MuscleMeat

Offseason '08: de trots voorbij

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben wel van plan in de zomer wat sprints te doen en gewoon lekker te basketballen op pleintjes enzo. Maar geen extensieve dagen vol plyo. Met plyometrische reactie zit het wel goed. Ik spring nu een ruime 70 centimeter met erg zwakke benen. Uit stilstand is dat de helft ofzo. Reactief zit het allemaal wel snor :) Daarom is kracht winnen de grootste prioriteit. Veruit.

Hoe gaan jouw dunks?

misschien wat met jumpsquats depth jumps etc doen
zal je denk ik wel goed doen voor je basketbal

ik ben wel van plan in de zomer wat sprints te doen en gewoon lekker te basketballen op pleintjes enzo. Maar geen extensieve dagen vol plyo. Met plyometrische reactie zit het wel goed. Ik spring nu een ruime 70 centimeter met erg zwakke benen. Uit stilstand is dat de helft ofzo. Reactief zit het allemaal wel snor :) Daarom is kracht winnen de grootste prioriteit. Veruit.

Hoe gaan jouw dunks?

Dunken heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik ben ook maar 1m79:). Ik kom wel easy met 2 stappen aan de ring, maar als ik met 2 voeten afzet kom ik altijd veel hoger dan met lay-up (dus 1 voet). Dunken vind ik trouwens niet echt belangrijk. Als je het net kunt, zul je het nooit toepassen in een match. Sterk finishen vind ik veel belangrijker.

Dude ik zou gewoon gainen tijdens je off season. Als het echt overtollig gewicht is (wat ik moeilijk kan geloven aan 80-85kg), kan je nog altijd gemakkelijk cutten en dan weer afvallen. Als je al bulkend hard traint en dan erna weer wat afvalt gaan je gains sowieso groter zijn dan als je op onderhoud blijft eten.

Dunken heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik ben ook maar 1m79:). Ik kom wel easy met 2 stappen aan de ring, maar als ik met 2 voeten afzet kom ik altijd veel hoger dan met lay-up (dus 1 voet). Dunken vind ik trouwens niet echt belangrijk. Als je het net kunt, zul je het nooit toepassen in een match. Sterk finishen vind ik veel belangrijker.

Tja op het moment zijn al mijn punten layups, ook met contact enzo. Sterk finishen kan ik eigenlijk wel, al zegt het ook veel over mijn schot: Te slecht voor woorden ;) En na een steal heb ik wel ooit een vrije layup en telkens denk ik dan: Mèn, wat zou het relaxed zijn om hem nu te jammen.

Dude ik zou gewoon gainen tijdens je off season. Als het echt overtollig gewicht is (wat ik moeilijk kan geloven aan 80-85kg), kan je nog altijd gemakkelijk cutten en dan weer afvallen. Als je al bulkend hard traint en dan erna weer wat afvalt gaan je gains sowieso groter zijn dan als je op onderhoud blijft eten.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie alleen zo op tegen cardio etc ;) Alleen het feit dat ik zo gemakkelijk afval (een griepje, warmer weer) zou me eigenlijk moeten overhalen. Die kg's raak ik wel weer kwijt.

Ik ga vanmiddag in ieder geval een bak brinta pakken. Voortaan twee porties gedurende de dag extra. Geen idee hoeveel kcal het zijn, maar het kan maar helpen.

schroef vooral je eiwitten op dan....

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie alleen zo op tegen cardio etc ;) Alleen het feit dat ik zo gemakkelijk afval (een griepje, warmer weer) zou me eigenlijk moeten overhalen. Die kg's raak ik wel weer kwijt.

Ik ga vanmiddag in ieder geval een bak brinta pakken. Voortaan twee porties gedurende de dag extra. Geen idee hoeveel kcal het zijn, maar het kan maar helpen.

Waarom zou je aparte cardio moeten doen als je al vaak basket? Dat is genoeg hoor. Je moet daarbij niet nog eens extra gaan lopen ofzo (tenzij je zelf een betere conditie wilt kweken).
En werk aan je shot!:p

Wollaaahhh succes

Vooral eiwitten & vetten omhoog. Veel vlees vreten. Als het met cleane voeding niet lukt, gewoon wat meer melk zuipen.

Ik ben ook ecto, na 3 jaar bulken ben ik nu wat aan het cutten en het gaat gewoon te gemakkelijk. Op ongeveer 3500 kcal verloor ik vorige week 2kg. Je moet je echt niet druk maken dat het zo moeilijk gaat zijn om weer af te vallen. Je stofwisseling is ook hoog + al die cardio dus geen probleem.

vanavond een mini-bulk. Lopend bufet, oh yes...

