Fitness Seller

Mr B's bad ass gains

• Topic Starter Topic Starter
Dat is inderdaad een ander verhaal. Voor een topsport bond en sponsoren is het niet erg om iemand van 30 af te danken en door een jonger exemplaar te vervangen, voor de persoon zelf wel.
Ja precies. Goed gezegd... Ja als je topsport gaat doen dan is er een enorme kans dat je er later last van hebt. Ik heb het al en ik deed gewoon dans en capoeira voor mezelf. Wel op niveau, maar niet over 1000 grenzen heen...

Workout zondag
Direct uit bed 6 km hardlopen.

Gym:
- Inclined Dumbbell Curls:
- 3x15x10kg

- Clean naar Overhead Press Singles:
- Opwarmen met 40kg
- Single van 50kg
- Faal op single van 65kg
- Nog één single van 50kg

- Barbell High Pulls:
- 1x12 x bar

- Single Arm Gymnast Ring Curls:
- 2x 10 x

- Liu raises met Grote Bumpers (5kg):
- Slow Control, 3x12kg

- Single Arm Rear Delt Cable Flys:
- 3x10kg

- Stabiliteit en Abs

Training vandaag

- Sandbag Lopen (Warm-up met Fysio Heup Activatie):
- 30 kg
- 40 kg
- 60 kg
- 80 kg
- 100 kg

- Deadlift Singles:
- 1x145 kg
- 1x162.5 kg (normal grip faal op lockout)
- 1x158 kg (straps)

- Pistol Squats:
- 2 of 3 x 5x beetje assisted

- Superset:
- Kuiten BW:
- 3 sets single leg
- 2 sets donkey
- 1 set twee benen
- Standing Big Rom Tibialis Raises: 5 sets

- Gravity Boots Abs
- Side Plank Abs: 20 herhalingen

*Altijd Stretchen.*

Okay die Sandbag oefeningen zijn volgens mij helemaal niet goed voor me. Ik heb zo'n pijn dat ik niet meer normaal functioneer. En het enige dat ik heb veranderd aan mijn training is dat.

Pijnmanagement. Its bad mkay...

Herstructurering van training gericht op pijnmanagement en het herwinnen van lichaams controle via antagonistisch afgestelde bodybuilding oefeningen. Ik ben in feite helemaal opnieuw begonnen met mijn hele trainingsschema zoals ik 4 jaar geleden begon. Maar dan ben ik echt veel sterker en merk ik dat ook. Ik hoef niet helemaal van het begin te beginnen.

**Warm-Up:**
10 x 60 kg flat bb bench
- **Activatie Oefeningen:**
Clamshells, glute bridges, core activatie.

- **Navy Seals warmup Routine:**
- 15 seconden dead hang
- 15 seconden plank
- Slow squat
- Slow squat hold
- Pull, squat hold
- 1 burpee

- **Set 1:** 1 pull-up, 1 push-up, 1 slow bodyweight squat, 1 burpee, gevolgd door 5 jumping jacks.
- **Set 2 t/m 5:** Elke set voegt één herhaling toe aan elke oefening, met set 5 bestaande uit 5 pull-ups, 5 push-ups, 5 slow bodyweight squats, 5 burpees, en 20 jumping jacks.

- **BB Benchpress:**
- 10x70kg,
- 8x75kg,
- 7x75kg

- **Barbell Rows:**
Warmup 10 x 60
- Strict Rows: 8x80kg, gevolgd door 2 a 3 big ROM (Range of Motion) herhalingen
- Laatste set: 6-7x85kg strict rows gevolgd door 4 big ROM rows en dan maximaal 8 a 10 pendelay rows explosief tot semi spierfalen.

- **Machine Chest Flies:** Ongeveer 3 sets tot 50kg, niet zo succesvol, dus
- **Incline db Bench Press:**
4 x 22,5kg

- **Weighted Pullups:**
- 1x +20kg
- 1x +34kg
- 2x +20kg

- **Stretching:** Meerdere malen per dag, gericht op de lats, voor verbeterde flexibiliteit en pijnverlichting.

**Pijnmanagement
- Minder pijn ervaren na de training, met een focus op gecontroleerde belasting en ontlasting van het lichaam. Komende tijd zal ik mijn training dus oppakken zoals ik vier jaar geleden ben begonnen. Alleen dan hoef ik natuurlijk niet helemaal van het begin te beginnen. Ik heb gelukkig nu al verlichting van de pijn na een specifieke training volgens mijn eigen methode.

En ook een youtube filmpje gemaakt:

Hoe weet jij dat ik naakt rondje Singelpark heb gedaan? Ik dacht dat niemand dat zag om 7 u sochtends op zondag 🧦🩲
Zandzak voor je buik gehouden? Misschien is dat juist slecht voor je.
Ja precies. Dat werkt voor die fysiotherapeut (die trouwens niks verkeerd heeft gedaan, hij is echt super toegewijd) bij bijna iedereen. Maar ik heb echt wat en ben niet gewoon te lang niet van de bank of bureaustoel af gekomen. Zoals de meeste mensen met rugpijn. Ik heb mijn hele lichaam opnieuw opgebouwd en veranderd... Daarom. Ik begin steeds meer in mijn eigen methode te geloven.

Vanmorgen direct uit bed 6 km gerend tegen ratio in. Maar ik ben nu soepeler en voel me beter. Minder pijn ook.

