AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

• Topic Starter Topic Starter
In, vergeet ook niet je achterkant schouders te trainen! Kan echt heel veel pijn en leed voorkomen, genezen.

Welkom!

Daar ben ik momenteel sinds vorige week toevallig weer mee begonnen! Aan het begin van mijn schouder blessure had ik dit ook al een paar keer gedaan maar dat werd me afgeraden om het de problemen erger zou maken. Maar denk dat dat niet het geval is :).

Dot is idd een goede, facepulls iedere training hebben mij van een hoop immobiliteits-ellende afgeholpen

Face pulls verwerk ik om die reden ook in mijn schema :). Hoeveel deed jij facepulls in de week? Ik heb al snel het gevoel dat ik teveel rug oefeningen begin te doen de laatste tijd.

@Mudita doe me een lol, kap bij je huidige fysio, maak een afspraak bij die je is aangeraden en ga niet op alle tips hier op het forum in man. Nu weer facepulls, dan weer dat. Dat schiet toch niet op als je niet weet waarvoor je het doet? 90% van de mensen op dit forum hebben er zelf de ballen verstand van en doen ook maar wat na horen zeggen of wat google werk. Slechts enkelen hebben een medische achtergrond. Jouw klachten los je alleen op als er serieus naar gekeken wordt en er een duidelijk plan van aanpak komt, niet door tip nr96 op te volgen in je log.

Mijn laatste 2cents...

@Mudita doe me een lol, kap bij je huidige fysio, maak een afspraak bij die je is aangeraden en ga niet op alle tips hier op het forum in man. Nu weer facepulls, dan weer dat. Dat schiet toch niet op als je niet weet waarvoor je het doet? 90% van de mensen op dit forum hebben er zelf de ballen verstand van en doen ook maar wat na horen zeggen of wat google werk. Slechts enkelen hebben een medische achtergrond. Jouw klachten los je alleen op als er serieus naar gekeken wordt en er een duidelijk plan van aanpak komt, niet door tip nr96 op te volgen in je log.

Mijn laatste 2cents...

Maar ik deed die face pulls sowieso al? Snap overigens wel wat je bedoeld en dit was ik ook zeker van plan alleen staat er al een afspraak 22 juni bij mijn huidige fysio, daarna zou ik een afspraak bij mijn nieuwe fysio maken.

Welkom!

Daar ben ik momenteel sinds vorige week toevallig weer mee begonnen! Aan het begin van mijn schouder blessure had ik dit ook al een paar keer gedaan maar dat werd me afgeraden om het de problemen erger zou maken. Maar denk dat dat niet het geval is :).

Face pulls verwerk ik om die reden ook in mijn schema :). Hoeveel deed jij facepulls in de week? Ik heb al snel het gevoel dat ik teveel rug oefeningen begin te doen de laatste tijd.
Ik doe ze op mijn ub dagen (2-3 keer per week) naast rows en pull ups, en dan 2-3 sets van 15-20 reps. Voor mij is dat prima :)

Ik doe ze op mijn ub dagen (2-3 keer per week) naast rows en pull ups, en dan 2-3 sets van 15-20 reps. Voor mij is dat prima :)
Zeker een goede tip voor iedereen hier op het forum, om goed gebalanceerde schouders te krijgen en behouden van dat zitten en benchen. Maar hij heeft idd zoals DieNase zegt wel echt nood aan een goede diagnose. Bedankt voor je tip trouwens ga mij ook eens verdiepen in facepulls. Athleanx vindt het een goede oefening dus kan niet veel slechts mee zijn :D.

Ik weet niet of face pulls je schouderproblemen oplossen. Maar ik kan alleen zeggen dat sinds ik ze consequent doe mijn schouderproblemen niet meer terug zijn gekomen. Ik doe er behoorlijk veel: 2x per week 4 tot 5 sets van 20 of 25 reps met een powerband. Band pull aparts hebben nooit veel geholpen in dat opzicht, maar dat is puur persoonlijke ervaring.

Zeker een goede tip voor iedereen hier op het forum, om goed gebalanceerde schouders te krijgen en behouden van dat zitten en benchen. Maar hij heeft idd zoals DieNase zegt wel echt nood aan een goede diagnose. Bedankt voor je tip trouwens ga mij ook eens verdiepen in facepulls. Athleanx vindt het een goede oefening dus kan niet veel slechts mee zijn :D.

Ik weet niet of face pulls je schouderproblemen oplossen. Maar ik kan alleen zeggen dat sinds ik ze consequent doe mijn schouderproblemen niet meer terug zijn gekomen. Ik doe er behoorlijk veel: 2x per week 4 tot 5 sets van 20 of 25 reps met een powerband. Band pull aparts hebben nooit veel geholpen in dat opzicht, maar dat is puur persoonlijke ervaring.

Ik laat mijn face pulls in ieder geval in mijn schema want voor zover ik weet kan het geen kwaad en is het verder ook wel een goeie oefening. Maar inderdaad zoals @DieNase al zei kan ik mijn rehab niet goed beoordelen zonder een goeie diagnose van wat nou daadwerkelijk mijn problemen zijn.

• Like
Waarderingen: cnh
Ik had eerst wat reverse lunges geprobeerd maar ook hier kreeg ik mijn glutes niet goed aangespannen dus was maar gewoon overgegaan op squats :D.

