AndroidHealthClinic

Minos Strongman Log

Ohh je gaat toch kijken hoe je techniek is? Met deze gewichten kan ik wel een voorspelling maken. Beter ga je dus echt op techniek focussen.

• Topic Starter Topic Starter
Ohh je gaat toch kijken hoe je techniek is? Met deze gewichten kan ik wel een voorspelling maken. Beter ga je dus echt op techniek focussen.

Ben ik mee bezig Mark.
Ik ben nu actief bezig met het filmen van me sets en alles om te kijken of alles goed is en ik vraag ook om feedback en pas zoveel mogelijk toe om dus optimaal te kunnen presteren.

Techniek verbeter je niet in een paar trainingen waarbij je weigert het gewicht te reduceren. Het filmen van je lifts is een middel, niet het doel.

Je wilt teveel man, beter doe je het gewoon wat rustiger aan. Ik ben het levende bewijs van iemand die ook teveel wou, en ik heb nu niet voor niets de nickname 'Crippled Luuk', dus do the math.

Maar je moet het zelf weten man.

Techniek verbeter je niet in een paar trainingen waarbij je weigert het gewicht te reduceren. Het filmen van je lifts is een middel, niet het doel.

Ik wil me schema van Russian Peak afronden, op me wedstrijd pieken en daarna ga ik weer terug naar de schetsbord om weer verder te gaan met als focus 100% techniek.

Je wilt teveel man, beter doe je het gewoon wat rustiger aan. Ik ben het levende bewijs van iemand die ook teveel wou, en ik heb nu niet voor niets de nickname 'Crippled Luuk', dus do the math.

Maar je moet het zelf weten man.

I know, I know. Het is ook een zware schema die echt eisend is en dat gaat weliswaar ten kosten van me techniek, maar ik zal toch echt ook met dit soort gewichten moeten trainen om ook hiermee de techniek onder controle te krijgen. Na de wedstrijd ga ik weer stukje terug zakken en laag beginnen. :)

Vandaag ist getrainiert!

Deadlift

5x60kg
3x110kg
1x150kg (met magnesium)
3x180kg 2 REPS PR (met magnesium en belt)
3x180kg
3x180kg

Front Squat

5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg
3x100kg (hierna kapeaut!)

Incline Presses

15xbarbell
5x40kg
5x60kg
5x70kg (schouders voelden niet zo chill)
5x60kg
5x50kg
5x40kg

Biceps Curlzz

Random dumbbells aangezien ze nooit op de juiste volgorde zitten. :p
Begon geloof ik met iets ala 12-14kg, daarna iets ala 18-20kg en daarna iets ala 26-28kg. :p
Ging allemaal nog aardig en strict. :)

Close Grip Bench Press

20xbarbell
5x40kg
5x60kg
3x80kg
2x100kg 1 REP PR (laatste rep wou ik eruit grinden maar me spotter moest nodig met z'n handen erom heen, weet niet of hij hielp, maar sowieso no count)

na zo'n training aan het eind nog een pr
das mooi ;)

Goede progressie.

Good mino

very naiz deadliftz afwaz

Sorry hoor Fawaz, maar kijk zelf eens naar het filmpje. Je benen strekken eerst, en daarna wordt het een stiff legged deadlift. Je onderrug is en blijft enorm bol.

Ik vond die 160 er een stuk beter uitzien!

Verder, kijk eens naar je rechtervoet, de hak komt van de vloer, en je beweegt er mee. Blessure-maker, en instant 3 rode lampen op een wedstrijd.

Kijk eens goed en kritisch naar je filmpjes, en doe dat 10 keer. Dan zie je wel wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Vraag me toch af hoe het kan dat Fawaz hier progressie in ziet?
Hakken los bij een deadlift is inderdaad een flink technisch probleem.

hakken los ja... ik ga eens kijken of ik dat ook niet doe:o

3 x 180 is netjes mino

Sorry hoor Fawaz, maar kijk zelf eens naar het filmpje. Je benen strekken eerst, en daarna wordt het een stiff legged deadlift. Je onderrug is en blijft enorm bol.

Verder, kijk eens naar je rechtervoet, de hak komt van de vloer, en je beweegt er mee. Blessure-maker, en instant 3 rode lampen op een wedstrijd.

Kijk eens goed en kritisch naar je filmpjes, en doe dat 10 keer. Dan zie je wel wat ik bedoel.

ben het er wel mee eens, behalve het eerste gedeelte.
iedereen heeft een andere manier van deadliften. sommige zijn sterker als ze eerder hun benen strekken imo

• #1.000

Ieder heeft z'n eigen manier van Deadliften, er is niet 1 efficiente manier die voor iedereen geschikt is.

Dat van de rechtervoet is me nooit echt opgevallen, goed dat je dat ziet. Is inderdaad een technische mankement maar ik geloof niet dat ik er vaker last van heb. :p

Vraag me toch af hoe het kan dat Fawaz hier progressie in ziet?
Hakken los bij een deadlift is inderdaad een flink technisch probleem.

Vond me rug tegenover me 160 toch minder bol..

hakken los ja... ik ga eens kijken of ik dat ook niet doe:o

Hehe kleine details. :p

Thanks. :thumbs:

ben het er wel mee eens, behalve het eerste gedeelte.
iedereen heeft een andere manier van deadliften. sommige zijn sterker als ze eerder hun benen strekken imo

Yep.

Terug
Naar boven