XXL Nutrition

Minos Strongman Log

Gaat lekker zo te zien Fawaz

Stapje terug dan apenkop.

Je moet niet omhoog trekken maar naar achteren en dan kan je hak niet loskomen, wat je maar kleine details noemt.

De positie van de camera is niet ideaal zodat ik een uitspraak over de bolling van je rug ga maken.

ben het er wel mee eens, behalve het eerste gedeelte.
iedereen heeft een andere manier van deadliften. sommige zijn sterker als ze eerder hun benen strekken imo

Mwah.. sommige starten met hun heupen hoger.. maar hij trekt 'm puur stifflegged.. Het is wel zo dat iedereen z'n eigen sT heeft, en deadliften mag ook wel lekker lomp gedaan worden, maar er zijn grenzen lijkt me toch.

Ieder heeft z'n eigen manier van Deadliften, er is niet 1 efficiente manier die voor iedereen geschikt is.

Dat van de rechtervoet is me nooit echt opgevallen, goed dat je dat ziet. Is inderdaad een technische mankement maar ik geloof niet dat ik er vaker last van heb. :p

Vond me rug tegenover me 160 toch minder bol..

oké. Je kan je gaan verdedigen, en copouts zoeken, maar goed.. jij post een filmpje, jij wil je techniek laten checken, dan moet je ook aannemen wat er gezegd wordt toch? Je hoeft je niet te verontschuldigen, doe er mee wat je wilt. Maar op deze manier saboteer je jezelf, het is redelijk blessure gevoelig, en daarbij.. het ziet er niet uit toch?

Dat is idd al eerder gezegd. Stapje terug, ego aan de kant, en goed op je techniek letten.

Mijn 2x192,5 van vandaag was ook wat sloppy, en de 3x3x160 daarna was ook maar matig, en ik begrijp ook wel dat je in een schema zit met een opbouw, en dat het hele schema in elkaar dondert als je gaat lopen verhogen en verlagen, maar goed. Maak dit schema af, draai een goede wedstrijd, verzamel de feedback die je hier, en daar ongetwijfeld ook zal krijgen, en ga back to the drawing board. Eerst techniek, daarna pas gewicht. Op de lange termijn pluk je de vruchten.

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

Zie het niet als een belediging, je hoeft je ook niet te verdedigen, zie het als feedback, waar je wat mee kan doen!

he afwas er lopen bij Kneet volgens mij wel een aantal figuren rond die zeer ervaren zijn... misschien een idee om onder hun begeleiding eens e.e.a. te doen? (niet lullig bedoeld)

hakken los, barbell voor mijn gevoel te ver van je lichaam af en een bolle rug.

Dus: naar achteren trekken hierdoor blijven je hakken op de grond en blijft de barbell dichter bij je lichaam. Daarnaast heel basic trek je onderrug hol en druk je borst vooruit. Dan ben je meteen van die bolle rug af.

Verder haal je heel weinig uit je benen. Je zou dus kunnen proberen wat dieper te zitten, dit kan trouwens ook weer te maken hebben met de stand van je heupen. Maar goed hier durf ik verder weinig over te zeggen omdat ik vooral bij de toppers een grote verscheidenheid en techniek op de deadlift waarneem.

Met goede techniek kan het nog wel eens zijn dat je meer gewicht aankan.
Je gebruikt nu je quadriceps nauwelijks en veel kracht gaat verloren in een bolle rug.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.009

Ik wil graag me schema afmaken en daarna verdergaan. :)
Alsof ik 2 weken voor me wedstrijd me techniek helemaal op orde kan krijgen.

Je moet niet omhoog trekken maar naar achteren en dan kan je hak niet loskomen, wat je maar kleine details noemt.

De positie van de camera is niet ideaal zodat ik een uitspraak over de bolling van je rug ga maken.

Ja Mark heeft me inderdaad eerder geadviseerd om meer 'achteruit' te liften en ik zal kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Mwah.. sommige starten met hun heupen hoger.. maar hij trekt 'm puur stifflegged.. Het is wel zo dat iedereen z'n eigen sT heeft, en deadliften mag ook wel lekker lomp gedaan worden, maar er zijn grenzen lijkt me toch.

oké. Je kan je gaan verdedigen, en copouts zoeken, maar goed.. jij post een filmpje, jij wil je techniek laten checken, dan moet je ook aannemen wat er gezegd wordt toch? Je hoeft je niet te verontschuldigen, doe er mee wat je wilt. Maar op deze manier saboteer je jezelf, het is redelijk blessure gevoelig, en daarbij.. het ziet er niet uit toch?

Dat is idd al eerder gezegd. Stapje terug, ego aan de kant, en goed op je techniek letten.

Mijn 2x192,5 van vandaag was ook wat sloppy, en de 3x3x160 daarna was ook maar matig, en ik begrijp ook wel dat je in een schema zit met een opbouw, en dat het hele schema in elkaar dondert als je gaat lopen verhogen en verlagen, maar goed. Maak dit schema af, draai een goede wedstrijd, verzamel de feedback die je hier, en daar ongetwijfeld ook zal krijgen, en ga back to the drawing board. Eerst techniek, daarna pas gewicht. Op de lange termijn pluk je de vruchten.

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

Zie het niet als een belediging, je hoeft je ook niet te verdedigen, zie het als feedback, waar je wat mee kan doen!

