XXL Nutrition

Minos Strongman Log

zolang er twijfel bestaat is de diepte nooit goed!!! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.962
Doe wel wat aan je spanning, maar dat heb je zelf ook wel door denk ik.

Ja ik ben er hard mee bezig om eraan te werken. Hier heb ik een grote verbetering tegenover de vorige keer dat ik 150 No, No, No deed, alhoewel ik die niet op film heb voelde deze keer het veeeeeel beter aan ook.
Merk wel dat ik na het Squaten meer spierpijn de volgende dag heb in me bovenrug, volgens mij een goed teken dat ik die spieren eindelijk eens gebruik. :p

zolang er twijfel bestaat is de diepte nooit goed!!! :D

:rolleyes:

nou... niet zo Aminozuures

ziet er al een stuk beter uit dan een half jaar geleden :thumbs:

No, no, no technique :D

Hij ziet er nog steeds k*t uit man. Ik weet niet eens wat er allemaal mis mee is, maar het ziet er gewoon niet uit :o

Ja ik ben er hard mee bezig om eraan te werken. Hier heb ik een grote verbetering tegenover de vorige keer dat ik 150 No, No, No deed, alhoewel ik die niet op film heb voelde deze keer het veeeeeel beter aan ook.
Merk wel dat ik na het Squaten meer spierpijn de volgende dag heb in me bovenrug, volgens mij een goed teken dat ik die spieren eindelijk eens gebruik. :p

:rolleyes:

Dat is juist NIET goed :D.

En toen ik je filmpje zag, dacht ik al dat je pijn aan je bovenrug zou krijgen.

Diepte is goed, maar die rug aanspannen moet ook goed.

Verder verbaast het me dat je nog steeds kan trainen, petje af, ik zou met zo'n techniek na 2 jaar afgeschreven zijn (me rug dan).

Succes.

• #1.968

Hahaha. :roflol:

ziet er al een stuk beter uit dan een half jaar geleden :thumbs:

Thanks, het ziet er veel beter uit inderdaad maar nog steeds ugly.

No belt, no wraps, no joke (of beter gezegd no technique). :p

No, no, no technique :D

Hij ziet er nog steeds k*t uit man. Ik weet niet eens wat er allemaal mis mee is, maar het ziet er gewoon niet uit :o

Inderdaad, het blijft de spanning in me bovenrug maar daar werk ik nog aan.

Dat is juist NIET goed :D.

En toen ik je filmpje zag, dacht ik al dat je pijn aan je bovenrug zou krijgen.

Diepte is goed, maar die rug aanspannen moet ook goed.

Verder verbaast het me dat je nog steeds kan trainen, petje af, ik zou met zo'n techniek na 2 jaar afgeschreven zijn (me rug dan).

Succes.

Ja klopt me rug moet beter aangespannen worden.

• #1.969
Gisteren avond nog lekker banen gezwommen. Knie voelt iets beter en enkel voelt meer hersteld maar heb wel Stadskanaal afgezegd just to be sure.

Squat:
- Geen spanning in onderrug -> ARCH it!
- Je zakt door je knieen, ipv door je heupen
- Bar ligt eerder highbar dan lowbar (of dat lijkt zo door het filmpje)
- Er is weinig hip drive.
- Bovenrug lijkt ook weinig opgespannen, zeker voor een lowbar
- Kijk naar hoever je knieen naar voor komen, knieen komen bijna niet naar voor bij lowbar (ivm met veel grotere heupextensie is dit niet nodig)!

Ik denk dat als je die techniek ff goedkrijgt je direct gewicht aan de bar kunt hangen, maar nu is het gewoon jezelf verklote, zoals die trol die hier blijkbaar nog steeds rondhangt al eerder zei (hoelwel jij hier misschien wel mee kan wegkomen, voorlopig)

Drop the weight voor een weekje (max 2) en maak het jezelf gemakkelijk!

