MuscleMeat

MrSenor log - 5x5 variatie

Bezoekers in dit topic

In.............en nu blijven volhouden he? :thumbs:
 
Ik ga hier ook wat volgen.
Cutten is altijd kut :rolleyes:

Welkom! Zit nu al weer een aantal weken in een goed ritme.. door de week prima vol te houden, weekenden ivm wat biertjes pakken zo nu en dan toch een stukkie lastiger haha!

In.............en nu blijven volhouden he? :thumbs:

Welkom! Ga mijn best doen.. ziet met name toe op het loggen, het sporten is al geruime periode best constant, voeding ook. Nu nog het monitoren om er ook echt het profijt ervan te gaan merken!
 
Vandaag wat eerder getraind dan gister, op tijd gestopt met werk en om 18.15 in de gym. Wel lekker getraind, en goede break van werk, maar aan het einde (vanaf uur of 7) werd het wel verrekte druk... Daarom ook niet mijn hele training gedaan, omdat leg extension, leg curls en calf raises constant bezet waren. Gelukkig alle overige oefeningen gedaan volgens planning, en incl. HIIT was de trainings tijd 1u 14 minuten. Aangezien ik benen 2x per week pak kan ik er niet heel wakker van liggen, moet ook herstellen. Wel lekker getraind!

Squat:
12 x 50kg
10 x 60kg
8 x 70kg
6 x 80kg
4 x 90kg x 2

Hier was ik erg tevreden mee. Met name techniek op 80kg en 90kg wordt per training beter, dus binnenkort (eindelijk.....) 100kg proberen. Maar techniek voor gewicht, dan komt het gewicht vanzelf.

Deadlift:
12 x 60kg
10 x 70kg
8 x 80kg
6 x 90kg
4 x 100kg
2 x 110kg

Ook hier zeer tevreden over, de 4x 100 ging erg makkelijk, dus zoals gepland aanvullend 110kg 2x gedaan. Had waarschijnlijk meer/zwaarder ingezeten, maar wil dit ook rustig blijven bouwen om niets te forceren

Lunges:
3 x 8 x 2 met 16kg each side
Dit is nog niet mijn favoriete oefening, nog wat moeite met een juiste belasting / MMC te vinden. Blijven doen, en focus op uitvoering dus.

Leg extensions: Machine constant bezet, niet gedaan
Leg curls: Machine constant bezet, niet gedaan
Calf raises: Machine constant bezet, niet gedaan

Seated OHP:
12 x 40kg
10 x 50kg x 3

Side dumbell raises seated:
8kg x 12 x 3

Reverse flies bent over seated:
4kg x 12 x 3

Dumbell shrugs:

34kg x 12 x 3

Vervolgens nog gekeken of extension/curls vrij waren, maar wederom niet. Toen maar HIIT gedaan: 1 minuut 12km/u, 30sec 6km/u, 10 keer (15min totaal). Geen hele hoge snelheid, maar na een benen training een prima belasting. Al met al een lekkere training!
 
Die press doe ik je absoluut niet na.... Netjes!
 
Die press doe ik je absoluut niet na.... Netjes!

Thnx :) Zit ook nog wel wat ruimte in richting de 60kg komende tijd denk ik.. maar geen haast.



Voor de meelezers overigens een vraagje: Ik heb vandaag bij mijn nieuwe supplementenbestelling mijn creatine binnen gekregen. Nu zit ik te twijfelen wat ik doe:

a) Nu al starten met nemen in de cut, terwijl ik nu wekellijks prima krachtgains maak. Ik zit nu in een calorietekort, dus zal er enkel zwaarder van kunnen trainen, geen spiermassa mee gainen (behalve intermusculair vocht).

b) Circa 4 weken wachten tot ik over ga stappen op leanbulken, omdat ik nu al krachtgains maak wekelijks en de creatine me dan dus extra progressive overload kan bezorgen in de periode dat ik in een kcal surplus zal zitten, en dus meer groei op die progressive overload.

Ben benieuwd naar (onderbouwde) meningen, ben er zelf nog niet over uit.
 
