AndroidHealthClinic

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.061
Vandaag training bij Papendal. Veel tips en tricks gekregen van Pjotr en Pardeep. Heb alweer zin in de volgende training en de beginnerswedstrijd. :)

Squat

5x40kg
3x70kg
3x105kg
2x145kg (belt)
2x165kg (belt/wraps)
1x180kg (belt/wraps, 1e rep was niet diep genoeg nog een keer gedaan, wel diep genoeg)
1x190kg PR (voelde best easy aan)

Lol ik doe normaal 3 rondjes met wraps om me knieen, Pardeep zei "laat mij het anders doen voor je", 7 rondjes en een helse pijn maar het Squat veel makkelijker. :p

Bench Press (alles paused)

3x60kg
3x80kg
2x100kg
Hier zei Pjotr dat ik tijdens me pauze instort en daarbij veel spanning verlies. Opnieuw benchen met 90kg.
5x90kg
5x80kg
8x80kg

Deadlift

5x70kg
3x120kg
1x160kg (mixed grip met magnesium)
1x195kg (belt)
1x205kg PR (****ing strain, zeer intens maar gehaald en zonder hitch/thighride blablabla)

Zeer geslaagde training en nogmaals veel zin om hier mee verder te gaan.
200kg Squat zit er zekers in als ik beter me wraps omdoe.

Je hebt meer als mij gelift vandaag !

• #2.063
Hell yeah!!

:roflol:

leuk getild vandaag en wat ging die deadlift nog makkelijk

Goede squat :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Goed gewerkt Fawaz! :thumbs:

sooooo, 190 squat PR en 205 DL PR, heel erg goed bezig geweest man !! Erg mooi om te lezen, en ben 'jaloers' op je begeleiding haha, maar ja ik ben te oud he !! :D

Gaat goed fawaz, ik denk dat je er uber veel zult leren want kracht zit er wel ;)

congrats @ je dood til en skwot

• #2.071

Smeerlap. :p

Thanks John, ging zeer lekker voor mijn gevoel.

sooooo, 190 squat PR en 205 DL PR, heel erg goed bezig geweest man !! Erg mooi om te lezen, en ben 'jaloers' op je begeleiding haha, maar ja ik ben te oud he !! :D

Haha is inderdaad jammer. Ze hebben veel toekomstplannen ook op internationaal niveau dus ik blijf zeker actief liften bij de NPB.

Gaat goed fawaz, ik denk dat je er uber veel zult leren want kracht zit er wel ;)

Thanks Kevin, inderdaad het wordt grotendeels techniek controleren, de gewichten komen vanzelf wel.

congrats @ je dood til en skwot

Thanks Erwin.

Wat vervelende nieuws, heel veel last van me schouders overgehouden aan de training. Grote kans dat het gaat om een Slijmbeursontsteking aangezien ik last heb bij het botgedeelte van me schouder en rotatie killing is. Behandeling van de dokter is volgens mij hierbij niet nodig?

De dokter gaat er niet veel meer aan doen dan een cortisone(?!)spuit in geven, als hij denkt dat de ontsteking al ver genoeg gevorderd is.
Ik zou je aanraden zoveel mogelijk combinaties van Ibuprofen en Paracetamol te nemen als je maag verdragen kan. :D
Ik neem tegen (chronische) slijmbeurs ontstekingen enorme hoeveelheden en wat rust, en sindsdien heb ik de dokter daarbij niet meer nodig.
(Ik ging tot 4x/dag "4x500mg Ibu met 4x400mg Para" zonder problemen, maar niet iedereen kan daar tegen i.v.m. maagklachten)
Succes.

Jammer van je schouders.. :( Maar wel goed gelift zaterdag!

