AndroidHealthClinic

MrSenor log - 5x5 variatie

Bezoekers in dit topic

Idd, gewoon een start foto en dan tegen het einde van je cut je huidige shape ernaast zetten!

Yes precies, alleen wil ik de start foto pas plaatsen als ik ook een resultaat er naast kan zetten direct waar ik achter sta :x Gelukkig is dat moment bijna in zicht, nog circa 2,5kg vet weg cutten de komende weken, en dan is dat moment daar, en dan kan ik er niet meer onder uit (vind ik dan).
 
En er is getraind vanavond... Training #4 deze week, rug en biceps en een beetje HIIT! Was weer op een lekker tijdstip (19.45-20.45) dus rete druk.. iets van mn planning af moeten wijken, maar hey, variatie is ook niet verkeerd he:

Pull ups:
BW x 5-5-5-4-4 1 meer dan de vorige x op de 3e set, die 5x5 komt in de buurt, moet komende trainingen zeker lukken (met goede vorm). Daarna doorbouwen dit, vind het steeds leuker worden, voor iemand die nooit pull ups kon :D

Cable rows wide grip:
45kg x 12
52g x 12
59kg x10
66kg x 8
73kg x 8
Met rustige en goede uitvoering de laatste 2 reps van de laatste 2 sets veel moeite, goed gewicht dus.

Single arm cable rows: (bij gebrek aan overige dingen die vrij waren)
30kg x 12 x 3 x 2
3 setjes per arm, direct achter elkaar door. Geen super zwaar gewicht, wel rustige goede uitvoering en geen rust.

Lat pull down plate loaded: (ook bij gebrek aan vrije apparatuur, gewicht in totaal)
50kg x 12
70kg x 10
90kg x 8
100kg x 6

Lat prayers:
16kg x 12 x 3
Gewicht zegt niet zo veel, enkele kabel. Wel goede uitvoering

Standing cable double bicep curl:
14kg x 12
17 kg x 12
20 kg x 10
23 kg x 8

Single arm cable hammer curl:
9kg x 12 x 3 x 2

EZ Bar curls:
25kg x 12 x 3 (:fire::fire::fire::fire:)


HIIT:
1min 13km/u, 30sec 6km/u. Zelfde als gister, alleen benen voelde iets zwaarder (DMS van legday i guess). Wel prima gelopen.

Trainingstijd: 57min


Al met al een prima training ondanks dat het zo druk was, heb ongeveer kunnen doen wat ik wilde doen, beetje variatie is niet verkeerd. Voeding vandaag ook sharp geweest, alleeeeeennnnnn is daarstraks het plan ontstaan om even een klein biertje te doen in de kroeg :klink:. Moet kunnen uiteraard en ga ik ook absoluut niet laten, ga het wel proberen te laten bij 4 biertjes en daarna light fris, en geen nootjes/hapjes. Dan kom ik uit op circa 2200kcal vandaag, wat nog steeds onder onderhoud is met inachtneming van mijn training. Gewoon progressie dus.

Cheers!
 
Al met al een prima training ondanks dat het zo druk was, heb ongeveer kunnen doen wat ik wilde doen, beetje variatie is niet verkeerd. Voeding vandaag ook sharp geweest, alleeeeeennnnnn is daarstraks het plan ontstaan om even een klein biertje te doen in de kroeg :klink:. Moet kunnen uiteraard en ga ik ook absoluut niet laten, ga het wel proberen te laten bij 4 biertjes en daarna light fris, en geen nootjes/hapjes. Dan kom ik uit op circa 2200kcal vandaag, wat nog steeds onder onderhoud is met inachtneming van mijn training. Gewoon progressie dus.

Cheers!

Hoort erbij toch :klink:
 
Lekker bezig man! Progressie maken is het belangrijkste en die 4 biertjes moet kunnen toch? :D
 
Hoort erbij toch :klink:

Absoluut, is een van mijn valkuilen maar dat ga ik absoluut niet laten, vind het veel te gezellig :D

Lekker bezig man! Progressie maken is het belangrijkste en die 4 biertjes moet kunnen toch? :D

Progressie is t belangrijkste, sowieso. En een biertje op zn tijd is ook een mooie beloning he, als het maar niet doorslaat meerdere dagen per week:roflol:



Wel tja gister, het plan was inderdaad om 4 biertjes te pakken... en geen snaaien/nootjes/hapjes. Nou, gigantisch gefaald :roflol: Avond bestond uit 8 biertjes, wat nootjes, bittergarnituurtje en daarna ook nog kipvleugeltjes (gains!) :trollface: circa 1500 kcal ipv de geplande 500, ach ja, shit happened, was wel gezellig:D:D:D Nu zaak om gister avond dan vandaag niet te laten verpesten,, dus de planning voor vandaag:

08.00 - 17.00 Studie (vertel ik later wel een keer wat over, iig bijna klaar met post master
18.00 - 20.00 Avondeten + btw aangifte maat van me
20.30 - 22.00 LEG DAY

