AndroidHealthClinic

My Road To 75 kilo, zelfvertrouwen, ontgroening, ontmaagding

Ja zuipen versterkt je emoties idd...Dat is dan wel weer zo. Misschien ga ik wel commentaar krijgen van mensen. En misschien moet je het niet te serieus nemen, Ik wil het je ook niet aanraden als je makkelijk verslaaft raakt aan iets. Maar als je wat coke neemt stijgt je zelfvertrouwen ook flink. Dit is natuurlijk niet de oplossing, maar misschien kan het je helpen bij een bepaalde drempel?

Als je eenmaal wat gedaan hebt, denk je de andere keer van, was dat het nou? Dat ik me daar zo druk om heb gemaakt.

Dat is het ene probleem ruilen voor een ander lol

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.302
Morgen weer een training:
ik heb eigenlijk 2 korte vraagjes.

- de opwarmsetjes, hoeveel reps zou optimaal zijn? ik doe ze nou gewoon totdat ik niet meer kan. kost dat niet teveel energie om echt te knallen bij die 3 x 5 daarna?

- wat als ik zeg maar bij squat bijv. een bepaald gewicht pak en ik kan ipv 5 reps maar 3 doen (te zwaar dus). moet ik dan gewoon daarna met dat zelfde gewicht proberen? of het gewicht verlagen voor de andere 2 sets?

Alvast bedankt:)

Morgen weer een training:
ik heb eigenlijk 2 korte vraagjes.

- de opwarmsetjes, hoeveel reps zou optimaal zijn? ik doe ze nou gewoon totdat ik niet meer kan. kost dat niet teveel energie om echt te knallen bij die 3 x 5 daarna?

- wat als ik zeg maar bij squat bijv. een bepaald gewicht pak en ik kan ipv 5 reps maar 3 doen (te zwaar dus). moet ik dan gewoon daarna met dat zelfde gewicht proberen? of het gewicht verlagen voor de andere 2 sets?

Alvast bedankt:)

1. opwarmsetjes zijn niet om jezelf uit te putten, maar op te warmen zoals het al zegt, 8-12 hh is zat met 50 a 55% van het gewicht dat je straks voluit gaat pakken.
Mag geen kracht of energie kosten.

2. Dan moet je lichter ja, tenzij je 3 hh wilt pakken ipv die 5 is wat je zelf wilt he.
Gezien je bedoeling 5 was zou ik dus verlichten.

8 tot 10 keer lege stang (in jouw geval de 10kg).
5 keer 60-80% van je werkgewicht
werksetjes (dus je 3x5)

• #2.305
1. opwarmsetjes zijn niet om jezelf uit te putten, maar op te warmen zoals het al zegt, 8-12 hh is zat met 50 a 55% van het gewicht dat je straks voluit gaat pakken.
Mag geen kracht of energie kosten.

2. Dan moet je lichter ja, tenzij je 3 hh wilt pakken ipv die 5 is wat je zelf wilt he.
Gezien je bedoeling 5 was zou ik dus verlichten.

8 tot 10 keer lege stang (in jouw geval de 10kg).
5 keer 60-80% van je werkgewicht
werksetjes (dus je 3x5)

okay, bedankt jongens.

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

vandaag de dag eigelijk zwaar k*t begonnen. na een paar k*t gedachten in mijn hoofd, voelde ik me eigenlijk direct somber (eerste keer dit jaar eigenlijk) Besloot niet naar de uni te gaan, maar training ga ik niet overslaan voor dat k*t gevoel. dus toch wezen trainen:

Squat:
10 x 10
6 x 17,5
5 x 25
5 x 30
3 x 5 x 32,5
vond het zwaar k*t gaan, was erg onzeker over techniek, was er sowieso met mijn hoofd niet bij.

MP:
10 x 10
6 x 15
5 x 20
3 x 5 x 22,5
ging beter, toch 2,5 toegevoegd ten opzichte van vorige week, dus op zich niet verkeerd, alleen ik was met mijn hoofd helemaal niet in de sportschool, maar in een hele andere wereld, voelde me gewoon somber.

Besloten om er mee op te houden na MP, want zo had het toch geen zin. aanvoer van negatieve gedachten werd alleen maar groter en voelde me steeds k*tter. ik ga zo richting huis ouders voor een avondje en zal daar de BOR inhalen. niets houdt me meer tegen qua training iig.

Ik had het al wel zien aankomen, want het kan natuurlijk niet dat het allemaal ineens super goed gaat. zo'n dagje hoort er ook tussen te zitten, maar ik ga nu proberen beetje tot rust te komen en dat positieve gevoel weer terug te krijgen.

INHAAL
BOR:
10 x 10
6 x 15
5 x 20
2 x 5 x 25

Laatst bewerkt:
Goed dat je toch getraind hebt man! Gaat de goede kant op hier.

