Fitness Seller

Moving forward

Jajajajaja big L!

• Topic Starter Topic Starter
Net terug van de SBD-cup, leuke wedstrijd.

Na de mockmeet in mei besloot ik mee te doen aan de SBD-cup, een week of 9 had ik de tijd om voor te bereiden. Dat ging goed, ik had wellicht wat meer volume op deadlifts kunnen draaien maar voor de rest ging alles eigenlijk wel lekker. 4 weeks out die week maar 2 keer kunnen trainen en de week daarop voelde alles zwaar waardoor het vertouwen wat verdween. Gelukkig de laatste 2 weken van de voorbereiding nog wat mooie vpr/prs gepakt waardoor het vertrouwen terug was. Kwalificatie voor het NK RAW in december was het doel, 340 wilks moesten dus binnen gesleept worden.

Vanmorgen samen met T en W vroeg vertrokken naar Nijmegen om op tijd in te wegen, na de rack hoogtes te hebben opgemeten woog ik in op 82.8. Toen gaan eten, eerst een shake met oats en whey en daarna nog donut/eierkoek/chocomel. Zenuwen waren los van een beetje gezonde spanning niet aanwezig dus dat was fijn. Ruim op tijd om gaan kleden en opgewarmd voor de squat, tot 150 gegaan welke opzich nog wel hard ging. Dan de squat, ik had 160-170-180 in mijn hoofd maar kwam er tijdens de opwarming al gauw achter dat liften in training iets heel anders is dan op een meet. Squat verliep naar wens, niet superhard maar wel goed.

Squat:
160 goed.
170 goed.
175 goed, PR grinder maar wel prima zo. Had geen kilotje meer aan moeten hangen.

Nog wat chocomel gedronken en eierkoeken gegeten omdat het vroege opstaan er toch wel in hakte. Bench was het doel om 105-112.5-120 te draaien. Met die getallen opgewarmd en naar een harde 100 toegewerkt. Alles voelde goed aan.

Bench:
105 afkeur, kont van bench.
110 goed, redelijk hard.
117.5 goed, PR. Linkerarm bleef iets achter maar voor de rest prima.

Blij met hoe squat en bench waren gelopen kon ik nog wat uitrusten voor de deadlift. Begon behoorlijk kapot te raken en daarom ook lang over deadlift opwarmen gedaan, tot 180 gegaan welke echt smerig zwaar was. T en ik keken bedenkelijk naar elkaar maar snel besloten die 180 te vergeten en door te gaan.

195 goed, zwaar.
205 goed, PR en benen begonnen behoorlijk te shaken.
217.5 goed, PR en goed goor gegaan op deze.

Na de 205 zei T dat het tijd was om even rustig te zitten en te focussen op de laatste beurt. In de laatste beurt eraan hangen wat je moet hangen was de voorspelling al een aantal weken geleden, dat ging nu dus gebeuren. 217.5 ging eigenlijk beter dan de 205, daar sta ik nog steeds van te kijken.

Totaal: 510 kg (+ 57.5 kg sinds de mockmeet in mei)
Wilks: 340,9 (+ 31 sinds de mockmeet in mei)
BW: 82.8 kg (+ 1.7 kg sinds de mockmeet in mei)

Blij met dit resultaat, een superdag gehad en veel geleerd. Gelijk na het liften naar de mac gereden om de bulk naar de -93 in te luiden. Daarna nog terug gegaan om te kijken naar de rest van de phm'ers en nog wat dbb'ers gezien.

T bedankt voor de coaching en het rijden, de rest bedankt voor het aanmoedigen en de leuke dag!

Video volgt eerdaags.

Baas

Echt zieke progressie gemaakt.

Ik heb genoten vandaag man.

Jij bedankt!

Fucking lekker man, gefeliciteerd! :D

Gefeliciteerd met je kwalificatie :D Super progressie gemaakt, top!

epic getild bra

Gefeliciteerd met je kwalificatie. 57,5 kg op je totaal krijgen in zo'n korte tijd is echt ziek goed! Ik ben IN :)

Het was een mooie dag!

Baas

Echt zieke progressie gemaakt.

Ik heb genoten vandaag man.

Jij bedankt!

Bedankt coach, nu verder bouwen naar december.

Fucking lekker man, gefeliciteerd! :D

Bedankt, jij ook met je pr's!

Gefeliciteerd met je kwalificatie :D Super progressie gemaakt, top!

Thanks, goed dat je gewoon mee hebt gedaan aan de wedstrijd!

Bedankt voor de limburgse vlaaien, jij ook mooi gelift.

Gefeliciteerd met je kwalificatie. 57,5 kg op je totaal krijgen in zo'n korte tijd is echt ziek goed! Ik ben IN :)

Bedankt, nu die progressie door blijven zetten en techniek bijschaven.

-

De komende week kan ik wegens andere verplichtingen maar 2x trainen, morgen doe ik wat squat/bench/upperback/schouders/armen op 8-10 reps, zaterdag ook nog wat pompen en dan maandag weer echt opbouwen.

