Fitness Seller

Minos Strongman Log

Nee, verstandig is het niet, maar hier is al 20x over gepraat dus ja.

Wat moet je doen dan? Als die daar op die wedstrijd bezig is met de set up van zijn deadlift een paar schijven eraf halen?

fysiek kunnen we er niets aan doen, maar mino is iemand die je 50 keer iets meot zeggen voor hij het door heeft, dus 1 keer zeggen dat hij beter even gas terug neemt is niet genoeg

Dat is wel waar, hopen dat ie dan maar verstandig wordt. :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.106
Dan zeg je het nog 20x maar je laat hem toch niet liften als je weet dat zijn techniek zwaar tegenvalt?

Haha ongelofelijk dat jij hier nog enigsinds over durft te spreken. :roflol:

Anyways, al 50x zelf aangegeven dat mijn besluit misschien niet het slimste is maar achja so be it. Tijdens de wedstrijd zelf kan ik beter beoordeelt worden dus dan maar zo dramatisch liften.
Daarna ga ik dus zwaar verminderen in gewichten en gewoon meer reppen en proberen die techniek goed te krijgen.

met alle respect, maar wauter werkt constant aan zijn techniek en doet niet koppig als ik zeg dat zijn rug bolt, dan laat hij meteen de barbell vallen...

jij doet gewoon koppig en wil koste wat het kost een "big lift" doen, wel ik hoop voor je dat het goed afloopt, al het ik er spijtig genoeg mijn twijfels bij...

• #1.108
met alle respect, maar wauter werkt constant aan zijn techniek en doet niet koppig als ik zeg dat zijn rug bolt, dan laat hij meteen de barbell vallen...

jij doet gewoon koppig en wil koste wat het kost een "big lift" doen, wel ik hoop voor je dat het goed afloopt, al het ik er spijtig genoeg mijn twijfels bij...

Ik doe koppig?
Ik ben niet degene die iedereen bekritiseert op z'n techniek terwijl ik juist 1 van de slechtste technieken beheers. En wie zegt dat ik niet werk aan mijn techniek? ???
En volgens mij laat hij de barbell wel vaak vallen want ik heb hem vrij weinig zien liften met een rechte onderrug...

ja want jij lift met perfecte techniek...

Ik doe koppig?
Ik ben niet degene die iedereen bekritiseert op z'n techniek terwijl ik juist 1 van de slechtste technieken beheers. En wie zegt dat ik niet werk aan mijn techniek? ???
En volgens mij laat hij de barbell wel vaak vallen want ik heb hem vrij weinig zien liften met een rechte onderrug...

Via een ander forum:

realpower
idd,Wouter is een groot talent maar heeft vooral een sterk karakter!!
Beschikt ook over een supersquat techniek!

Realpower is Steve Loncke, toch een autoriteit in Belgisch PL.

Maar die beginnerswedstrijd is er toch juist vooral om mooie beurten te laten zien.
Niemand boeit het wat je optilt het is toch laag vergeleken met de top.

Mijn squat techniek was eerst ook ruk toen ben ik een stapje terug gegaan en nu zit ik een stuk hoger in gewicht met veel betere techniek.

Concessies doen aan je techniek gaat je alleen helpen op de korte termijn.

Ik zou gewoon hele goede technische beurten laten zien op die wedstrijd daar heb je later meer aan en je krijgt ook meer waardering voor.

Imho

Ik snap je drang wel om steeds meer te willen :)

Laatst bewerkt:
Maar die beginnerswedstrijd is er toch juist vooral om mooie beurten te laten zien.
Niemand boeit het wat je optilt het is toch laag vergeleken met de top.

Mijn squat techniek was eerst ook ruk toen ben ik een stapje terug gegaan en nu zit ik een stuk hoger in gewicht met veel betere techniek.

Concessies doen aan je techniek gaat je alleen helpen op de korte termijn.

Ik zou gewoon hele goede technische beurten laten zien op die wedstrijd daar heb je later meer aan en je krijgt ook meer waardering voor.

Imho

Ik snap je drang wel om steeds meer te willen :)
dit is precies wat ik bedoel!

Er gaan waarschijnlijk een paar bekendere Nederlandse PL'ers aanwezig zijn, en schenken echt geen aandacht aan iemand die zijn techniek wegsmijt om een gewicht te halen, daar krijg je geen respect voor, dat hebben ze wauter genoeg duidelijk gemaakt op Forza ;)

Laat mooie beurten zien, dan denken die mensen van "ohh, ja mooie techniek, pas dit of dit nog aan en het is perfect." en werk vanaf daar terug verder aan de opbouw en je zal er veel meer aan hebben gehad daan aan het plan dat je nu hebt. Het is een beginnerswedstrijd, dus het maakt echt geen zak uit hoeveel je lift ;). Hou dat voor een NK of een andere wedstrijd!

