Fitness Seller

Minos Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.841
Nice titties:D

Kijk eens goed naar je pecs.. rechter is veel groter dan je linker.. geen enorm krachtverschil links en rechts?

En dat is niet om te dissen.

Nee niet echt, verschil is minimaal.

dat is waarschijnlijk gewoon omdat die ze niet evenredig aanspant.

maar serieus zou toch echt een serieuze cut gaan doen vanaf september, lijkt wel alsof je zware gyno hebt (wat probably vet is)

Ja joh ik ben geen posekoning, dus het kan gewoon aan de manier waarop liggen. Ik was inderdaad van plan te cutten zodra ik weer terug op school ben en wat normale tijden kan trainen/eten. (met 54 uur per week werken is het niet al te ideaal)

Gyno=geen vet.

Ik denk dat ten eerste gewoon heel schoon moet gaan eten, op vaste tijden, en dat consequent moet volhouden..

Dit zeg ik niet om je af te zeiken mino, maar ik denk dat jij er ook liever niet zo bijloopt toch? Ik weet dat je strongman traint, maar aangezien je foto's plaatst, geef je toch wel iets om je uiterlijk..

Ja ik ga na me wedstrijden het face/green dieet volgen, gewoon simpel en effectief met cardio erbij. Ik denk niet dat het al te lang duurt voor ik me eerste 5-10kg kwijt ben.

Uiterlijk boeit me het allerminst to be honest, ik wil gewoon binnenkort cutten zodat ik weer ruimte heb om te bulken, uiteindelijk kan ik niet blijven doorbulken als ik nu al op ,weet ik veel, 28% ofzo zit.

Ik zeg ook, het lijkt op gyno.
gewoon een normale cut doen, je bent zo op 15% zonder al te veel moeite.

gaan we samen vanaf september cutten, wie er het eerst op 12% staat ;)

Hehe sure. Alhoewel 12% voor mij te laag is. Ik vind 14-15% beter. :D
Uiteindelijk wil ik toch wel 110kg bij 14% zijn. (-100 bij 8% waarschijnlijk voor PL gericht)

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:13 ----------

Heb je het tegen mij of tegen Mino?

15%.. Dit is ver over de 30%.. BF% halveren gaat niet zo rap hoor;)

Zoals ik al zei: gezond eten, en minder eten, vooral suikers schrappen uit het dieet;)

Denk eerder randje 30 in plaats van ver erover, maar /care ik wil terug naar ca. 95kg.

Over het cutten was naar mino uiteraard, ik ga jou niet adviseren te cutten want ik ken je niet echt :D

Maarre ik ben vorig jaar zelf in 7 maanden 24kg afgevallen dus ik weet wel waar ik het over heb in dit geval en een degelijk voedingsschema werkt beter dan op de gok gezond en weinig eten.

Ja joh ik denk dat ik voor die 15kg niet meer als 6 maanden nodig zal hebben.

Ik denk dat hier toch zeker 20kg af kan. Neem er de tijd voor, je hebt niks te verliezen.
Goed refeeds plannen zodat het niet teveel gaat tegenwerken en zodat je toch niet te veel kracht gaat verliezen.

Op dit vetpercentage zal je sowieso niet snel spiermassa en kracht inleveren.

aardig dope behangetje afwaz

+ respect dat je foto's plaatst

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.844
Ik denk dat hier toch zeker 20kg af kan. Neem er de tijd voor, je hebt niks te verliezen.
Goed refeeds plannen zodat het niet teveel gaat tegenwerken en zodat je toch niet te veel kracht gaat verliezen.

Achja joh we zien wel, ik ga gewoon rustig aan cutten tot het punt waar ik denk zo is het mooi geweest.

aardig dope behangetje afwaz

+ respect dat je foto's plaatst

Thanks CP, het is oldschool jwt. :cool:
Ja ik wou ook eens updaten hoe ik er bij stond, niet echt veeeeel verschil met paar maandjes terug maar dat is omdat ik gestopt ben met veel eten aangezien ik zelfs op 2500 kcals bijkom. :roflol:

Rustig aan het cutten gaan tot je het mooi vindt, half werk werkt niet.

Je hebt een beetje dezelfde klotebouw qua lichaam als ik heb. Alleen heb ik zwembandjes ipv een buik.

