MuscleMeat

Nemen jullie mannen/jongens makkelijk advies/tips van vrouwen/meisjes aan?

Peiling Peiling Zou je Advies/tips aannemen?

• Ja, ik zou het op prijs stellen en hartelijk bedanken.

Stemmen: 36 45,6%
  • Nee, oprotten met die trut!

Stemmen: 28 35,4%
  • Ik zou wel advies aannemen in andere situaties, namelijk...

Stemmen: 15 19,0%

• Totaal stemmers
    79
  • Topic Starter Topic Starter
Lekker laten gaan, wijze les voor nu, je wilt jezelf ook geen naam aanpraten, van "o daar heb je haar weer", werk je in die sportschool? Of train je er alleen maar...

Ja ik werk er ook (en ik train er).

Het was ook imo iemand die vrij nieuw was in het gebied van trainen etc.
(zo zag die er ook uit).

Kijk ik ga tegen iemand waarvan ik kan zien dat hij al lang traint echt geen advies geven hoor!

Ja ik werk er ook (en ik train er).

Het was ook imo iemand die vrij nieuw was in het gebied van trainen etc.
(zo zag die er ook uit).

Kijk ik ga tegen iemand waarvan ik kan zien dat hij al lang traint echt geen advies geven hoor!

Oh ja als je er werkt... Maar die kerel was net zo oud als jou dus? Hoe oud ben je dan?

ik ga vaak naar de sportschool om lekker alleen te zijn goed te trainen en opeens komt iemand ermee bemoeien die net begint met BB.
kan ik niet zoo op prijs stellen
stel je voor dat je iemand als arnold advies gaat geven 'gebruik minder je rug'
zou wel een grappig gezicht zijn
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oh ja als je er werkt... Maar die kerel was net zo oud als jou dus? Hoe oud ben je dan?

26 ik denk dat hij wel iets jonger.

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

ik ga vaak naar de sportschool om lekker alleen te zijn goed te trainen en opeens komt iemand ermee bemoeien die net begint met BB.
kan ik niet zoo op prijs stellen
stel je voor dat je iemand als arnold advies gaat geven 'gebruik minder je rug'
zou wel een grappig gezicht zijn
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja ok, maar zoals ik al zei, de meeste hier zijn ervaren genoeg!
Jullie hebben ook geen advies nodig en ik snap ook dat jullie die dan niet willen!!
Maar toen je ooit begon, kon je het toch wel op prijs stellen als iemand je een tip gaf o.i.d.

btw, het zou bij jullie dus niks uitmaken of het een man of vrouw zou zijn?
En als er nou een ervaren BB'er naar je toe komt om je advies te geven wat dan?

Ik heb het nog niet meegemaakt dat er mij advies/tips is gegeven door vrouwen op de sportschool, anders dan de vrouwelijke sportschoolmedewerker die personal trainer is en momenteel fysiotherapie/voedingsconsulent studeert (en ook al wat ervaring heeft opgedaan in 7 jaar schoenen poetsen in de landmacht) ... :D

Ceska, wat jij hebt meegemaakt was een situatie op zich met een puberjongen die sowieso geen advies van wie dan ook aanneemt, waarschijnlijk.

Ik kan me ook niet zo snel voorstellen dat meisjes/vrouwen bodybuilders of mannen goedbedoelde tips willen geven op een sportschool, behalve vrouwen die of zelf een BB-achtergrond hebben/personal trainer zijn of wel heel zelfverzekerd in hun schoenen staan ... ;)

Vind het zelf altijd fijner als ik zelf kan observeren en vervolgens de oefening goed uitvoeren. Dus liever geen advies nee.

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Jullie hebben ook geen advies nodig en ik snap ook dat jullie die dan niet willen!!
Maar toen je ooit begon, kon je het toch wel op prijs stellen als iemand je een tip gaf o.i.d.

totaal niet
anders zou ik nu niet deadliften en squatten

:roflol: :roflol:

it's so true ;):D

---------- Toegevoegd om 11:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

Ik heb het nog niet meegemaakt dat er mij advies/tips is gegeven door vrouwen op de sportschool, anders dan de vrouwelijke sportschoolmedewerker die personal trainer is en momenteel fysiotherapie/voedingsconsulent studeert (en ook al wat ervaring heeft opgedaan in 7 jaar schoenen poetsen in de landmacht) ... :D

Ceska, wat jij hebt meegemaakt was een situatie op zich met een puberjongen die sowieso geen advies van wie dan ook aanneemt, waarschijnlijk.

