AndroidHealthClinic

'My Road': Een sterke jongen worden

met een 15x80 kan je toch wel hoger dan 1x95? of zie ik dat verkeerd?

• Topic Starter Topic Starter

Ja zou je zeggen van wel he ;) Misschien ben ik de laatste weken wel als een speer vooruit gegaan :) Maar ik denk persoonlijk dat ik gewoon wat meer gifted ben met hoge repranges met redelijke intensiteit, en dat m'n 1RM kracht wat minder is.

Je hoge repranges zijn alleszins heel sterk ja :)

Voel nu al dat het morgen geen benen trainen wordt. Als ik morgen wat voel aan m'n benen stop ik meteen, dan maar wat nodig core-werk doen en wat core werk ervoor in de plaats.

Nja wel lekker voor de hypertrofie,
Wat heb je met je benen aan de hand dan?

Voel nu al dat het morgen geen benen trainen wordt. Als ik morgen wat voel aan m'n benen stop ik meteen, dan maar wat nodig core-werk doen en wat core werk ervoor in de plaats.

Klote man...
Hoop echt dat snel bijtrekt voor je.
Heb je er ook last van met leg press, leg extensions, lunges enzo?
Anders moet je die maar aanpakken, zodat je nog wel je benen kunt blijven trainen!

Klote man...
Hoop echt dat snel bijtrekt voor je.
Heb je er ook last van met leg press, leg extensions, lunges enzo?
Anders moet je die maar aanpakken, zodat je nog wel je benen kunt blijven trainen!

Ik voelde het vorige keer ook bij m'n leg extensions, maar dat was wel na het squatten. Als ik het deze keer voel bij squatten ga ik idd gewoon meteen andere dingen proberen zonder eerst die pijn aan te wakkeren.

Nja wel lekker voor de hypertrofie,
Wat heb je met je benen aan de hand dan?

Een stekende pijn aan de zijkant van m'n bovenbeen, bij (ik denk) de aanhechting van de quadriceps. Als er druk op komt te staan dan voel ik de pijn zitten, maar als ik squat en te diep ga dan doet het toch wel redelijk zeer. Denk dat ik het gewoon goed verrekt heb ofzo.

:)

Volgens de formule van Wendler kan ik 15x80x.0333+80= 120 kilo benchen. In my dreams :roflol: Over een krap uurtje de sportschool maar is bezoeken :)

En 207 kilo deadliften :roflol::roflol: Oke die formule klopt echt voor geen enkele lift van mij, 90kg mp en 145kg squat.

Denk dus wel dat ik een geval apart ben, ook al weet ik niet of die formule normaal wel accuraat is.

Volgens de formule van Wendler kan ik 15x80x.0333+80= 120 kilo benchen. In my dreams :roflol: Over een krap uurtje de sportschool maar is bezoeken :)

En 207 kilo deadliften :roflol::roflol: Oke die formule klopt echt voor geen enkele lift van mij, 90kg mp en 145kg squat.

Denk dus wel dat ik een geval apart ben, ook al weet ik niet of die formule normaal wel accuraat is.

Hehehe, zal je ff toelichting geven ;)
Alles boven 10 reps is niet accuraat voor de formule
Zelf werkt ie voor mij het beste met 8 reps als max!
Alles daarboven geeft gewoon een onrealistische uitkomst zoals je al kan zien.
Komt doordat bij high reps (> 10 reps) ipv kracht meer spierconditie om de hoek komt kijken ;)

Hehehe, zal je ff toelichting geven ;)
Alles boven 10 reps is niet accuraat voor de formule
Zelf werkt ie voor mij het beste met 8 reps als max!
Alles daarboven geeft gewoon een onrealistische uitkomst zoals je al kan zien.
Komt doordat bij high reps (> 10 reps) ipv kracht meer spierconditie om de hoek komt kijken ;)

Ah oke dat verklaart een hoop. Dadelijk is even een paar uurtjes wijden aan het pdfje :)

Training zit er weer op. Kon helaas zoals ik dacht niet squatten. Ook de hack squat en leg-press voelden niet goed aan. Enige voor benen wat ik heb gedaan zijn dus leg extensions. Om toch nog een redelijke training neer te zetten redelijk wat buikwerk gedaan.