Laatst bewerkt:
Over het cutten was naar mino uiteraard, ik ga jou niet adviseren te cutten want ik ken je niet echt :D

Maarre ik ben vorig jaar zelf in 7 maanden 24kg afgevallen dus ik weet wel waar ik het over heb in dit geval en een degelijk voedingsschema werkt beter dan op de gok gezond en weinig eten.

Ja ik ben de eerste 10kg afgevallen op die manier, en daarna nog 5kg door heel schoon en low carb te eten. Ik eet nu rond onderhoud, en binnenkort een sprint naar de 95kg, wil voor het einde van het jaar op 95-100kg staan met 10% BF.

Nee niet echt, verschil is minimaal.

Ja ik ga na me wedstrijden het face/green dieet volgen, gewoon simpel en effectief met cardio erbij. Ik denk niet dat het al te lang duurt voor ik me eerste 5-10kg kwijt ben.

Uiterlijk boeit me het allerminst to be honest, ik wil gewoon binnenkort cutten zodat ik weer ruimte heb om te bulken, uiteindelijk kan ik niet blijven doorbulken als ik nu al op ,weet ik veel, 28% ofzo zit.

Hehe sure. Alhoewel 12% voor mij te laag is. Ik vind 14-15% beter. :D
Uiteindelijk wil ik toch wel 110kg bij 14% zijn. (-100 bij 8% waarschijnlijk voor PL gericht)

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:13 ----------

Denk eerder randje 30 in plaats van ver erover, maar /care ik wil terug naar ca. 95kg.

Ja joh ik denk dat ik voor die 15kg niet meer als 6 maanden nodig zal hebben.

Vetpercentage kan hoger uitpakken dan je denkt hoor.. ik dacht dat ik rond de 25 zat voor m'n cut, maar ik zat op 33.

15kg in 6 maanden kan makkelijk.

Green/faces dieet werkt heel goed.. tis pittig, maarja.. ik weet niet of jij veel melk/chocomel drinkt, maar als je dat alleen al schrapt, gaat het vrij rap met je vocht/vet.

Cardio is zeker goed, maar het ligt vooral aan eetgewoontes.. Vis, vlees, vogels, kwark, heel veel groente, veel eieren, visolie, easy met het fruit, geen granen, minimale zuivel. Vooral heel veel eiwitten, veel goede vetten, veel groente, en je zit wel goed..

Ik zou me vooral niet druk gaan maken over voedingsschema's, caloriën tellen.. Elke 3 uur een normale maaltijd eten, waar altijd een vaste bron van eiwitten in zit, dus vlees, kip, vis, kwark. Zorg dat je daar flink wat groene groente bij neemt, en iets vets, dus bijv. ongezoete, ongeklopte slagroom door je kwark, of visolie, of advocado, of eieren, of pinda's of olijven etc. Drink voor en na je maaltijd 2 glazen water. Zit wel goed.

En geen suikers! Je carbs scheiden, dus als tussendoortje kan je wel fruit nemen, of een boterham, maar dan geen vet oid er bij.

Zorg dat je insuline spiegel stabiel is gedurende de dag, en zo laag mogelijk.

Kijk maar 's in m'n log, ik heb toevallig gister gepost wat ik afgelopen vrijdag heb gegeten.

Praat maar eens met Frenkie boy als je weer 's bij RPB bent.. die weet er genoeg vanaf, en die heeft bij mij persoonlijk de ogen geopend, alhoewel hij eigenlijk niks nieuws vertelde..

Dat sowieso niet.. je zal wel wat inleveren, maar goed.. je wint er een hele hoop bij.. helemaal bij events, aangezien je conditie ook fors er op vooruit zal gaan..

Je hebt een beetje dezelfde klotebouw qua lichaam als ik heb.

Hoe zag jij er eigenlijk uit voor je ging trainen? Buff en dik, of skinny fat? Ook dit is geen diss, gewoon interesse..

Ik heb van mezelf zo'n ugly skinny fat look.. puffy nipples, dikke pens, dunne armpjes en schouders..

Ok zal straks ook wat pics schieten.... was groot skinnyfat, dunno eigelijk ???

