MuscleMeat

Mudita's rehab

Dat is een aanname van jou Bas, dat is het hele probleem in deze discussie. Dat die "jong volwassenen" zich sneller aanpassen is nergens op gebaseerd, jij vind dat blijkbaar. Ik zie het tegenovergestelde net zo vaak.

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en kan het niet onderbouwen. Ik trek deze conclusie puur op basis van wat ik de afgelopen jaren om mij heen heb gezien. Zonder uitzondering hadden de mensen die in hun jeugd sportief waren een stapje voor :)

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan en kan het niet onderbouwen. Ik trek deze conclusie puur op basis van wat ik de afgelopen jaren om mij heen heb gezien. Zonder uitzondering hadden de mensen die in hun jeugd sportief waren een stapje voor :)
Dat kan, maar ik zie denk ik iets meer sporters en ik zie dat verband dus niet. :D
Zet zoiets dan dus niet als feit neer, maar iets genuanceerder. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Is hier nooit onderzoek naar gedaan zodat we met goeie referenties kunnen komen in deze discussie :)?

Training

Warming up:
10/15 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
3x5 120 KG
2x3 120 KG

Bicep curl:
2x MAX 20kg

Tricep pushdown:

3x8 30 KG

Face pulls:
1x8 30 KG
1x8 40 KG
1x8 50 KG

Sit ups (halve bal):

3x12

Hanging knee raises:
2x10

Overig informatie

Slaap:
Vannacht ongeveer 9 á 10 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Zit nog steeds te twijfelen om een massage apparaat te kopen. Maar dat weet ik nog niet zeker want misschien is het wel slimmer om eerst dingen als kniebanden, riem etc. een voorkeur te geven. En misschien is een massage apparaat het ook nog wel niet waard aangezien ik straks dry-needling afspraken heb en gebruik wil gaan maken van de sauna. De afspraak van dry-needling stond eerst voor donderdag maar aangezien ik nu een contract moet ondertekenen voor het werk is de afspraak verzet naar morgen 3 uur. Schouders beginnen voor mijn gevoel wel al wat beter te worden, heb minder steken.

Extra:
Ik ga nu wat meer focussen op het uitrusten van de spieren naast mijn training i.p.v. al mijn tijd richten op postuur enzovoort. Ik zet als doel om minimaal 1x per week osana yoga te doen aangezien dit goed is voor postuur en rust van spieren. Ook wil ik beginnen met het bezoeken van de sauna. De squats gingen vandaag niet zo lekker en had weer zo'n vreemd gevoel in mijn glutes waardoor ik de deadlifts van vandaag niet vertrouwde. Eigenlijk een training van niks vandaag :(. Die face pulls waren overigens niet met goeie vorm volgens mij, moet nog even wat filmpjes gaan kijken :P.

Curls ipv deadlifts? ;). Misschien eens proberen je deads als eerste oefening te pakken. En ehh, heb je jezelf ooit gefilmd om de techniek te checken?

Curls ipv deadlifts? ;). Misschien eens proberen je deads als eerste oefening te pakken. En ehh, heb je jezelf ooit gefilmd om de techniek te checken?

Zal ik voortaan doen! Naja ik heb de deadlifts er eigenlijk gewoon uitgelaten i.p.v. te vervangen met een andere oefening... oepsie:bang:.
Ik zou me vandaag nog filmen maar dat was ik vergeten, zal donderdag en/of zaterdag kijken of iemand mij even wil filmen. Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan dus dat is wel een goed idee om snel mee te beginnen haha.

Yes finally! De powerlifting riem was weer beschikbaar bij fitness seller dus die heb ik meteen besteld!
Tevens ook eindelijk 2x0,5 kg plates besteld, wat een schande dat ik die nog niet eens had eigenlijk :P.

Aangezien ik vandaag geen tijd heb om te sporten ga ik vandaag niet heen (i.v.m. school en werk). Daarnaast heb ik ook het gevoel dat ik een deload week nodig heb dus zal een beetje extra rust geen kwaad.
Maar omdat ik nu eindelijk mijn riem binnen heb ga ik er geen echte deload van maken want die wil zaterdag maar al te graag uit proberen.

Gisteren ben ik langs geweest bij de fysiotherapeut en ik had dus wel redelijk gelijk dat mijn rug wat vol zat met triggerpoints. Ze wou dus inderdaad dat we dry-needling gingen gebruik en vervolgens dit meteen gedaan. En ja hoor, de nuddel ging in mijn rug en mijn schouder reageerde hier op en dat was een teken dat die triggerpoint met mijn schouder te maken had. Meteen een nieuwe afspraak voor volgende week gemaakt en maar hopen dat het nu bij deze fysiotherapeut word opgelost!

