XXL Nutrition

Muskaatnoot back in game voor natty gainsss

Bezoekers in dit topic

Eindelijk klaar met werken, fit en ready om terug in ritme te komen! Zal het bij 3x per week houden gezien stage/school weer begint.

Fb-ub-fb gaat er gebeuren. Dacht aan 3x fb, maar na de tren vandaag wil ik toch wel een fatsoenlijke ub training hebben :o. Squats en deads gingen veel beter dan verwacht, meer gewicht dan een maand geleden ondanks het niet sporten. Maar daarna was ik wel goed gesloopt en was het ub gedeelte een beetje half.

De tren:

Squats
1x15x20
1x12x40
1x12x60
1x12x65(+2reps,+5kg)

Deadlift
1x12x30
1x10x60
1x10x65(+2reps,+5kg)

Benchpress
1x15x20
1x15x40
2x8x60(-20kg)

1-arm cable rows
3x10x20

Calf raises (leg press)
3x12x100(-20kg)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Welkom terug!
Maar zeggen dat je sq en dl goed gingen en dat er meer aandacht voor UB moet komen is een beetje raar bij deze gewichten.....
 
Welkom terug!
Maar zeggen dat je sq en dl goed gingen en dat er meer aandacht voor UB moet komen is een beetje raar bij deze gewichten.....
Heb niet meer serieus gesport sinds maart. De laatste training was een maand geleden waar 60kg al zwaar was. Dat ik dat heb getopt met 5kg en 2 extra reps is best een grote stap. Benchen heb ik 20kg minder gepakt dan de laatste training, daar was helemaal geen energie meer voor over. Benchen kon ik sowieso al meer omdat ik niet zozeer kracht in m'n benen heb verloren maar meer in m'n onderrug/core.

Gewichten blijven prut natuurlijk. Zal wel weer snel stijgen als ik weer serieus door kan gaan zoals vlak voor corona. Was toen al snel van 60 naar 100kg gestegen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Heb niet meer serieus gesport sinds maart. De laatste training was een maand geleden waar 60kg al zwaar was. Dat ik dat heb getopt met 5kg en 2 extra reps is best een grote stap. Benchen heb ik 20kg minder gepakt dan de laatste training, daar was helemaal geen energie meer voor over. Benchen kon ik sowieso al meer omdat ik niet zozeer kracht in m'n benen heb verloren maar meer in m'n onderrug/core.

Gewichten blijven prut natuurlijk. Zal wel weer snel stijgen als ik weer serieus door kan gaan zoals vlak voor corona. Was toen al snel van 60 naar 100kg gestegen.
Sorry, ik was even kwijt wat er met je benen was, maar normaliter ligt DL > SQ >> bench. Van daar mijn opmerking.
Hopelijk kan je weer zo snel de stijgende lijn vinden :thumb:
 
Moooi dat je het training weer oppakt. :D

Niet druk maken om gewichten, gewoon weer zorgen dat je lekker in je ritme komt en goed eet, dan plus je gauw genoeg weer. Spiergeheugen is een fenomeen. :D
 
Sorry, ik was even kwijt wat er met je benen was, maar normaliter ligt DL > SQ >> bench. Van daar mijn opmerking.
Hopelijk kan je weer zo snel de stijgende lijn vinden :thumb:
Ik bench gewoon mijn squat. :sad:
Zelfs wanneer ik maandenlang 3-4 x p/w squat en eens in de week bench (of gewoon een maand niet).
 
Ik bench gewoon mijn squat. :sad:
Zelfs wanneer ik maandenlang 3-4 x p/w squat en eens in de week bench (of gewoon een maand niet).

Are we going here again Bert :roflol:

Als je nou ff jaartje of 2 gaat PLen heb je dat gezeur niet meer.
 
Are we going here again Bert :roflol:

Als je nou ff jaartje of 2 gaat PLen heb je dat gezeur niet meer.
BB_ is mijn naam tegenwoordig.

PL is niet mijn ding. Zowel qua fysiek, ambitie, als wat leuk vind niet. Overigens ben ik het niet met je eens, als het zo gemakkelijk wsa, had ik nu wel wat meer gesquat want ik heb jarenlang 5x5 (of lager in de reps) gesquat, dus dan had dat wel zijn vruchten afgeworpen. Ik blijf van mening dat sommige oefeningen niet voor iedereen weggelegd zijn en genen en verhoudigen tussen fast en slow twitch fibers een zeer belangrijkere rol spelen. Niet voor niets ging marathonlopen mij een stuk beter af.

WIe ben jij trouwens? Eigenwereld? Edit: zie het al Basmca
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik was even kwijt wat er met je benen was, maar normaliter ligt DL > SQ >> bench. Van daar mijn opmerking.
Hopelijk kan je weer zo snel de stijgende lijn vinden :thumb:
Niet zo met de benen, vooral de rug. Maanden weinig goeds mee gedaan, die moet nog even bijtrekken. Als ik mij niet vergis begon ik in januari dit jaar weer in ritme tot corona. In die tijd tot begiin maart was ik al van 60kg naar 100kg gestegen. Hoop snel weer zo snel naar 100+ squats en deads te gaan. Benchpress steeg langzamer :p
Moooi dat je het training weer oppakt. :D

Niet druk maken om gewichten, gewoon weer zorgen dat je lekker in je ritme komt en goed eet, dan plus je gauw genoeg weer. Spiergeheugen is een fenomeen. :D
Dat hoop ik ook! Vooral in ritme komen is belangrijk. Had flinke stappen gemaakt toen ik begin dit jaar tot corona er weer goed in zat. Ik hoop weer in die motivatie te komen, als dat lukt gaat de rest weer vanzelf!