@Marrkos, lang verhaal typ je, maar uiteindelijk komt het nog op niet veel neer. Als je van te voren op papier zet hoeveel kcal je binnen krijgt heb je alleen maar meer aan voor de toekomst. Niet dat je elke appel die je eet moet gaan compenseren door een halve boterham niet te eten, maar puur om het grove idee.

Ik vind zelf altijd prettig om 's ochtends carbs + eiwit, dus havermout + whey shake.
Dan verder tot de training geen carbs, dus eieren, vlees, vis, groente en veel water gewoon.
Voor de training veel carbs met eiwit (doe zelf altijd bak kwark, water, 2 bananen of ander willekeurig fruit, 75gr havermout, 20 gr whey en soms kaneel in de blender) en na de training je "avondeten" (rijst/aardappels/macaroni/spaghetti + kip/vis/vlees en groente).

Voor het slapen nog een bak kwark met indien nog kcal nodig noten erbij.

Dan kom je op ongeveer 250gr eiwit als je een flink portie vlees (200-300gr kip bijv) neemt bij het avondeten.
Meer dan genoeg eiwit, de rest weet ik niet meer uit me hoofd maar volgens mij kom je zo rond de 2800 kcal.

cut. je ziet nu niet eens dat je traint en bent veel te jong om er nu al zo uit te zien

@Marrkos, lang verhaal typ je, maar uiteindelijk komt het nog op niet veel neer. Als je van te voren op papier zet hoeveel kcal je binnen krijgt heb je alleen maar meer aan voor de toekomst.

Verklaar je nader.

Ik verwijs even naar deze post van Frenkpie:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/starters-2010-log-confetti-voor-blinden-230891/index39.html#post4853734

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/starters-2010-log-confetti-voor-blinden-230891/index40.html#post4857588

ohh dude.. niet wéér een schema voor je vreten.. ga gewoon vreten als een normale vent en eet overdag gewoon af en toe wat noten/kwark of 2 eitjes ipv alleen wat boterhammetjes en dan pas je je eten een beetje aan a.d.v. de wekelijkse ontwikkelingen en je gevoel.
En 59 gram vet per maaltijd? C'mon, veel te veel kerel, heb je echt niet nodig man.. Zeker niet van worst en pinda's.. dat gaat straight naar je vet reserves en de pot in.
Sowieso, hoeveel viscaps ga jij smorgens naar binnenwerken om op je eerste maaltijd aan 59 gram vet te komen?

Btw. je bent geen pro bb-er, cycling doe je maar op je fiets. Gewoon sim-pel straight to the basics (unprocessed!) voer eten en al die commerciële supplementen en schema's wegflikkeren en luister nu eens naar de beste raadgever: je lichaam.

En dan bedoel ik dingen zoals:
Hoe smaakt het eten?
Hoe voel je je tijdens het eten?
Hoe voelt je buik net na het eten?
Hoe voelt je buik/maag een uur / 2 uur na het eten?
Ga je meer vocht vasthouden na een bep. maaltijd / voel je je meer bloated?
Kom je na 1-2 weken aan? Of val je af? Hoeveel? Wordt je buffer of vetter?
Hoe voelen je spieren? Hoe voel je je tijdens / na je training? Veel of weinig energie?

Dát zijn indicatoren die er toe doen, niet een of andere pannekoek die weer een leuke term er tegenaan gooit, met wetenschappelijke crap gooit en dan beweert dat dat de shit is.

Om wat voorbeelden te geven van imo goede maaltijden waar ik goed op reageer (dus niet waar jij goed op hoeft te reageren, maar miss wel een goede richtlijn):
- kwark met een handje notenmix (ongezouten)
- havermout (met water soms, licht eraan hoe ik mij voel) met 2 eitjes en een eetlepel levertaan
- Gebakken vis (vandaag bijv. 3 forelletjes gebakken) met aardappelpuree en verse boontjes
- Gisteren een Marokkaanse Tahin gemaakt met kippebouten, ui, sperziboontjes, doperwtjes, verse peterseli en kruiden met volkoren brood
- Tosti met kaas/tomaat/plak kipfilet en glas melk
- Bak sla met tonijn, maïs, tomaat, komkommer, sla en olijfolie en citroensap
etc.
- Boterham met échte boter, plakje kipfilet, tomaat, komkommer en plakje kaas

Zoveel shit dat gewoon easy is mee te nemen..