Je leert niet hoe je moet opstaan als je niet valt :)
Zulke dagen/periodes zal je hebben en heeft iedereen last van hoor.
Bedenk het maar zo, je voelde je k*t maar je hebt toch de stap genomen richting sportschool en 2 oefeningen gedaan.
K*tgevoel of niet dat is een heel positieve verandering in de goede richting ;)

Waarom voelde je je dan zo?
Heb je niet dat zodra je de gym binnenstapt je hoofd totaal leeg is en je echt ''in the zone'' zit?

Misschien een goede pre-workout proberen, als je een keer geen zin hebt dan krijg je dat vanzelf wel daardoor;).Keep up the good work!

• #2.310
Goed dat je toch getraind hebt man! Gaat de goede kant op hier.
dankje.

Je leert niet hoe je moet opstaan als je niet valt :)
Zulke dagen/periodes zal je hebben en heeft iedereen last van hoor.
Bedenk het maar zo, je voelde je k*t maar je hebt toch de stap genomen richting sportschool en 2 oefeningen gedaan.
K*tgevoel of niet dat is een heel positieve verandering in de goede richting ;)
precies, en ik laat dat me niet tegenhouden! we gaan gewoon doorknallen!

Waarom voelde je je dan zo?
Heb je niet dat zodra je de gym binnenstapt je hoofd totaal leeg is en je echt ''in the zone'' zit?

nou ja, er zijn eigenlijk een paar standaard dingen die mij super somber maken. ten eerste is dat de spiegel soms. vandaag ging het om mijn haar. omdat ik zoveel stress heb, heb ik ook nog is last van roos en haaruitval en daar voel ik me echt super k*t bij. als ik weer is zie dat ik daar last van heb voel ik me daar echt k*t bij.

Een ander punt, wat ik al is genoemd heb, is mijn verleden. mijn jeugd. heb het gevoel dat ik tussen mijn 16e en nu (22e) niet geleefd heb, iig niet genoten heb van mijn leven. ook als die gedachte in me opkomt (waar ik totaal geen controle over heb) voel ik me direct somber.

De sportschool doet me wel beter voelen eigenlijk, maar elke keer als ik daar heen loop moet ik langs een middelbare school en precies dat maakt me een beetje gek. Dat is precies de periode die ik heb gemist en waar ik graag een wat leukere tijd had willen hebben. En vanuit mijn sportschool kijk ik ook uit op de gym lessen van hun, de gym lessen waar ik altijd bang voor was, omdat ik dan in een shirt moest en dat durfde ik niet. had ik er toen maar van genoten en niet zo'n big issue van gemaakt. maar goed, dat zijn de 2 main dingen die me af en toe dwars zitten. weet niet hoe ik ze tegen kan werken.

Misschien een goede pre-workout proberen, als je een keer geen zin hebt dan krijg je dat vanzelf wel daardoor;).Keep up the good work!

pre-workout?

Laatst bewerkt:
Hij bedoelt pre workout supplement waardoor je meer energie e.d krijgt.

Gebruik de gedachte dat je veel gemist hebt in het verleden als motivatie om er nu wel alles uit te halen, zodat je niet denkt over 20 jaar, had ik er maar meer uit gehaald toen ik nog jong was en in Amsterdam woonde.

Gebruik de gedachte dat je veel gemist hebt in het verleden als motivatie om er nu wel alles uit te halen, zodat je niet denkt over 20 jaar, had ik er maar meer uit gehaald toen ik nog jong was en in Amsterdam woonde.

+1
Je kan niet kiezen wat je meemaakt in je leven, maar je kan wel kiezen hoe je ermee omgaat.

• #2.314
net even de BOR ingehaald nog...zet hem zo bij de training hierboven.

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

precies, probeer ik ook te doen vaak, maar al dit soort gedachten vergeet ik als ik me k*t voel, maar ik zal hem is opschrijven voor mezelf.

---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

morgen ga ik me wegen, heb het gevoel dat ik goed op weg ben.
31 dec 2010 - 61,7
7 jan 2011 - 62,2

dit was voordat ik naar de sportschool stapte, toen ik serieus was begonnen thuis. benieuwd wat ik morgen in de ochtend zal wegen:)

Zo een ontlading heb je op zijn tijd, is inderdaad normaal. Morgen weer een dag en proberen je er niet te druk om te maken.
Ik heb geen gemakkelijke tijd gehad op mijn basisschool (groep 6 t/m 8, kan me hier veel dingen ook niet meer van herinneren) maar ben ook helemaal op mijn pootjes terecht gekomen. Het is normaal dat mensen een periode in hun leven hebben die ze heel graag anders hadden gezien.
Zoals al gezegd, je kan niets aan het verleden veranderen maar je toekomst ligt in je eigen handen. Haal je schouders op, geef jezelf een avondje rust en morgen werk je weer verder aan je succesvolle toekomst.

Pre-workout boosters hoef je niet aan te beginnen, ik zeg: vind de juiste opzwepende MUZIEK!
Een goede training ligt voor 95% aan je mind-set, wat andere ook beweren. Als ik weinig zin heb zet ik een youtube filmpje van hardcore lifters op met stevige rock eronder. Aan het einde van het filmpje zit ik bijna op de bank te stuiteren, heb ik zin om veel teveel gewicht op de barbell te gooien en al brullend alles eruit te persen wat erin zit :fire:
(in de praktijk vertaald dit zich gelukkig gewoon in een lekker stevige training zonder de mede-sporters de schrik van hun leven te geven maar het gaat erom dat het werkt :D )

Het is normaal dat mensen een periode in hun leven hebben die ze heel graag anders hadden gezien.
Zoals al gezegd, je kan niets aan het verleden veranderen maar je toekomst ligt in je eigen handen. Haal je schouders op, geef jezelf een avondje rust en morgen werk je weer verder aan je succesvolle toekomst.
Hier nog eentje ;)

En om je gerust te stellen: ik ben nu HEEL erg tevreden met m'n leven / gelukkig etc. Nou jij nog!

Raar sporten haalt mij stress weg. en ik werk hard op six pack te kunne zien. kan het ook ngo niet zien hoor. maar als je elke dag in de spiegel kijkt zie je geen verschil kwa groei. dus foto's maken.

en elke keer weer terug kijke naar je eerdere foto's en je ziet hoeveel je wel niet groeit.

want ik weet dat jij het kunt man!!

heb faith in jou

• #2.318
Zo een ontlading heb je op zijn tijd, is inderdaad normaal. Morgen weer een dag en proberen je er niet te druk om te maken.
Ik heb geen gemakkelijke tijd gehad op mijn basisschool (groep 6 t/m 8, kan me hier veel dingen ook niet meer van herinneren) maar ben ook helemaal op mijn pootjes terecht gekomen. Het is normaal dat mensen een periode in hun leven hebben die ze heel graag anders hadden gezien.

Pre-workout boosters hoef je niet aan te beginnen, ik zeg: vind de juiste opzwepende MUZIEK!
Een goede training ligt voor 95% aan je mind-set, wat andere ook beweren. Als ik weinig zin heb zet ik een youtube filmpje van hardcore lifters op met stevige rock eronder. Aan het einde van het filmpje zit ik bijna op de bank te stuiteren, heb ik zin om veel teveel gewicht op de barbell te gooien en al brullend alles eruit te persen wat erin zit :fire:
(in de praktijk vertaald dit zich gelukkig gewoon in een lekker stevige training zonder de mede-sporters de schrik van hun leven te geven maar het gaat erom dat het werkt :D )

Bedankt BT! Filmpjes werken inderdaad wel altijd goed:D

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Raar sporten haalt mij stress weg. en ik werk hard op six pack te kunne zien. kan het ook ngo niet zien hoor. maar als je elke dag in de spiegel kijkt zie je geen verschil kwa groei. dus foto's maken.

en elke keer weer terug kijke naar je eerdere foto's en je ziet hoeveel je wel niet groeit.

want ik weet dat jij het kunt man!!

heb faith in jou

Fotos ga ik inderdaad maken, maar eind van de maand elke keer.
En bedankt natuurlijk;)

---------- Toegevoegd om 22:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Hier nog eentje ;)

En om je gerust te stellen: ik ben nu HEEL erg tevreden met m'n leven / gelukkig etc. Nou jij nog!

Ik voel me weer beter en zal proberen te leren van vandaag en dankbaar zijn voor wat ik al heb. het had erger gekund. nu het beste ervan maken.

Over de foto's zou ik persoonlijk gewoon een bepaald gewicht uitzoeken.
Beginfoto, 65 kilo, 70kilo enzovoorst.
Dan kun je beter de progressie controleren dan elke 4 weken ;)
Lijkt me ook dat als je er wat meer tijd tussen laat dan 4weken je meer progressie kan zien en minder kans loopt om je k*t te gaan voelen mocht het na 1maand tegenvallen.

Is maar een idee'tje natuurlijk :)

• #2.320
Over de foto's zou ik persoonlijk gewoon een bepaald gewicht uitzoeken.
Beginfoto, 65 kilo, 70kilo enzovoorst.
Dan kun je beter de progressie controleren dan elke 4 weken ;)
Lijkt me ook dat als je er wat meer tijd tussen laat dan 4weken je meer progressie kan zien en minder kans loopt om je k*t te gaan voelen mocht het na 1maand tegenvallen.

Is maar een idee'tje natuurlijk :)

ik kan ze ook nemen en er niet naar kijken tot ik een bepaald gewicht heb bereikt. dan zet ik ze zeg maar naast elkaar:)

Terug
Naar boven