MuscleMeat

Mr B's bad ass gains

• Topic Starter Topic Starter
Incline bb bench press
3 x 10 x 60
6 x 60
10 x 55
6 x 55 + 5 x 53 + 4 x 53 (faal) 1 rep shy of 6 x 10

Antagonist tri set superset
Bb OHP
10 x 40
10 x 35
10 x 32
Side delt db raises
3 x 11 x 5kg
Bw face pulls
6 x 10

Abs

Savonds stretchen

Dagelijks schema:
Wim Hof methode
Eten
Fysio
Hypertrofie en/of kracht
Eten
Proberen te werken
Eten
Stretchen
Eten
Mediteren
Slapen

• Like
Waarderingen: GruX
Dagelijks schema:
Wim Hof methode
Eten
Fysio
Hypertrofie en/of kracht
Eten
Proberen te werken
Eten
Stretchen
Eten
Mediteren
Slapen
Heb je voor de wim hof methode speciaal bad staan? Ik douche tegenwoordig vaak steenkoud ook echt heerlijk!

Ijsbad op mn balkon gebouwd. Ik deed het eerst elke dag. Maar dat kostte ook weer net te veel energie. Dus nu doe ik het een aantal keer in de week tussen de 5 en 20 minuten. Ik heb net een paar weken dat gedaan. En omdat het bad schoonmaken, bijvullen en koud maken werk, energie en geld kost en ik vind dat je je lichaam ook moet laten bijkomen: douche ik nu 1,5 week koud bijvoorbeeld.

Hier, deze podcast ben ik begonnen, want ik wil die info daarover en meer delen. Aflevering 2 heb ik al geschreven, maar mocht opeens mee produceren aan een festival. En ik had daarvoor teveel pijn om aflevering op te nemen. Het is info voor mensen met chronische pijn en kunst die ik maak.

• Like
Heb je voor de wim hof methode speciaal bad staan? Ik douche tegenwoordig vaak steenkoud ook echt heerlijk!
Check, ik was vergeten op deze manier te antwoorden. Aflevering 1:

• Heart
Mooi rondje is dat trouwens door die boterpolder, al heb ik het op de fiets gedaan :)
Alleen bij motregen spat de koeiekak tot achter je oren :eek:

### Workout Zaterdag, 24 augustus 2024

1. **Deadlift:**
- 3 x 3 x 140 kg

2. **Gravity Boots:**
- 2 sets

Zondag rustdag

### Workout Maandag, 26 augustus 2024

-
Een paar routes geklommen, maar het ging niet helemaal lekker.

1. **Superset 1 armen
- **Bicep Close Grip Chin-Ups (slow eccentric):** 3 x 5 + One Arm Ring Gymnast Bicep Bodyweight Curls (deep stretch):** 3 x 5
- **Dips (eerste set alleen slow eccentric):** 3 x 6
- **Bodyweight bb Dkull Crushers:** 3 x 5+

2. **Superset onderbenen
- **Bodyweight Calf Raises (1 been, stretch focused):** 6 x 15
- Laatste set: + 20 x 2 benen donkey stijl
- **Tibialis Raises:** 16 x 20 kg, 4 x 20 x 17.5 kg, daarna 20 x 15 kg
- Barbell Shrugs:
- 12 x 90 kg
- 2 x 10 x 100 kg
- 10 x 110 kg
- 12 x 110

Gravity boots hangen

Vanmorgen 6 km hardlopen, rustig.

Elke avond stretchen

Workout vandaag legs/full body compound

Oh my god, wat was dat een lekkere training zeg. Ik heb me voorgenomen mijn training iets aan te passen. Ik ben namelijk de hele tijd moe en kapot en dan is het moeilijk om de training te doen die ik plan. En ook kost de Wim Hof Methode veel tijd 's morgens. Dus ik heb die heel eventjes gelaten voor wat het is.

Ik heb altijd gedacht dat ik niet drie compound lifts—dus niet en squat, bench, en deadlift—kon doen op dezelfde dag, omdat het teveel energie zou kosten of te zwaar zou zijn voor het lijf. Maar toen bedacht ik me, ik doe die dingen überhaupt te weinig en daarom stagneer ik al heel lang. De enige manier om dat vaker te doen, is het gewoon vaker te doen. En ongeveer de enige manier om dat te doen, is het gewoon om het op dezelfde dag te doen.

Dus het plan is nu:
- Compound lifts op dezelfde dag.
- De dag daarna klimmen en rennen ofzo.
- De dag daarna rust.
- Daarna dezelfde soort bewegingen als de compound lifts, maar dan met dumbbells en wat lichter.
- Dan weer klimmen en rennen.
- En dan weer een dag rust.

Ongeveer zo, dat is nu ongeveer het plan. En dat resulteerde in de eerste training op deze manier.

