Fitness Seller

My road to build an incredible bench press

Sterke progressie (6*150kg)! :thumbs: Gaat helemaal goed komen met jou :)

• Topic Starter Topic Starter
Sterke progressie (6*150kg)! :thumbs: Gaat helemaal goed komen met jou :)

thx mijn oude vpr is 1 setje met 9x150.... maar wel met handoff..verwacht niet meer dat het heel lang gaat duren ik weer boven mijn oude niveau uit stijg.

---------- Toegevoegd om 19:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

band pull aparts opwarmen

schuin bankdrukken
langzaam omlaag
8x20
10x50
10x50
10x80
12x80 heerlijk pomp

bankdrukken (Titan RAM)
6x120
6x120
8x120

JM press
voor het eerst gedaan dus licht begonnen voor de techniek
3x10xbar

rope pushdowns
12x30
10x30
10x30

external rotation (band)
2x10x

Wil toch wat meer proberen ter preventie mijn schouders gezond te houden

https://www.youtube.com/watch?v=WJ47bA0uBb4

Wil toch wat meer proberen ter preventie mijn schouders gezond te houden

http://www.youtube.com/watch?v=WJ47bA0uBb4

Heeeeeeeeeeeeeel verstandig :thumbs:, meestal zijn we alleen maar gefocust op sterker worden, terwijl we pas iets aan preventie (voorkomen van blessures) gaan doen als we geconfronteerd worden met een blessure. Voorkomen is beter dan genezen!

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

By the way, ik vind je log erg interessant :)...iemand wat bankdrukgericht traind (zoals ik) heeft er veel aan...je doet erg veel om je doelstellingen te bereiken.

Een tip van een "ouwe drukker" (niet te verwarren met ouwe rukker ;))...BE PATIENCE...wees geduldig en geef je lichaam ook de kans om je doelstellingen te bereiken.

Focus on small steps, over time these small steps add up to big gains!

Heeeeeeeeeeeeeel verstandig :thumbs:, meestal zijn we alleen maar gefocust op sterker worden, terwijl we pas iets aan preventie (voorkomen van blessures) gaan doen als we geconfronteerd worden met een blessure. Voorkomen is beter dan genezen!

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:54 ----------

By the way, ik vind je log erg interessant :)...iemand wat bankdrukgericht traind (zoals ik) heeft er veel aan...je doet erg veel om je doelstellingen te bereiken.

Een tip van een "ouwe drukker" (niet te verwarren met ouwe rukker ;))...BE PATIENCE...wees geduldig en geef je lichaam ook de kans om je doelstellingen te bereiken.

Focus on small steps, over time these small steps add up to big gains!

bedankt Rene... ik zal proberen om niet te snel teveel te vragen van mijn lichaam.. heb ik het verleden daar wel van geleerd!

Ik merk hoe ik nu train.. 2x bankdrukken in de week, waarbij ik een wave hanteer van speed day - rep day en een max van de dag day mij zeer goed bevalt. de bij-oefeningen probeer ik niet al te zwaar te doen! voor optimaal herstel. Verder implementeer ik voor de main oefening voor wat ik denk nodig te hebben boards of een slingshot.

Onderstaand een interessant linkje op aanraden van Hummer ooit onder ogen gekregen.

http://articles.elitefts.com/traini...ssic-training-the-bench-press-by-jim-wendler/

Laatst bewerkt:
bedankt Rene... ik zal proberen om niet te snel teveel te vragen van mijn lichaam.. heb ik het verleden daar wel van geleerd!

Ik merk hoe ik nu train.. 2x bankdrukken in de week, waarbij ik een wave hanteer van speed day - rep day en een max van de dag day mij zeer goed bevalt. de bij-oefeningen probeer ik niet al te zwaar te doen! voor optimaal herstel. Verder implementeer ik voor de main oefening voor wat ik denk nodig te hebben boards of een slingshot.

Onderstaand een interessant linkje op aanraden van Hummer ooit onder ogen gekregen.

http://articles.elitefts.com/traini...ssic-training-the-bench-press-by-jim-wendler/

Goed dat je een methode gevonden hebt die je bevalt en voor je werkt! :)
Zelf spreekt West side me niet zo aan, maar ieder het zijne!

Oke wat spreek jou daarin niet zo aan? (ben benieuwd).
Hoor meerdere mensen erover die er niet zo positief over zijn namelijk.

Ik geef er een eigen draai aan. Als raw bencher ga ik bijvoorbeeld niet banken met heel veel chain weight of bandenspanning.

Ik vind bandenspanning dan wel weer best belangrijk eigenlijk... :D
:jk:

Binnenkort 10(+)x150!

Oke wat spreek jou daarin niet zo aan? (ben benieuwd).
Hoor meerdere mensen erover die er niet zo positief over zijn namelijk.

Ik geef er een eigen draai aan. Als raw bencher ga ik bijvoorbeeld niet banken met heel veel chain weight of bandenspanning.

Een punt wat me niet aanspreekt is b.v. Switch exercises every one to three weeks
Als ik het goed begrijp zou je de mainlift (bankdrukken) dus moeten afwisselen met andere press exercises, toch?
Zoals b.v. Floorpress of whatever. Persoonlijk ben ik van mening dat je iedere week gewoon moet bankdrukken en andere oefeningen dan aanvullend kunt doen maar niet het bankdrukken zelf weg moet laten, maar dat is puur mijn persoonlijke mening. Dan heb ik het niet met iedere week een max effort training van 90% en meer...ben meer een voorstander van incidenteel in je max zone trainen, en structureel tussen 70-80% (afwisselend een zwaardere en een lichtere dag). En met de dynamic speed day heb ik ook niets....werksetjes met 3 reps van 50-60% zo snel als mogelijk drukken? Dat je explosief moet drukken begrijp ik wel, maar powerlifting is nogal atlijd de "slow lifts" en niet de "quick lifts" als b.v. gewichtheffen.
Maar zoals gezegd is dit alles slechts mijn bescheiden persoonlijke mening. :)

Goed dat je er een draai aangeeft die voor jou werkt!

Ik vind bandenspanning dan wel weer best belangrijk eigenlijk... :D
:jk:

Binnenkort 10(+)x150!
pcies man 10x!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

haha op lege banden rijden is geen pretje

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Een punt wat me niet aanspreekt is b.v. Switch exercises every one to three weeks
Als ik het goed begrijp zou je de mainlift (bankdrukken) dus moeten afwisselen met andere press exercises, toch?
Zoals b.v. Floorpress of whatever. Persoonlijk ben ik van mening dat je iedere week gewoon moet bankdrukken en andere oefeningen dan aanvullend kunt doen maar niet het bankdrukken zelf weg moet laten, maar dat is puur mijn persoonlijke mening. Dan heb ik het niet met iedere week een max effort training van 90% en meer...ben meer een voorstander van incidenteel in je max zone trainen, en structureel tussen 70-80% (afwisselend een zwaardere en een lichtere dag). En met de dynamic speed day heb ik ook niets....werksetjes met 3 reps van 50-60% zo snel als mogelijk drukken? Dat je explosief moet drukken begrijp ik wel, maar powerlifting is nogal atlijd de "slow lifts" en niet de "quick lifts" als b.v. gewichtheffen.
Maar zoals gezegd is dit alles slechts mijn bescheiden persoonlijke mening. :)

Goed dat je er een draai aangeeft die voor jou werkt!

heldere mening!

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Vandaag rug en biceps getraind met een maatje van me die af en toe een blauwe maandag mee traint..jammer vroeger was hij flink sterk nu andere prioriteiten maar leuk dat ie mee doet zo nu en dan.

Heb hem ook even rotations laten doen...viel hem geloof ik erg tegen:D

external rotations (mini band)
10x
10x

external rotations dumbbells
2 dumbbells tegelijk staande uitvoering
10x8
10x8

latpull downs
10x30
12x60
12x70
12x70

latpull downs V-grip
20x60
15x60

band pulll aparts
10x
10x
10x

bent over rows (swiss bar)
erg onwennig
8x70
8x70
8x70

barbell curls
12x42
12x42

side bends
12x12
12x12

Zaterdag middag het voornemen om ''zwaar'''te 1-board pressen

max effort day bankdrukken....nieuwe spotter...eerste handoff op werkset nog wat onwennig en helaas ingegrepen wat niet nodig was! maja daarna over gedaan

opwarmen external band rotations

bankdrukken

8x60
8x70
5x100
1-board
3x130
2x150
1x170
1x185 pr..ingegrepen bij het stekken van de elleboog
1x185 pr

seated military press
10x70
3x90
10x70

dips
10xbw
8xbw + 25kg chains
10xbw

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=tG7BKhfE6MA&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=pR5hoFlwsGY&feature=youtu.be

Nice!

Ik moest wel lachen om die spotter die bij die eerste poging geen beweging in de bar kreeg bij het unracken :roflol:

opwarmen kettebell swings
12kg
10x
10x

paused squat
no belt
5xbar
5x70
5x70
5x120
5x150
5x150
5x150

deadlift
no belt
sinds tijd weer over de 200 gedaan. ging lekker!
5x120
5x150 t/m hier bovenhands
3x200
3x210
3x210

seated band legcurl
per been
12x
12x
12x

goodmornings
8x70
8x70

shirt drijfnat ...dat was het

Positieve is dat de deadlift op dat gewicht nog nooit zo hard is gegaan als 2de oefening..

Laatst bewerkt:
schuin bankdrukken
10x20
10x50
10x50
8x70
8x85
8x90

2-board press (speed)
5x70
5x100
5x100
5x100

JM press
8x20
8x30
8x30

heerlijke oefening voor de triceps

tricep pushdowns
plate loaded
12x30
20x40
15x40 leeg

band face pulls
12x
12x
12x

repday...vooraf band exorotations

bankdrukken
alles zelf uitpakken
8x20
8x70
5x70
5x100
5x120
5x140
4x160
5x160 evenaring vpr..maar nu met alles zelf uitpakken....gegeven moment kont van de bank maar komt omdat met zelf uitpakken ik beter kan liggen dan dit
2-board added
5x160
5x160

dips
bodyweight...nu dieper zakken vorige dacht ik met die kettingen achteraf van het lijken wel shrugs
wat een hel na de boards
10x
8x
8x

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=GWY6Ei7nQm0&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 20:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:46 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=5-G2TV6gIYc&feature=youtu.be

netjes man op de bench.

thx Gijs!

Rack barbell rows
8x20
8x70
8x70
8x100
8x100
8x100
8x100
Voor degene die niet weten wat ik hiermee bedoel..
https://www.youtube.com/watch?v=yyI1U6iLb6c
Oefening voelt erg goed aan bij mij

V-grip pulldowns
10x40
12x60
12x60
10x60

band face pulls
mini band
15x
15x
15x