AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Hngg. Nice squats! :thumb:

Ja. Vooral geleerd dat wij het zo slecht nog niet hebben in onze gyms qua 'gymbro's' etc. Ik heb in Azie echt de gekste dingen voorbij zien komen namelijk :P! Ik liep daar ook enorm in de kijker trouwens. Continu starende mensen etc. :o

• Topic Starter Topic Starter
Hngg. Nice squats! :thumb:

Ja. Vooral geleerd dat wij het zo slecht nog niet hebben in onze gyms qua 'gymbro's' etc. Ik heb in Azie echt de gekste dingen voorbij zien komen namelijk :P! Ik liep daar ook enorm in de kijker trouwens. Continu starende mensen etc. :o

Thanks!

Ik denk altijd dat daar in Azie echt alleen maar kleine mensen rondlopen dus voor mijn gevoel zijn daar ook niet echt veel bredere mensen. Zal wel niet zo zijn haha. Dat er in Azie gekke dingen voorbij komen kun je wel aan frank yang zien :roflol:.

Thanks!

Ik denk altijd dat daar in Azie echt alleen maar kleine mensen rondlopen dus voor mijn gevoel zijn daar ook niet echt veel bredere mensen. Zal wel niet zo zijn haha. Dat er in Azie gekke dingen voorbij komen kun je wel aan frank yang zien :roflol:.

In Taiwan kom je inderdaad heel weinig buffe gasten tegen. Ze hebben er geen aanleg voor en bovendien past het niet in het ideaalbeeld van de perfecte man in die cultuur. Je loopt daar als ecto juist in de picture.
Dat bodybuilding (nog) niet zo populair is, kan trouwens ook komen door het feit dat het in Taiwan is geintroduceerd door de gay-scene.. :o

Dat blijft ook een rare snuiter :D

In Taiwan kom je inderdaad heel weinig buffe gasten tegen. Ze hebben er geen aanleg voor en bovendien past het niet in het ideaalbeeld van de perfecte man in die cultuur. Je loopt daar als ecto juist in de picture.
Dat bodybuilding (nog) niet zo populair is, kan trouwens ook komen door het feit dat het in Taiwan is geintroduceerd door de gay-scene.. :o

Dat blijft ook een rare snuiter :D

Dat het in Taiwan door de gay-scene is geïntroduceerd was daar was ik nog niet bekend mee... lol :D.

Als ik mijn schouders weer wat harder kan aanpakken ga ik het onderstaande schema een beetje in mijn huidige schema toepassen. Ik post dit even hier zodat ik de link makkelijk weer terug kan vinden en het hoort ook wel bij mijn log :).

Cracking the Rotator Cuff Conundrum | T Nation

Training

Warming up:
20/30 minuten (Dynamisch, mobiliteit, strekken & foam rollen)

Squats:

1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x3 90 KG
3x5 100 KG

Chin ups:
3x5

Glute raises:

3x8 20 KG

Turkisch get up :
2x3 5 KG

Sit ups (halve bal):

3x12

Hanging knee raises:
2x10

Ab machine:
2x8 50 KG

Overig informatie

Slaap:
Vannacht ongeveer 9 á 10 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Heb nog steeds steken in mijn schouders. Had gister een mailtje gestuurd naar de nieuwe fysiotherapeut waar ik heen wou maar ze zeiden dat ik beter even kon bellen om een afspraak voor dry-needling te maken. Dit ga ik dus zo meteen even doen. Mijn warming up heb ik momenteel ook een klein beetje aangepast, aangezien ik mijn warming up constant probeer te optimaliseren. Ik vraag me trouwens af of ik de enige ben die het gevoel heeft als of foam rollen geen nut heeft voor je benen? Het enige aan het foam rollen wat echt een goed gevoel geeft is thoraric extension op dat ding.

Extra:
Die 100 KG squats voelde toch wel wat zwaar aan gister. Probeerde nu ook zoveel mogelijk op vorm en explosiviteit te letten. Ik merk dat ik dus echt niet zo explosief ben :P. Qua vorm focus ik nu vooral op het aanspannen van de glutes wanneer ik weer boven ben en om mijn setup voor dat ik begin met de daadwerkelijke squat na elke rep zo goed mogelijk te krijgen.

Volgende week sollicitatie gesprek, als ik aangenomen word kan het dus zo zijn dat ik door het werk mijn schema qua tijden etc. wat zal moeten aanpassen. Gelukkig bijna 4 maand lang vakantie dus dan zal het qua drukte ook wel niet zo erg zijn :).

Dit was de training van gisteren (24-03-2017). Gisteren vergeten te loggen.

Update: 6 april heb ik een afspraak met fysiotherapeut (dry-needling)!

Laatst bewerkt:
Training

Warming up:

Squats:

1x8 20 KG
1x6 50 KG
1x6 60 KG
1x3 70 KG
1x3 90 KG
1x2 110 KG
1x1 120 KG
1x4 140 KG
1x3 120 KG
1x8 90 KG

Yates row:
3x10 80 KG

Tricep pushdown:

3x8 30 KG

Squeeze press:

1x8 15 KG 1 sec pause bovenin

Deadlift:
1x8 20 KG
1x6 60 KG
1x5 110 KG

Deadlift below the knee:
3x8 110 KG

Crunches (op halve bal):
3x12

Ab machine:
3x8 50 KG

Overig informatie

Slaap:
Vannacht ongeveer 6 tot 9 uur slaap gehad. Ben 2x wakker geworden, eerste keer was 2 uurtjes nadat ik in slaap gevallen was de tweede keer was half 5 deze ochtend. Na de tweede overigens wel weer in slaap gevallen tot half 8.

Postuur/blessures:
Verder niet echt updates hierover. Nog steeds steken in mijn schouders maar minder regelmatig dan aan het begin overigens. Nog 2 weken voordat ik een afspraak voor dry-needling heb dus dat is nog even afwachten.

Extra:
Die squats voelden wel aardig lekker aan. Weer maar 4 reps gehaald op de 140 KG maar ik blijf dit elke week doen als een repout (om in de hoop 5 reps te halen in de cut).
Zoals jullie kunnen zien gooi ik de laatste tijd wat meer arm en ab werk erin. Het arm werk (voor triceps) doe ik vooral omdat ik nog niet kan gaan benchen, en meer ab werk is omdat ik aan het cutten ben en dat mij gewoon een goed gevoel geeft :).

Cutting update:
Eergisteren voor het laatst gewogen en was toen 79,9 KG. Buikomtrek meet ik volgende week pas weer en mijn gewicht kan ik nu een week ook niet in de gaten houden. Begin wel al kleine verschillen in de spiegel te zien dus dat is een goed teken. Wanneer het afvallen echt moeilijk begint te worden ga ik beginnen om in de ochtend weer eens wat koffie te drinken, dit deed ik eerst niet aangezien naar mijn mening en ervaring je door cafeïne veel sneller een deload week nodig hebt. Dit kwam overigens wel alleen omdat ik het voor de training nam. Ik denk dat als het niet voor de training genomen word dat het dan wel wat meevalt. Maar voordat het afvallen moeilijk word duurt nog wel even een tijdje :D.

Squats
1x8 20 kg
1x6 60 kg
1x4 90 kg
3x5 120 kg

Stricht machine rows
3x12 45 KG

Tricep pushdown
3x8 30 KG

Bicep curl
2xMAX 20 KG

Halve bal sit ups
3x12

Weer even geen zin om een uitgebreide log te typen, mijn excuses :D. Had ook niet veel tijd vandaar de korte training.

Training

Warming up:

Squats:

1x8 20 KG
1x6 50 KG
1x3 80 KG
2x5 100 KG

Chin ups:
3x6

Glute raises:

3x8 20 KG

Tricep extension:
3x8 20 KG

Cable curls:
2x8 25 KG

Sit ups (halve bal):

3x12

Hanging knee raises:
2x10

Ab machine:
2x8 50 KG

Overig informatie

Slaap:
Vannacht ongeveer 8 á 9 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Mijn schouders zijn nog steeds even erg als aan het begin. Moet de eerste dry-needling afspraak verzetten i.v.m werk. Begin ook wat last van mijn knieën te krijgen maar denk dat dat komt omdat ik de laatste tijd de squat op een smallere positie deed aangezien mijn knieën altijd wat naar binnen schoten. Ik ben vandaag weer overgegaan op mijn oude brede stand. Dit voelde veel beter en in deze positie ben ik ook veel sterker. Ook krijg ik wat last van mijn ellebogen hier weet ik alleen geen reden van (misschien de ab machine want die voelt altijd niet zo fijn aan mijn ellebogen). Krijg de laatste tijd dus overal wat last van dus misschien komt de tijd van een deload week er ook weer aan (BAH!).

Extra:
Aangezien voor mij de examens zo komen en ik nu sinds gisteren werk heb kan het zijn dat het wat rommelig kan worden met de training, maar dit valt denk ik wel mee.

Wat curl je veel man?

Training

Warming up:

Squeeze press:

3x10 10 KG focus op het aanspannen chest

Squats:

1x8 20 KG
1x6 50 KG
1x6 60 KG
1x3 70 KG
1x3 90 KG
1x2 110 KG
1x1 120 KG
1x5 140 KG REP PR
1x7 120 KG REP PR
1x8 60 KG

Yates row:
1x15 60 KG
3x8 90 KG

Powerclean:
3x5 47,5 KG

Tricep pushdown:

3x8 30 KG

Crunches (op halve bal):
3x12

Overig informatie

Slaap:
Circa. 8 tot 9 uur slaap gehad.

Postuur/blessures:
Laatste paar dagen wat minder steken in mijn schouders dan normaal. Verder geen updates.

Extra:
Sinds vandaag mijn warming up aangepast, ik probeer mijn warming up zo effectief mogelijk te maken dus zal in de loop van de komende tijd me er wat meer in verdiepen en mijn warming up verbeteren.

Mijn warming up bestond uit:
- Thoraric extension w/ foam rollering
- Overhead presses tegen de muur (weet de goeie benaming niet)
- Explosive box jumps 5x
- 30 sec squat hold
- Hip openers
- Explosive medicine ball slam to the ground
- Glute raise with knee to chest (focus on contracting)
- Turkisch get up 3x elke arm
- Explosive close grip push ups 3x
- Farmers walk
- Shoulder dislocations
- Balans oefening op 1 been 5 rep per been
- Gewrichten circulaire bewegingen
- Overige strek oefeningen

Training ging heerlijk vandaag. Wie zei nou dat je niet sterker kon worden in de cut? Momenteel 2,5 kg en 2 rep pr's rijker geworden in de cut :D.

Netjes hoor!

Ik moet wel zeggen dat je misschien iets TE zwaar weegt aan je WU man. Dat is een training op zich.

Netjes hoor!

Ik moet wel zeggen dat je misschien iets TE zwaar weegt aan je WU man. Dat is een training op zich.

Thanks man!

Het klinkt als een training op zich, maar het vermoeid mij helemaal niet. Meeste is gewoon mobiliteit en cns oefeningen.
De farmers walk word heel licht en heel kort gedaan, voor de rest word alles met lage reps en max 1 set uitgevoerd.
Voor mijn gevoel doet het helemaal niks qua pre fatigue of iets dergelijks. De oefeningen die kracht nodig hebben worden vooral gefocust op het aanspannen om de mind-muscle connectie correct te krijgen en daarnaast de cns op te starten voor de training.

Oke, ik bedoelde ook meer de tijd die je er in steekt. Heb je wel eens geprobeerd om wat minder te doen? Ik denk dat het vooral een placebo effect is namelijk. Correct me if i am wrong :)

Oke, ik bedoelde ook meer de tijd die je er in steekt. Heb je wel eens geprobeerd om wat minder te doen? Ik denk dat het vooral een placebo effect is namelijk. Correct me if i am wrong :)

Ik probeer de tijd de laatste tijd ook vooral te verminderen en een efficiëntere warming up te doen. Maar mind-muscle connection en cns warming up is zeker geen placebo, dit soort oefeningen zorgen dat je de juiste (en meer) spieren gebruikt in de oefeningen. Wat resulteert in meer kracht en minder kans op blessures.

Moet zeggen dat de squats flink zijn voor een 16 jarige. Is er hier ooit eens een filmpje van je lifts voorbij gekomen?

Moet zeggen dat de squats flink zijn voor een 16 jarige. Is er hier ooit eens een filmpje van je lifts voorbij gekomen?

Nee nog nooit vind het een beetje vreemd om te filmen in de gym. Als het een keer rustig is zal ik het wel eens even doen en een filmpje posten :).

Ik film om de zoveel tijd om de techniek van een lift te controleren. Zonder te filmen is dat helaas niet mogelijk of je moet met iemand samen trainen die er verstand van heeft.

Ik film om de zoveel tijd om de techniek van een lift te controleren. Zonder te filmen is dat helaas niet mogelijk of je moet met iemand samen trainen die er verstand van heeft.

Zal het zo snel mogelijk gaan doen!

Edit: Ik squat trouwens regelmatig met een man van 48 die 200kg squat en aardig ervaring heeft (alhoewel dat niks hoeft te zeggen).
Hij vond mijn vorm helemaal goed behalve dat mijn knieën wat naar binnen schoten.

Terug
Naar boven