Deze training was al geslaagd in ieder geval. Ik had er nog niet zo veel zin in toen ik er heen geen. Eenmaal bezig was het weer goed gemotiveerd :D
 
BB_ is mijn naam tegenwoordig.

PL is niet mijn ding. Zowel qua fysiek, ambitie, als wat leuk vind niet. Overigens ben ik het niet met je eens, als het zo gemakkelijk wsa, had ik nu wel wat meer gesquat want ik heb jarenlang 5x5 (of lager in de reps) gesquat, dus dan had dat wel zijn vruchten afgeworpen. Ik blijf van mening dat sommige oefeningen niet voor iedereen weggelegd zijn en genen en verhoudigen tussen fast en slow twitch fibers een zeer belangrijkere rol spelen. Niet voor niets ging marathonlopen mij een stuk beter af.

WIe ben jij trouwens? Eigenwereld? Edit: zie het al Basmca

Natuurlijk heeft iedereen een lift waar ze minder goed in zijn.
Voor mij was dat jarenlang ook squat, tot ik de techniek echt begon te leren.

Maar ik weet zeker dat als je het wilt, dat je echt wel vooruitgang kan maken op je squat.
Dat het niet je doel is weet ik, maar zie je toch vaak er iets over zeggen.
 
Natuurlijk heeft iedereen een lift waar ze minder goed in zijn.
Voor mij was dat jarenlang ook squat, tot ik de techniek echt begon te leren.

Maar ik weet zeker dat als je het wilt, dat je echt wel vooruitgang kan maken op je squat.
Dat het niet je doel is weet ik, maar zie je toch vaak er iets over zeggen.
Dat is wel waar ja.
 
Natuurlijk heeft iedereen een lift waar ze minder goed in zijn.
Voor mij was dat jarenlang ook squat, tot ik de techniek echt begon te leren.

Maar ik weet zeker dat als je het wilt, dat je echt wel vooruitgang kan maken op je squat.
Dat het niet je doel is weet ik, maar zie je toch vaak er iets over zeggen.
Mja, maar zou het niet kunnen dat sommige oefeningen gewoon niet weggelegd zijn voor iemand? Ik heb jaren geprobeerd en heel recent (afgelopen week) besloten het geheel over een andere boeg te gooien, toegelicht in mn contestlog. Nu in de rebound moet ik even niet aan sqautten denken. Front Squat hoger in de reps ga ik misschien wel doen.

Sorry voor de vervuiling, ik zal niet verdergaan in dit log.
 
Hnnnnng goede tren. Door d espierpijn heen gebeukt omdat ik alleen maandag-woensdag-zaterdag kan trainen deze week. Vandaag ub, daarna FB1 en FB2 :D

Begin met een korte cut van een maand of 2. Was 82kg met een waist boven de 80cm. Geen gewicht verloren, maar wel flink wat op de middel gepakt. Had m'n kcal sinds de laatste maand al gevoelsmatig verlaagd. 80.3kg en 77.5cm waist nu. Toch mooi 3cm van m'n middel af gekregen. Maar wil nog minder voor een goede bulk.

Pullups
3x8xbw

Military press
1x12x20
1x12x30
1x10x30

Bb rows
1x12x30
3x10x50

Flyes
3x10x10

Concentration curls
3x8x8(-2kg)

Rope pushdowns
3x12x15(-2.5kg)
 
Training naar vandaag verplaatst ipv gisteren omdat m'n lessen naar voren gehaald werden.

De tren:

Squats
1x12x20
1x12x40
1x8x70(+5kg,-2reps)
1x8xbreek een rug

Keihard door mn rug gezakt op de laatste rep. Voelde m'n onderste 3 ruggenwervels gewoon geplet worden met een naar geluid. Tering veel pijn. Tering corona. Krijg ik wel weer na een tijdje niet te kunnen sporten. Motivatie op 0 en pijn op 100. Denk dat ik voorlopig even niet kan zitten.
 
Damn.... klinkt eng man. Kan je het er een beetje 'uithangen' als je aan een rek of boven de trap gaat hangen?
 
Damn.... klinkt eng man. Kan je het er een beetje 'uithangen' als je aan een rek of boven de trap gaat hangen?
Helaas niet.. Hollen valt mee, maar bollen (bukken/opstaan) is wel behoorlijk intens. Online stuit ik op spit dat zichzelf met een paar dagen zou moeten herstellen. Heb gelukkig niets tot dinsdag, dus genoeg tijd om te herstellen hoop ik.

Het is gelukkig niet ondragelijk, dus ik gok dat het niets ernstigs is. Maar ik sta niet met plezier op. Heb wel vaker wat verrekt, maar altijd alleen m'n nek bij zware military presses. Pijn is vergelijkbaar. Enige probleem is dat ik m'n nek nog kan kiezen of ik die draai, een rug is gewoon altijd naar.
Welkom! Hopelijk kan ik volgende week weer verder.
 
hoe zet jij abdominale spanning voor een squat en wanneer in de beweging adem jij in, en uit?
veel sterkte met herstellen.
 
Back
Naar boven