Zou gewoon gelijk beginnen. Heel simpel, creatine = meer kracht = meer volume = meer gains, zie geen reden waarom je er mee zou wachten.
 
Daarom ook niet mijn hele training gedaan, omdat leg extension, leg curls en calf raises constant bezet waren

Zo herkenbaar dit........gisteravond bij ons precies hetzelfde........allemaal van die meiden in groepjes van 3 die om de beurt daar bezig zijn........
 
Zo herkenbaar dit........gisteravond bij ons precies hetzelfde........allemaal van die meiden in groepjes van 3 die om de beurt daar bezig zijn........

Moet zeggen dat met die meiden inderdaad niets mis was... jammer dat ze net de apparaten willen gebruiken die ik ook op de planning had. Ach ja, de planning voor vandaag is overigens:

Werken tot 18.00-18.30, daarna gym, daarna eten en vanavond even een stukje studie wegwerken. Voeding is hetzelfde gepland als gister (avond eten gister voor meerdere dagen geprept, dus ook makkelijk invoeren in mfp), en de training wordt chest/triceps:

Borst:
Bankdrukken plat: 40kg-50kg-60kg-70kg-80kg-90kg (12-12-10-8-6-4 reps), afhankelijk van hoe hij gaat nog 95kg of 100kg, en of ik een spotter heb.
Incline dumbell press of incline press plate loaded, afhankelijk wat vrij is, 4 x 10-12
Cable flies / fly machine 3 x 12 + WU
Incline dumbell flies 3 x 12

Triceps:
Cable extensions met balletje 3 x 12 per arm
Skull crushers 3 x 12
cable push downs 3 x 12 + dropset

HIIT: 1 minuut 13km/u, 30sec 6km/u, 10 series.


Ben benieuwd hoe het de drukte is vanavond en of ik bovenstaande kan doen, of moet aanpassen op wat beschikbaar is...
 
Mooie training gisteren. En inderdaad sterke ohp, ook niet mijn sterkste punt.
Over de crea kan ik geen raad geven, zelf nog geen ervaring meegehad.


Volgende keer proberen die meiden te versieren, lopen ze bij mij in ieder geval altijd weg :o. En zoniet open dat andere opties :rolleyes::p.
 
Mooie training gisteren. En inderdaad sterke ohp, ook niet mijn sterkste punt.
Over de crea kan ik geen raad geven, zelf nog geen ervaring meegehad.


Volgende keer proberen die meiden te versieren, lopen ze bij mij in ieder geval altijd weg :o. En zoniet open dat andere opties :rolleyes::p.

Haha dat is ook een optie ja... ongeacht resultaat altijd winst :D

Vanavond lekker kunnen trainen volgens mn planning, alles kunnen doen, toch altijd fijn:

Benchpress:
40kg x 12
50kg x 12
60kg x 10
70kg x 8
80kg x 6
90kg x5
100kg x 3 (Dit is een RPR zonder spotter, ging lekker vandaag :lifter:)

Incline dumbell press:
30kg x 12 x 3

Incline dumbell flies:
16kg x 12 x 3 (MMC, na de aardig zware bench press en inclinde dumbell press waren ze al aardig leeg)

Machine flies:
12-12-10 (verzwaren van 80kg tot de max, 134kg is dat ofzo, maar dat zegt op zo'n apparaat m.i. niet zoveel)

Skull crushers:
25kg x 12 x 3 (hier zit nog ruimte voor verzwaren de volgende keer, maar goede uitvoering heeft focus).

Cable triceps extentions: (met balletje)
9kg x 12 x 2 x 3 (gewicht zegt niet zo veel, is een zwaar cable station)

Triceps push down:
18kg x 12
23kg x 12
28kg x 8 - 23kg x 6 - 18kg x 6 - 14kg x 8 (:fire::fire::fire:)

HIIT:
1 min 13km/u, 30sec 6km/u, 10 keer, totaal 15 minuten.
Deze ging wel lekker, had in principe meer in gezeten, maar ik wil er voor waken om bij deze HIIT trainingen niet te snel vooruit te gaan. Als ik me helemaal kapot loop vind ik het niet meer leuk, en dat komt mijn motivatie niet ten goede voor de volgende keer. Zal dit dus rustig aan steeds intensiever maken, om rustig aan mijn conditie te verbeteren

Totale trainingstijd: 59 minuten. Was een lekkere training, bankdrukken ging top, oefeningen op goed tempo kunnen doen en lopen ging ook lekker. Voeding vandaag ook volgens schema, dus een lekker dagje dacht ik zo!
 
