Fitness Seller

Nemen jullie mannen/jongens makkelijk advies/tips van vrouwen/meisjes aan?

Peiling Peiling Zou je Advies/tips aannemen?

• Ja, ik zou het op prijs stellen en hartelijk bedanken.

Stemmen: 36 45,6%
  • Nee, oprotten met die trut!

Stemmen: 28 35,4%
  • Ik zou wel advies aannemen in andere situaties, namelijk...

Stemmen: 15 19,0%

• Totaal stemmers
    79
Ik gooi met gewichten in de tegenwoordige tijd, de specifiek gerichte spierbelasting wordt met een delicaat vermogen gevoelt en indien dat het stadium ingaat van zwelling lam geslagenheid heb ik geen idee meer welk esthetisch plaatje dat oplevert voor een aanschouwende waarnemer in de gym, die voor mij overigens dan ook net zo relevant en interessant is als de vaat die nog gewassen moet worden.

Ik zou eens vriendelijk ja knikken en bij mezelf denken, hou je snavel domme griet.

Beeld je zelf eens in dat een 15 jarige snotneus jou de les begint te spellen...
Zo, voelde die turk zich dus...

Ehm, maar de Turk was juist de casus die probleemloos verliep :rolleyes:

wel netjes lezen wat er staat he ;)

gewoon oprotten trut

*leest verhaal niet*

standaardregel in de gym: je kan pas advies geven als je breder/sterker bent dan diegene. Zo werkt de hierarchie. Dit is ongeacht of je nu vrouw bent of niet, maar er is wel een correlatie (vrouwen zijn nu eenmaal zelden breder dan mannen)

standaardregel in de gym: je kan pas advies geven als je breder/sterker bent dan diegene. Zo werkt de hierarchie. Dit is ongeacht of je nu vrouw bent of niet, maar er is wel een correlatie (vrouwen zijn nu eenmaal zelden breder dan mannen)

Je bedoelt een grote bodybuilder die over binnenkant borst begint, die lach ik vierkant uit. Get your facts straight.

Als het advies goed is, waarom niet?

Positief dat je jouw medesporters helpt en de moeite neemt om ze aan te sturen.

Waardoor het mis gaat heeft met meerdere factoren te maken.
Als jij op een zakelijke aspect in gaat (de verkeerde uitvoer van een oefening) kan iemand zich op het relationele aspect aangesproken voelen (iemand voelt zich betuttelt)
Veel mensen zijn allergisch voor een appelerend stukje van de boodschap (dat wat je wilt bereiken met je boodschap) door het relatieve aspect.

In dit geval is het dat jij wilt dat hij de oefening zodanig wijzigt dat hij deze correct uitvoert. Diep in zijn hart weet hij wel dat jij gelijk hebt (op dit zakelijke en appelerende aspect) maar hij is allergisch voor het relationele aspect.
Simpelweg omdat dit aspect hem laat weten dat jij als zender van de boodschap de overhand hebt.
Het kan op hem overkomen als: 'Jij weet het beter.' of: Jij bent niet degene die het voor het zeggen heeft.'
Zijn koppigheid moet dus als het ware zijn eer redden met betrekking tot dit relationele aspect.

Goede feedback is hierbij erg belangrijk. Sommige mensen staan open zoals die oudere Turkse man, maar bepaalde individuen zoals die jongen van je eigen leeftijd zul je nog wat subtieler moeten benaderen.

Het voorbeeld geven is een goede beinvloedingsmethode maar in dit geval werkte het niet omdat je te snel met je confrontatie kwam (dat hij het niet goed deed)
De truc is om niet enkel negatieve feedback te geven. Dus niet alles door een negatief vergrootglas te zien.
Begin het gesprek bijv. door eerst te vragen of hij al lang traint. Vraag hoe vaak hij traint en spreek daar waardering over uit zonder al te complimenteus te worden. Zo geef je aan dat je hem ziet als een gelijkwaardig persoon en ontneem je het feit dat er een ''juf-leerling achtige'' gezagsverhouding kan ontstaan.

Daarna kun je zeggen. 'Ik vind dat je fantatiek mee bezig bent met trainen (positief punt) maar ik ben van mening dat je de oefening door iets anders uit te voeren er meer rendement uit kunt halen.'

Op deze manier maak je je punt duidelijk zonder hem persoonlijk aan te vallen.
Daarnaast is het erg belangrijk dat je dit onder vier ogen doet en niet waar andere mensen die trainen bij staan.
Dat zorgt er namelijk doorgaans meteen al voor dat iemand niet ontvankelijk is voor feedback.
Immers hij wordt de les gelezen in het bijzijn van een hele groep en dat gewilloos accepteren is voor sommige mensen een enorm gezichtsverlies, wat ze dus zullen beantwoorden met onverschilligheid en koppigheid.

Of een zender in deze een man of een vrouw is maakt doorgaans geen verschil.
De manier waarop een boodschap verzonden wordt des te meer.
Overigens reageren alle mensen verschillend op eenzelfde boodschap omdat ze elk reageren op een ander aspect.
Daarom is het dus zaak je feedback zo duidelijk en zorgvuldig mogelijk over te brengen zodat er geen misverstanden over kunnen bestaan wat betreft je bedoelingen.

Dus gewoon doorgaan, want het is net als iemand die met zijn gulp open loopt. Het is soms pijnlijk er iets van te zeggen maar het is nog gemener iemand er mee rond te laten lopen.
Dat zelfde geldt voor verkeerde uitvoeringen van oefening.
C'est le ton qui fait la musique. (de toon die de muziek maakt. de manier van jouw boodschap die bepaalt hoe iemand reageert)

Succes :)

Oke, dokter phil

Nee, dat stel ik niet op prijs.

Je bedoelt een grote bodybuilder die over binnenkant borst begint, die lach ik vierkant uit. Get your facts straight.

Of diegene gelijk heeft, en of ik er wat mee ga doen is iets anders. Maar ik zal in ieder geval luisteren.

In het algemeen zou ik niemand tips geven die je zelf niet kent. Vrijwel niemand neemt nooit iets van je aan, en iedereen doet toch wat hij/zij zelf wilt. Ik zal er in ieder geval geen tijd en moeite meer in steken.

Nou, vrouwen trainen over het algemeen net iets anders dan mannen. Ook werkt pieken anders. Ik zou dus niet naar een vrouw luisteren en haar advies als waarheid voor mannen beschouwen tenzij zij zich heeft verdiept in trainen zoals het werkt voor mannen.

Van sterkere mannen neem ik advies aan totdat ik erachter kom dat ik meer weet dan zij en zij gewoon langer hebben getraind waardoor ze dus sterker zijn i.p.v. dat hun methodes beter zijn.

Verder is zelf je informatie zoeken en vooral je informatie uit ontzettend veel verschillende bronnen halen vaak het beste. Er is niet 1 waarheid en wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander te werken.

it's so true ;):D

---------- Toegevoegd om 11:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:33 ----------

Tsja ach, blijkbaar zijn er meer mensen die het niet waarderen.
Dus volgende keer zal ik wel niks meer zeggen ;)

ik zou wel advies van je aannemen hoor:meal:

Als iemand zwaarder wil gaan en daarom cheat is het niet meteen fout, als jij met zo'n opmerking naar me toe zou komen had ik je ook genegeerd. Mensen zoals jij zijn zo irritant. Doe je een keer iets wat zwaarder, komt er weer een grietje zeiken die zelf nog geen drol van trainen weet. Zo komt dat over Ceska! Als je het zelf nog niet eens snapt moet je gewoon je bek houwe en dat is niet persoonlijk maar in het algemeen bedoelt. Laat een ieder zijn eigen ding doen, wees geintereseert, niet bijdehand en vraag naar de beweegredenen. 'Het is dit' of 'dat is fout' is lekker makkelijk natuurlijk.

Zoiezo vind ik zomaar advies geven zonder dat iemand het vraagt not done. (behalve door iemand die je al kent) Vind het altijd enorm vervelend als er iemand komt zeggen dat ik iets verkeerd doe. Is gelukkig nog maar een paar keer gebeurd, maar iedereen traint hoe hij zelf wil. Als iemand denkt dat hij de oefening niet goed uitvoert kan ie hulp gaan vragen.. Als je naar iemand toe stapt en je geeft hem een tip betekent dat ook dat je hem in de gaten had en keek hoe hij z'n oefening uitvoerde.., en dat is eig niet echt positief.

Ik train niet meer, of zelden, maar vond het destijds zeer irritant. Ik trainde nogal explosief en telkens kwam er wel een gastje aan mijn oren zagen dat ik héél traag en geconcentreerd moet trainen. Volgens die kerel kon ik zelfs beter niet trainen. Maar bon, mocht het nu een knappe vrouw geweest zijn ipv een kerel, ik zou me er even dood aan geërgerd hebben.

Ik train niet meer, of zelden, maar vond het destijds zeer irritant. Ik trainde nogal explosief en telkens kwam er wel een gastje aan mijn oren zagen dat ik héél traag en geconcentreerd moet trainen. Volgens die kerel kon ik zelfs beter niet trainen. Maar bon, mocht het nu een knappe vrouw geweest zijn ipv een kerel, ik zou me er even dood aan geërgerd hebben.

Waarom zei die dat je beter zelfs niet kan trainen dan? En waarom ben je gestopt met trainen?

Moest een meisje mij zeggen wat te doen bij trainen zou ik zeggen wtf Jij traint toch niet als ik dus hoe weet je hoe je moet bicep curlen? Moest ze dan nog grote bek openzetten zou ik daarop zeggen het is mijn rug die ik verneuk niet de jouwe dus get lost.... als ze dan niet oprot sla ik haar en stuur haar door naar skinnie om haar uit te wonen. Daarna mag sniperx er nog effe op!

Laatst bewerkt:
Goed advies is goed advies van wie dat komt interesseert me niet. Ben van nature vrij eigenwijs en geloof maar weinig mits er hard bewijs voor is. Maar ik sta altijd open voor de mening van een ander of dat nu een vrouw of een man is maakt me niets uit.

Terug
Naar boven