Leg extension:

10 x 25
10 x 45
10 x 55
10 x 65
10 x 75
10 x 85
10 x 95
10 x 105
7 x 115
Dropset:
8 x 95
8 x 75
8 x 55
8 x 36

Daarna stonden m'n benen in de fik.

Leg raises:

10 x
20 x
20 x
20 x

Torso rotation (machine):

8 x 65
8 x 85
8 x 102,5 (fullstack)

Abdominal rope pulldown:

20 x 45,5 (fullstack)
15 x 55,5 (fullstack en meer)

Ez barbell curl (gewicht zonder ez):

10 x 10
30 x 10 met grip variaties
10 x 20
8 x 30
8 x 40

Dumbell curl:

10 x 18
10 x 18
10 x 18

Na de training vrij futloos. Toch niet ontevreden.

Jammer dat je niet voluit kan gaan maar vind het wel knap dat je toch een mooie training ineen bokst. Netjes . ;)

Vandaag beetje een butdag gehad. Erg futloos gedurende de dag en ook niet echt veel gegeten tot laat op de dag. Toen maar besloten dat ik niet moest miepen en a la warrior diet 3000 calorien naar binnen gebeukt. Nu lekker uitbuiken en Barca-Ajax kijken.

Re: Krimlo wants to be biggg

Smakelijk :D

Zojuist klaar met schouders en triceps. Stevige training neergezet, kort maar krachtig. Wat records gebroken op dumbell schouder-press en CGBP. M'n repout met MP had ik graag beter gezien. Ik weet niet welke nu beter is, die van deze week of van vorige week.

Warmup: Rotator Cuff oefeningen

Military Press:

2 x 12 x stang (warmup)
5 x 50
5 x 57,5
10 x 65 (repout) viel zwaar

Dumbell Shoulder Press:

5 x 20
5 x 30
11 x 34 (repout) lekkaaahh

Dumbell Side Raises:

15 x 10
10 x 12
10 x 14
10 x 16
25 x 12

Close Grip Bench Press:

5 x 50
5 x 60
13 x 70 (repout)

EZ Skull Crushers (zonder gewicht bb):

10 x 20
10 x 30 // zwaar
8 x 20 + 8 x 20 close grip (handen tegen elkaar)
5 x 20 + 5 x 20 close grip idem

Laatst bewerkt:
Re: Krimlo wants to be biggg

Nette training. Blijf onder de indruk van je repouts en sterke mp.

Nette training. Blijf onder de indruk van je repouts en sterke mp.

Thanks!

Vandaag rug en biceps aangepakt. Fatsoenlijke training neergezet, maar had beter gekund naar mijn idee. Ik had niet het idee dat ik optimaal was voorbereid, van tevoren niet goed gegeten.

Deadlift:

2 x 15 x 40 (warmup)
5 x 80 (warmup)
5 x 107,5
5 x 122,5
13 x 137,5 (repout)

Low Rows:

8 x 57
8 x 77
8 x 97
6 x 107

Dumbell Rows:

8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Shrugs:

10 x 60
10 x 100
10 x 120
10 x 140 (beetje matige vorm moet ik toegeven)

Curling in the squatrack, met 20kg barbell dus:

12 x stang
10 x 10
10 x 20
6 x 25

Dumbell Curls:

6 x 20
7 x 22
6 x 24
20 x 16

Nu komt de saaiste trainingsweek van m'n hele leven, deloadweek :(:(:(:(:( Weet nu al dat ik dit echt niet uit kan staan, maar ik ga me er netjes aan houden en mezelf kapot vervelen in de sportschool.

wat houd dat repout nou presies in?

Al doende leert men he. Een deftige maaltijd is belangrijk he :) alvast succes met je deload ;)

Terug
Naar boven