AndroidHealthClinic

NK Powerliften 26-3-2006

maar zo streng kan dat dieet toch neit zijn? je verliest er enorm veel kracht mee en dit kan je niet goedmaken door je gewoon vlak na de weging nog vol te proppen. Langs de andere kant, mijn teamgenote leeft bijna constant op een strikt eiwitten-dieet, maar dacht dat dit eerder uitzonderingen waren

• Topic Starter Topic Starter
Het zal voornamelijk om enkele kilo's gaan. Dus als ze 82 wegen, willen ze op de weging 79 wegen om in de -80 uit te komen. Dus 2 dagen van te voren een kleine dieet, weinig drinken, flink veel poepen en plassen voor het wegen. En na het wegen knallen ze zich vol. Veel kracht zal zoiets niet schelen, al moet men wel in de gaten houden dat hun energie-depot niet al te groot is.

Yzord zei:
27 maart 2006 - Het Nederlands Kampioenschap en Ielja Strik zijn maandagavond om 19.00 uur te zien in "De wereld draait door" bij de VARA op Nederland 3.
ielja is die vrouw met die huge kuiten met dikke aders toch?
wat is die groot zeg :eek:

Yzord zei:
Het zal voornamelijk om enkele kilo's gaan. Dus als ze 82 wegen, willen ze op de weging 79 wegen om in de -80 uit te komen. Dus 2 dagen van te voren een kleine dieet, weinig drinken, flink veel poepen en plassen voor het wegen. En na het wegen knallen ze zich vol. Veel kracht zal zoiets niet schelen, al moet men wel in de gaten houden dat hun energie-depot niet al te groot is.

Inderaad.Heb ik dus ook gedaan,alleen dan was het 77 en 74.En tegen de tijd dat ik moest deadliften was het aardig op.Dat volknallen viel trouwens ook wel mee,met een volgevreten pens kniebuigen lijkt me ook niks.(Zeker niet als je ook al in je 'maandelijkse shit' zit:o )
Nog meer smoezen voor mijn waardeloze deadlift:ik was ook nog verkouden,weinig slaap gehad de laatste tijd,veel stress met 2 ruzie-ende coaches,de bondscoach heeft mijn deadlifttraining ook totaal verwaarloosd omdat die volgens hem al goed was....

Allemaal waardeloze k*tsmoezen :mad: :headbang: :fire:
Ik had gewoon beter moeten deadliften....

Miss Deadlift zei:
Inderaad.Heb ik dus ook gedaan,alleen dan was het 77 en 74.En tegen de tijd dat ik moest deadliften was het aardig op.Dat volknallen viel trouwens ook wel mee,met een volgevreten pens kniebuigen lijkt me ook niks.(Zeker niet als je ook al in je 'maandelijkse shit' zit:o )
Nog meer smoezen voor mijn waardeloze deadlift:ik was ook nog verkouden,weinig slaap gehad de laatste tijd,veel stress met 2 ruzie-ende coaches,de bondscoach heeft mijn deadlifttraining ook totaal verwaarloosd omdat die volgens hem al goed was....

Allemaal waardeloze k*tsmoezen :mad: :headbang: :fire:
Ik had gewoon beter moeten deadliften....

140 is toch netjes?

bikerbabe zei:
maar zo streng kan dat dieet toch neit zijn? je verliest er enorm veel kracht mee en dit kan je niet goedmaken door je gewoon vlak na de weging nog vol te proppen. Langs de andere kant, mijn teamgenote leeft bijna constant op een strikt eiwitten-dieet, maar dacht dat dit eerder uitzonderingen waren
Voor de BK PL afgelopen jaar ben ik 4,5 kg afgevallen in 4 dagen. Maakt niet uit, zolang je weet hoe je het moet doen. Dan kan je er zelfs sterker van worden dan normaal!

Hmm...niet echt tof van hem.

Die persoon in kwestie is of beter was veel te zwaar voor haar lengte en als het nu spierkracht was, helaas nee.
Dus om in een gunstiger gewichtsklasse te komen, moest ze op dieet. Ze heeft de makke dat ze heel veel vocht vasthoudt ivm overmaat aan oestrogenen. Stress en haar cyclus doen 'r makkelijk 5 kg vocht vasthouden.. 'k lees haar dagboekje & trainingslog en het was een en al kommer en kwel zodra het op lijnen aankomt. Gelukkig is ze nu bijna zonder op dieet te hoeven op het gewenste PL-gewicht. Over wat voor een normaal mens gewenst gewicht/vet% is, hebben we het maar niet.

Trouwens, de dame die wij sponsoren met Olympisch gewichtheffen is niet alleen ontiegelijk sterk, maar voor haar lengte ontiegelijk zwaar. In haar geval wel merendeels spiermassa.

Die trainer dacht zeker: OK, d'r DL is al prima, dus dat hoeft niet meer.

Over de techniek/stand bij DL.. zorgt een extreme sumostand ervoor dat je meer vanuit je benen kan tillen? Ik ben veel sterker in de benen dan in de rug en ben geneigd bij een DL te squatten.. is sumo dan effectiever? Just asking...

