Fitness Seller

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Lekker man, veel plezier in jullie nieuwe huisje :thumb:

Meneer Nootmuskaatje Nu nog titel change ;)

Veel geluk in t nieuwe huis. Ja, kost veel calorieën verhuizen/verbouwen. Meer dan ik denk vaak.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.664
Lekker man, veel plezier in jullie nieuwe huisje :thumb:
Thanks, moet goed komen! :D Lekker in m'n badslippers sporten en een schone badkamer.
Meneer Nootmuskaatje Nu nog titel change ;)
Fixed.
Veel geluk in t nieuwe huis. Ja, kost veel calorieën verhuizen/verbouwen. Meer dan ik denk vaak.
Thanks! M'n fitbit zat vorige week regelmatig op 5500-6000 kcal.. Heb ook een hoop koekjes gesnacked om het aan te vullen.. :D Had me toch ook een portie last van m'n schouder toen we aan het afbreken waren en al het losse spachtelputz met een plamuurmesje af braken.

• #2.665
Kleine update: Ben de afgelopen weken bijna alle avonden door aan het klussen. Heb het sporten maar even op pauze gezet, veel gains verloren. Paar x UB gedaan, maar stelde weinig voor. Vooral m'n benen en glutes ben ik veel kwijt. Wordt een zielige post cycle meting binnenkort voor de HARNAS trial.

Vind het voor nu wel prima om wat gekrompen te zijn. Enige wat ik wel jammer vind is dat ik volgende week een trouwpak ga zoeken. Wanneer die op maat gemaakt wordt, gaat die mij daarna nooit meer passen. Ben een hoop massa kwijt, beetje vet er bij. Deze week begonnen met intermittent fasting om een meal per dag te minderen en m'n vetgains te remmen.

Verder gaat het huis goed. 200m2 gestuct, al het houtwerk op de 1e verdieping geschilderd, alleen nog 2 lagen op de deuren morgen en overmorgen. Dan wordt dit weekend één van de drie kamers behangen en beginnen we al het houtwerk beneden te gaan schilderen en de plafonds + muren te sauzen. Dan is het alleen nog laminaat en de muren sauzen en de 1e verdieping is helemaal af. De verwachting was medio/eind april klaar te zijn, maar de betonboorder en stucadoor konden 3 weken eerder beginnen. Omdat we daar geen rekening mee hielden hebben we de afgelopen weken bijna elke avond verder moeten klussen zodat de zaterdagen doorgewerkt kon worden. De verwachting is nu in maart klaar te zijn. Komende weken blijf ik veel avonden in m'n eentje doorwerken om de tempo op te schroeven. Met een beetje geluk kan ik ook de zolder helemaal af krijgen voordat we half mei gaan trouwen. Daar moet ook alles er uit en er af en opnieuw gedaan worden.

Zal ook vanaf april pas weer wat actiever worden en het sporten oppikken, hopelijk blijft er nog wat budget over om een powercage te kopen. Pullups, barbell benches en kabeloefeningen zijn toch wel m'n favorieten. Sporten met alleen dumbbells is zo leuk nog niet, met schijven is ook een stuk minder fijn dan dat ik had verwacht.

Growing Sesame Street GIF

• #2.668
Ja, het ene moment plan je een cycle, het andere moment plan je een bruiloft en begin je een huis project van een half jaar tot je bruiloft en een halve ton. Door al dat nieuws over hoe het onmogelijk is voor starters en dat met een gezamenlijke studieschuld van een ton hadden we weinig verwachtingen. Uiteindelijk bleek het helemaal niet zo moeilijk te zijn, 3e bezichtiging geregeld. Geen idee wat iedereen zit te zeuren. Volgende keer stemmen we VVD, anders verliezen we nog de waarde van ons huis. /s

Denk dat ik meer gains over had gehouden als ik natty bleef dan wanneer ik post-cycle minder ging trainen. :roflol: Wel een huis gegained, dus heb niets te klagen.

Wel een huis gegained, dus heb niets te klagen.
Daarom :p
Vraag aan die kleermaker wat er te doen is als je schouders en borst later nog wat groter worden (denk dat daar de meeste potentiële gains zitten, toch?

Cheapo pullup bar voor boven een tussendeur is geen weggegooid geld als er even geen deftig rack inzit.....

• #2.670
Daarom :p
Vraag aan die kleermaker wat er te doen is als je schouders en borst later nog wat groter worden (denk dat daar de meeste potentiële gains zitten, toch?

Cheapo pullup bar voor boven een tussendeur is geen weggegooid geld als er even geen deftig rack inzit.....
Ah ja, goed idee. Zal wellicht nog wel wat bij te werken zijn. Zo heel gigantisch ga ik toch niet worden zonder AAS. :p

Moet even kijken of zo'n bar aan de deur mogelijk is. Op de 1 verdieping zitten boven de deuren gipsplaten, we hadden eerst van die glasplaten die we hebben vervangen. Op zolder zijn het allemaal gipswanden.

Moet even kijken of zo'n bar aan de deur mogelijk is. Op de 1 verdieping zitten boven de deuren gipsplaten, we hadden eerst van die glasplaten die we hebben vervangen. Op zolder zijn het allemaal gipswanden.
Zo'n ding hangt aan het balkje tussen de deur een het ruitje erboven, dus als dat nog steeds een balkje is werkt het wel, als die gipsplaat helemaal vlak en glad aansluit niet meer :(

• #2.672
Zo'n ding hangt aan het balkje tussen de deur een het ruitje erboven, dus als dat nog steeds een balkje is werkt het wel, als die gipsplaat helemaal vlak en glad aansluit niet meer :(
Net alle kozijnen 4 lagen geschilderd, daar wil ik eigenlijk niets aan hangen. :roflol: Op de zolder is er idd weinig ruimte omdat er aan beide kanten een gipsplaat zit. 1e verdieping kan het wel, daar is een glasplaatje vervangen met een enkele plaat dus is er nog best veel ruimte. Maar al die kozijnen zijn net volledig geschuurd, gevuld en geschilderd.. :(

Net alle kozijnen 4 lagen geschilderd, daar wil ik eigenlijk niets aan hangen. :roflol: Op de zolder is er idd weinig ruimte omdat er aan beide kanten een gipsplaat zit. 1e verdieping kan het wel, daar is een glasplaatje vervangen met een enkele plaat dus is er nog best veel ruimte. Maar al die kozijnen zijn net volledig geschuurd, gevuld en geschilderd.. :(
Joh.... niemand kijkt van boven op zo'n balkje, dus maakt niet uit :roflol:

• #2.674
We gaan er weer voor! Beetje gedwongen, maar goed. Afgelopen zaterdag een mooi pak gevonden voor de bruiloft, maar ook ééntje waarvan ik enkele onderdelen zeker vaker zou willen dragen. Ik had nagevraagd hoe het zit met groeien in de toekomst. Als advies heb ik gekregen om zoveel mogelijk massa terug te winnen binnen deze 2 maanden, zodat wanneer het eind april op maat gemaakt gaat worden er minder verkleind hoeft te worden en het later ook goed blijft passen.

Gisteren bij de basic UB gedaan met willekeurige oefeningen waar ik zin in had. Bench 8x70 (-20kg) en db rows 26kg (-10), pijnlijk. Maar zo weer terug gewonnen. Pullups max op 12xbw ipv 12xbw+10kg, en dat met redelijk dezelfde BW op 82kg.

Ergens deze week de laatste metingen van de HARNAS trial op de mail, gisteren T3 afgerond.

Vandaag legs! Ik heb bewust de Bulgarian split squats weg gelaten voor de 1e training. M'n flexibiliteit met RDL was al om te huilen, Bulgarians introduceer ik later er weer in.

RDL
1x12x30
3x12x50

Single-legged leg curls
4x12x27,5

Single-legged leg extensions
1x15x12,5
4x10x20
Interessant, ik merk dat ik veel meer kracht heb verloren rechts. Vaak zou ik links nog wel 1 of zelfs 2 reps meer kunnen, vandaag voelde het alsof links niets deed. Had echt nog wel 6-8 reps kunnen pakken, terwijl 10 de max was met rechts.

Cable crunches
1x20x30
3x15x32,5

High-to-low woodchoppers
1x15x7,5
3x15x10

Single-leg calf raises (smiths)
4x12x40

Had er echt geen zin in om eerlijk te zijn, maar zou het erg zonde vinden als m'n pak uiteindelijk niet meer zal passen. Een hoop geld voor gegeven. Eenmaal begonnen merk ik wel dat het steeds makkelijker gaat. Ik blijf het loggen voor een stok achter de deur met wat feedback en kritiek van jullie. Hoe meer ik er mee bezig blijf hoe meer houvast er is. Heb nu dan ook een tijdelijk abonnement bij een sportschool om het iets leuker te maken met een ruimer aanbod aan opties. Rond juni hebben we de gym klaar met powercage waar alles op en aan zit, dus dan kan ik daar met alle ruimte verder.

Morgen 2 dagen naar Westkapalle met m'n deerne en dan zaterdagavond + zondag push & pull! Wordt echt leuk 2 dagen lopen met dikke spierpijn. Hdb de afgelopen maanden een paar x UB in de halve homegym gedaan, benen helemaal niets. Na zo'n lange tijd inactief zijn zal het goed kapot zijn morgen.

Mooi man, weer een doel en een plan. Zal idd wel spierpijn geven na deze inactiviteit (hoewel met klussen ben je ook wel aan het bewegen....). Sterkte :thumb:

• #2.676
Mooi man, weer een doel en een plan. Zal idd wel spierpijn geven na deze inactiviteit (hoewel met klussen ben je ook wel aan het bewegen....). Sterkte :thumb:
Zo'n doel te hebben geeft wel een goede stok achter de deur. En als die voorbij is dan wedekeert de rust ook met het huis die dan helemaal af is. :p

• #2.677
En weer een tren. Gisteren toch maar overgeslagen, moet nog even wennen aan het heropstarten met de spierpijn. :o

Vandaag push gedaan, morgen pull en dan legs. Worden pittige weken de aankomende paar weken, we moeten elke avond wel verder werken aan het huis. Dus dat wordt elke dag na het werken direct door sporten en dan nog klussen tot een uur of 9 a 10. Geen zin in, maar heb er nog minder zin in dat achteraf m'n pak niet meer zou passen. :p De deadline voor onze bruiloft komt aardig in de buurt.

Barbell rows
1x15x30
3x12x50

Lat pulldowns
1x15x50
3x12x60

Rear delt rows
3x10x18

EZ-bar curls (gewicht per kant)
1x12x2,5
1x10x2,5
1x8x2,5

Hammer curls
2x8x10
1x6x10

Er zouden nog hanging leg raises bij pull moeten, maar voel m'n abs nog van de laatste keer. Overmorgen is ook al weer LB, dus doe het dan ipv cable crunches.

• #2.678
En push! Lekkere tren, had er vandaag wel zin in. Denk volgende week het volume opschroeven met een set per compound. Eerste paar trens weer even wennen aan het dedicated sporten. Merk ook dat ik het al wat beter uithoud en meer ruimte krijg om iets meer te doen. Nog niet helemaal, eenmaal bij de isolatie merk ik wel echt veel minder te kunnen.

Benchpress
1x12x20
1x12x40
1x12x60
2x8x72,5(+2,5kg)

Incline db benchpress (30°)
3x8x24

Single-arm high-cable crossovers
3x12x7,5

Cable lateral raises
1x15x2,5
2x12x2,5

Single-arm overhead extensions (#11)
1x12x7,5
1x7x7,5
1x5x7,5

Tricep pushdowns
1x12x20
1x8x20 hier was t wel genoeg geweest met tricep isolatie

Morgen weer de beentjes aan de beurt.

Ook de laatste metingen van de HARNAS trial binnen. Volledig hersteld binnen een paar maandjes zonder nakuur. Heb ook weinig gemerkt van het off gaan, behalve door de betere slaap wat erg welkom was. Heb niet eens volledig zonder libido gezeten, paar weekjes alleen iets minder.

1678130901516.png

1678130912349.png

1678130921709.png

1678130933624.png

^ Metingen waren gestopt bij de laatste keer. Ging door tot 5.39 terwijl ik tot 7.45 sliep, mist dus 2 uur aan slaap. Wel duidelijk te zien dat apneu niets meer van over is.

En nog een startfoto om te kijken wat deze 2 maanden brengen. Helaas geen echte startfoto gemaakt, naar m'n gevoel zit er 5kg vocht extra in m'n spieren sinds ik weer bezig ben. Was echt compleet leeg en plat, dat is na de eerste paar trainingen al enigszins bijgevuld. De schade leek heftiger dan dat het waarschijnlijk is. Maar nog steeds wel aardig wat schade.
1678131245959.png

Interessant. Het enige wat crazy hoog was was CK. Is daar een verklaring voor?
Was LH en SHBG niet gemeten in oktober, of helemaal nul?

Als je er nog wat mee wilt doen, zou ik nog stel even een betere start-foto (laten) maken.

• #2.680
Interessant. Het enige wat crazy hoog was was CK. Is daar een verklaring voor?
Was LH en SHBG niet gemeten in oktober, of helemaal nul?

Als je er nog wat mee wilt doen, zou ik nog stel even een betere start-foto (laten) maken.
LH en SHBG waren idd niet gemeten, eigenlijk zou test/E2 ook niet gemeten worden. Had dat aangevraagd omdst ik gyno kreeg, zodat ik m'n AI niet te hoog ging pakken. Ze wisten dat LH 0 zou worden, testosteron hoog etc. Vandaar dat ze dst tijdens de cycle niet gingen meten.

CK komt volgens mij gewoon door de toegenomen massa en intensiteit. Iets wat verhoogd kan worden door spierschade.

Zal eens kijken of ik wat beters kan maken.

Terug
Naar boven