Geplande voeding: Ivm gister nacht (carbs) vandaag een low carb dagje proberen. Veel eiwitten, vetten zullen iets hoger zijn ivm olie gebruik ed:

upload_2017-10-27_10-42-33.png



Training:

Legs:
Squat: 50kg x 12, 60kg x 10, 70kg x 8, 80kg x 6 90k x 5 x 3 (of als die goed gaat verzwaren naar 95/100... eens kijken hoe die beentjes voelen).
Legg press: 3 x 12 op 120kg
SLDL: 60kg x 12 x 3
Leg extentions: 3 x 12 TUT
Leg curls: 3 x 12 TUT
Calf raises: 3 x 15 TUT

Schouders:
Dumbell overhead press: 3 x 12 (20kg, 22kg, 24kg)
Side raises seated: 3 x 12 8kg
reverse flies cable/dumbell: 3 x 12
Shrugs: 34kg x 10 x 3

Cardio: Even kijken hoe ik met mn energie zit, maar wellicht wat low intensity om wat extra kcal te verbranden na gister.. maar kan ook goed zijn dat ik na deze training al aardig dood ben.

Let's go :cool:
 
Wel tja gister, het plan was inderdaad om 4 biertjes te pakken... en geen snaaien/nootjes/hapjes. Nou, gigantisch gefaald :roflol: Avond bestond uit 8 biertjes, wat nootjes, bittergarnituurtje en daarna ook nog kipvleugeltjes (gains!) :trollface: circa 1500 kcal ipv de geplande 500, ach ja, shit happened, was wel gezellig:D:D:D Nu zaak om gister avond dan vandaag niet te laten verpesten,, dus de planning voor vandaag:
Log met potentie dit:roflol:

Nu al aan het Marvinnen geslagen:marvin:

Succes met de lowcarb dag vandaag:woot:
 
Log met potentie dit:roflol:

Nu al aan het Marvinnen geslagen:marvin:

Succes met de lowcarb dag vandaag:woot:

Haha ja ik denk dat ik me dat marvinnen maar eens aan moet gaan leren... zolang ik geen sociale activiteiten op de planning heb staan, geen probleem, dan kan ik me erg strikt aan de voeding houden. Maar als ik naar de komende weken kijk qua planning van sociale activiteiten.... aiaiaiaiai, dat wordt nog een leuke uitdaging :marvin:

Zo uit mijn hoofd heb ik tot eind november (verrek dat zijn maar 5 weekenden) 1 housewarming, 1 surprise party, 1 verjaardag, een weekend weg, 3x wedstrijd ajax, 1 pubquiz, 2 etentjes, en dat is enkel nog maar wat gepland staat, dan komen de spontane acties er nog bij:klink:. Denk dus dat ik dit log harder nodig ga hebben dan ik dacht om alles in goede banen te leiden haha
 
En er is getraind vandaag :lifter:

Ben toch ff snel voor het eten gegaan, in de hoop dat het rustig was. Begon alleen echter rampzalig, want:

- Bijna bij de gym, telefoon vergeten. En 3x raden waar mijn basic fit pas in zit, juist ja, in mn telefoon. ff op en neer dus.
- Kom je in de gym, lekker rustig, staan er 2 te curlen in het squat rek. Ff wachten dus.. energie begon inmiddels al wel te dalen ivm lage calorieën tot nu toe vandaag (whey shake, protein bar en 4 eieren. Oja, en een katertje).
- Geen 1 lekker wijf te vinden in de gym, dus moest echt voor mezelf aan de bak...


Maar toen.... Kwam deze training er uit:

Squat:
50kg x 12
60kg x 10
70kg x 8
80kg x 6
90kg x 3 Niet de energie voor veel reps, maar wel de kracht voor de eerste 3. Dacht toch maar eens verhogen.
95kg x 3 PR: Ging best prima, en die 100kg is nu heel dicht bij
100kg x 2 PR: Nu hij zo dicht bij was toch maar geprobeerd. 2 reps was prima, toch mooi om deze met een klein katertje af te kunnen strepen in de kut.

Legg press:
120kg x 12 x 3

SLDL:
60kg x 12 x 3

Leg extentions:
39kg x 12 x 3 TUT

Leg curls:
36kg x 12 x 3 TUT

Calf raises:
86kg x 15 x 3 x TUT

Dumbell overhead press:
20kg x 12
22kg x 12
24kg x 12

Side raises seated:
7kg x 12 x 3

Shrugs:
34kg x 10 x 3

Cardio: geen tijd/puf meer voor. Vond het een prima training, eigenlijk precies wat ik gepland had.



Quoa voeding ook gehouden aan schema tot nu toe. Vanavond echter iets anders gepland, met een maatje pasta kip pesto eten ipv protein pancakes, maar zal prima binnen de macro's passen.
 
