AndroidHealthClinic

Minos Strongman Log

draai voor mijn part 20 singles op 120, das grofweg 80% van je 1RM, en zorg dat elke rep perfect is, laat elke rep beoordelen. Probeer wat uit met high bar, low bar, wide of close stance, diep of parallel, snel zakken, langzaam zakken, ellebogen onder of naar achter. Experimenteer, laat je kritisch beoordelen, en kijk wat goed voelt.

Hoe jij reageert op adviezen geeft mij idd de indruk dat je er OF niks mee doet, OF niet weet wat je er mee moet doen.

En daarbij.. het is DBB maar hoor..

Rippetoe, rippetoe, rippetoe!
Lees starting strength - hoofdstuk squat 20x!
Ga squatten en lees het nog een paar keer, ga weer squatten en lezen! Maar dan ook begrijpend lezen, niet scannen!

Weet dat niet iedereen fan is van rippetoe maar ik heb hierdoor mijn techniek aanzienlijk weten te verbeteren.

Nog beter.. bekijk de squatvideo's van rippetoe. En niet op youtube. Zoek de torrent maar. die kun je in het topic: "kantelen van bekken in fullsquat" vinden hier.

En het allerbeste: probeer of je iemand kunt regelen die er echt verstand van heeft en er bij is als je lift. Ik denk persoonlijk dat dat veel beter werkt dat welk filmpje dan ook. Als je dat niet hebt zijn de filmpjes uiteraard je alternatief.

Haha ongelofelijk dat jij hier nog enigsinds over durft te spreken. :roflol:

Anyways, al 50x zelf aangegeven dat mijn besluit misschien niet het slimste is maar achja so be it. Tijdens de wedstrijd zelf kan ik beter beoordeelt worden dus dan maar zo dramatisch liften.
Daarna ga ik dus zwaar verminderen in gewichten en gewoon meer reppen en proberen die techniek goed te krijgen.

Jij beoordeeld mij op basis van één misschien twee filmpjes van dan nog maxpogingen? Ik heb van de week staan blockpullen met 140 kg terwijl mijn max deadlift 180 is, van zodra mijn rug ook maar iets krom werd liet ik de barbell vallen. Ik weet dat mijn techniek niet goed zit en daar werk ik hard aan. Zou jij beter ook doen

Naja, we hebben allemaal de scared cat hitch deadlift van Wauter wel gezien, en Gerre was ook niet altijd één van de meest nette lifters.. maar goed.. ze hebben er wel tijd in gestoken om dat te verbeteren, en wat ik begreep van hun laatste wedstrijd, en de kritiek die ze op andere fora kregen, hebben ze daar een top wedstrijd gedraaid met goede techniek.

Iemand die van nature achterlijk veel talent heeft kan je weinig leren, iemand die er keihard voor heeft moet werken, om elk klein techniek-foutje te verbeteren, kan je veel meer leren.. in de trant van "been there, done that".

Mijn techniek is ook niet feilloos, maar ik kies er voor om bagger lifts niet mee te tellen.

Mino, neem het nou eens van mensen aan. Als je techniek zuigt, doe er dan wat aan. Niet koppig doorgaan. Geloof me, daar krijg je spijt van, als het al veel te laat is.

Niemand geeft er ook maar een zak om of je op de wedstrijd nou 160 of 170 squat.. en wat voor eer valt er te behalen aan een bagger-lift?

Dus doe nou maar eens wat mensen zeggen Mino.. Je gaat op de wedstrijd precies hetzelfde te horen krijgen, als ze uberhaupt de moeite nemen.
inderdaad, ik heb 1 filmpje waarop ik hitch, doe ik anders nooit ;)
en daar ga je mij op beoordelen? ik heb genoeg filmpjes van deadlift die smooth zijn en duidelijk ziet dat mijn rug recht is ;)

Komen er nog trainingen Mino?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.129
Gisteren was er nog getraind:

Deadlift

5x60kg
3x100kg
1x140kg
1x160kg (belt + magnesium vanaf hier)
2x190kg 1 REP PR
1x190kg (2F, 10kg deraf geflikkerd en gelijk 1x180 gedaan)

Front Squat

8x50kg
8x60kg
8x70kg

Incline Press

20xbarbell
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg

Hammer Curls

3 setjes - zwaardere dumbbells oplopend, gewicht unknown en reps varierend van 8 naar 12 reps

Close Grip Bench Press (paused)

20xbarbell
5x50kg
5x60kg
5x70kg

Powershrug machine

3 setjes, gewichten oplopend.

15 mins. crosstrainer.

Vanochtend:

ca. 30 mins joggen buiten.
Conditie valt op zich nog mee want het was niet veel erger als toen ik 20-25kg lichter was. Zegt denk ik al veel over me conditie in het algemeen. :roflol:

Heb helaas geen beeldmateriaal omdat me ouders op vakantie zijn en de camera's mee hebben genomen.
Vrijdag kijken of ik camera van een vriend kan lenen ofzo. :)

Decent dl work.

:thumbs: hoe bevalt kneet?

mooizo. ik ga er binnenkort ook een keer kijken want het is om de hoek bij mij :P

Lijkt me een mooie gym, wil wel keertje daar trainen.

• #1.135
mooizo. ik ga er binnenkort ook een keer kijken want het is om de hoek bij mij :P

Zekers doen, is echt een prachtige gym en de sfeer daar is heerlijk!
Helaas dat de powerrack tijdelijk niet echt bruikbaar is. (1 van de pinnetjes bij de verstelbare racks is kapot en je kan het dus niet echt op de juiste hoogte instellen om de bar uit te pakken)

Lijkt me een mooie gym, wil wel keertje daar trainen.

Ook gewoon doen. :thumbs:
Gaan we eens samen de beentjes hard aanpakken? :D

Gewoon elke training squatten, als het mogelijk is 4-5x in de week op 80% gewoon tot max 10 reps gaan verdelen over enkele setjes..
2x5, 3x3 whatever.

Als ik voel dat men squat groove wat minder is, dan doe ik die shit gewoon en na 1 week is alles in orde.

• #1.137
Gewoon elke training squatten, als het mogelijk is 4-5x in de week op 80% gewoon tot max 10 reps gaan verdelen over enkele setjes..
2x5, 3x3 whatever.

Als ik voel dat men squat groove wat minder is, dan doe ik die shit gewoon en na 1 week is alles in orde.

Het ligt niet aan me groove maar manier van Squaten. ;)

Eerst even me examens, dan wil ik wel keertje mee trainen.

Dan kom ik ook meetrainen:P

Terug
Naar boven