XXL Nutrition

Minos Strongman Log

Nice train en pr mino!

Goed bezig Fawaz!

Waarom zou je bij 120 squat al belt gebruiken??

Lekker getraind Fawaz! Ben je er zondag?

Nice bench man.

Wat doe je aan stretch-werk? Flink volume maak je Mino laatste dagen! Nieuw schema?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.893
Wat doe je aan stretch-werk? Flink volume maak je Mino laatste dagen! Nieuw schema?

Yes, Coan voor me deads. Ma/vr is Coan, wo is BP/SQ en zelf inschatten wat ik doe.

Meerdere stretchoefeningen:

Schenen:
-zitten met je knieen op de grond en met je kont op je voeten proberen te zitten.

Knieen:
- BW Squats
- Jump Squats.

Hamstrings/glutes:
- tenen/grond (proberen) aanraken met gestrekte benen (eerst zeer wijde stance, dan iets minder en daarna voeten naast elkaar).
- pullthroughs met bands.
- per been gewoon volledig strekken (soort van 1 benige split) op een mat.

Quads:
-voet met de hand vast houden en heupen naar voren gooien.

Schouders:
- Dislocates met bands.
- Olympische oefening die ik op me channel heb upgeload. (achterste koppen en lats)
- Facepulls. (achterste koppen en lats)

Heupen:
- Voeten vastpakken terwijl je staat en dan naar beneden zakken alsof je wilt Squatten, zo snel mogelijk, beetje bouncen onderin en dan weer omhoog.
- Op je zij liggen met je armen gestrekt en je hoofd naar 1 kant kijken en dan met je benen heen en weer buigen.

Dit was het zo'n beetje. Doe niet alles in 1x maar een paar stretches afwisselend wat ik nodig heb. (geen quads/hams op een UB dag, duh)

flexyfawaz:D

• #2.895

Moet nog een paar jaar meedraaien. (of 10tallen jaren, hopelijk!)
Dus dan toch maar wat stretchen, voelt veeeeel beter aan dan de 1,5-2 jaar ervoor dat ik 0,0 stretching deed en eigenlijk maar niet dacht aan opwarmen of iets in de trend. :D

Fawaz is wel gemaakt voor flexibiliteit, in zijn begintijden in de krachtsport begon hij zelfs al te dansen met de gewichten.
Soepel in de heupjes, zoals elke Iranees dat graag wilt.

http://www.youtube.com/watch?v=HtESNnnDRIo

Zie toch die souplesse!

• #2.897
"hitgevoelig als Abba en flexibel als barbapappa"

• #2.900
Training van vandaag:

Opwarmen: stretchen etc.

Front Squat

10xbarbell
5x40kg
5x60kg
3x80kg
1x110kg
1x130kg (moeizaam)
0x150kg (ging beter dan de 130 maar viel iets naar voren halverwege..zit er wel in)
3x60kg (met oly grip, eerste keer ging best smooth en geen last van pols)
3x60kg
3x90kg
3x90kg

Military Press

10xbarbell
3x50kg
1x60kg
1x70kg
1x80kg PR (moeizaam, maar tevreden)
3x70kg 4F
2x70kg 3F

Bent over Rows

8x60kg
8x70kg
8x80kg

Dumbbell Curls

3x8

Verder wat tips gekregen van een atletiek/olympisch gewichtheffer over sprinttechniek en kogelstoten. We gingen gewoon een beetje praten over Olympische spelen, sprinters etc. en toen vroeg hij of ik het eens wou proberen, ging niet slecht op me oly schoenen haha. :p

Terug
Naar boven