Bijna bij de gym, telefoon vergeten. En 3x raden waar mijn basic fit pas in zit, juist ja, in mn telefoon. ff op en neer dus.
- Kom je in de gym, lekker rustig, staan er 2 te curlen in het squat rek. Ff wachten dus.. energie begon inmiddels al wel te dalen ivm lage calorieën tot nu toe vandaag (whey shake, protein bar en 4 eieren. Oja, en een katertje).
- Geen 1 lekker wijf te vinden in de gym, dus moest echt voor mezelf aan de bak...

Basic-Fit struggles.
 
Knappe training en mooie Pr.

Je ziet dat je geen knappe dames nodig hebt om het beste uit jezelf te halen :moon:

Drukke weekenden ook nog, dat gaat indd veel marvinnen worden:roflol::roflol:.
 
Knappe training en mooie Pr.

Je ziet dat je geen knappe dames nodig hebt om het beste uit jezelf te halen :moon:

Drukke weekenden ook nog, dat gaat indd veel marvinnen worden:roflol::roflol:.

hehe thnx. Wel blij mee dat ik eindelijk die 100kg squat heb gedaan. Nog even en mn squat is sterker dan mn bench (3x 100 is die nu):dontfeed:
 
hehe thnx. Wel blij mee dat ik eindelijk die 100kg squat heb gedaan. Nog even en mn squat is sterker dan mn bench (3x 100 is die nu):dontfeed:

Welkom bij de 2 platen Squat club! Goed gevoel ofniet, lekker getal die 100, mentaal puntje.

Je bencht meer dan je Squat ?!
 
Waarom zoveel squat sets? Je bent jezelf alleen maar moe aan het maken met die warm ups. Doe 50x12 en 75x10 en je zal zien dat je 100x6 of zelfs 8 kan doen ipv 2. Dáár zullen je benen van groeien, niet van zinloze warm up sets.
 
Welkom bij de 2 platen Squat club! Goed gevoel ofniet, lekker getal die 100, mentaal puntje.

Je bencht meer dan je Squat ?!

Haha op dit moment nog wel ja, beide op 100kg nu. Is natuurlijk zwaar uit verhouding, en druk daar mee bezig. Squat heb ik nooit echt fatsoenlijk aangeleerd, terwijl bench "automatisch" ging. De afgelopen tijd consequent aan het squatten, en die gaat hard vooruit. Over een paar maanden zal het dus allemaal wat meer in verhouding zijn, komt goed. De 100kg squat x 2 met een goede vorm, en diep genoeg, geeft in ieder geval genoeg basis om mooi verder te gaan bouwen. Ben er blij mee iig!
 
Haha op dit moment nog wel ja, beide op 100kg nu. Is natuurlijk zwaar uit verhouding, en druk daar mee bezig. Squat heb ik nooit echt fatsoenlijk aangeleerd, terwijl bench "automatisch" ging. De afgelopen tijd consequent aan het squatten, en die gaat hard vooruit. Over een paar maanden zal het dus allemaal wat meer in verhouding zijn, komt goed. De 100kg squat x 2 met een goede vorm, en diep genoeg, geeft in ieder geval genoeg basis om mooi verder te gaan bouwen. Ben er blij mee iig!

Ik heb precies hetzelfde, alleen dan andersom :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Heb je specifieke gewichtgoals wat betreft Bench/Squat/deadlift?

Niet specifiek lift goals, maar wil wel aardig wat krachtgrains maken, zal mijn overige doelen ook alleen maar ten goede komen. Aangezien ik nu aan het cutten ben het laatste stukje en al best wat tijd voornamelijk in een kcal tekort train, zijn alle krachtgains die ik nu maak mooi meegenomen. Als ik straks over stap naar leanbulk verwacht ik rap mijn krachtstat verder uit te bouwen. Maar om je een idee te geven:

Huidige situatie:
Bench: 100 x 3
Squat: 100 x 2
Deadlift: 120 x 1

Eerste krachtgoals:
Bench: 110 x 3
Squat: 120 x 5
Deadlift: 160 x 1

Denk eigenlijk dat dit best wel binnen bereik is met consequent door trainen, we gaan het zien!
 
Niet specifiek lift goals, maar wil wel aardig wat krachtgrains maken, zal mijn overige doelen ook alleen maar ten goede komen. Aangezien ik nu aan het cutten ben het laatste stukje en al best wat tijd voornamelijk in een kcal tekort train, zijn alle krachtgains die ik nu maak mooi meegenomen. Als ik straks over stap naar leanbulk verwacht ik rap mijn krachtstat verder uit te bouwen. Maar om je een idee te geven:

Huidige situatie:
Bench: 100 x 3
Squat: 100 x 2
Deadlift: 120 x 1

Eerste krachtgoals:
Bench: 110 x 3
Squat: 120 x 5
Deadlift: 160 x 1

Denk eigenlijk dat dit best wel binnen bereik is met consequent door trainen, we gaan het zien!

Dat lijken me mooie getallen om naar toe te werken, kan alleen maar jaloers zijn op die bench :D
 
Dat lijken me mooie getallen om naar toe te werken, kan alleen maar jaloers zijn op die bench :D

Wat zijn jouw stats nu en waar wil je naar toe?
 
Back
Naar boven