AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

• Topic Starter Topic Starter
Dat is echt veel teveel, zeker voor het zelf behandelen van triggerpoints. Op die manier wakker je de boel alleen maar aan en maak je latente punten actief. Al die mensen die tegenwoordig heel de dag op hun triggerpoints staan te rammen rollen en weet ik wat lossen daar niks mee op. Net zo min als jezelf eindeloos laten netelden, dan komt het probleem elders vandaan.
Redelijk belachelijk trouwens dat er nog steeds geen duidelijke diagnose is behalve wat vage "het zou kunnen zijn dat". Jammer dat je niet in de buurt van mijn praktijk zit.

Hoeveel lang mag je maximaal op een triggerpoint zitten dan? En beter niet dagelijks dus?

Dit had ik dus al in de gaten, alleen mijn fysio zegt dat mijn mobiliteit goed is dus daar kan ik momenteel niet op vertrouwen qua mobiliteit. Het enigste wat ik kan doen is dus de moeilijke oefeningen uit het mobiliteit programma te gaan pakken en daar op te richten. Die gast van dat programma zegt ook dat je dat moet gaan doen want als je alles gaat volgen was veel te veel.

Het lastige is ook dat ik zelf niet echt kan bepalen waar mijn problemen qua mobiliteit liggen.
Zijn dat die hocus pocus oefeningen, die "moeilijke" oefeningen? Er is echt geen atleet die die shit doet hoor, alleen die self proclaimed guru met een website overladen met positieve reviews over zijn magische oosterse systeem. Hoog Tell Sell gehalte.

Bottom line: je denkt veel te moeilijk en dat wordt op 2 manieren negatief beïnvloed. Niemand vertelt je wat er aan de hand is en wat je eraan moet doen. Daardoor ga je zelf op onderzoek uit en probeert daardoor alles door elkaar zonder dat je eigenlijk weet waarvoor je het nou eigenlijk doet.

Hoeveel lang mag je maximaal op een triggerpoint zitten dan? En beter niet dagelijks dus?
Ik ga je geen adviezen geven wat je beter wel kunt doen aangezien ik je niet onderzocht heb en dus op dit moment ook niet precies kan zeggen wat je probleem is, sorry.

Zijn dat die hocus pocus oefeningen, die "moeilijke" oefeningen? Er is echt geen atleet die die shit doet hoor, alleen die self proclaimed guru met een website overladen met positieve reviews over zijn magische oosterse systeem. Hoog Tell Sell gehalte.

Bottom line: je denkt veel te moeilijk en dat wordt op 2 manieren negatief beïnvloed. Niemand vertelt je wat er aan de hand is en wat je eraan moet doen. Daardoor ga je zelf op onderzoek uit en probeert daardoor alles door elkaar zonder dat je eigenlijk weet waarvoor je het nou eigenlijk doet.

Ja maar die gast richt zich eigenlijk ook meer op jiu jitsu volk..

Dit is dus precies hoe het gaat. Het word eigenlijk allemaal bij mij neergelegd om het op te lossen en ik heb letterlijk geen idee waar ik zoeken moet. Ten eerste heb ik overal blessures en elke blessure heeft tig verschillende redenen waarom het zo zou kunnen zijn, voor al die verschillende redenen zijn er ook weer 100 oefeningen die naar je toe worden gegooid waarbij beloofd word het op gelost zal worden.

Ik ben met een houten schop in beton aan het graven :(.

Ja maar die gast richt zich eigenlijk ook meer op jiu jitsu volk..

Dit is dus precies hoe het gaat. Het word eigenlijk allemaal bij mij neergelegd om het op te lossen en ik heb letterlijk geen idee waar ik zoeken moet. Ten eerste heb ik overal blessures en elke blessure heeft tig verschillende redenen waarom het zo zou kunnen zijn, voor al die verschillende redenen zijn er ook weer 100 oefeningen die naar je toe worden gegooid waarbij beloofd word het op gelost zal worden.

Ik ben met een houten schop in beton aan het graven :(.
Eerder met een graafmachine in een zandbak...

Ik ga je geen adviezen geven wat je beter wel kunt doen aangezien ik je niet onderzocht heb en dus op dit moment ook niet precies kan zeggen wat je probleem is, sorry.

Dat snap ik volledig. Ik hoop dat die fysio die me aangeraden werd me verder kan helpen maar heb er na mijn fysio ervaringen tot nu toe eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.

In!

Dat weet ik zeker vandaar dat ik het had over mijn ervaringen. Jammer genoeg wonen die goede therapeuten 200 km van mij vandaan :sad:.
Zullen er ook zeker dichterbij zitten hoor, ik heb alleen weinig connecties daar dus kan je niemand aanraden. Vandaag moet ik weer helpen nieuwe cursisten op te leiden voor dry neerlig, misschien is er een begeleider uit het noorden bij.

Sinds mijn 13e ben ik begonnen met fitness maar sinds vorige jaar echt serieus bezig. De klachten zijn inderdaad pas begonnen toen schema's als stronglifts etc. mij werden aangeraden. Maar als ik te snel, te zwaar zou zijn gegaan dan zouden mijn problemen na een deload weekje wel weer goed moeten zitten toch?

Voor mijn schouder heb ik zelfs wel bijna 1 tot 2 maand lang geen press movements gedaan maar zodra ik weer begon was het weer mis. Intensiteit zit er inmiddels al maandenlang niet echt meer in.
Pas maar op ik ging ook veel te hard en verneukte Mn schouder nu 2 jaar verder is het eindelijk weer beter na een half jaar totale rust.. deed ook Texas method. probleem is dat je niet elke week kunt pr en je moet op gegeven moment ook gwn deloaden desnoods elke 5e week. Dit is mijn nieuwe taktiek

Zullen er ook zeker dichterbij zitten hoor, ik heb alleen weinig connecties daar dus kan je niemand aanraden. Vandaag moet ik weer helpen nieuwe cursisten op te leiden voor dry neerlig, misschien is er een begeleider uit het noorden bij.

Als dat toevallig zo is dan hoor ik het graag. Maar misschien is diegene die mij aanraadde ook wel echt een goede therapeut want hij werd wel aangeraden door de voormalig sterkste man van Nederland :)

Pas maar op ik ging ook veel te hard en verneukte Mn schouder nu 2 jaar verder is het eindelijk weer beter na een half jaar totale rust.. deed ook Texas method. probleem is dat je niet elke week kunt pr en je moet op gegeven moment ook gwn deloaden desnoods elke 5e week. Dit is mijn nieuwe taktiek

Bedankt voor de tip maar heb al regelmatig rust genomen en mijn schouder blessure begon al bij de 2e week van mijn eerste 5x5 schema (ice cream fitness) :eek:. Heb je echt een half jaar helemaal niet getraind of een half jaar geen press oefeningen gedaan? Ik had i.i.g. standaard deload weeks om de 4-6 weken om over trainen te voorkomen. Momenteel weeg ik daar niet zo hard meer aan omdat ik niet meer oefeningen met regelmaat doe die mijn CNS als een malle belasten.

Was jij in die tussentijd ook bij verschillende fysiotherapeuten langs geweest?

Edit: Ik heb al vanaf het begin van mijn schouder blessure de press bewegingen eruit gelaten en sinds dien misschien 2 tot 4 keer weer geprobeerd omdat ik moest zien of het opgelost was.

Laatst bewerkt:
In, vergeet ook niet je achterkant schouders te trainen! Kan echt heel veel pijn en leed voorkomen, genezen.

Terug
Naar boven