Ik ben eerder aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ik hou van kritiek want daar lift je tenslotte voor rookie zijnde. Ik ben het zeker met je eens over het verlagen van me gewichten, en dat ga ik ook doen, maar inderdaad ik wil eerst de schema afronden en me wedstrijd gehad hebben. Op de wedstrijd zelf zal ik 100% zeker feedback krijgen en vanaf dan kan ik verder gaan.

Ik zal dan ook me lifts blijven filmen om te kijken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Ik zal ook eens zoeken naar mede powerlifters in de gym en kijken of die mij eventueel kunnen helpen. Ook was ik van plan eens langs Katwijk te gaan om samen met Wesley18 en Supercees te trainen want die weten ook wel het een en ander over powerlifting. :)

he afwas er lopen bij Kneet volgens mij wel een aantal figuren rond die zeer ervaren zijn... misschien een idee om onder hun begeleiding eens e.e.a. te doen? (niet lullig bedoeld)

Is zekers geen slechte idee Big CP!

hakken los, barbell voor mijn gevoel te ver van je lichaam af en een bolle rug.

Dus: naar achteren trekken hierdoor blijven je hakken op de grond en blijft de barbell dichter bij je lichaam. Daarnaast heel basic trek je onderrug hol en druk je borst vooruit. Dan ben je meteen van die bolle rug af.

Verder haal je heel weinig uit je benen. Je zou dus kunnen proberen wat dieper te zitten, dit kan trouwens ook weer te maken hebben met de stand van je heupen. Maar goed hier durf ik verder weinig over te zeggen omdat ik vooral bij de toppers een grote verscheidenheid en techniek op de deadlift waarneem.

Ja ik weet dat ik dieper moet beginnen om meer uit me benen te liften, ik heb wel eens geprobeerd als een olympisch lifter geprobeerd te liften om te kijken of dat wat werd maar dat eindigde in een faal dus vandaar dat ik zoiets had van ja de huidige gehanteerde techniek werkt, dus why not.
Nja, dat er VEEL werk gedaan moest worden wist ik vanzelfsprekend ook.

Heb je ook nog enige tips over hoe ik dat 'naar achteren tillen' kan aanpassen?

Met goede techniek kan het nog wel eens zijn dat je meer gewicht aankan.
Je gebruikt nu je quadriceps nauwelijks en veel kracht gaat verloren in een bolle rug.

I know I know. :o

ik kon het ook nooit gewoon deadliften (zonder bolle rug) en toen zijn we eens naar een wedstrijd gegaan en daar was pjottr van de hoek en heeft toen als tip gegeven om sumo deadlift te doen en toen ging het goed :) dus misschien eens proberen om sumo te deadliften?

Sumo voelt voor mij goed, ben veel explosiever, voelt stukken beter. Ben conventioneel wel veel sterker.

ja ik vind het ook veel beter maar ik weet niet of ik 'gewoon' veel sterker ben moet ik eens uitproberen :)

• #1.013
ik kon het ook nooit gewoon deadliften (zonder bolle rug) en toen zijn we eens naar een wedstrijd gegaan en daar was pjottr van de hoek en heeft toen als tip gegeven om sumo deadlift te doen en toen ging het goed :) dus misschien eens proberen om sumo te deadliften?

Heb een tijdje terug sumo geprobeerd maar was veel zwakker, me liftoff suckte en bij het locken verloor ik de barbell bijna iederere keer doordat me handen tegen me benen aan kwamen.
Sumo is ook niet echt iets voor korte mensen. :p

Sumo voelt voor mij goed, ben veel explosiever, voelt stukken beter. Ben conventioneel wel veel sterker.

Tja, het voelt wel chill aan maar me lift gaat er ferm onder lijden dus dan maar gewoon conv liften.

ja ik vind het ook veel beter maar ik weet niet of ik 'gewoon' veel sterker ben moet ik eens uitproberen :)

Hehe, het verschilt per persoon dus gewoon lekker uitproberen. :)

man als jij sumo doet hoef je de bar maar 5cm op te tillen

Het nadeel van sumo is dat het niet mag op Strongman wedstrijden

• #1.016
man als jij sumo doet hoef je de bar maar 5cm op te tillen

Daarom deed ik het juist. :p
Maar het heeft geen voordelen bij mij aangezien ik k*tter lift erdoor. :o

Het nadeel van sumo is dat het niet mag op Strongman wedstrijden

Is zo is zo.

Gisterenavond nog lekker gezwommen by the way.
12 baantjes kunnen zwemmen zonder te stoppen, de keer daarvoor nog maar 8. :)
Longcapiciteiten beginnen ook beter te worden. Vorige keer met moeite 30m onderwater kunnen zwemmen met 1 stop. Nu 3x met 1 stop met ease, en zelfs bijna de gehele 30m in 1x. Gaat dus goed vooruit. :)
Aquajoggen nog een klein beetje gedaan en daarna gechilled in de jacuzzi.

P0mp in me lats en schouders was aardig, kreeg me jas nauwelijks aan. :D

Longcapiciteiten beginnen ook beter te worden. Vorige keer met moeite 30m onderwater kunnen zwemmen met 1 stop. Nu 3x met 1 stop met ease, en zelfs bijna de gehele 30m in 1x. Gaat dus goed vooruit.

Denk je echt dat je longcapaciteit zo snel toeneemt :p.

• #1.019
Dat heet gewenning, maar in ieder geval goede vooruitgang, kan nooit kwaad.

Terug
Naar boven