AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Cardioreps op SQ is ook gewoon ruk :o.
Probeer nu 1 of 2 setjes hoog aantal reps te doen na mijn werksets.
Hoofd staat daarna standaard op dodelijk chagrijnig :rolleyes:

Al een plan hoe je dadelijk squats gaat opbouwen?

Blessures blijven vervelend. 'Het hoort erbij', maar dat je daardoor motivatie verliest is erg herkenbaar.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die motivatie weer terug hebt gekregen?
 
Cardioreps op SQ is ook gewoon ruk :o.
Probeer nu 1 of 2 setjes hoog aantal reps te doen na mijn werksets.
Hoofd staat daarna standaard op dodelijk chagrijnig :rolleyes:

Al een plan hoe je dadelijk squats gaat opbouwen?

Blessures blijven vervelend. 'Het hoort erbij', maar dat je daardoor motivatie verliest is erg herkenbaar.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je die motivatie weer terug hebt gekregen?

Jup it sucks :D. Ik ben gewoon meer kapot qua ademhaling na al die reps, dat is mijn probleem haha.

Ik denk dat mijn plan als volgt zal gaan:
3 weken 3x15 --> 1? week 3x10 --> 3/5x5 en dan denk ik dat opbouwen volgens het principe van beginnersschema's het slimste idee is.
Als ik weer helemaal back on track ben dan ga ik gewoon weer over op het officiële texas method schema.

Ik had toen ik niet normaal kon trainen wel eens motivatie nodig om te gaan trainen. Maar motivatie was er voor de rest eigenlijk best erg aangezien ik niks anders wou dan van die blessures afkomen en weer kunnen trainen. Ik was meer gestrest o.a. doordat ik me nergens anders mee bezig hield en echt alleen maar weer wou trainen. Eerst was ik de verkeerde weg op gestuurd om mijn blessures op te lossen maar nu gelukkig een goeie fysio gevonden na wat top adviezen gekregen te hebben. Het vooruitzicht op mijn doelen houd mijn motivatie goed vast. Alleen het moment toen ik zo hard aan mijn blessures werkte zonder vooruitgang zorgde soms voor hele grote dippen in motivatie. Ik ging bijvoorbeeld denken dat ik gewoon pech had, deze sport niet voor me gelegd was en ik nooit meer van mijn blessures af zou komen.

Zodra je weer een vooruitzicht krijgt dat je van je blessures aan het afkomen bent krijg je automatisch je motivatie weer terug :).
 
Zodra je weer een vooruitzicht krijgt dat je van je blessures aan het afkomen bent krijg je automatisch je motivatie weer terug :).
Welkom back en nu gaan we voor GOUD!!!! BREEK HEEL DIE TENT AF!!!
 
Welkom back en nu gaan we voor GOUD!!!! BREEK HEEL DIE TENT AF!!!

HEEEEU:hedbang::hedbang::hedbang:

DB OHP seated no backsupport
3x15 7 KG

Squats
3x15 80 kg

Reverse lunge front squat
5x5 40 KG

Barbell row
4x8 80 KG

TRX rear delt flyes
3x10

Back extension
3x15

Core



Had na de overhead press weer eens het gevoel dat mijn schouders echt getraind werden zonder pijn :). Na die squats hijgen als een beest en een hartslag van 200.
Helemaal pijnvrij nog steeds :).
 
Na die squats hijgen als een beest en een hartslag van 200.
Helemaal pijnvrij nog steeds :).
Gevoel komt me bekend voor. :P
Gaat goed zeg, prima fysio dus!
 
Deadlift
1x5 70 kg
2x10 90 kg

DB bench press
3x20 6 kg

Squat
1x8 50 kg

Cable row
3x8 60 kg

Face pulls superset cable pushdown
3x12 30 kg (elk)
2x12 20 kg (elk)

Back extension
3x20

Geen core


Werd even zwart voor mijn ogen bij die squats dus daar mee opgehouden en net even gaan zitten, toen verder gegaan met cable rows. Heupen voelen sinds dit weekend wel weer een beetje tight dus weer even net iets meer focussen op strekken.
 
Te weinig gegeten of ligt de stang fout op je nek?
 
Te weinig gegeten en moe. Kun je ook zwart voor de ogen worden door de stang dan>?
Ja als hij te hoog ligt kan die iets in de nek afknijpen waardoor je out kan gaan. Gebeurt niet vaak maar komt wel eens voor.
 
Super korte warming up inc. goblet squats

Barbell row
3x7 80 kg (strict)
1x3/4 90 kg

Squat
3 of 4x15 70 kg (was tel kwijt)

Seated ohp
3x20 6kg

Rear delt flyes
3x10

Back extension sandbag
3x8 8 kg

Core

Back extension ga ik nu langzaam aan gewicht aan toevoegen om hier echt kracht in op te gaan bouwen.

Nieuwe supplementen besteld deze week: zink glycinate 22mg, creatine en msm poeder.
Momenteel neem ik dus elke dag: 5 gr creatine, 5 gr msm, 22mg zink, 5000 iu vitamine d3, 1gr vitamine c en 1gr glucosamine.
Ik hou niet zo van multi-vitamines dus daarom neem ik de wat belangrijkere dingen gewoon los, normaal ook magnesium erbij maar die was me op xxl te duur voor zo'n lage dosis.
Die glucosamine is trouwens echt rommel en merk er 10x niks van, heb er alleen 360 tabletten van 1 gram per stuk dus die zal ik gewoon nog op maken en daarna niet weer bestellen :D.
 
Je hebt toch minder pijn dan voorheen ???

Ja maar neem die glucosamine al 3/4 maanden. Aan het begin zelfs geëxperimenteerd met dosissen van 3 gram per dag. Nu neem ik elke dag 1 gram.
Pijn begon pas weg te gaan na de fysio afspraak. Misschien dat die glucosamine wel enigszins iets toevoegt aan pijn-reductie maar niet actief bijgehouden of het kwam door de glucosamine.
Met mijn klachten kon ik niet goed loggen en bekijken of de glucosamine de helpende hand was of iets anders. Verder geloof ik er wel in dat het goed kan zijn om gewrichtsdegeneratie tegen te gaan dus misschien regelmatig in aanbiedingen gewoon kopen. MSM in hogere dosissen heb ik i.i.g. veel vertrouwen in want hier heb ik niks anders dan goeie verhalen over gehoord/gelezen.

Naar mijn mening is het wel belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Ik heb mijn lichaam lief en wil graag op mijn 50e nog normaal kunnen rondlopen en opstaan, en mijn eigen knieën behouden (niet dat een simpel supplement dit compleet zal tegengaan) :).
 
Strict cable row
4x10 60 KG

DB bench press
3x20 6 KG

Face pulls
4x12 30 KG

Stiff legged deadlift
Aantal reps licht gewicht

Back extension sandbag
1x8 10 KG
2x8 16 KG

Tricep extension slow eccentric
3x8 17,5 KG

Horizontale leg press
2x15 134 KG

Core


Hele training niet bij het squat rack kunnen komen dus die overgeslagen. Een keer stiff legged deadlifts uitgeprobeerd met licht gewicht, zie het als een super lange warming up :D.
Mijn glutes/heupen beginnen helaas wel weer een beetje "anders" te voelen. Heb besloten om gewoon weer mobiliteitswerk te gaan doen, mijn onderrug en alles voelde altijd stukken losser nadat ik het deed dus ik ga er gewoon weer mee verder. Het mobiliteitsschema van steve maxwell wat ik op het laatst deed bestond vooral uit oefeningen zoals lunges, squat, frog enzovoort.

Wat gaat je zweet trouwens stinken van die MSM, niet best :eek:.

Zit er ook over na te denken om face pulls (nu 2x pw) en rear delt flyes (nu 1x pw) om te ruilen aangezien ik meer voordelen voel van de rear delt flyes dan van face pulls.
 
Laatst bewerkt:
Ben jij zeker dat je face pulls juist uitvoert? Ik heb al moeite met 3x8x10kg , ben er wel net mee begonnen :D
 
Ben jij zeker dat je face pulls juist uitvoert? Ik heb al moeite met 3x8x10kg , ben er wel net mee begonnen :D

Ja daar ben ik zeker van, bij ons zitten wel 2 katrollen hé. Heb het ding altijd net boven mijn hoofd want dan voelt de contractie beter. Ik hou altijd 1 seconde vast en dan "langzaam" terug, soort bench press techniek als het ware :D.
 
Ja daar ben ik zeker van, bij ons zitten wel 2 katrollen hé. Heb het ding altijd net boven mijn hoofd want dan voelt de contractie beter. Ik hou altijd 1 seconde vast en dan "langzaam" terug, soort bench press techniek als het ware :D.
Ik voel ze echt wel heel goed hoor, achterkant schouders branden hard ;)
 
Net even mobiliteitstraining gedaan, ik verzon gewoon zelf wat het werd.

Glute medius stretch 1 minuut per kant
Couch stretch (quads) 30 seconden per kant
Hip flexor stretch 2 sets van 30 seconden per kant
Dynamic lunge hamstring stretch 10x per kant
Lunge with thoraric rotation 10x per kant
Squat positie heen en weer leunen op enkels
Overhead squat w/ resistance band 15x
Hindu squat 10x
Shoulder dislocations w/ resistance band 25x
Shinbox 20x
Chin tucks 30x
Headrols
Eccentric wrist curl 30x per kant
Elastiekje finger curls 50x per kant

Totale tijdsduur: circa 20 minuten.


Dit is was natuurlijk maar gewoon wat doen, probeer gewoon op zoek te gaan naar mobiliteitsoefeningen waar ik zelf nogal veel moeite mee heb. Overhead squat en hindu squat waren veel te gemakkelijk dus ga even opzoek naar moeilijkere squat varianten die veel mobiliteit vereisten zoals de pistol squat. Volgende keer zal ik de frog natuurlijk ook toevoegen want dit is wel een goeie oefening voor mij.

Als ik het zo opschrijf klinkt het als veel meer dan het daadwerkelijk is :D.
 
Sinds gisteren weer steken in mijn heupen, glutes en schenen/enkels.
Ik ga nu extra veel mijn glutes strekken en alles rondom mijn pelvis.

Mijn "routine"
Fysio butterfly achtige stretch 3 minuten
Fysio glute stretch 2 minuten per kant
Hip flexor stretch 1 minuut per kant


Moest gisterochtend 60 minuten lang naar huis lopen omdat mijn achterband lek was. Misschien dat het daardoor kwam, heb geen idee.
Hopen dat het weer weg gaat in ieder geval want het voelt bijna weer zoals het allemaal begon..
 
Misschien eens een lacross bal kopen ?
 
Misschien eens een lacross bal kopen ?

Heb ik, als ik daar gebruik van ga maken krijg ik een pak slaag van DieNase.

Edit: Maakte overigens eerst heel veel gebruik van MFR, maar dat moet dus niet goed zijn volgens hem.
 
Back
Naar boven