- Waardering
- 1.520
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ey arie hoe is je voeding eigenlijk ongeveer?
probeer je nou eigenlijk vet kwijt te raken?
Je squats lijken meer op rompbuigen. Ik kan niet zien hoe hoog jij de bar op je rug legt. Ik vraag me dan ook af of jij een olympic squat of power squat wilt doen. Aan de positie van je heupen en knieën te zien lijkt het op een oly squat maar als ik zie hoever jij met de bar naar voren komt heb ik het idee dat je misschien beiden door elkaar haalt.
Check 1:08 en zie dat de bar niet meer boven het midden van je voet zit. Is dit omdat de bar laag op je traps ligt of mis je core stabiliteit om je bovenlichaam recht te houden? Als je een power squat wil doen zorg dan dat je meer vanuit je heupen squat en activeer je glutes en hamstrings. Bar altijd boven het midden van je voet houden.
Vraag me tevens af hoe de squats zonder wraps eruit hebben gezien. Valt me op dat je ook nog flink staat te wankelen bij het uitlopen en tussen de reps.
+1.
Sit back, then sit down. Nu maak je raar soort knakje. Verder moet je echt die ellebogen ONDER de stang zie te krijgen. Je draagt de stang erg hoog, en dat is oké, maar dan moeten je ellebogen echt d'r onder zitten, dan voorkom je dat maffe rompbuigen van je.
Wat kip zegt klopt. Als je Olympic squats doet, dan moet je romp rechter blijven.

ik zie ze ook nergens ? ben er wel benieuwd naar,
3x3x160 vind ik erg goed !!

Alleen set 1 gezien en zegt al genoeg, je bovenlichaam haalt totaal geen spanning.
Minder gewicht op die bar ...
Dat denk ik ook ja. Je hoeft niet per se heel ver naar achter te zitten, maar dat knakje+dat rompbuigen moet je wel wat aan doen.
3x3x160 is anderszijds wel netjes hoor. Dat doe ik je nog niet na. Dat even terzijde.

Buik en/of onderrug moeten versterkt worden, zodat je romp stabiel blijft tijdens squat. En kan die riem niet strakker?
Ik dacht al iets tegenstrijdigs in je techniek te zien en dit bevestig je door aan te geven dat je een power squat wilt uitvoeren. Niet om Mark af te vallen maar vergeet de positie van je ellebogen dat zijn in dit stadium details. Jij moet je hele squat resetten wil je een power squat beheersen. Het probleem is momenteel een oly squat techniek met een low bar positie, dat werkt niet.
Om te beginnen denk ik dat die schoenen de komende tijd uit moeten. Jij moet leren hoe je je hams en glutes op spanning kan brengen en zo'n verhoogd hakje reduceert die spanning. Als jij een power squat wilt doen dan moet je meer vanuit je heupen squatten en minder vanuit je benen 'denken'. Ga met die kont naar achteren zodat je spanning opbouwt. Zodra je parallel breekt til je je heupen omhoog, alsof een ketting aan je kont vast zit en deze omhoog trekt (zoals rippetoe dat mooi kan visualiseren). Je heupen zijn de sleutel van een power squat.
Misschien is het in dit stadium eenvoudiger om gewoon een goede oly squat te doen. Vergeet de power squat en leg die bar hoog op je traps. Op die manier zal je bovenlichaam automatisch rechter blijven. Je hebt momenteel gewoon geen power squat techniek dus denk ik dat dit momenteel beter voor je gaat werken.

ik heb hetzelfde... ik maak diezelfde beweging volgens m'n vader is het
omdat mijn onderrug te zwak is net als wat yeahbuddy zegt.

En de buik.ik heb hetzelfde... ik maak diezelfde beweging volgens m'n vader is het
omdat mijn onderrug te zwak is net als wat yeahbuddy zegt.

Liever 3x3x140 met goede techniek in plaats van 3x3x160 met slechte, maar goed.
Ik moet nog even kijken hoe ik dat wil gaan fixen met me ellebogen, ik dacht dat als ik het breed pak dat het beter gaat maar dat kan niet omdat de rack in de weg zit.

Kijk maar uit voor je onderrug, bij je eerste rep ziet het er niet echt gezond uit. Dit zijn eerste klas Simon squats.

Wat ik deed:
Low bar wider stance, sit way back "squatten">squaten, en dan langzaam zakken, deed niks voor mij. Het werd een paused squat, omdat ik geen bounce kon gebruiken. Op diepte komen werd lastig.
Ik ben geswitcht naar een comfortabele stance, dus iets breder dan schouderbreedte, high bar, smallere grip, dan komen je ellebogen automatisch meer onder de bar. Ipv heel ver naar achter te zitten, ga ik eerder naar beneden. Ook zak ik veel dieper dan parallel. Volgens mij is dat dus gewoon Olympic squatten.
Voor mij fixte dit heel veel problemen. Daarnaast heb ik vorige week geexperimenteerd met wat meer omhoog kijken, waardoor ik rechter op bleef, en geen GM's ging doen.
Je doet nu eigenlijk een matig uitgevoerde Olympic squat, met een low bar positie, je ellebogen blijven hoog, en je blijft niet tight. Low bar is imo meer bedoeld voor een wat wijdere stance. Maar das mijn ervaring.
Ga gewoon lekker zo door, knal op die wedstrijd ff een 180 squat d'r uit, en ga dan weer overnieuw beginnen. Kies een comfortabele manier van squatten. Experimenteer met bar positie, waar je kijkt, je stance, je arch, je diepte etc. Find your comfort zone.