Ohh bijzonder, ik dacht dat ik je hierop had gewezen. :rolleyes:

Jij had me er inderdaad op gewezen dat ik dry-needling moest gaan doen. Heb het waarschijnlijk verkeerd verwoord dan, mijn excuses.
Ik bedoelde meer dat ik zelf gelijk had in het gedeelte dat mijn rug waarschijnlijk wat de oorzaak was aangezien het vaak ook wel vast voelde te zitten.

In elk geval een juist besluit genomen. Benieuwd hoe het herstel traject voor je gaat uitpakken.

Laatst bewerkt:
Ik elk geval een juist besluit genomen. Benieuwd hoe het herstel traject voor je gaat uitpakken.

Zonder jou had ik het besluit nooit kunnen nemen, en ben zeer positief over gisteren. Dus ik ben je heel dankbaar :).
Ze zei tegen mij dat we eerst een paar keer dry-needling zullen doen en dan wou ze mij eventueel ook nog 1 á 2 oefeningen laten doen voor mijn warming-up als ik die nog niet deed.

Laatst bewerkt:
Training

Warming up:

20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 50 KG
1x6 60 KG
1x3 70 KG
1x3 90 KG
1x2 110 KG
1x1 120 KG
1x5 140 KG
1x8 60 KG

Seated cable rows:
3x10 60 KG

Tricep pushdown:

3x8 30 KG

Squeeze press:

2x10 12,5 KG

Crunches (op halve bal):
3x12

Overig informatie

Slaap:
Ongeveer 9/10 slaap gehad.

Postuur/blessures:
Begin nu wel echt te merken dat er iets mis is met mijn onderrug/glutes. Deze week heb ik een deload week en dan neem ik altijd gewoon echt een hele week vrij van de training.
Aankomende donderdag zal ik het één en ander even overleggen met mijn fysio en hier zal ik dan ook een update over geven!

Extra:
Riem vanmorgen voor het eerst uitgetest en het squat een stuk fijner. Ook heb ik een sportbandage om mijn knie gedaan en om mijn andere knie een sleeve (van hansaplast), dit lag bij mijn vader in de kast dus dacht laat ik dit even uitproberen. Het hield mijn knieën aardig warm dus die ga ik voortaan gewoon om doen tot dat ik 2 goeie sleeves heb. Heb nu cable rows gedaan zodat ik mijn onderrug zo min mogelijk gebruikte in deze training (naast de squats).

Ik ben zelf voor mijn rehab ook met een aangepaste Texas methode begonnen weer, blijft toch snel safe en simpel. Ik doe squats/front squat/squat, press from clean/press from snatch/press from clean, powerclean/snatch pull/clean deadlift. :D

Ik ben zelf voor mijn rehab ook met een aangepaste Texas methode begonnen weer, blijft toch snel safe en simpel. Ik doe squats/front squat/squat, press from clean/press from snatch/press from clean, powerclean/snatch pull/clean deadlift. :D

Nice zeker een leuk schema!

edit: Vanwaar eigenlijk dat jij niet op dit forum logt maar ergens anders?

Nice zeker een leuk schema!

edit: Vanwaar eigenlijk dat jij niet op dit forum logt maar ergens anders?
Ik log momenteel helemaal niet, maar hier loggen voor gewichtheffen heeft niet zoveel nut, je krijgt nauwelijks nuttige reacties omdat er bijna geen gewichtheffers zijn hier. Loggen op weightxreps doe je voor jezelf, houdt prs bij en zo.

Ik log momenteel helemaal niet, maar hier loggen voor gewichtheffen heeft niet zoveel nut, je krijgt nauwelijks nuttige reacties omdat er bijna geen gewichtheffers zijn hier. Loggen op weightxreps doe je voor jezelf, houdt prs bij en zo.

Aha vandaar :P.

Eindelijk maar eens begonnen met intu-flow!

Intu-flow beginner 25-30 minuten.

Veel oefeningen die hier in zitten deed ik al bij mijn warming up. Behalve de oefeningen voor vingers, polsen, enkels etc.. (de kleinere groepen).
Ik ga mijn best doen om dit dagelijks te doen maar in ieder geval 3x in de week, wil dit ook combineren met asana yoga!

Intu-flow beginner 25-30 minuten

Voelde het vooral kraken in mijn schouders, ellebogen, wervel, knieën en polsen. Dit moet dus wel een goed idee geweest zijn om hier toch maar mee te beginnen:).
Ik ben van plan om intu-flow proberen te combineren met wat yin of asana yoga, maar dit ligt eraan of ik genoeg tijd heb. Intu-flow gaat voor in ieder geval!

Mijn doelen om te doen voor nu zijn:

- Elke dag intu-flow
- 2/3 x in de week yoga
- minimaal 2x in de week sauna (probeer zo vaak mogelijk)
- Weer wat meer echt gezond te eten.
- Probeer mijn fysiotherapeut over te halen om mijn hele lichaam bij langs te gaan met dry-needling i.p.v. alleen mijn bovenrug
- Elke dag weer static back gaan doen en proberen te improven naar andere (moeilijkere) houdingen

Terug
Naar boven