AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Mylogenics is wel het overwegen waard voor je denk ik.

• Topic Starter Topic Starter

Dat klinkt wel zeer interessant inderdaad, vooral ook omdat ze jaarlijks verplicht zijn hun technieken up to date te houden om hun certificatie te behouden. Zal het onthouden als het alsnog weer niet lukt bij deze fysiotherapeut!

Heb dat ook gedaan maar was er zelf niet zo van onder de indruk. Het helpt op de korte termijn klachten te reduceren maar komt helaas toch uit op symptoom bestrijding. Het lost namelijk niet de structurele problemen op die in het lichaam van mensen zitten.

Het is een mooi verdien model voor die mannen achter dit systeem natuurlijk. ;)
Mijn huidige fysio doet het ook maar ik ben er bij hem mee gestopt.

Het heeft mij toch makkelijk over bepaalde blessures heen gewerkt.
Langdurig dan welteverstaan.

Het ligt er natuurlijk aan hoe ernstig je lichaam verstoord was. Die van mij was dat behoorlijk en dan test ik dit systeem tot het uiterste met mijn kreupele lichaam. :D

Uiteraard. Of alle beetjes helpen, zo kun je het ook benaderen.

Die overtuiging had ik in het verleden ook maar ben nu tot de conclusie gekomen dat de kleine beetjes je over het algemeen een lange tijd voor de gek kunnen houden en je zo weer een jaar verder bent zonder ook maar iets te zijn opgeschoten. Wanneer je meer dan 5 jaar met fysieke ellende zit zoek je het niet meer in beetjes dan wil je boter bij de vis.

Benieuwd wat je klachten waren en wat je dan precies heeft geholpen van mylogenics.

Die overtuiging had ik in het verleden ook maar ben nu tot de conclusie gekomen dat de kleine beetjes je over het algemeen een lange tijd voor de gek kunnen houden en je zo weer een jaar verder bent zonder ook maar iets te zijn opgeschoten. Wanneer je meer dan 5 jaar met fysieke ellende zit zoek je het niet meer in beetjes dan wil je boter bij de vis.

Benieuwd wat je klachten waren en wat je dan precies heeft geholpen van mylogenics.

Is altijd een lastige om de exacte oplossing aan te dragen. Sommige blessures zijn simpelweg niet op te lossen of blijven terugkomen. Best een jarenlange heftige schouderblessure gehad, daar hielp het dus totaal niet. Voor mobiliteitsproblemen en lokale pijn werkt het voor mij weer prima. Dat kon ik dan langdurig merken aan mijn squats in alle opzichten.
Maar ik ben overtuigd van balans, het één heeft het ander nodig, zowel geestelijk als fysiek. Het lichaam is zo complex dat er vaak veel voor nodig is. Ben geen hippie btw.

Is altijd een lastige om de exacte oplossing aan te dragen. Sommige blessures zijn simpelweg niet op te lossen of blijven terugkomen. Best een jarenlange heftige schouderblessure gehad, daar hielp het dus totaal niet. Voor mobiliteitsproblemen en lokale pijn werkt het voor mij weer prima. Dat kon ik dan langdurig merken aan mijn squats in alle opzichten.
Maar ik ben overtuigd van balans, het één heeft het ander nodig, zowel geestelijk als fysiek. Het lichaam is zo complex dat er vaak veel voor nodig is. Ben geen hippie btw.

Ik ben inmiddels gewoon van mening dat blessures erbij horen. Het lichaam gaat nou eenmaal achteruit.
En het menselijk lichaam is tot veel toe in staat, in de zin om zich aan te passen.
Maar het is er niet voor gemaakt om zulke zware gewichten met enige regelmaat te tillen. Net zo min als het er niet voor gemaakt is om elke dag op de luie reet te zitten.
Maar hierin is altijd mogelijk om de optimale manier van trainen & hersteltechnieken te vinden zodat we onze blessures kunnen minimaliseren.

Iedereen krijgt vroeg of laat last van blessures na langere periodes van trainen.
Ligt het aan postuur? Geen idee, ik hoop dat we er binnen nu en 10/20 jaar veel op vooruitgaan qua wetenschappelijke studies in dit gebied (de reden van blessures en hersteltechnieken hiervan).
Want het is momenteel veel giswerk en daar schiet niemand wat mee op.

De een met anterior pelvic tilt krijgt enorme rugklachten en de ander met hetzelfde "probleem" kan 200 KG squats doen. Wie weet komen we er over 20 jaar zelfs achter dat er bepaalde genen mee te maken hebben :p.

Ik ben geen hippie btw.

Het lichaam kan zich zelfs behoorlijk goed repareren in mijn opinie. Het gaat vooral mis bij eenzijdige belasting en als je onvoldoende herstel inprogrammeert.

PS wat is er mis met hippies (zolang je je af en toe maar wast :D )

Vraag dat maar aan Cartman.
Nee niks, ik zit zaterdag in een ijsbad. Ik benijd hippies zelfs.

:roflol::roflol::roflol: Jullie zijn allemaal gwn hippies :roflol:

Gisteren was de contactlijn gesloten.
Mijn fysiotherapeut is op vakantie en ik vanaf vrijdag ook, afspraak gemaakt op 29 augustus.

Goeie vakantie. Niet helemaal uit je bol gaan he? :D

Fijne vakantie

Deadlift
1x10 20 KG
1x5 50 KG
1x5 60 KG
1x4 70 KG
1x3 80 KG
1x1 90 KG
1x5 100 KG

Seated db ohp no backsupport

1x8 9 KG
3x8 10 KG

Face pulls
3x15 30 KG

Chin ups
3x5

Back extension
2x20

Physioball circles
3x 1 minuut (ofzo)

Side plank leg raise
2x8 elke kant

Palloff press
2x20 green band elke kant

Wat vorm aanpassingen op de deadlift aan het uitproberen, bevalt erg goed. Tijdens de training voelden mijn heupen ook redelijk goed.

Terug
Naar boven