(btw ik ben wel Rippetoe georienteerd in men squats, dus ik hoor wel terug van je als je wat opmerkingen terug hebt)

• #1.974
het is:

No belt, No wraps, No spotters.
dus je moet nog verder uit het squat rack lopen voor een echte No No No squat

http://www.youtube.com/watch?v=3xFm9q1HBKY

No Belt
No suit
No wraps
No Joke

Ik dacht juist. No belt No wraps No squat. Dus gewoon de squat overslaan :cool:

Kan ook. :roflol:

Squat:
- Geen spanning in onderrug -> ARCH it!
- Je zakt door je knieen, ipv door je heupen
- Bar ligt eerder highbar dan lowbar (of dat lijkt zo door het filmpje)
- Er is weinig hip drive.
- Bovenrug lijkt ook weinig opgespannen, zeker voor een lowbar
- Kijk naar hoever je knieen naar voor komen, knieen komen bijna niet naar voor bij lowbar (ivm met veel grotere heupextensie is dit niet nodig)!

Ik denk dat als je die techniek ff goedkrijgt je direct gewicht aan de bar kunt hangen, maar nu is het gewoon jezelf verklote, zoals die trol die hier blijkbaar nog steeds rondhangt al eerder zei (hoelwel jij hier misschien wel mee kan wegkomen, voorlopig)

Drop the weight voor een weekje (max 2) en maak het jezelf gemakkelijk!

(btw ik ben wel Rippetoe georienteerd in men squats, dus ik hoor wel terug van je als je wat opmerkingen terug hebt)

Binnenkort training @ Papendal en dan krijg ik instructies van niemand minder dan Pjotr van de Hoek dus waarschijnlijk zal me Squat stukken verbeteren de komende tijd. Voor wat ik heb gelezen is Rippetoe Squats juist klote.

Ik doe inderdaad highbar, ik moet inderdaad meer me bovenrug aanspannen, ik moet inderdaad me onderrug meer archen, knieen naar voren is geen probleem.

zie jij spotters dan? ik niet

nog om ff terug te komen op je squat mino,
waar je vooral op moet gaan letten is dat (zoals andy88 al zij) je meer moet gaan letten op die knieën die voor je tenen uit komen. je enkels moeten BIJNA vast staan. ik kreeg maandag al commentaar/aanwijzingen van ilja omdat ik ook iets voor mijn tenen uit kwam. jij komt er echt enorm ver voor uit. je bent sterk in die squat maar je moet ECHT aan je techniek werken. laat gewoon een vriend van je bij iedere herhaling ernaar kijken. gewoon een licht gewicht dan kan je jezelf corrigeren op zijn aanwijzingen.

je bent sterk in die squat maar je moet ECHT aan je techniek werken. laat gewoon een vriend van je bij iedere herhaling ernaar kijken. gewoon een licht gewicht dan kan je jezelf corrigeren op zijn aanwijzingen.
+1, Training in the longrun pays off more dan nu wat te kloten!

Binnenkort training @ Papendal en dan krijg ik instructies van niemand minder dan Pjotr van de Hoek dus waarschijnlijk zal me Squat stukken verbeteren de komende tijd. Voor wat ik heb gelezen is Rippetoe Squats juist klote.

Ik doe inderdaad highbar, ik moet inderdaad meer me bovenrug aanspannen, ik moet inderdaad me onderrug meer archen, knieen naar voren is geen probleem.

Ahh dan zal die je wellicht ook lowbar aanleren. Alle powerlifters squatten wellicht lowbar veronderstel ik. Verwacht in ieder geval dat eens je die techniek beheerst je raw squat naar boven knalt! Maar probeer al eens die peilers uit die ik je aangaf, tenzij je er compleet niet met akkoord bent.

Maar wat heb jij dan gelezen dat "Rippetoe Squats" (voor zover ik weet zijn dit gewoon perfecte raw powerlifting-competitie squats) ? Het enige wat ik al heb gehoord de discussie ellenbogen wel of niet onder de bar.

Terug
Naar boven