3-4x in de week sq/be en 2x in de week deadlift. Punten waar ik aan ga/blijf werken zijn:

- minder diep squatten, de komende weken eens op mn hoge vans squatten om te kijken of ik daar de diepte al een beetje mee kan beperken tov mn powerlifts 2.0.
- langere pauzes hanteren bij bench.
- andere setup bij bench waardoor voeten en kont beter in positie blijven.
- deadlift techniek verbeteren, 3x200 van 2 weken terug zag er nog goed uit maar gisteren was mn techniek echt goor.
- meer paused dl/rdl/sldl/ghr/rows/pullups/pulldowns doen om dat gebied gewoon flink sterker te maken.
- meer schouders pompen, 1x ohp 3x5 en 1x db press 3x10 oid en rustig die volumes uitbouwen.

hard man , lekker gedaan :D

wat ik nu bij bench doe (door sheiko) is 1e rep pauze, en dan ook goed lange pauze en rest t&g. Ik merkte als ik alles paused doe ik idd ook de pauzes korter ga maken :p

wat ik nu bij bench doe (door sheiko) is 1e rep pauze, en dan ook goed lange pauze en rest t&g. Ik merkte als ik alles paused doe ik idd ook de pauzes korter ga maken [emoji14]
Meerdere reps gepauzeerd is ook wel echt heel vermoeiend

Merk dat seal row echt een goede oefening is voor je bovenrug zonder dat je je onderrug veel belast zoals met bent over rows. Aangezien je onderrug toch al helemaal op is van bijna elke dag squatten of deadliften.

wat ik nu bij bench doe (door sheiko) is 1e rep pauze, en dan ook goed lange pauze en rest t&g. Ik merkte als ik alles paused doe ik idd ook de pauzes korter ga maken :p

Hmm, vanaf nu gewoon 1-2 tellen paused bij alle reps. Touch and go hou ik er af en toe in op 6-8 reps de komende weken.

Meerdere reps gepauzeerd is ook wel echt heel vermoeiend

2-5 is prima te doen, daarna is het idd goor.

Merk dat seal row echt een goede oefening is voor je bovenrug zonder dat je je onderrug veel belast zoals met bent over rows. Aangezien je onderrug toch al helemaal op is van bijna elke dag squatten of deadliften.

Ja eerst deed ik af en toe cable rows op die pulley, dan zat ik op de grond. Met die Rogue bench kunnen we een stuk makkelijker seal rows doen denk ik, morgen eens uitproberen.

Lekker dit. Prachtig om te zien hoe je dit toch nog gewoon klaart. Hier zullen veel mensen motivatie uit kunnen halen, ik in ieder geval wel.

Lekker dit. Prachtig om te zien hoe je dit toch nog gewoon klaart. Hier zullen veel mensen motivatie uit kunnen halen, ik in ieder geval wel.

Bedankt K, we gaan het allemaal maken. Jij hebt ook een moooe dag als coach gehad als ik zo de positieve berichten over je lees, mooi man!

Yo L, zeeeer nice dat je ondanks je wat mindere periode zulke pr's op de wedstrijd hebt kunnen zetten!

in middelburg had ik meer last van ganzen, kappa.

Veel plezier met je reis naar de -93! Binnen welke tijdsperiode wil je dit halen?

hallo

goeie wedstrijd man!

Weer in, flinke progressie gemaakt zeg!

0.1

Low bar squat wide stance platte schoenen
10x80
10x80
10x80

Paused bench cg legs up
10x60
10x60
10x60

Overhead press
10x20 geen dank jeff

Facepulls
20x
20x
20x

Band pushdown
25x
25x
25x

Barbell curl
15x20
15x20

Lateral raise
15x5
15x5

Comments: beetje ellebogen en schouders doorbloeden, bovenrug nog wat rust geven de komende dagen.

Vandaag eigenlijk nog een lichte training, maar voel me behoorlijk gaar/ziek dus ik hou nog even rust.

Vanaf maandag weer opbouwen:

Maandag
Low bar squat 5x5
Paused bench wide grip 5x5
Conventional deadlift belt 5x3
Glute ham raise 3x5-8
Wide grip pullups

Dinsdag
Paused low bar squat 6x3
Paused bench close grip legs up 4x6
Seal row 5x5
Overhead press/db press 4x8-10
Curls

Donderdag
Low bar squat 4x8
Paused bench wide grip 6x3
Conventional deadlift 3x5
Paused deadlift 3x5
Hammer grip pullups

Zaterdag
Low bar squat 6x3
Paused bench against bands 5x5
Seal row 4x8-10
Overhead press/db press 3x8-10
Curls

Dit is de opzet, maar er zal ongetwijfeld genoeg veranderen omdat ik gewoon doe waar ik zin in heb.

Voeding gaat ongeveer zoiets worden met de nodige troep tussendoor.

Oats + melk + whey + lepel pindakaas
Brood + ei/kipfilet + mayo
Pasta + gehakt/kip + saus
Avondeten meestal gebakken aardappelen/pasta/rijst + vlees/vis + groentes + mayo
Kwark + chocolade/cashewnoten

Terug
Naar boven