Door de dag heen stretch oefeningen van de fysio. Net in de gym:

Pols voorarm fysio
Wrist curls 2 sets alle kanten op
Holds fat gripz 15 kg 3 sets 45 tot 60 sec

Twisting alternating db shoulder press
3 x +/-9 x 17,5

Superset
Rear delt cable flies 2 x 8
Face pulls 3 x 12 a 15

Superset
Incline curls super strict
3 x 13 x 10 kg
Db skull crushers super strict
3 x 10 x 7,5 kg

Side delt raises strict straight arm
3 x 16 x 7,5 (laatste set waarschijnlijk minder)

Beetje hanging abs

Stretchen

Hoe weet jij dat ik naakt rondje Singelpark heb gedaan? Ik dacht dat niemand dat zag om 7 u sochtends op zondag 🧦🩲
Als ik direct uit bed kom heb ik nog niet veel aan. Maar behalve de laatste dronken lorren zal er nog niet veel lopen, nee :D

Ja precies. Dat werkt voor die fysiotherapeut (die trouwens niks verkeerd heeft gedaan, hij is echt super toegewijd) bij bijna iedereen.
Het trekt een beetje je rug naar voren en hol, misschien is dat juist voor jouw probleem erg slecht....

Vrijdagavond ff los gegaan en dom dronken geworden. Was een goed idee. Ik kon gisteren helemaal niks.

Vandaag toch eventjes wat beweging in de tent gebracht en rondje om Leiden binnenstad gerend met de Jocko Willink warmup in calesthenetics parkje. Ik moet wel stretchen. T word een beetje stressvol zo. Ik ga denk ik een vakantie plannen.

**Low Bar Squat:**
- 5 x 90
- 5 x 114
- 2 x 3 x 129kg
Met spotters voor veiligheid vanwege eerdere onderrugklachten na sandbag squats. Super fijn dat twee goede gasten hebben geholpen. Het was een veiligheidsmaatregel zodat ik het gewicht op de safeties kon laten vallen indien nodig, maar met extra zekerheid dankzij de spotters.
- 3 x 100
met techniektips uitgevoerd om het af te sluiten.

- **Stick Assisted Nordic Curls:**
- 2 x 10

- **Pistol Squats:**
- 2 x 10
Met minimale ondersteuning voor stabiliteit, vasthoudend aan een ring. De laatste drie herhalingen van elke set moest ik mezelf een beetje optrekken uit de laagste positie.

- **Gravity Boots Abs:**
- Bodyweight oefeningen gericht op maximale stretch van de buikspieren

- **Hip Thrusts:**
- Met hielen op een bankje en rug op de grond, langzaam en gecontroleerd uitgevoerd
- 12 reps per kant met één been, gevolgd door 24 reps met beide benen

Hanging Leg Raises maximale stretch

- Een beetje stretchen gevolgd door ontspanning. Vandaag was een sterke dag ondanks dat ik vrijdag heb gedronken, wat ik normaal bijna nooit meer doe. Ik begin me langzaam maar zeker beter te voelen, en de juiste balans tussen inspanning en ontspanning lijkt te werken. Let's go, chapeau! Oui oui.

Damn .... goeie squat. Doen een hoop mensen met een goede rug je niet na :)

Damn .... goeie squat. Doen een hoop mensen met een goede rug je niet na :)
Laatste set was 4 x 129.

Ja ik sta er ook versteld van dat je met extreem voorzichtig progressive overload en mijn uitdaging dat toch kan. Maar iets aan je rug is ook een breed begrip natuurlijk.

Elke ochtend breathwork gedaan.
Vandaag en gisteren even geen ijsbad.
Zenuwpijn heb ik een eind weg kunnen krijgen.
Afgelopen dagen nog zeer flink de psoas gevoeld wel.
Na half uur ademen vanmorgen was die spanning er een beetje uit. Ik had een stuk minder pijn, maar ben daarom volgens mij kneihard ingestort net. Lekker vroeg naar bed vanavond en morgen komt alles goed en ben ik genezen. Zullen we dat afspreken?
Oja die laatste been training... Doe hem. Ik heb echt overal, precies symmetrisch spierpijn. Holy shit. Misschien voel ik daarom mn rug wel niet :roflol:

Oja die laatste been training... Doe hem. Ik heb echt overal, precies symmetrisch spierpijn. Holy shit. Misschien voel ik daarom mn rug wel niet
Die laatste doe ik ook wel eens op een skippy bal, dan moeten je abductors ook nog bijsturen, kunnen die ook nog bijdragen aan de pijn :D

Net borst rug. Ben moe. Vanavond rustig aan. Schreef ik gister, waarna ik in slaap viel...

Vandaag vanwege vermoeidheid een 15 minuten full body workout gedaan. Eén oefening met in elke hand een 10 kg dumbbel. Ongeveer 40 a 50 keer met minimale rust (alleen op adem komen wanneer echt nodig):
In één 'vloeiende' beweging zonder dumbbells los te laten en proberen zo min mogelijk te swingen en cheaten.

Hammer curl up
2 x db shoulder press
Hammer curl down control
Push up
Trycep kickback
standing dumbbel curl

Leek beetje op een burpee met dumbbells, voor als je je afvraagt hoe ik van staand naar push up ging.

ajeto

Klinkt crossfittig :D

Terug
Naar boven