Mooie pee ers el mi mi mi MINOTAURO OH OH

beterschap met je schouder

• #2.076
De dokter gaat er niet veel meer aan doen dan een cortisone(?!)spuit in geven, als hij denkt dat de ontsteking al ver genoeg gevorderd is.
Ik zou je aanraden zoveel mogelijk combinaties van Ibuprofen en Paracetamol te nemen als je maag verdragen kan. :D
Ik neem tegen (chronische) slijmbeurs ontstekingen enorme hoeveelheden en wat rust, en sindsdien heb ik de dokter daarbij niet meer nodig.
(Ik ging tot 4x/dag "4x500mg Ibu met 4x400mg Para" zonder problemen, maar niet iedereen kan daar tegen i.v.m. maagklachten)
Succes.

Geen flauw idee of ik er tegen kan. Gebruik nooit medicijnen en voor een hoofdpijn grijp ik zeer sporadisch een paracetamol. Ik zal het wel even proberen kijken hoe ik erop reageer, thanks John. :)

Jammer van je schouders.. :( Maar wel goed gelift zaterdag!

Zeer jammer, maar blijkbaar heeft me lichaam rust nodig. Thanks Nadia.

Mooie pee ers el mi mi mi MINOTAURO OH OH

Haha zeer dank Mike. :D

Thanks CP.

Wat vervelende nieuws, heel veel last van me schouders overgehouden aan de training. Grote kans dat het gaat om een Slijmbeursontsteking aangezien ik last heb bij het botgedeelte van me schouder en rotatie killing is. Behandeling van de dokter is volgens mij hierbij niet nodig?

Slijmbeurs is anders. Bij slijmbeurs is je mobiliteit enorm beperkt. Kan je je arm nog boven je hoofd krijgen?

Klinkt als hetzelfde dat ik had. Je hoort waarschijnlijk ook een knak.

Ga er mee naar de fysio, eentje die verstand van zaken heeft.

Knopen laten wegmasseren door een pro, rust, niet zwaar meer banken, en meer rug/rear delts/shrugs trainen met isolatie oefeningen. Dat viel me sowieso al wel op in je trainingen.. weinig rows/chins/latpulldowns.

• #2.078
Slijmbeurs is anders. Bij slijmbeurs is je mobiliteit enorm beperkt. Kan je je arm nog boven je hoofd krijgen?

Klinkt als hetzelfde dat ik had. Je hoort waarschijnlijk ook een knak.

Ga er mee naar de fysio, eentje die verstand van zaken heeft.

Knopen laten wegmasseren door een pro, rust, niet zwaar meer banken, en meer rug/rear delts/shrugs trainen met isolatie oefeningen. Dat viel me sowieso al wel op in je trainingen.. weinig rows/chins/latpulldowns.

Zeer moeizaam kan ik me arm boven me hoofd krijgen. Het kost me veel pijn en moeite en recht erboven lukt niet.

• #2.079
Nog langs de huisarts geweest, het is sowieso geen Slijmbeursontsteking zoals Mark dus ook aangaf. Het gaat gewoon om overspanning en waarschijnlijk is er het een en ander op mini formaat gescheurd. Het gaat om de aanhechting van me schouders en biceps. Ik moest gewoon rustig aan doen met me linkerschouder maar mocht wel verder trainen. Nou voor mezelf neem ik deze week nog even rust, ik zal morgen nog even lekker zwemmen en volgend week waarschijnlijk weer aan de ijzer zitten afhankelijk van hoe ik me voel. Genezing duurt circa 10 dagen.

Slecht nieuws gelezen over Ibuprofen Fawaz...
Dus mijn/ons wondermiddel is misschien minder schadelijk dan ik dacht...

Wat je hebt klinkt een beetje hetzelfde als wat ik (al maanden) heb aan mijn rechterschouder.
Ik kan hem nog wel in alle standen krijgen, maar moet dat wel met beleid doen.
Ook "kraakt" mijn schouder soms.
Ik "negeer" het nog even want anders kan ik nooit meer trainen.

Hopelijk is de rust die je neemt voldoende om er helemaal vanaf te geraken.
Zwemmen is misschien wel een goed idee trouwens.

Succes er mee.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven