XXL Nutrition

'My Road': Een sterke jongen worden

• Topic Starter Topic Starter

Tot failure zou eigenlijk werkelijk een repout zijn, maar dat doe ik persoonlijk niet. Ik voel van mezelf goed aan of ik er nog een rep uit kan persen, en tot failure gaan op squatten/deadliften is niet echt aan te raden. Meestal werk ik zonder spotter bij MP en BP, dus daar ga ik ook niet tot failure. Bij de repouts is het goed genoeg als je gewoon hard je best doet om zoveel mogelijk reps te halen.

Tot failure zou eigenlijk werkelijk een repout zijn, maar dat doe ik persoonlijk niet. Ik voel van mezelf goed aan of ik er nog een rep uit kan persen, en tot failure gaan op squatten/deadliften is niet echt aan te raden. Meestal werk ik zonder spotter bij MP en BP, dus daar ga ik ook niet tot failure. Bij de repouts is het goed genoeg als je gewoon hard je best doet om zoveel mogelijk reps te halen.
en waarom doe je dat niet bij elke set?

Lekkere training en zieke repout op de deadlift ;)

Thanks! Vraagje aan jou Tim, omdat je ervaring hebt met Wendler. Hoe denk je over het omlaag gooien van calorien in de deloadweek? De extra calorien heb ik niet nodig om spier op te bouwen, want de prikkels die ik krijg in de deloadweek zijn als het goed is niet voldoende om spier af te breken. Als ik er deftige macro's op nahoud dan zal ik neem ik aan ook geen spier verliezen, en als ik twee dagen van te voren weer ga laden dan zit m'n kracht de eerste week van de komende cycle ook goed. Kortom, ik zal volgens mij redenering niks verliezen behalve vet.

Heb ik het bij het juiste eind, of doe ik er beter aan m'n calorien gedurende week hoog te houden?

Thanks! Vraagje aan jou Tim, omdat je ervaring hebt met Wendler. Hoe denk je over het omlaag gooien van calorien in de deloadweek? De extra calorien heb ik niet nodig om spier op te bouwen, want de prikkels die ik krijg in de deloadweek zijn als het goed is niet voldoende om spier af te breken. Als ik er deftige macro's op nahoud dan zal ik neem ik aan ook geen spier verliezen, en als ik twee dagen van te voren weer ga laden dan zit m'n kracht de eerste week van de komende cycle ook goed. Kortom, ik zal volgens mij redenering niks verliezen behalve vet.

Heb ik het bij het juiste eind, of doe ik er beter aan m'n calorien gedurende week hoog te houden?

goeie vraag

En een update. Heb sinds m'n laatste update niet meer gelogd omdat ik simpelweg niet meer heb getraind sindsdien, tot nu :) Deze week rustig gehad met school, dus heb ik lekker wat gewerkt. De afgelopen drie dagen om 05:00 m'n bed uit om van 06:00 tot 15:00 te werken. Ook heb ik m'n dieet de afgelopen week ff lekker laten varen. Iets onder onderhoud gegeten, en vooral lekker gegeten. Niet op m'n macro's gelet dus. Ook even gestopt met creatine, in de hoop dat ik de stimulus daarvan weer lekker voel wanneer ik begin met cycle 2. M'n training van vandaag was dus na een week crappy diet (onder onderhoud) en zonder 'geladen' te zijn van de creatine. Omdat ik nu geen tijd meer heb om 4 deloadtraingen te doen heb ik vandaag ub gedaan, morgen lb. De vooruitgang van de afgelopen 4 weken was in m'n maxes goed merkbaar, zeker gezien omstandigheden (veel werken, crappy diet, geen creatine). Pr's zijn gevestigd. Here goes:

Warmup: wat rotator cuff oefeningen

Bench press:

2 x 12 x stang
3 x 5 x 50
1 x 80
1 x 90
1 x 95
1 x 100 PR
1 x 105 PR +10 kg

Incline dumbell press:

8 x 20
6 x 20
4 x 20

Chest Press:

8 x 58,5
6 x 58,5
4 x 58,5

Military Press:

5 x stang
1 x 60
1 x 75
1 x 80 PR + 5 kg

Dumbell Press:

5 x 18
5 x 18
5 x 18

Dumbell side raises:

8 x 6
8 x 6
8 x 6

Vanaf nu laden met creatine en weer volop calorien naar binnen doen. Superveel zin in m'n volgende cycle, maar eerst nog deload lb morgen!

Laatst bewerkt:
Proficiat met je PR's . Altijd leuk he

Flinke PR, +10kg!!
Beetje rusten heeft je goed gedaan zo te zien

Thanks Horn en Shady. Vandaag begin van de middag lb gedaan. Tijdens de warmup van het squatten voelde ik m'n been meteen weer lichtjes, niet gesquat dus. Volgende week toch maar langs de fysio. Toen begonnen met deadlifts.

Deadlift:

2 x 10 x 40
3 x 3 x 80
1 x 100
1 x 120
1 x 140
1 x 160
0 x 170
0 x 170

Daarna nogal gefrustreerd omdat die 170 niet lukte. Omdat m'n deload gister zo goed was, ging ik er eigenlijk vanuit dat 170 wel moest lukken. Toch twee keer net niet gehaald. De rest niet meer gelogd. Snel m'n training afgemaakt en chagrijnig naar huis gegaan. Terugkijkend had ik beter van te voren geen verwachtingen moeten hebben, maar soit. In ieder geval weer wat geleerd ;)

Begin cycle 2, vandaag borst en tri's.

Bench Press:

20 x stang
10 x 30
5 x 60
5 x 68
19 x 75,5

Incline Dumbell Press:

5 x 20
5 x 28
17 x 32

Incline Dumbell Flies:

5 x 14
5 x 18
16 x 22

Close Grip Bench Press:

8 x 50
6 x 70
3 x 80
12 x 60

Dumbell Side Raises (techniek hier wat aangepast, voelt beter):

16 x 8
14 x 10
12 x 12
15 x 14

Rear delt cable flies (20 sec rust tussen, lekker burnen):

10 x 18
10 x 22,5
8 x 27
12 x 22,5
12 x 18

Lekkere training voor vandaag :)

Re: Krimlo wants to be biggg

Nette training. Wat houdt cycle 2 precies in?
Zeker eens naar fysio gaan. Zo kan je niet blijven lopen hè man.

Pff deze man he! Jou repout gewichten zijn mijn 1RM zowat :roflol:

Lekkere trainingen bro! ;)
Zag dat me abbo op je log ineens verdwenen was :(
Dus had de updates niet meegekregen, vandaar dat ik dus niks ervan wist vanmiddag...

Maar goede training van vandaag ook, ben benieuwd hoe de komende cycles gaan verlopen!

Zeker een goede vraag en denk dat spierverlies inderdaad minimaal zal zijn.
MAAR het doel van een deload week is het herstellen van je lichaam voor de komende 3 weken zwaar werk.
Nu durf ik niet te zeggen in hoeverre je herstel dus hieronder zal gaan leiden.
Want normaal gesproken is bij een kcal tekort je herstel wel minder.
Echter boek ik vaak ook nog gewoon progressie, terwijl ik aan het cutten ben.
Zou het gewoon de komende 2 à 3 deloads gaan testen voor jezelf en kijken hoe je, je de week erop voelt.
Proberen is weten en wat voor mij wel werkt hoeft voor jou niet te werken en vice versa ;)

Nette training. Wat houdt cycle 2 precies in?
Zeker eens naar fysio gaan. Zo kan je niet blijven lopen hè man.

Gewoon de tweede cycle, elke cycle is 4 weken. 3 weken opbouwen, 1 deload. Begin nu met de tweede cycle dus :)

Pff deze man he! Jou repout gewichten zijn mijn 1RM zowat :roflol:

oké ik ga gelijk weer ontvolgen op deze manier :p
gewoon mij reactie volledig skippen :mad:

oké ik ga gelijk weer ontvolgen op deze manier :p
gewoon mij reactie volledig skippen :mad:

Hij stond al een tijdje open m'n pagina, stond er nog niet bij dus :D Maar om op je reactie terug te komen, ik ga het denk ik voor de volgende cycle niet hanteren. Toch het idee dat m'n 1RM's beter waren geweest als ik goed had gegeten. Vind het toch jammer als ik wat misloop, nu ff maximaal bouwen. Stel dat ik nog is goed dik word, dan is het een ander verhaal hèhè.

Gisteren m'n training geskipt om m'n benen rust te geven en om wat andere praktische redenen. Vandaag doe ik lekker m'n training van donderdag, schouders en triceps. Ik pak biceps ook meteen mee, die zou ik anders bij benen doen. En ik ga kijken of ik wat tijd over houd voor onderarmen en core werk, als we toch bezig zijn :)

Haha, das een mooie planning. Mss ook je rug en borst nog? :p

Terug
Naar boven