Daar reageer ik op en kan ik knallen als een mofo op de trainingen en voelt mijn buik / lichaam top tijdens / kort en lang na het eten.

Dingen waar ík k*t op reageer en dus weinig doe:
- Taco's / wraps etc. (wel lekker)
- frituur (last van maagzuur, buik voelt niet lekker)
- Spagetti & rijst (héél snel derna weer honger)
- Pasta gerecht met teveel roomachtige shit (creme fraiche etc.) (opgeblazen gevoel)
- Meer dan 1,5 liter melk per dag (opgeblazen gevoel, sloom en last van m'n darmen + vocht vasthouden)

Geen één boek die je dit kan vertellen maar zelf moet ondervinden / leren en ****ing waardevol voor jezelf en je training(sresultaten)

Hier nog wat shit die je gewoon ten alle tijden moet vermijden, als je dit al doet.. ben je al op 3 kwart naar een fatsoenlijk dieet.. geen ****ing sonja bakker of carb cycling dieet of whatever.. gewoon "boerenverstand"
- Chips / koek / snoep
- Alle vruchtendranken / frisdranken (ook die goede mogen shizzle)
- Frituur / kebab shit
- Evergreen / sultana shit

Eigenlijk gewoon alles wat "geprocessed" is... probeer zoveel mogelijk zélf basisingredienten te gebruiken in je voer, je kan zo ver gaan als je wilt.. maar zelfs al die voorgemarineerde kip/runderlapjes zit alweer zóveel troep in (kleur/smaakstoffen, teveel zout, suiker etc.) en de meeste kant en klare kruidenpakjes ook.. bestaat ook alleen maar uit dextrose, zout en E-nummers).

Laatste tip:
Ga de markt eens op, haal een paar hele stukken vis, bak ze in de pan in wat boter en eet ze op zonder kruiden, jonge je spuit je onderbroekje vol, zo lekker vers en mals. Dat heeft geen kruiden, mayo of ketchup nodig. Haal eens groente op de markt en sta verrast dat er wél smaak in zit, ipv die muffe, zowat over datum "verse" broccoli of elastische sperziboontjes van de AH.. je lichaam heeft niet alleen maar wat Kcal uit e/v/k nodig, maar ook vitamines, vetzuren en anti-oxydanten en waarschijnlijk nog meer stoffen die nog niet gevonden zijn die voornamelijk in unprocessed / vers voedsel zit wat bijna niet meer te verkrijgen is.

Niet om Frank z'n reet te likken, maar dit is wel waar het voor mij op neer komt. **** eet-schema's, **** rijst met kip, en koolvis uit de diepvries, 6x per dag. Eet goed, gezond, onbewerkt voedsel, en luister naar je lichaam.

Cutten is heel leuk, maar gezien het BF% wat mino heeft, eet hij echt heel veel troep. Ik kan het weten, ik was zo, en ben nog steeds niet ripped.

Als hij gewend is junk te eten, dan kan je met een leuk eet-schema aankomen, maarja.. zodra de cut voorbij is vliegt dat schema de prullenbak in, en dan proptie zich weer vol.

Leer je iemand andere gewoontes aan, een verandering van levensstijl laten we zeggen, om het lekker "fitness" te houden.. dan gaat iemand er meer bewust mee om, en wordt het een gewoonte om gezond te eten.

Pas als iemand gezond eten, dan pas kan je gaan schuiven met hoeveelheden, en specifieke wijzigingen gaan maken.

Daarom gaf ik hem een aantal richtlijnen, waar hij naar kon eten. Jij vond dat het nergens op neer komt, maarja.. dat is wel de manier waarop ik sowieso 15kg mee ben afgevallen in 2,5 maand tijd, zonder cardio, zonder ver onder onderhoud te eten.

Ik tel geen caloriën, carbs, of vetten, ik tel grofweg m'n eiwitten, maar ook alleen achteraf. Ik eet ook niet stipt elke 3 uur, maar dat is wel de richtlijn die ik aanhou.

Wil mino goed gaan eten, zal hij wel z'n maaltijden moeten gaan plannen, en boodschappen vantevoren doen, en dingen vantevoren gaan klaarmaken.. dat dan weer wel.