Ik kan me ook niet zo snel voorstellen dat meisjes/vrouwen bodybuilders of mannen goedbedoelde tips willen geven op een sportschool, behalve vrouwen die of zelf een BB-achtergrond hebben/personal trainer zijn of wel heel zelfverzekerd in hun schoenen staan ... ;)

Tsja ach, blijkbaar zijn er meer mensen die het niet waarderen.
Dus volgende keer zal ik wel niks meer zeggen ;)

als je in dit in een ander context plaatst
komt het op hetzelfde neer als een vrouw die jou advies geeft over autorijden:p

Naja ik weet het eigenlijk niet. Ze zou er wel aardig impressive uit moeten zien of heel erg aantrekkelijk zijn

Je moet je afvragen, zou jij het waarderen wanneer een vreemde man naar je toekomt en zegt "schat die eyeliner moet je echt anders opbrengen, dit doet je gezicht geen goed!"?

:yarly:

Tsja ach, blijkbaar zijn er meer mensen die het niet waarderen.
Dus volgende keer zal ik wel niks meer zeggen ;)

Ceska, ik zeg niet dat je nooit meer advies hoeft te geven aan mannen - je werkt immers bij je sportschool.

Ik bedoel alleen dat vanuit mannen gezien, en zeker de jongere garde, er weinig begrip of respect is voor vrouwen die advies of tips willen geven. Dit heeft gewoon te maken met menselijke psychologie, vooroordelen en de mondigheid van sportschoolbezoekers in het algemeen.

Als ik in jouw sportschool aan het trainen was en jij zou mij advies geven, zou ik natuurlijk wel luisteren :D

Ik snap niet waarom mensen zich zo druk maken om de uitvoering van andere mensen.
Ik kan er meestal wel om lachen. Maar ik snap Ceska wel. Ze werkt in een sportschool, dus doet ze haar plicht. In het vervolg zou ik hem maar gewoon links laten liggen. Over 2 maanden zie je hem vanzelf niet meer verschijnen, als hij een blessure in zijn onderarm of pols heeft.

nou ceska, ik zou je vriendelijk bedanken voor het advies.
natuurlijk alleen maar omdat ik je hopelijk een uur later hard kan doornken in de sauna

Haha die oude "experts" zijn idd ****ing irritant.

en bedankt he.....

ach af en toe bemoei ik me wel eens met anderen maar ik houd me nog vaker in dus ik zeg niets .......maar tegen diegene waar ik iets tegen zeg die luisteren wel en ik heb toch wel vaak gelijk....:D

en advies van een vrouw kan ik wel waarderen ......ik heb liever dat ze zeggen wat ze willen als dat ik het heel moeilijk uit moet zoeken en dan blijkt dat ik het nog niet goed doe;
maar volgens mij heb ik het nu over iets anders;)

Ik had laatst een discussie met wat mensen op de gym en vond het wel leuk om in de groep te gooien.
Het begon naar aanleiding van dat ik als ik iemand hele foute oefeningen zie doen er wat van zeg of iemand probeer te helpen zodat ze zich geen blessures trainen oid. In mijn ogen iets om iemand te helpen, en andersom zou ik het ook waarderen. nu heb ik 2 uiterste gehad. Een wat oudere Turkse man die echt maar wat deed had ik een keertje aangesproken, een heel leuk gesprek mee gehad en hem tips gegeven over trainen etc. Dat kon hij onwijs waarderen en was er erg blij mee.
Een andere keer zag ik een keer een jonge gozer de bicep cable curl doen, met overduidelijk veels te veel kg's. Hij voerder de oefening zo fout uit dat ik het gewoon aan mijn eigen rug begon te voelen, dus ook toen ben ik naar hem toe gelopen, maar probeerde het op een subtiele manier te brengen, dus maakte alleen een opmerking van; pas je op voor je rug, ale je het zo doet kan je een blessure oplopen. Meteen een botte opmerking van "hoezo?" dus ik legde hem uit dat als hij het zo doet, hij zijn rug alleen mar kapot maakt, nouw hij probeerde het dus goed te doen, maar het was duidelijk dat het gewoon veels te zwaar was. Dus ik zei, probeer het dan wat lichter om de beweging goed onder de knie te krijgen. Toen werd ie ineens pissed, van wat weet jij er nou vanaf, alsof vrouwen er wat vanaf weten blablabla, met andere woorden moest ik hem met rust laten, naja dat deed ik ook met de opmerking erbij "train je rug dan maar lekker kapot" :D
Maar goed, ik snap nou niet waarom die ineens zo omkeerde, er was ook niemand in de buurt ofzo waar die wellicht stoer voor wou doen.

Dus mijn vraag aan jullie, zouden jullie advies/tips in een soortgelijke situatie verwelkomen, of zou het je ego teveel raken omdat een vrouw/meisje het tegen je zegt?

Zou je eventueel in andere situaties (niet training) wel advies aannemen?

Positief dat je jouw medesporters helpt en de moeite neemt om ze aan te sturen.

Waardoor het mis gaat heeft met meerdere factoren te maken.
Als jij op een zakelijke aspect in gaat (de verkeerde uitvoer van een oefening) kan iemand zich op het relationele aspect aangesproken voelen (iemand voelt zich betuttelt)
Veel mensen zijn allergisch voor een appelerend stukje van de boodschap (dat wat je wilt bereiken met je boodschap) door het relatieve aspect.

In dit geval is het dat jij wilt dat hij de oefening zodanig wijzigt dat hij deze correct uitvoert. Diep in zijn hart weet hij wel dat jij gelijk hebt (op dit zakelijke en appelerende aspect) maar hij is allergisch voor het relationele aspect.
Simpelweg omdat dit aspect hem laat weten dat jij als zender van de boodschap de overhand hebt.
Het kan op hem overkomen als: 'Jij weet het beter.' of: Jij bent niet degene die het voor het zeggen heeft.'
Zijn koppigheid moet dus als het ware zijn eer redden met betrekking tot dit relationele aspect.

Goede feedback is hierbij erg belangrijk. Sommige mensen staan open zoals die oudere Turkse man, maar bepaalde individuen zoals die jongen van je eigen leeftijd zul je nog wat subtieler moeten benaderen.

Het voorbeeld geven is een goede beinvloedingsmethode maar in dit geval werkte het niet omdat je te snel met je confrontatie kwam (dat hij het niet goed deed)
De truc is om niet enkel negatieve feedback te geven. Dus niet alles door een negatief vergrootglas te zien.
Begin het gesprek bijv. door eerst te vragen of hij al lang traint. Vraag hoe vaak hij traint en spreek daar waardering over uit zonder al te complimenteus te worden. Zo geef je aan dat je hem ziet als een gelijkwaardig persoon en ontneem je het feit dat er een ''juf-leerling achtige'' gezagsverhouding kan ontstaan.

Daarna kun je zeggen. 'Ik vind dat je fantatiek mee bezig bent met trainen (positief punt) maar ik ben van mening dat je de oefening door iets anders uit te voeren er meer rendement uit kunt halen.'

Op deze manier maak je je punt duidelijk zonder hem persoonlijk aan te vallen.
Daarnaast is het erg belangrijk dat je dit onder vier ogen doet en niet waar andere mensen die trainen bij staan.
Dat zorgt er namelijk doorgaans meteen al voor dat iemand niet ontvankelijk is voor feedback.
Immers hij wordt de les gelezen in het bijzijn van een hele groep en dat gewilloos accepteren is voor sommige mensen een enorm gezichtsverlies, wat ze dus zullen beantwoorden met onverschilligheid en koppigheid.

Of een zender in deze een man of een vrouw is maakt doorgaans geen verschil.
De manier waarop een boodschap verzonden wordt des te meer.
Overigens reageren alle mensen verschillend op eenzelfde boodschap omdat ze elk reageren op een ander aspect.
Daarom is het dus zaak je feedback zo duidelijk en zorgvuldig mogelijk over te brengen zodat er geen misverstanden over kunnen bestaan wat betreft je bedoelingen.

Dus gewoon doorgaan, want het is net als iemand die met zijn gulp open loopt. Het is soms pijnlijk er iets van te zeggen maar het is nog gemener iemand er mee rond te laten lopen.
Dat zelfde geldt voor verkeerde uitvoeringen van oefening.
C'est le ton qui fait la musique. (de toon die de muziek maakt. de manier van jouw boodschap die bepaalt hoe iemand reageert)

Succes :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven