MuscleMeat

Naar 100kg bench & beyond

• Topic Starter Topic Starter
Damn zie ik het goed? Je bent weer aan het squatten! :thumbs:
Nee, je bent blind aan het worden.

Arme neus:(

jup, je ziet het goed.
Probeer je heupen zeer goed op te warmen en te stretchen van te voren (en tussen sets door), dit verlaagt de druk in je heupgewricht en levert dus minder irritatie op tijdens en na het trainen!
Maar ook niet te veel opwarmen, anders doe ik men heup al pijn voor ik er aan begin:p

Hip traction met bands zijn ook wel fijn heb ik gemerkt, misschien verlicht dat de pijn ook wat als ik het regelmatig doe.

Vandaag foto's laten nemen en echografie laten doen van mijn knie (oja, ik had dus enorm last van men knie).
Niks te zien, geen letsels.

Wat is de volgende stap? Of moet je gewoon met de pijn blijven lopen?

Wat is de volgende stap? Of moet je gewoon met de pijn blijven lopen?
Nieuwe afspraak maken met de dokter, aan hem eens vragen. Het zou kunnen liggen aan de manier waarop ik stap (misschien overbelast ik mijn rechterknie omwille van mijn linkerheup).

En dat heb ik dan ook gedaan.

DB row:
10x8
8x12
7x16
4x22

8x5x28

Pullup:
10xBW PR :doggy:
2x4xBW :o

DB 1 arm shrugs: (eerste keer)
3x8x28

Rear delt fly:
8x4
6x6

10x8
9x8

DB curl: (strict)
12x8
8x8
8x8

Seated band row:
15xpurper
20xgroen
18xgroen
15xgroen

Comments:
-vorige pull training was zomaar even 3 weken geleden! :o ging nog best goed dan vandaag. Ik heb die training geëvenaard en zelfs een beetje verbeterd
-bij pullups kwam ik wat te dicht tegen failure, alle fut was er uit voor volgende sets. Maar een PR breken is toch zo leuk :p
-seated band row is een zeer fijne oefening. Het lijkt wel alsof ik er 50 reps mee zou kunnen maken, maar na de 10de rep moet ik al een serieuze inspanning leveren om de laatste centimeters te overbruggen. Wich was nice

Laatst bewerkt:
Kort trainingkje:

Front squat:
3x20
3x30
2x40
2x50
2x50

Rack pull:
3x50
2x70
2x90
2x110 PR
2x110

Comments:
-achteraf lichte, amper merkbare pijn in heup (volgens mij beeld ik het mij in). Best positief dus :p

Laatst bewerkt:
Bizarre training gehad net. Alles ging goed todat ik aan bench kwam. Ik begon weer flink duizelig te worden, net zoals vorige training:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/naar-100kg-bench-and-beyond-128145/index4.html#post2212186
Ik was ook al moe sinds deze morgen (viel bijna in slaap tijdens de les), misschien ligt het daar aan.
Ik had deze namiddag nog een paar borden pasta leeg, dus aan te weinig eten zal het niet liggen.
Aan het volume ook niet, het is een heel stuk lager dan het volume op bench dag en pull dag.

DB rows:
8x8
5x12
5x20
5x26
5x32 PR
9x26

OH press:
8x10
5x15
5x20
5x25
5x35 PR
8x25

Pullups:
3xBW
2xBW
2xBW
5xBW+5 PR (5 PR's in één set:p)
7xBW

Bench press:
6x20
5x30
5x40
5x50

Cuban press:
5x10x10

Op de grond gaan liggen:
1 minuut (goeie oefening tegen de duizeligheid zeg)

Comments:
-beetje pijn aan de polsen bij OH press. Iemand tips?
-leuk PR op de pullups, zat zelfs nog wat meer in
-die 50kg bij bench voelde aan als een poging tot een nieuw persoonlijk record. Wat het dus niet is.
-training toch maar vroegtijdig afgebroken (ik zou eigenlijk nog dips doen)

Wat voor pijn aan de polsen?

Uh o-ke. Nou, ik heb altijd wat last van m'n polsen na het benchen/overhead pressen etc. Als het de volgende dag weg is, is er niets aan de hand.

Dan is het niets om je zorgen over te maken:)

Misschien eens variëren met de stand van je pols op die presses? Het is wat lastig om het uit te leggen maar er zijn wel verschillende manieren.

Maar waar zit die pijn? Boven, in, onder je pols?

Terug
Naar boven