- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe krijg je dit voor elkaarWaarom die gluteus rekken? activatie van deze spier is noodzakelijk. Je creert nu een verdere balans verstoring.
Logisch gevolg dat pijnklachten terugkeren.
, wil zelf ook wel graag wat oefeningen doen om gluteus actief te krijgen 
Waarom die gluteus rekken? activatie van deze spier is noodzakelijk. Je creert nu een verdere balans verstoring.
Logisch gevolg dat pijnklachten terugkeren.
Dat heb ik uitvoerig bescheven in het posture topic. Volgens mij heb je die gelezen of niet?Hoe krijg je dit voor elkaar, wil zelf ook wel graag wat oefeningen doen om gluteus actief te krijgen
![]()
Mag in pm voor mij en idd dat heb ik gelezen maar raakte niet uit alles wijsDat heb ik uitvoerig bescheven in het posture topic. Volgens mij heb je die gelezen of niet?
Ik heb daarbij aangegeven dat ik de oefeningen best verder wil toelichten.

Ok dus niet jij maar een fysio schrijft voor je gluteus te rekken? Vind dit best schokkend. Geeft je heupbuigers alleen maar meer ruimte om spanning verder te laten oplopen. Maar ik begrijp dat je zijn/haar adviezen wilt opvolgen.Omdat dit een oefening was die ik van mijn fysiotherapeut meekreeg.
Wanneer begin jij nou eigenlijk weer eens met trainen en loggen?
Plaats dat verzoek anders in dat topic. Als je vragen hebt dan kan de rest meelezen en begrijpen ze waar mijn toelichting vandaan komt.Mag in pm voor mij en idd dat heb ik gelezen maar raakte niet uit alles wijs
Edit: daarmee bedoel ik dat je de oefeningen mag toelichen![]()
Heb ik, als ik daar gebruik van ga maken krijg ik een pak slaag van @DieNase.
Edit: Maakte overigens eerst heel veel gebruik van MFR, maar dat moet dus niet goed zijn volgens hem.
Ja, het kan best zo. Al denk ik dat je squats vrij snel tegen de max oplopen met 5 straight sets, die doe je 3x per week. Dus na 2 maanden is het alweer 5x5x130. Maar daar kan je natuurlijk creatief mee omgaan.
, maar ik ga gewoon weer beginnen met trainen.)Pas sinds ik bij de chiropractor loop komen mijn glutes en heupen eindelijk weer los na een half jaar klooien. Geen idee of elke chiropractor zoals de mijne te werk gaat, maar misschien kan je er wat mee.Dan switch ik gewoon weer over naar 3x5 inderdaad.
(nu ik dit getypt heb wel weer lichte steken in mijn linkergute, maar ik ga gewoon weer beginnen met trainen.)
Pas sinds ik bij de chiropractor loop komen mijn glutes en heupen eindelijk weer los na een half jaar klooien. Geen idee of elke chiropractor zoals de mijne te werk gaat, maar misschien kan je er wat mee.
Tja, dat vind ik heel moeilijk te zeggen. Maar waarom probeer je het niet eens, je hebt niets te verliezen (behalve wat geld). Groot voordeel is dat er bij die van mij heel veel sporters worden begeleidt. Ze vroegen zelfs of ik een mixed grip gebruikte bij deadlifts. Bij de fysio leek het vaak even goed te gaan na bijvoorbeeld een dry needling sessie, maar kwam het gewoon weer terug.Toevallig heb ik nog steeds deze chiropractor op het oog gehouden: Home.
Maar is het niet dom om meteen van mijn "nieuwe" fysio te switchen? Momenteel geen afspraken daar meer mee omdat het zo goed ging, maar als het nu wel weer mis is zou ik dan nog steeds naar die fysio moeten gaan of?
Ik denk dat je bij rugklachten het beste een split schema pakt en daarbij elke dag of iig vaak je rek, core en activatie oefeningen doet! Zo kan je toch lekker trainen, 1x per week je squats (en evt. 1x deadlift, al doe ik die dan liever om de week) en nog 2/3 dagen knallen op andere spiergroepen...
Fullbody of UB/LB merk ikzelf dat ik totaal niet herstel qua onderrug... het zal zeker kunnen maar dan moet je 1 a 2 van de 3 a 4 trainingen jezelf behoorlijk inhouden, hetgeen je trainingsplezier niet ten goede komt
.
? Misschien als ik 2x per week progressie maak is het nog te overwegen maar 1x per week lijkt me niks in de beginnersfase
. Voor de rest wil en moet ik ook zorgen dat ik minder graag voor die PR's ga, dus grinder reps gewoon helemaal niet toelaten.Tja, dat vind ik heel moeilijk te zeggen. Maar waarom probeer je het niet eens, je hebt niets te verliezen (behalve wat geld). Groot voordeel is dat er bij die van mij heel veel sporters worden begeleidt. Ze vroegen zelfs of ik een mixed grip gebruikte bij deadlifts. Bij de fysio leek het vaak even goed te gaan na bijvoorbeeld een dry needling sessie, maar kwam het gewoon weer terug.
.
.