Workout

Bb Bench Press
- 10 x barbell
- 5 x 50 kg
- 5 x 60 kg
- 5 x 70 kg
- 5 x 80 kg
- 2 x 90 kg (Easy, hierna gestopt, want Bench Press was niet het hoofddoel)

Tijdens de Bench Press warming-up heb ik wat physio-oefeningen gedaan:
- Banded clamshells
- Banded glute bridges
- Abs (high-level deadbugs)

**Low-Bar Squat:**
- 5 x bar
- 5 x 40 kg
- 5 x 70 kg
- 1 x 90 kg
- 5 x 110 kg
- 2 x 130 kg
- 1 x 135 kg easy (1 x 130 was het doel workout)

**Deadlift:**
- 1 x 70 kg
- 1 x 110 kg
- 1 x 130 kg
- 1 x 140 kg
- 1 x 150 kg (Alles voelde easy, maar hier gestopt om me op de quads te richten)

---

Superset
**Landmine Leg Press Squats

(Deep Stretch):**
- 2 sets van 15-20 reps met 30 kg op bar(Ging all out, soms even ademhalen tussen reps)
**Bodyweight Single Leg Hip Thrusts:**
- 2 x 12

**Bodyweight Facepulls:**
- 2 a 3 sets van 10 reps (Gedaan tussen de andere oefeningen door)

---

### Aanvulling op Zaterdag, 24 augustus 2024

**Weighted Pull-Up Singles:**
- 1 x +40 kg

3 x dit in 1 set:
- 1 x +34 kg
- 1 x +30 kg
- 2 x +20 kg
- 2 x +10 kg

- Afgesloten met repping out bw

Ik probeer meer oefeningen te doen die gunstig zijn voor het klimmen, zoals weighted pull-ups, Rows doe ik nog af en toe, maar niet als primaire focus.

Best een zware combinatie. Was het te doen?

Best een zware combinatie. Was het te doen?
Haha, inderdaad een beetje een zware combinatie. Mijn hele zenuwstelsel protesteert volgens mij. Ik voel me erg goed, maar geen gripkracht bijvoorbeeld. Maar het idee is juist om wat vaker de combo minder zwaar te doen dan 1 x p 2 weken squatten, wat nu maar net lukt. Maar ik ging nu iets te zwaar. Echter ik heb maar 1 of 2 dagen zo weinig zenuwpijn gehad afgelopen 1,5 jaar. Dus ik ga dit vaker doen.

Training vandaag

Klimmen en rug

Door zware training eergisteren weinig grip vandaag. Plan was ook hardlopen, maar quads zijn nog gefrituurd.

45 minuten halfslachtig geklommen

Dan maar 100 bw pulls.

2 x
- 5 Front Lever +
- 5 Pullups +
- 10 Bodyweight Rows

2 x
- 5 Pullups +
- 5 Chinups +
- 10 Bodyweight Rows

1 x
- 10 Bicep Chinups +
- 12 Bodyweight Rows+

Nu stretchen

Reden: zpelvoudje
Dinsdag 8 km hardlopen

Woensdag 3 sets bi's

6 x 10 x 1 arm side delt raises

Rear delt fly's
3 x 10

Vandaag:

Beetje klimmen

Kleine incline db bench press
4 x 10 x 25
10 x 22,5
10 x 20

Pull ups:
2 x 1 x + 20 kg

10 x 2 vingers+ 1 arm pull up

1 x + 20 kg

Chin ups

2 x chin up+20 kg

Elke avond stretchen

Vrijdag 10km gerend.

Ik voel me niet helemaal 100. Klimmen was even leuk, maar lijkt niet echt iets voor mij te zijn...

• Like
Training gisteren

Klimmen tot spierfalen routes 1 tot 4

Deadlift
Warming up
5 x 60
2 x 90
2 x 120

Working sets
2 x 140
2 x 160
3 x 120

Savonds stretchen

Nu net:
6 km rennen 6 min/ km

10 k van vrijdag was 6,30 minuten/km

Uh... Ik ben flink aangekomen afgelopen maand. Ik ben nu 98 kg, weeg al een paar dagen smorgens vroeg 99.

Maar calorieën zaten op iets dat normaal net onder onderhoud is... Tussen de 3300 en 3500 met 1 a 2 cheat dagen p week op max 4100 kcal.

Eerlijk gezegd is dat met max 4000 mijn cut waardoor ik rustig afval. En ik ben ook nog een stukkie zwaarder dan normaal.

Ik heb had wel zeer veel rugpijn en lag daarom op bed of de bank te computeren. Mijn website is nu vet cool bijvoorbeeld... Dus misschien iets minder N.E.A.T.

Wel minstens 10.000 stappen p dag gezet en getraind. Eigenlijk niet zo anders dan normaal.

Mijn riem zit nog steeds op het laatste gaatje. Mijn lifting belt niet altijd. Die verschilt per training. Ik heb ook het gevoel dat er iets in mijn buik wordt vast gehouden. Vocht ofzo. Daarnaast heb ik veel deep stretch abs gedaan, voor hypertrofie.

Kracht gains heel beetje en zeker bovenlichaam hypertrofie gains gemaakt. Ik denk ook een %tje vet aangekomen... Well whatever. Ik kijk over een maandje weer en houd calorieën sowieso boven 3000.

Deze onverwachte gewicht toename en veranderingen observeer ik vanaf het moment dat ik begon met boulderen.

Andere dingen die anders waren: meer vette vis gegeten, best wat processed voedsel.

Andere dingen die anders waren: meer vette vis gegeten, best wat processed voedsel.
Vette vis heeft ook meer kcal.
Neem aan dat je daar rekening mee hebt gehouden? Een stukkie zalm van 200 gr ipv koolvis ben je al 220 -260 kcal hoger in 1 maaltijd.

Terug
Naar boven