Pijnmanagement. Its bad mkay...
Herstructurering van training gericht op pijnmanagement en het herwinnen van lichaams controle via antagonistisch afgestelde bodybuilding oefeningen. Ik ben in feite helemaal opnieuw begonnen met mijn hele trainingsschema zoals ik 4 jaar geleden begon. Maar dan ben ik echt veel sterker en merk ik dat ook. Ik hoef niet helemaal van het begin te beginnen.
**Warm-Up:**
10 x 60 kg flat bb bench
- **Activatie Oefeningen:**
Clamshells, glute bridges, core activatie.
- **Navy Seals warmup Routine:**
- 15 seconden dead hang
- 15 seconden plank
- Slow squat
- Slow squat hold
- Pull, squat hold
- 1 burpee
- **Set 1:** 1 pull-up, 1 push-up, 1 slow bodyweight squat, 1 burpee, gevolgd door 5 jumping jacks.
- **Set 2 t/m 5:** Elke set voegt één herhaling toe aan elke oefening, met set 5 bestaande uit 5 pull-ups, 5 push-ups, 5 slow bodyweight squats, 5 burpees, en 20 jumping jacks.
- **BB Benchpress:**
- 10x70kg,
- 8x75kg,
- 7x75kg
- **Barbell Rows:**
Warmup 10 x 60
- Strict Rows: 8x80kg, gevolgd door 2 a 3 big ROM (Range of Motion) herhalingen
- Laatste set: 6-7x85kg strict rows gevolgd door 4 big ROM rows en dan maximaal 8 a 10 pendelay rows explosief tot semi spierfalen.
- **Machine Chest Flies:** Ongeveer 3 sets tot 50kg, niet zo succesvol, dus
- **Incline db Bench Press:**
4 x 22,5kg
- **Weighted Pullups:**
- 1x +20kg
- 1x +34kg
- 2x +20kg
- **Stretching:** Meerdere malen per dag, gericht op de lats, voor verbeterde flexibiliteit en pijnverlichting.
**Pijnmanagement
- Minder pijn ervaren na de training, met een focus op gecontroleerde belasting en ontlasting van het lichaam. Komende tijd zal ik mijn training dus oppakken zoals ik vier jaar geleden ben begonnen. Alleen dan hoef ik natuurlijk niet helemaal van het begin te beginnen. Ik heb gelukkig nu al verlichting van de pijn na een specifieke training volgens mijn eigen methode.
En ook een youtube filmpje gemaakt: