Fitness Seller

Nemen jullie mannen/jongens makkelijk advies/tips van vrouwen/meisjes aan?

Peiling Peiling Zou je Advies/tips aannemen?

• Ja, ik zou het op prijs stellen en hartelijk bedanken.

Stemmen: 36 45,6%
  • Nee, oprotten met die trut!

Stemmen: 28 35,4%
  • Ik zou wel advies aannemen in andere situaties, namelijk...

Stemmen: 15 19,0%

• Totaal stemmers
    79
Iemand mag mij best corrigeren als ik niet weet wat ik doe. Maar ik weet altijd waar ik mee bezig ben en hoe de oefeningen moeten worden uitgevoerd.

Dus nee, ik apprecieer geen commentaar, ongeacht geslacht.

Als iemand me corrigeert zeg ik zeg ik alleen ja en ga dan door hoe ik aan t trainen was. Ik kan geen commentaar waarderen.

Mensen nemen niet zo gauw iets aan, een simpele tip geven en je zit meteen weer aan een discussie vast. Zonde van mijn tijd, zelf luister ik graag naar jongens die wedstrijden draaien, en daardoor dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn.Ook al train ik nog zo lang dat houd nooit in dat je niet genoeg nog bij kunt leren.

Als het een vrouwelijke Bodybuilder bereft dan luister ik ook als zij met goedbedoelde adviezen komt. Het maakt me echt werkelijk niets uit of dat nu een man is of een vrouw.

indien geloofwaardig en niet bemoeierig gebracht: ja

Er zijn bij mij in de gym maar een aantal mensen die echt verstand van trainen hebben. Dat heb ik zelf ook, weet hoe ik me oefeningen uit moet voeren en ken m'n eigen lichaam. Tips betreffende uitvoering neem ik niet aan, heb zelf met trial en error voor mij de beste techniek gevonden. Tips die gaan over trainingsschema's neem ik evenmin aan, aangezien er geen universeel goed schema is. Het is allemaal veel te persoonsgebonden imo.

Aanwijzingen bij sterkste man trainingen vallen te overwegen, aangezien mijn ervaring daar nog niet dusdanig is dat ik voor alles de perfecte techniek voor mijzelf heb gevonden.

Het maakt me niet uit of het commentaar van een man of een vrouw komt. Een voorwaarde is wel dat diegene sterker is dan mij, of duidelijk zichzelf een zeer goede techniek heeft aangeleerd.

nooit moeite met commetaar of aanwijzingen.
Ben de eenigste in de zaal die niet op een afstand kan kijken
als ik bezig ben dus als een andere iets ziet hoor ik dat graag.

Onderbouwen doen ze altijd, namelijk het blessuregezeik, of je trained andere spieren, maar onderbouwen is nooit een punt.

Instructeurs zijn het altijd..

- je squat niet goed ??? verder zeggen ze dan niks
- je schema is niet goed (rippetoe) zal ik maar weer een voor je maken.
- ik zou niet deadliften als ik nog zo jong was.

Soms onderbouwen maar dan met een waardeloze argumentatie.

Nee niet van vrouwen, mannen alleen als ze groter zijn misschien.

Waarom zei die dat je beter zelfs niet kan trainen dan? En waarom ben je gestopt met trainen?

Omdat hij er van overtuigd was dat ik mijn spieren niet in werking zette. Ik denk dat hij in een fantasiewereld leeft waarin je gewichten kan verplaatsen met magie, anders zou ik niet weten hoe ik mijn spieren nu niet kan gebruiken. Het was niet zo dat ik mijn gestel zat te belasten door bijvoorbeeld bij het squaten mijn knieën "negatief" te plooien, of door mijn rug te bollen. Houding was altijd redelijk goed, en ja soms smeet ik er wel eens mee waardoor ik bij bijvoorbeeld de curls ook mijn voorste schouderkoppen meepakte, zo van die dingen.

Waarom ik ben gestopt? Echt gestopt nu ook weer niet, ik heb nog een abo voor een jaar, maar ik ga al een lange poos zelden trainen. Heb er de laatste tijd niet veel zin in. Ik weet niet of het in mijn hoofd zit of het nu fysisch is, maar ik raak niet meer uitgerust, hoe lang ik ook slaap of hoe lang ik ook meer sport. Tzal de oude dag zijn die ingezet is zeker :D

Ik geef nooit commentaar op iemands training ook al doen ze het zwaar fout.

Wel eens commentaar gehad dat ik mijn military pres verkeerd uitvoerde. Ik vroeg hem om het eens voor te doen maar kreeg het gewicht niet naar omhoog :rolleyes:

Ik had laatst een discussie met wat mensen op de gym en vond het wel leuk om in de groep te gooien.
Het begon naar aanleiding van dat ik als ik iemand hele foute oefeningen zie doen er wat van zeg of iemand probeer te helpen zodat ze zich geen blessures trainen oid. In mijn ogen iets om iemand te helpen, en andersom zou ik het ook waarderen. nu heb ik 2 uiterste gehad. Een wat oudere Turkse man die echt maar wat deed had ik een keertje aangesproken, een heel leuk gesprek mee gehad en hem tips gegeven over trainen etc. Dat kon hij onwijs waarderen en was er erg blij mee.
Een andere keer zag ik een keer een jonge gozer de bicep cable curl doen, met overduidelijk veels te veel kg's. Hij voerder de oefening zo fout uit dat ik het gewoon aan mijn eigen rug begon te voelen, dus ook toen ben ik naar hem toe gelopen, maar probeerde het op een subtiele manier te brengen, dus maakte alleen een opmerking van; pas je op voor je rug, ale je het zo doet kan je een blessure oplopen. Meteen een botte opmerking van "hoezo?" dus ik legde hem uit dat als hij het zo doet, hij zijn rug alleen mar kapot maakt, nouw hij probeerde het dus goed te doen, maar het was duidelijk dat het gewoon veels te zwaar was. Dus ik zei, probeer het dan wat lichter om de beweging goed onder de knie te krijgen. Toen werd ie ineens pissed, van wat weet jij er nou vanaf, alsof vrouwen er wat vanaf weten blablabla, met andere woorden moest ik hem met rust laten, naja dat deed ik ook met de opmerking erbij "train je rug dan maar lekker kapot" :D
Maar goed, ik snap nou niet waarom die ineens zo omkeerde, er was ook niemand in de buurt ofzo waar die wellicht stoer voor wou doen.

Dus mijn vraag aan jullie, zouden jullie advies/tips in een soortgelijke situatie verwelkomen, of zou het je ego teveel raken omdat een vrouw/meisje het tegen je zegt?

Zou je eventueel in andere situaties (niet training) wel advies aannemen?
Biceps groeien beter op cheat-curls.

Ja hoor, mits:

- Ze grote t**ten heeft
- Ze lekker is
- Ze ****ing buff is

Hahaha, wie gaat er nu ook mensen die je niet kent corrigeren.

Hahaha, wie gaat er nu ook mensen die je niet kent corrigeren.
ik wou dat alle mensen deze logica hadden. maar bij sommigen is de jaloezie kennelijk groter dan hun besef van wat sociaal toelaatbaar is. het schijnt ook alleen te moeten gebeuren als iemand zware gewichten pakt, de jongen die 30kg bankt met een verdoete uitvoering daar zegt niemand wat van.

ik wou dat alle mensen deze logica hadden. maar bij sommigen is de jaloezie kennelijk groter dan hun besef van wat sociaal toelaatbaar is. het schijnt ook alleen te moeten gebeuren als iemand zware gewichten pakt, de jongen die 30kg bankt met een verdoete uitvoering daar zegt niemand wat van.

Jouw besef van wat sociaal toelaatbaar is, is anders dan dat van iemand anders.

Anyhow, een lange tijd geleden zag ik twee gastjes, met een klak op, in de gym een oefening uitvoeren die ik van mijn leven nog niet had gezien. Heb hen gevraagd wat ze aan het doen waren omdat ik die oefening van mijn leven nog niet had gezien, en omdat het op geen andere oefening leek die ik kende wou ik me toch eens informeren over hun sT. "we trainen onze schouders". Ik zei: "vreemd, lijkt me eerder een beweging die méér op andere spieren inspeelt. Hoe heet de oefening?" . Zij: "da weten we ni. Ma die hangt daar op een papiertje getekend." Ik naar het papiertje kijken en ze waren helemaal iets anders aan het doen dat niet gekend is als zijnde een conventionele oefening (ik denk niet dat men wetenschappelijk wist dat de beweging die zij maakten uberhaupt biomechanisch mogelijk was), en heb hun dan toch maar gezegd dat ze iets heel anders aan het doen waren en getoond wat er op het papiertje stond getekend. :D

Ligteraan, als iemand met goede argumentatie komt dan luister ik daar best naar dan maakt het voor mij niet uit of het een man of een vrouw is. Helaas maken er maar weinig mensen gebruik van goede argumentatie en denken dat ze het zelf allemaal zo goed weten.

Terug
Naar boven