Gewoon met deze bagger techniek naar die wedstrijd gaan en daar wat mensen vragen heel kritisch tegen je te zijn. Lekker de wind van voren vangen en daar echt iets mee te gaan doen.

Wanneer mijn techniek slecht gaat ga ik lichter squatten met extreem veel volume, zoals ik dat momenteel doe.

Laatst bewerkt:
Gewoon met deze bagger techniek naar die wedstrijd gaan en daar wat mensen vragen heel kritisch tegen je te zijn. Lekker de wind van voren vangen en daar echt iets mee te gaan doen.

Wanneer mijn techniek slecht gaat ga ik lichter squatten met extreem veel volume, zoals ik dat momenteel doe.
Wait wut?

ik kan je advies even niet volgen chick :p wat stel je nu voor?

Hehehe ik hoop dat mino wat gaat leren bij die beginnerswedstrijd dus als hij met zijn bagger techniek daar gaat squatten moet hij juist aan de experts vragen kritisch te zijn over zijn techniek. Het werkt hier op dbb blijkbaar niet maar misschien weten mensen irl wat beter tot hem door te dringen.

Daarnaast licht squatten met veel volume. Neem tijd om dan je techniek te verbeteren. Low bar squatten met een oly techniek is een ramp. Hij moet een hele nieuwe techniek aanleren.

low bar oly squatten gaat wel, maar het is inderdaad wel moeilijk :D

ikzelf doe nu highbar + wide stance, op die manier verhelp ik het probleem van teveel naar voren te hangen om de barbell boven mijn voeten te krijgen :) ziet er al een pak beter uit zo :D

Naja, we hebben allemaal de scared cat hitch deadlift van Wauter wel gezien, en Gerre was ook niet altijd één van de meest nette lifters.. maar goed.. ze hebben er wel tijd in gestoken om dat te verbeteren, en wat ik begreep van hun laatste wedstrijd, en de kritiek die ze op andere fora kregen, hebben ze daar een top wedstrijd gedraaid met goede techniek.

Iemand die van nature achterlijk veel talent heeft kan je weinig leren, iemand die er keihard voor heeft moet werken, om elk klein techniek-foutje te verbeteren, kan je veel meer leren.. in de trant van "been there, done that".

Mijn techniek is ook niet feilloos, maar ik kies er voor om bagger lifts niet mee te tellen.

Mino, neem het nou eens van mensen aan. Als je techniek zuigt, doe er dan wat aan. Niet koppig doorgaan. Geloof me, daar krijg je spijt van, als het al veel te laat is.

Niemand geeft er ook maar een zak om of je op de wedstrijd nou 160 of 170 squat.. en wat voor eer valt er te behalen aan een bagger-lift?

Dus doe nou maar eens wat mensen zeggen Mino.. Je gaat op de wedstrijd precies hetzelfde te horen krijgen, als ze uberhaupt de moeite nemen.

• #1.118
Hehehe ik hoop dat mino wat gaat leren bij die beginnerswedstrijd dus als hij met zijn bagger techniek daar gaat squatten moet hij juist aan de experts vragen kritisch te zijn over zijn techniek. Het werkt hier op dbb blijkbaar niet maar misschien weten mensen irl wat beter tot hem door te dringen.

Daarnaast licht squatten met veel volume. Neem tijd om dan je techniek te verbeteren. Low bar squatten met een oly techniek is een ramp. Hij moet een hele nieuwe techniek aanleren.

Ik vind het wel grappig dat jullie keer op keer zeggen 'het dringt niet tot hem door'.
Ik heb al toch 100x toegegeven dat mijn techniek zuigt?
Ik heb al keer op keer geprobeerd wat jullie adviseren dus highbar, polsen/ellebogen onder de bar en naar boven kijken.. En nee niet met me zwaarste sets maar met 60kg etc.. En dan gaat me techniek er niet bepaald op vooruit. Dus wtf wil je dat ik doe? Jullie adviezen aan houden en dan met nog klotere techniek een 140kg max attempt Squaten?

low bar oly squatten gaat wel, maar het is inderdaad wel moeilijk :D

ikzelf doe nu highbar + wide stance, op die manier verhelp ik het probleem van teveel naar voren te hangen om de barbell boven mijn voeten te krijgen :) ziet er al een pak beter uit zo :D

Wide stance is niet echt iets waar ik voor gemaakt ben denk ik. :p
Zonder wraps ga ik al lastig tot parallel komen door me korte benen, dus ik weet niet of ik daaraan geraak met wraps.
Ik ben wel bereid om het te proberen by the way. Het is wel zo dat als ik highbar Squat ik minder me rompbuig alleen dan zit de stang weliswaar onprettig op me nek. Ik ga vrijdag dat oly Squat aanhouden en kijken hoe ver ik kom. Zodra ik merk dat me Squats er niet op vooruitgaan dan moet ik helaas weer terug naar de Lowbar oly Squats..

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Naja, we hebben allemaal de scared cat hitch deadlift van Wauter wel gezien, en Gerre was ook niet altijd één van de meest nette lifters.. maar goed.. ze hebben er wel tijd in gestoken om dat te verbeteren, en wat ik begreep van hun laatste wedstrijd, en de kritiek die ze op andere fora kregen, hebben ze daar een top wedstrijd gedraaid met goede techniek.

Iemand die van nature achterlijk veel talent heeft kan je weinig leren, iemand die er keihard voor heeft moet werken, om elk klein techniek-foutje te verbeteren, kan je veel meer leren.. in de trant van "been there, done that".

Mijn techniek is ook niet feilloos, maar ik kies er voor om bagger lifts niet mee te tellen.

Mino, neem het nou eens van mensen aan. Als je techniek zuigt, doe er dan wat aan. Niet koppig doorgaan. Geloof me, daar krijg je spijt van, als het al veel te laat is.

Niemand geeft er ook maar een zak om of je op de wedstrijd nou 160 of 170 squat.. en wat voor eer valt er te behalen aan een bagger-lift?

Dus doe nou maar eens wat mensen zeggen Mino.. Je gaat op de wedstrijd precies hetzelfde te horen krijgen, als ze uberhaupt de moeite nemen.

Ik zal het maar nog maar eens uitleggen. Ik ben niet koppig. Ik luister wel naar wat jullie mij vertellen en probeer het toe te passen. Maar als het niet eens voor mij werkt met warming up sets.. Waarom de **** moet ik dan dat keer op keer op keer doen?

Je kan je techniek niet trainen met opwarm-gewichten. Techniek op 50% van je 1RM is heel anders dan je techniek op 90%.

Dus wat doe je? Je zorgt dat je je techniek traint op 75-95% van je 1RM.

Op z'n minst zorg je gewoon dat elke rep van elke set gewoon perfect is. Als je techniek zuigt, haal er wat schijven af, en begin opnieuw. Niet zwaarder gaan ten koste van je techniek.

Je kan wel een half-ass poging wagen om je techniek te oefenen, en dan gaan janken hier dat je niet koppig bent, en boos worden dat je het zo hard probeert, en dat je echt niet weet wat je moet doen.

Het wordt je verdomme op een zilveren schaaltje aangereikt door 10 mensen tegelijk..

Er worden je tips gegeven wat je zou kunnen proberen idd. Werkt ellebogen onder de stang niet, prima, dan probeer je wat anders. Lopen er bij kneets geen mensen rond die kritisch naar je techniek kunnen kijken, en je kunnen adviseren? Luister naar je lichaam, probeer wat uit, draai een ton aan volume, focus op techniek, en verhoog de gewichten pas als je technisch goed bezig bent. Stop met janken, en leer begrijpend lezen.

• #1.120
Je kan je techniek niet trainen met opwarm-gewichten. Techniek op 50% van je 1RM is heel anders dan je techniek op 90%.

Dus wat doe je? Je zorgt dat je je techniek traint op 75-95% van je 1RM.

Op z'n minst zorg je gewoon dat elke rep van elke set gewoon perfect is. Als je techniek zuigt, haal er wat schijven af, en begin opnieuw. Niet zwaarder gaan ten koste van je techniek.

Je kan wel een half-ass poging wagen om je techniek te oefenen, en dan gaan janken hier dat je niet koppig bent, en boos worden dat je het zo hard probeert, en dat je echt niet weet wat je moet doen.

Het wordt je verdomme op een zilveren schaaltje aangereikt door 10 mensen tegelijk..

Er worden je tips gegeven wat je zou kunnen proberen idd. Werkt ellebogen onder de stang niet, prima, dan probeer je wat anders. Lopen er bij kneets geen mensen rond die kritisch naar je techniek kunnen kijken, en je kunnen adviseren? Luister naar je lichaam, probeer wat uit, draai een ton aan volume, focus op techniek, en verhoog de gewichten pas als je technisch goed bezig bent. Stop met janken, en leer begrijpend lezen.

Vorige keer zat 1 van de crewlid te kijken hoe ik Squatte @ 2x135 maar kreeg wat dat betreft verder niks te horen over mijn techniek.
Volgens mij denken jullie dat ik gewoon helemaal niks doe met jullie adviezen maar goed. Ik heb dus geprobeerd op 60, 100 en 120kg te kijken of ik het anders kon aanpakken met me techniek en elke keer ging het erger of kreeg ik last van iets of het nou me balans of me polsen waren.
Ik denk dat voor nu het beste is om gewoon Oly Squats te doen en zo ver mogelijk naar achteren te zitten en proberen die romp stil te houden. (werkt voor mij gevoel iets beter dan lowbar)

Terug
Naar boven