Fitness Seller

Modric's Keto-Log

Bezoekers in dit topic

als je de donkerpaarse kleur krijgt, kan het ook zijn dat je te weinig drinkt als ik het goed heb begrepen...

had zelf de middelste, dus zit ook in keto, maar nog niet zo heftig als jou dan haha ;)

kreeg weer donkerpaars, denk zelf ook de laatste:D, drink genoeg water dus daaraan kan het niet liggen.

Baloo, hoe zit het precies? Als je in ketose bent, verbrand je dan gedurende de hele dag vet? of alleen tijdens je cardio?
Het vet dat je eet is niet het vet dat je verbrand.. zodra je onder behoefte gaat eten ga je je eigen lichaamsreserves verbruiken. Het vet die je naar binnen eet is energie voor je lichaam. Want om calorien te verbranden heb je daar calorien voor nodig.
Onder je behoeftes eet je als je onder je nodige calor gaat zitten?
 
Laatst bewerkt:
Dag 10 nu, maar merk nog weinig. zit wel nu 4 dagen op donkerpaars. Kan het nog ergens anders aan liggen of zit ik gewoon goed in ketose?
 
Ik zal het hier ook maar even vragen

ik heb vandaag tot 12:30 refeed gehad

mag je gelijk weer aan de vetten? hoe zit dat in elkaar
 
Dag 10 nu, maar merk nog weinig. zit wel nu 4 dagen op donkerpaars. Kan het nog ergens anders aan liggen of zit ik gewoon goed in ketose?

Wat verwacht je te merken dan?

Ik ben nu precies een week bezig, zie wel al in de spiegel dat ik al wat droger ben, me ouders viel het ook op, hun vooral dat de aders op me armen beter uit kwamen, bij mij dat het buikvet wat minder begint te worden.
 
toch nog even 2 vraagjes voor de keto kenners;
- wat als je te weinig vetten binnen krijgt? wat voor negatieve gevolgen heeft dit dat op je lichaam?
- na een refeed de eerst volgende training; is het beter om dat ff een goede kt te pakken of beter om een lange cardio sessie te doen om sneller in ketose te raken?
 
toch nog even 2 vraagjes voor de keto kenners;
- wat als je te weinig vetten binnen krijgt? wat voor negatieve gevolgen heeft dit dat op je lichaam?
- na een refeed de eerst volgende training; is het beter om dat ff een goede kt te pakken of beter om een lange cardio sessie te doen om sneller in ketose te raken?

Als je te wienig vetten binnenkrijgt bij een keto dieet, dan krijg je, als het aantal kcal klopt, te veel eiwitten binnen. Het overschot hiervan wordt dan omgezet naar glucose. Als dit overschot te veel is, werkt het het dieet tegen. Als je bedoelt te laag gaan in vetten en dus ook kcal in totaal, dan stort je metabolisme in elkaar en zal je weinig lichaamsvet gaan verbranden. Als je te laag moet gaan in kcal om nog af te kunnen vallen, dan is het tijd voor een reset op onderhoud of hoger met gematigd koolhydraten (laten we zeggen ~30%) voor een weekje, of misschien zelfs twee weekjes.

Het doel van een keto dieet is dat je lichaam efficient met vet/lichaamsvet kan omgaan en dit als primaire energiebron gebruikt en in een "vetverbrandingsmodus" komt ipv een "vetopslagsmodus". Als je lichaam hier eenmaal aan heeft kunnen wennen, dan is het niet zo dat je lichaam in die refeed van 24~48 uur weer compleet overgeschakeld is naar koolhydraten als primaire energiebron. De koolhydraten zijn tijdens je refeed voornamelijk gebruikt om je glucogeen aan te vullen. Daarbij is het ook zo dat ketose een bijproduct is van het dieet en niet het doel van het dieet.
 
je kan beter teveel vet tot je nemen dan te weinig
 
Als je te wienig vetten binnenkrijgt bij een keto dieet, dan krijg je, als het aantal kcal klopt, te veel eiwitten binnen. Het overschot hiervan wordt dan omgezet naar glucose. Als dit overschot te veel is, werkt het het dieet tegen. Als je bedoelt te laag gaan in vetten en dus ook kcal in totaal, dan stort je metabolisme in elkaar en zal je weinig lichaamsvet gaan verbranden. Als je te laag moet gaan in kcal om nog af te kunnen vallen, dan is het tijd voor een reset op onderhoud of hoger met gematigd koolhydraten (laten we zeggen ~30%) voor een weekje, of misschien zelfs twee weekjes.

Het doel van een keto dieet is dat je lichaam efficient met vet/lichaamsvet kan omgaan en dit als primaire energiebron gebruikt en in een "vetverbrandingsmodus" komt ipv een "vetopslagsmodus". Als je lichaam hier eenmaal aan heeft kunnen wennen, dan is het niet zo dat je lichaam in die refeed van 24~48 uur weer compleet overgeschakeld is naar koolhydraten als primaire energiebron. De koolhydraten zijn tijdens je refeed voornamelijk gebruikt om je glucogeen aan te vullen. Daarbij is het ook zo dat ketose een bijproduct is van het dieet en niet het doel van het dieet.


hmm ok nice uitgelegd! Iedereen aan wie ik het keto probeer uit te leggen kan maar niet snappen dat je afvalt door zoveel vet te eten...
Ik kan dus nu in t begin van mn keto zelf hoger in het vet zitten dan de 65% om sneller in ketose te raken?


Overgens nog een vraagje voor de keto-gangers.
Hoe zit het met supps en keto. Wat wel/niet te gebruiken.

kwil graag ketostix kopen hier in praag, maar heb geen gods idee hoe je ketostix zegt in t Tsjechisch... wellicht t zelfde geen idee :-/
 
hmm ok nice uitgelegd! Iedereen aan wie ik het keto probeer uit te leggen kan maar niet snappen dat je afvalt door zoveel vet te eten...
Ik kan dus nu in t begin van mn keto zelf hoger in het vet zitten dan de 65% om sneller in ketose te raken?


Overgens nog een vraagje voor de keto-gangers.
Hoe zit het met supps en keto. Wat wel/niet te gebruiken.

kwil graag ketostix kopen hier in praag, maar heb geen gods idee hoe je ketostix zegt in t Tsjechisch... wellicht t zelfde geen idee :-/
ik gebruik deze sups: calcium vitamine D, zink selium, visolie caps, multivitamine :p
 
ja die 2 laatste heb ik ook omega 3 en vitamine c shit.
ook doe ik 1 kleine whey shake in de morgen (hoewel ik ook al van iemand heb gehoord die er beter uit te laten jullie mening???)
waar zijn die zink seliums goed voor?

ik heb een mooie uitleg gevonden voor de apotheker om te vertellen dat ik ketostix wil hebben :D
 
ja die 2 laatste heb ik ook omega 3 en vitamine c shit.
ook doe ik 1 kleine whey shake in de morgen (hoewel ik ook al van iemand heb gehoord die er beter uit te laten jullie mening???)
waar zijn die zink seliums goed voor?

ik heb een mooie uitleg gevonden voor de apotheker om te vertellen dat ik ketostix wil hebben :D


Whey kan je gewoon nemen 's ochtends, alleen als je het gaat mixen met olie of als je het vlak voor/na/tijdens je ontbijt neemt dan heeft het weinig nut, behalve dan dat het misschien makkelijk kan zijn.
Het is natuurlijk wel aan te raden om dan een whey te gebruiken die weinig koolhydraten/suikers bevat (een isolaat bijv.).

Zinc gebruik ik ook, dit omdat ik snel last van puistjes krijg van het nuttigen van verhoogde hoeveelheden eiwitten.

Visolie en vit. C zou je niet nodig moeten hebben als je elke dag veel broccoli en een "vette" vis maaltijd neemt. Als je dan ook nog eens door een shake of iets lijnzaadolie/flaxseedoil doet, dan zit het al helemaal snor met de hoeveelheid omega-3. Niet gaan overdrijven, het tenslotte om de verhouding van omega's.

Het zou me overigens niet verbazen als ze de namen ketostix / keto- diabur test gewoon kennen, want dit zijn gewoon productnamen.
 
Whey kan je gewoon nemen 's ochtends, alleen als je het gaat mixen met olie of als je het vlak voor/na/tijdens je ontbijt neemt dan heeft het weinig nut, behalve dan dat het misschien makkelijk kan zijn.
Het is natuurlijk wel aan te raden om dan een whey te gebruiken die weinig koolhydraten/suikers bevat (een isolaat bijv.).

Zinc gebruik ik ook, dit omdat ik snel last van puistjes krijg van het nuttigen van verhoogde hoeveelheden eiwitten.

Visolie en vit. C zou je niet nodig moeten hebben als je elke dag veel broccoli en een "vette" vis maaltijd neemt. Als je dan ook nog eens door een shake of iets lijnzaadolie/flaxseedoil doet, dan zit het al helemaal snor met de hoeveelheid omega-3. Niet gaan overdrijven, het tenslotte om de verhouding van omega's.

Het zou me overigens niet verbazen als ze de namen ketostix / keto- diabur test gewoon kennen, want dit zijn gewoon productnamen.

ja kheb iso whey. 1gram kh geloof ik per shake.
ik neem die shake als eerste als ik wakker wordt met water. en na klein uurtje eet ik mn ontbijt.
met visolie kom ik soms net aan de laatste gram die ik nodig heb ok aan 65% vetten te komen. Ik eet wel regelmatig vette vis, maar niet iedere dag. Zelfde geldt voor broccoli eet ik ook niet iedere dag max 2 keer per week ofzo. ik probeer t voor mezelf makkelijk te houden ivm werk. dus kwa groentes doe ik t vaak met komkommer, sla en spinazie.

ik heb overgens ook een gevoeligge huid, maar ik at voorheen meer EW dan nu met keto dus hopelijk krijg ik er geen last van! Maar anders helpt die zink dus?
 
omschrijving zink: anti-oxidant. Ter bescherming bij veroudering door vrije radicalen. Selenium versterkt de invloed van vitamine E en is van belang voor de spieren, bloed en de vitaliteit van hart, huid en haar. Zink is van belang voor de verwerking van vitamine A, de opbouw van eiwitten en de invloed van enzymen
 
hm kzal die zink ook wel scoren... hebben ze die gewoon bij de drogisterij of moet je ze speciaal bestellen?
 
hm kzal die zink ook wel scoren... hebben ze die gewoon bij de drogisterij of moet je ze speciaal bestellen?
ik heb gewoon in de supermarkt gekocht
 
hm volgende vertaling voor mij zink :D
 
Whey kan je gewoon nemen 's ochtends, alleen als je het gaat mixen met olie of als je het vlak voor/na/tijdens je ontbijt neemt dan heeft het weinig nut, behalve dan dat het misschien makkelijk kan zijn.
Het is natuurlijk wel aan te raden om dan een whey te gebruiken die weinig koolhydraten/suikers bevat (een isolaat bijv.).

Met wat zou je whey dan kunnen vervangen? Aangezien 's ochtends totaal geen eetlust heb neem ik altijd een kleine shake met lijnzaadolie (na een uurtje een maaltijd). Ook voor het slapen gaan hou ik het niet vol zonder een shake met lijnzaadolie.. Anders verga ik van de honger :P

Waarom is whey dan slecht eigenlijk?
 
vanwege de suikers en KH die er in zitten.
 
ik heb whey van xxlnutrition en daar zit bijna geen koolydraten in hoor;)
 
Back
Naar boven