Weg met de rigide standaarden.. Omdat alle prof BB-ers eieren en havermout eten bij ontbijt, en 6 keer per dag kip met rijst eten.. en dwangmatig caloriën tellen, en hun alarmklokjes precies elke 3 uur laten afgaan.. dat wil toch niet zeggen dat wij dat ook moeten doen..

We zijn amateurs, dit is een hobby, en hoe gepassioneerd we er ook mee bezig kunnen zijn, ons brood verdienen we er niet mee, je doet of trouwt niet met je squatrack, dus waarom zouden we onze voeding benaderen alsof ons leven er van afhangt.

Zoek eens op internet naar de 7 regels van Berardi, kijk eens op lees eens wat Wendler te zeggen heeft, o.a. in mijn thread http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/wijsheid-wendler-247829/

Kijk eens wat Paul Carter over voeding zegt:

http://functional-strength.blogspot.com

Speur eens naar wat posts van Frenkpie..

Misschien draaf ik een beetje door, maar goed.. ik denk dat dit soort dingen niet vaak genoeg gezegd kunnen worden.

Ja je draaft door, deze post heb ik al 100x langs zien komen, maar daar gaat het voor mij helemaal niet om.

Als hij nu bijv. op 3000kcal gaat cutten en daarbij beetje cardio doet en later als hij stopt met cutten iets in ze voeding verhoogt zonder dat het totale chaos wordt kan je je fat gains aardig beperken.

Ik heb het nergens gehad over rijst en koolvis 6x per dag, lees mijn post dan ook.

Cardio is de key , vind ik toch. Ik was vroeger ook een dikkertje, en met wat gezonder te gaan eten ( lees : nog altijd niet perfect) +5x trainen en 3x lopen vliegt het vet er gewoon af.

Ja je draaft door, deze post heb ik al 100x langs zien komen, maar daar gaat het voor mij helemaal niet om.

Als hij nu bijv. op 3000kcal gaat cutten en daarbij beetje cardio doet en later als hij stopt met cutten iets in ze voeding verhoogt zonder dat het totale chaos wordt kan je je fat gains aardig beperken.

Ik heb het nergens gehad over rijst en koolvis 6x per dag, lees mijn post dan ook.

Dat doe ik ook, ik heb je post gelezen hoor. Ik snap je punt.

Maar waarom moeilijk doen? Gewoon gezond eten, en een aantal gulden regels hanteren.

Maar goed.. het gaat hier allang niet meer om wat het beste voor mino is, en ik heb m'n zegje gedaan, waar het mij met name om ging, en wij gaan het toch niet eens worden ben ik bang.

Dus tja.. where do we go from here?

Knap dat je pics post mino, cutten is een crime al zal de eerste week wel snel gaan maar daarna, word het een hel

Het komt allemaal op hetzelfde neer wat jij en ik zeggen, het enige wat ik zeg is van te voren je schema (voorgeplande maaltijden) in een excel bestandje zetten, dan weet je precies hoeveel van alles is ongeveer en als je dan aankomt dan weet je dat je iets moet schrappen.
Binnen 10 minuten gebeurd.

Werkt makkelijk en iets meer structuur is goed, dat doe je toch ook in je training?

ik ben het eens met eddy. is niks mis mee om goed overzicht te hebben van wat je eet op een dag, mocht je dan weer willen gaan bulken dan weet je in elk geval waar je lichaam op reageert.

Het komt allemaal op hetzelfde neer wat jij en ik zeggen, het enige wat ik zeg is van te voren je schema (voorgeplande maaltijden) in een excel bestandje zetten, dan weet je precies hoeveel van alles is ongeveer en als je dan aankomt dan weet je dat je iets moet schrappen.
Binnen 10 minuten gebeurd.

Werkt makkelijk en iets meer structuur is goed, dat doe je toch ook in je training?

Tja.. het is leuk om je voeding af en toe uit te rekenen, en eens te kijken naar wat je zoal eet op een dag, maar eten volgens een schema raad ik af, en daar heb ik je zojuist de argumenten voor gegeven. Ik denk ook niet dat we hetzelfde bedoelen.

Ik denk ook dat je vanaf een bepaald niveau ook vooral op gevoel met trainen, en slechts bepaalde richtlijnen aanhoudt. Ik ben daar nog niet klaar voor, maar dat zegt niks over Mino.

Niet af en toe uitrekenen, 1x maar.

Terug
Naar boven