote bad. (waar me "PR" nog op 18 stond, nice dus)

Ik upload zo de filmpjes. :)

prima training!

laat die zwemfilmpjes van je ajb maar achterwege!

Stoere training, 4 echte mannen-oefeningen!

vanwaar zo'n training nu ineens?

toch lekker getraind man
jammer dat de 3e beurten niet succesvol waren, je front squat maakt dat weer helemaal goed!

• #2.048
prima training!

laat die zwemfilmpjes van je ajb maar achterwege!

Ik film altijd me PR's in het zwembad. :(

Stoere training, 4 echte mannen-oefeningen!

Ja, en achteraf voelde ik me toch een kleine jochie.

vanwaar zo'n training nu ineens?

Even smaak te pakken krijgen voor zaterdag. :p

toch lekker getraind man
jammer dat de 3e beurten niet succesvol waren, je front squat maakt dat weer helemaal goed!

Ja jammer maar inderdaad achteraf blij dat ik Front Squat nog had gepakt, denk dat ik anders mezelf niet meer in de spiegel kon aankijken.

en waar is het zwem filmpje?

welke chick?

Je mist helemaal geen kracht in je benen. Je deadlift setup is gewoon niet goed.

dude iemand 'press' laten roepen terwijl je bounced maakt het nog geen paused bench :P

Ik vind de squats mooi, deadlift ja die is bij mij ook niet super :) en bench staat je lichaam bij lange na niet op spanning je spartelt tijdens de rep nog met de benen

• #2.056
Je mist helemaal geen kracht in je benen. Je deadlift setup is gewoon niet goed.

True true. Ik pak ze veelste hoog, barbell is niet dichtbij genoeg en ik begin met een kromme rug. Of doe ik nog meer verkeerd/iets anders? :p

dude iemand 'press' laten roepen terwijl je bounced maakt het nog geen paused bench :P

Er zit toch geen bounce in? :p

Ik vind de squats mooi, deadlift ja die is bij mij ook niet super :) en bench staat je lichaam bij lange na niet op spanning je spartelt tijdens de rep nog met de benen

Thanks. Deadlift is niet super nee maar ik wil er wel aan werken om het super te maken, maar uiteindelijk moet ik het hebben van me Squats. :p
Bench is 0,0 techniek, geen arch, geen spanning, niks. :p

eensch met mark hier.

de analyse na je squat fail vind ik ook maar raar, het zag er meer uit als een mental fail... daar waar je naar beneden ging had gewoon de strain of terror moeten beginnen, maar een stemmetje in je hoofd zei waarschijnlijk: **** DIT RED IK NIET!!! en dat geloofde je. op het filmpje zie je niet eens dat je naar voren gaat man. bereid je je overigens voor op een wedstrijd ofzo dat je weer met wraps ging maxen?

@ je bench... no offence, maar dat zijn geen paused presses, die 105 is gewoon touch n go en die 115 helemaal

mijn tip: ga weer eens langs bij papendal ;)

Thanks. Deadlift is niet super nee maar ik wil er wel aan werken om het super te maken, maar uiteindelijk moet ik het hebben van me Squats. :p

hoe bedoel je: "moet het hebben van men squats"? als je de wraps zou af doen dan zou je een vrij normale verhouding hebben tussen je squat en deadlift. dan zit je op 170 vs 200 ofzo?

Laatst bewerkt:

hahaha

Squats gaan echt erg goed vooruit fawaz, techniek ziet er echt goed uit. blijf alleen de houding van je hoofd en nek raar vinden, kijk jezelf is aan of richt je op een puntje op de muur iets boven ooghoogte. hele stomme comment maar als ik je hoofd met mijn duim afplak tijdens het filmpje is je lichaamshouding goed :)

True true. Ik pak ze veelste hoog, barbell is niet dichtbij genoeg en ik begin met een kromme rug. Of doe ik nog meer verkeerd/iets anders? :p
de barbell is net té dichtbij, daarom bolt je rug ook. doordat je te dicht bij de barbell staat gaan je schouders voor de bar komen, en als je dan gaat beginnen pullen komen deze weer boven de bar maar aangezien je heupen/benen blijven staan bolt je rug...

bij squat lijkt het alsof je bij het unracken te ver gaat staan, als je unrackt lijkt het net of je een noodpas naar achter moet zetten of je valt op je gezicht :)

nja bij bench zit er echt 0,0 spanning in je lichaam, iets breder vasthouden gaat ook natuurlijker aanvoelen bij jou heb ik de indruk :) verder vind ik de pauze wel meevallen en zie er niet echt een bounce in (al heb ik daar niet echt op gelet :p)

lekker bezig jonguh!!!!!!!!!!!

Terug
Naar boven