Bench

gewoon plat

paar * 40
5*50
3*60
3*60
3*60
4*60

Pff ik suck hier te hard in. Oefenen luidt het devies.

dumbbell bench

5*20
5*22
3*24
5*24
0*26 (kreeg hem niet goed bij het klaarzitten, erg jammer. Moet kwa kracht makkelijk lukken)

Leuke oefening.

tiet machine

10*
10*
8*

triceps isolatie

twee sets tot pomp

op naar de squats van zondag of maandag. Er is volume voorspeld.

Eten moet je natuurlijk wel wat deftig verdelen over je dag. Je moet er de hele dag mee bezig zijn...

Ja ik weet het. Meestal zit 6 keer eten er door luiheid niet in, ik hou het nu op vier keer ofzo.

full squat

5*stang
5*40
3*60
3*70
2*80
2*80
2*80
1*80 (2e fail)
8*60

hehe kon het niet laten om toch wat zwaar te gaan. Maar wel voor het eerst meerdere setjes op 80. Die eerste was easy, de tweede moeizaam, de derde loeizwaar en de vierde... Ah wel. Die 8*60 was wel aardig. Doet me wel deugd van die meerdere sets. Normaal ben ik na één keer 70+ al moe. Ik ga denk ik de komende tijd gewoon volume opbouwen met 80 kg. Zodra ik makkelijk op 5*5 zit ofzo eens kijken wat ik met 90 kg kan.

clean +pushpress

Samen met een maatje die het voor het eerst deed

3*40
3*50
1*60
0*62

Teveel moeite in de clean. Stond naar adem te happen en dan wordt het moeilijk.[/b]

pushpress

3*50 (uitleg aan maatje die er moeite mee had)

Safety squat

20*50 kg

helemaal kapot :)

Loeiende hams heb ik nu, kuiten voelen aardig vol. Leuke training, nu dus werkcapaciteit opbouwen met 80 kg. Komt wel goed. Morgen lekker saunaatje pakken, woensdag rust en dan donderdag weer knallen.

Benchpress

5*40
3*50
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60
3*60

shoulderpress

5*30
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40
3*40

triceps

twee lange sets

nice. Bench was easy, volgende keer 62 of 64. Shoulderpress was moeizamer maar moet ook met meer gewicht kunnen. Dit beviel wel :)

Lekker volume!
Let op je voeding he, wat calibre zegt: hele dag mee bezig zijn.
6 eiwitrijke maaltijden per dag!

thanks ;)

vergeten te vermelden:

1.5 liter volle melk (PR)

thanks, je weet hoe we doen.

Full Squat

5*40
5*50
3*65
3*75
3*75
3*75
3*75
3*75
3*75
3*75
5*75 (whooha)

Vanaf de 6e set toch wel zwaar, laatste set was echt ball to the wall. Duurde ook goed lang voordat ik ze allemaal had. Vorm was vooral op de derde rep niet altijd groots, maar goed, toch een volume PR al met al, denk ik. Volgende keer setjes van 5 met iets minder gewicht, kijken hoe ver we komen.

powerclean

3*50
3*55
3*55
3*55
3*57,5
3*57,5
1*57,5 (2 fails hierna, waaronder eentje die me een heuse oorlogswond opleverde ;))
5*50
10*50 (cardio :D)

Gaat goed. Vorm was goed telkens, snap niet waar die fails vandaan kwamen. Merkte wel dat mijn hamstring nogal 'op' was.

goeie training.

vanaf nu weer full body, moet nog even een precies schema bedenken maar de hoofdlijn zal zijn dat ik 2 op 3 keer begin met squaten, en 1 keer met deadliften. Verder veel presses en wat rug, allemaal op gevoel met aardig volume en weinig maxen.

full squat

5*stang
5*40
5*60
3*70
3*80
1*85
2*80
2*80
2*80
2*80
2*80 (volume pr?)
8*70 (pr)

t*fus zwaar, maar dit keer dus wel 5 setjes op 8 kg en nog meer. Die 8*70 was vrij brutal.

bench

5*40
5*50
2*64
2*64
2*64
2*64
2*64
5*60 (lang geleden :))
3/1/1 *60 (paar sec rust, schouder begon te irriteren)

Dumbbell Row

8*30 (per hand)
8*30
8*30
8*30
8*30

Weinig cheat. Volgende keer weer meer gewicht met meer cheat.

triceps

12*
12*
15*

Pomp

goed. Schouder en elleboog irriteerden wat bij het benchen maar dat is niet voor het eerst.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven