MuscleMeat

Mr B's bad ass gains

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag 100% rustdag.

Oh en donderdag heb ik nog een hypertrophy armen schouders kabel workout gedaan.
Vandaag een beetje recovery na een wild weekend. Viel wel mee, maar ik word oud en dan is het al snel wild :p.
Ha ha, herkenbaar, en het wordt binnenkort snel té wild :D

Ha ha, herkenbaar, en het wordt binnenkort snel té wild :D
Ja, vorig jaar door roa ook een jaar niet gedronken. Met oud en nieuw toen een paar pilsjes en dit weekend dus. Allejezus, ik ben niet 100% deze week. Vandaag nog steeds. Maar ik was ook een gedicht aan het schrijven in een techno club, terwijl ikzelf mee feestte en maar 1 u. Heb kunnen slapen daardoor... Dat speelde vast ook mee... Haha.
PXL_20240309_040305788.NIGHT.jpg

Ben niet echt trouw aan het loggen geweest... Sorry. Wel hard getraind.

Nieuwe warming up: strongfit activatie van juiste spierketen.

Dinsdag weet ik ff niet.
Woensdag full body:
Dumbbell bench press

Pull ups

OHP

Sledge push en pull

Reden: verkeerde dag ingevoerd
Laatst bewerkt:
Donderdag rustig, de griep ofzo. Maar vrijdag:
Screenshot_20240317-181030~2.png

Gisteren:
Upper body pump.
Alles op de diepe stretch. Max hypertrophy.

Superset
Bicep Cable curls
3 x 12
Triceps EZ bar strict skull crushers
3 x 10 x 17 kg

Biceps chin ups
2 x 5

Incline db bench press
3 x 10 x 20 a 22,5

Superset
Rear delt cables
3 x 10
Liu raises
3 x 10

Hanging abs

Stretchy time.

Okay wel voor genoeg geld.

Ik ga trouwer loggen. Ik raak een klein beetje de rode draad kwijt in mijn planning. Ik heb vooral veel meer pijn en daarnaast probeer ik te werken. Dus ik ben best fucked up daarvan. Maar dat is geen excuus. Let's go!!

Zondag: full body recovery. Wel flink kuiten en tibialis getraind. En daarnaast geweldig wat oude capoeira bewegingen kunnen oefenen.

Maandag alleen beetje Fysio oefeningen. Dinsdag rust.

Vandaag DL/ legs

40 meter Sandbag Lopen strongfit:
- 30 kg
- 60 kg
- 80 kg
- 100 kg

- Deadlift Singles:
- 1x120 kg
- 1x145 kg
- 1x160 kg

Ik probeer vaker 1 single te doen met het principe niet in gewicht omlaag te gaan. Nu steeds getraind zodat ik zo lang moest bijkomen dat ik nogal ben geplateaud afgelopen 2 jaar. Niet erg, want ik loop ook gewoon hard en ben natty en heb andere fysieke prioriteiten waarvoor ik zo train. Maar ff kijken of dit voor wat meer stabiliteit gaat zorgen.

Superset
Sandbag Cyclic Squats
2 x 15 x 30 kg
Pistol Squats
- Eerste set: 5x band assisted
- Tweede set: 5x unassisted

Die cyclic squats zijn van nature een soort half-rep squat. Daarom daarna de pistol squat. Voor toch een goede stretch op quads.

- Gravity Boots Abs

Stretchen

Screenshot_20240322-133129.png

Die ijsbaden.... ik weet het niet. Als je lichaam NEE schreeuwt, moet je het waarschijnlijk gewoon niet doen.

Idd achterhaald dat het meer kwaad dan goed doet imo
Die ijsbaden.... ik weet het niet. Als je lichaam NEE schreeuwt, moet je het waarschijnlijk gewoon niet doen.

Het werkt echt super goed. Daarom doe ik het, ook al is het niks voor mij. Dus ik heb het een keer ervaren vorig jaar en heb daarna met Wim Hof getraind, omdat het zo goed werkte. Ik heb chronische zenuwpijn/chronische blessures. Dat is wat anders dan dit na je training doen. Ik doe dit zodat ik stop met b**chen vanwege de chronische constante pijn de rest van de dag. Of het voorkomt dat ik ongezonde keuzes maak daardoor.

Ik raad het aan. Maar als ik ergens last van heb, een pees of te hard spierweefsel moet helen dan doe ik het niet. Dan is het een slecht idee inderdaad: niet na je training in prep doen bijvoorbeeld.

Uit onderzoek bij de NFL en bij de Nederlands Ere en eerste divisie voetbal is gebleken dat de ijsbanen na zware inspanning (training of wedstrijd) de pezen en spieren blessure gevoelig maken.
Voor de pijnbestrijding zoals @Mister B beschrijft is niet naar gekeken. En als dat zo werkt dan lekker blijven doen. Maar dan wel goed naar je lichaam luisteren om dei mogelijke blessures te voorkomen.

Uit onderzoek bij de NFL en bij de Nederlands Ere en eerste divisie voetbal is gebleken dat de ijsbanen na zware inspanning (training of wedstrijd) de pezen en spieren blessure gevoelig maken.
Voor de pijnbestrijding zoals @Mister B beschrijft is niet naar gekeken. En als dat zo werkt dan lekker blijven doen. Maar dan wel goed naar je lichaam luisteren om dei mogelijke blessures te voorkomen.
Exact. Het brengt me inderdaad meer mentale power (okay superpower). Maar ik ga makkelijker over een grens. Je voelt die pees blessures niet meer goed bijvoorbeeld. Dus dat Femke Bol in een ijsbad zit savonds, is alleen omdat ze de volgende dag weer op toneel moet verschijnen. Maar op een gegeven moment zal ze erg lang moeten herstellen als ze geen chronische problemen wil. Ik doe dit echt voor mentale kracht. Ik heb niet minder pijn. Ik voel het juist beter. Maar door die power die je ervan krijgt kun je het beter aan. Voor de Wim Hof adem geldt hetzelfde.

Workout zaterdag
- standing Cable Crossovers neutral height:
- 3x12

- Single Arm Kneeling Cable Rows:
- 3x18 deep stretch

Superset
- Incline Dumbbell Bench Press, super strict en
- Bounce on the Deep Stretch:
- 2x10 x 22.5kg
- Superset met One Arm Dumbbell Rows:
- 2x10 x 40

Superset
- Elevated Bodyweight ring Rows:
- 2 x 10
- Deep Stretch Push-ups:
- 2 x 10

Pols en heup/rug Fysio

Dus dat Femke Bol in een ijsbad zit savonds, is alleen omdat ze de volgende dag weer op toneel moet verschijnen. Maar op een gegeven moment zal ze erg lang moeten herstellen als ze geen chronische problemen wil.
Dat is inderdaad een ander verhaal. Voor een topsport bond en sponsoren is het niet erg om iemand van 30 af te danken en door een jonger exemplaar te vervangen, voor de persoon zelf wel.

Terug
Naar boven