Squat
1x15 20 KG
1x18 40 KG
1x20 40 KG
1x17 45 KG

Floor press
1x8 25 KG
2x5 30 KG

Strict machine rows
5x10 34 KG

Face pulls bands
2x15
1x20

Ab training

Tijdens en na de training helemaal geen steken in schouders gehad. Ook niet in onderrug of benen maar sinds vanavond kreeg ik wel weer steken vooral rond mijn enkel en binnenkant knie, ook hele lichte steekjes gehad in mijn onderrug rechterkant en heup linkerkant. Voor de rest gaat het voor de onderrug dus wel al wat beter maar mijn enkel is nog zeer vervelend. Ga nu proberen om op de floor press eens langzaam wat hoger te gaan in gewichten en kijken hoe mijn schouders daar op reageren. Voor mijn gevoel doen die strict machine rows z'n werk in ieder geval wel :).

Warming up

Leg press
Opwarmen vanaf 60kg
3x15 134 KG

Chin ups
3x5 bw

Face pulls
3x20 20 KG
2x20 15 KG

Hyperextension
3x15

Strict machine rows
3x10

Standing cable crunches
5x aantal reps

Side bends
3x10 20 kg elke kant

Pinch grip dumbell hold
1x aantal seconden opwarmen 6 kg
1x 30 sec 7 kg
1x 15-20 sec 7 kg

Blessures:
- Lichte steken aan achterkant van rechterschouder
- Lichte steken/verzuurd gevoel rechterkant onderrug/heup/glute regio

Ik had hetzelfde rechts-achter
Ik gebruik onderstaande oefening als WU 2x/wk..puur op mobiliteit

Laatst bewerkt:
Blessures loggen in je log en squatten met 40kg? De jonge versie van...
Ben je al bij die aangeraden therapeut geweest?

Waarom die afspraak nog afwachten?

Blessures loggen in je log en squatten met 40kg? De jonge versie van...
Ben je al bij die aangeraden therapeut geweest?

Waarom die afspraak nog afwachten?

Tot ik weet wat het is ben ik liever wat voorzichtig dan meteen 120kg erop gooien en alles alleen maar erger te maken, en bovendien was dat enkel om even te kijken hoe 20reppers mij bevielen :D.

Zoals ik al zei had ik nog steeds een afspraak staan voor aankomende donderdag bij mijn andere fysio, als ik daar geweest ben zou ik meteen een afspraak met de fysio die me aangeraden werd maken. Had er dus nog even geduld voor moeten hebben, vind het ook een beetje vreemd om midden in een sessie te zeggen dat ik niet meer kom of valt dat mee? Had ik dat gewoon moeten afzeggen dan?

edit: Die blessures log ik puur voor mezelf, ik vergeet nogal snel dingen. Het is tenslotte ook een LOG :P.

Ik had hetzelfde rechts-achter
Ik gebruik onderstaande oefening als WU 2x/wk..puur op mobiliteit

Thanks, zal even een kijkje nemen naar de video. De warming up die ik momenteel volg is helemaal niet voor upperbody dus hier doe ik zelf gewoon wat overhead wall pushes, band pull aparts en shoulder dislocations voor :D.

Het helpt toch geen zak? Dan overleg je en zeg je dat je het elders gaat proberen, even goede vrienden dan toch? En mocht de betreffende therapeut beledigd zijn, dan heeft hij/zij pech.

Het helpt toch geen zak? Dan overleg je en zeg je dat je het elders gaat proberen, even goede vrienden dan toch? En mocht de betreffende therapeut beledigd zijn, dan heeft hij/zij pech.

Daar heb je gelijk in, voel me dan altijd een beetje als zo'n zeikerd overkomen. Maar aangezien het nu toch al bijna donderdag is kan ik nu alsnog evengoed naar deze afspraak gaan het afronden en een afspraak maken bij die ene fysiotherapeut :).

Vind het wel gemeen dat je mij beledigd op mijn 40kg squat hoor, vond het nog zo'n goeie prestatie :p.

Als je elk pijntje logt dan ligt de focus zo hard op de pijn.
Als ik dat elke training zou doen wordt mijn log twee keer zo lang. Steekje hier, prikje daar, oei kramp ergens. :D

Daar heb je gelijk in, voel me dan altijd een beetje als zo'n zeikerd overkomen. Maar aangezien het nu toch al bijna donderdag is kan ik nu alsnog evengoed naar deze afspraak gaan het afronden en een afspraak maken bij die ene fysiotherapeut :).

Vind het wel gemeen dat je mij beledigd op mijn 40kg squat hoor, vond het nog zo'n goeie prestatie :p.
Knap hoor, mijn vriendin deed 54kg vandaag :P

Als je elk pijntje logt dan ligt de focus zo hard op de pijn.
Als ik dat elke training zou doen wordt mijn log twee keer zo lang. Steekje hier, prikje daar, oei kramp ergens. :D

Eerst negeerde ik alle steekjes en kleinere pijntjes wat resulteerde dat de barbell me uiteindelijk bijna plette en de barbell bij deadlifts niet meer van de grond af kon krijgen :D. Maar ik snap je punt, zal het niet meer gaan loggen.

Terug
Naar boven