Sterke bench man, kan me voorstellen dat de flyes daarna op een standje lichter moeten.....
 
Weging van vanochtend was 82,5kg, een drop van circa 0,7kg tov begin van de week. Ik heb dat vaker dat ik de eerste paar dagen van de week met sporten/dieet niets verlies, en dan vervolgens een drop heb. Is dan vervolgens wel een drop die dan niet echt verder schommelt, dus wel blij mee. Heb nog steeds goede hoop zondag ochtend <82 aan te tikken voor het eerst sinds eehh, heel lang.

Planning van vandaag:
Voeding: Zelfde als gister en eergister (lekker makkelijk zo'n werkritme en geprepte maaltijden / boodschappen al gedaan). Wordt voor het weekend wel anders qua afwisseling, dan gaan we spelen binnen de macro's:

Werk: Tot een uurtje of 18.30 verwacht ik. Dan even eten, en vanavond de volgende training op de planning:

Rug:
Pull ups: 5 setjes BW, vorige keer was 5-5-4-4-4, zou mooi zijn als ik een extra x 5 zou kunnen halen.
Lat pull downs: 12-10-8-6-5-5, opbouwen tot 73kg.
Cable rows / row machine: Zelfde gewichtend als lat pulldown, alleen zijn de setjes van 5/6 reps ook 8 stuks, iets meer volume.
Dumbell rows / plate loaded rows: 3 x 12
Lat prayers (kwam gister pas achter de goede naam hiervoor): 3 x 12 MMC

Biceps:
Incline bench isolation curls 14kg x 12 x 3
bahesian curls: 12 x 3
barbell preacher curls: 12-10-8 op 27,5kg

Eindigen weer met HIIT vanavond. Ging gister lekker, afhankelijk van mijn energie ga ik hem of gelijk aan gister op 13/6 doen, of op 13,5/6, wil hem in ieder geval niet te snel verhogen om het nog wel leuk te houden haha.

Let's go vandaag! Eerst maar eens een zooi koffie naar binnen mikken om de lunch te halen.. na enkel een whey shake sochtends om 6.30 is de lunch altijd een mooi momentje.. daarna volgen de maaltijden wat dichter op elkaar dus is beter te doen:coffee::coffeepc::meal::meal::meal:
 
Oja, en zoals eerder al ergens tussen neus en lippen door vermeld. Op het moment dat ik < 80kg haal, zal ik ook progress pics plaatsen. Wilde ik eigenlijk nooit doen, maar dan ben ik van 92kg+ naar 80kg- gegaan, dat lijkt me wel een mooi moment om trots op te zijn.... als het zover is
 
Idd, gewoon een start foto en dan tegen het einde van je cut je huidige shape ernaast zetten!
 
#ikrekenhetgoed

In!:marvin:


Welkom! Hier zullen binnenkort ook de nodige foto's voorbij gaan komen van Marvin waardige cheats.. hoop alleen dat ik ze nog even kan uitstellen tot ik <80kg ben gekut. Maar dat ze gaan komen, staat vast hehe
 
Welkom! Hier zullen binnenkort ook de nodige foto's voorbij gaan komen van Marvin waardige cheats.. hoop alleen dat ik ze nog even kan uitstellen tot ik <80kg ben gekut. Maar dat ze gaan komen, staat vast hehe
Ik volg uiteraard
 
Ik volg uiteraard

Komend weekend staan zelfgebouwde masterlijke burgers op het programma... Nog even puzzelen hoe ik die in mijn kut macro's ga fitten, maar dat ik ze gaat bouwen staat vast :D
 
Back
Naar boven