Esperantisto zei:
Die persoon in kwestie is of beter was veel te zwaar voor haar lengte en als het nu spierkracht was, helaas nee.
Dus om in een gunstiger gewichtsklasse te komen, moest ze op dieet. Ze heeft de makke dat ze heel veel vocht vasthoudt ivm overmaat aan oestrogenen. Stress en haar cyclus doen 'r makkelijk 5 kg vocht vasthouden.. 'k lees haar dagboekje & trainingslog en het was een en al kommer en kwel zodra het op lijnen aankomt. Gelukkig is ze nu bijna zonder op dieet te hoeven op het gewenste PL-gewicht. Over wat voor een normaal mens gewenst gewicht/vet% is, hebben we het maar niet.

Trouwens, de dame die wij sponsoren met Olympisch gewichtheffen is niet alleen ontiegelijk sterk, maar voor haar lengte ontiegelijk zwaar. In haar geval wel merendeels spiermassa.

Die trainer dacht zeker: OK, d'r DL is al prima, dus dat hoeft niet meer.

Over de techniek/stand bij DL.. zorgt een extreme sumostand ervoor dat je meer vanuit je benen kan tillen? Ik ben veel sterker in de benen dan in de rug en ben geneigd bij een DL te squatten.. is sumo dan effectiever? Just asking...

WTF.....Gaat dat over mij:eek:
Maar ik heb helemaal geen trainigslog en dagboek met kommer en kwel,dus waar heb je het eigenlijk over?

Laatst bewerkt:
Gaat als het goed is niet om jou :)

Nee, zei: "die persoon in kwestie". Niet gelezen? Wil geen namen noemen omdat zij onder een pseudoniem een dagboekje en trainingslog bij houdt op een ANDER forum. Zei al: Amerikaanse vrouw.

Vandaar dat ik vroeg of er nog iemand streng op dieet had gemoeten, want vooral het vochtverlies het laat je kracht enorm afnemen. Tel daar stress bij op en het is geen wonder dat soms mensen veel kracht verliezen.

Er stond ook nog achteraan:Die trainer dacht zeker,d'r deadlift is al prima dus dat hoeft niet meer
En die cyclus en stress,dus ik dacht dat MOET wel over mij gaan:eek:

Maar gelukkig niet dus.Maar je houd je wijselijk op de vlakte over wat je van mijn vet% en kracht vind:p dus ik ben nog niet echt gerustgesteld...maar dat zou waarschijnlijk ook niet terecht zijn:rolleyes:

Er stond ook nog achteraan:Die trainer dacht zeker,d'r deadlift is al prima dus dat hoeft niet meer
En die cyclus en stress,dus ik dacht dat MOET wel over mij gaan

Maar gelukkig niet dus.Maar je houd je wijselijk op de vlakte over wat je van mijn vet% en kracht vind dus ik ben nog niet echt gerustgesteld...maar dat zou waarschijnlijk ook niet terecht zijn

Lieverd.. dat laatste stukje ging dus wel over jou. dus over wat je trainer dacht. Ik had het beter moeten uitsplitsen, dan was het duidelijker geweest..
Ben beetje lui met quotes.

Tja, met een iets hoger vet% kan je vaak beter presteren. D'r zijn maar verrekte weinig powerlift(st)ers die een erg laag vet% hebben en zij staan meestal stijf van de AS. Pudzianski is een grote uitzondering.
Vond dat jij er (dat meisje met de krullenbol toch?) goed uitzag: dus.. no worries. Heb niet super op je uiterlijk gelet, want ik wist niet dat jij het was... wel op je squattechniek, omdat ik probeer daar wat van op te steken.
Was me niet opgevallen dat de nee, het halter te laag hing zodat je al een halve kniebuiging moest maken om eronder te kruipen. Zonde zeg!

Trouwens.. wel fantastisch gedaan door Ielja. Ben toch wel een beetje trots omdat het een streekgenote van me is.. kom zelf uit Boxmeer en dat is dus in 'Het land van Cuijk". Een beetje chauvinisme is me niet vreemd :D

Daarom waren er ook 500 bezoekers!!!! Het leefde heel erg in Cuijk. Ik sta elke keer weer verbaasd te kijken naar die kuiten van d'r. Denk dat ik nog nooit zulke grote kuiten heb gezien. Een genetisch wonder, dat is ze.

Je hebt ze of je hebt ze niet.. d'r zijn of waren zat mensen jaloers op de mijne. Gekregen door een leven lang op de tenen te fietsen.. had te lange cranks. Nu ik een beter aangepaste fiets heb en kuiten ook amper train worden ze gaandeweg wel iets kleiner, maar verdwijnen doen ze nooit.
Is ook kwestie van aanleg.. die kuiten van Ielja waren me ook opgevallen ja, ook dat de aders er zo dik op lagen!
Sowieso is Ielja een genetisch wonder dat ze zo gruwelijk sterk is!

Terug
Naar boven