XXL Nutrition

Offseason '08: de trots voorbij

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gast? You´re kidding right?

Nee, extra spiermassa kan best functioneel zijn in zijn Squats, DL, Benches en Cleans.. Maar hoeft zich nog niet te vertalen naar betere dunks, snellere sprints. Dit kan alleen gebeuren als hij zijn andere training met Plyo's en sprints integreerd.. Het moet namelijk allemaal nog wel op de juiste manier worden aangestuurd. Ik moet hierzelf ook nog steeds van leren. Namelijk dat ik sinds ik van 72 naar 86(kilo) ben gegaan en sommige oefeningen 2x zo sterk, ik die ke*ker speer nog geen 2 meter verder gooi!

Trouwens succes Tielie, trainingen zien er goed uit!

Ja maar je kan het in een formule zijn waar krachten 1 van de componenten van is.
Als de kracht omhoog gaat word het antwoord van de formule ook hoger.

In jou geval: Je gooit hem wel verder al.... Er zijn natuurlijk talloze andere factoren die zowel negatierf als positief invloed gehad kunnen hebben. Maar daar weet ik te weinig van.

• Topic Starter Topic Starter
bij mij moet kracht gewoon flink omhoog in ieder geval. Als dat in verhouding sterker gebeurt dan BW, en mijn plyometrisch vermogen blijft hetzelfde, zou ik hoger moeten gaan springen.

Thanks beiden voor de input :)

Willy7 ik PM je wel..

@Tielie gelukkig is springen een motorisch relatief simpele beweging. Dus wat je zegt klopt voor basketbal! (hoewel je zeker niet met zwaardere ballen moet gaan oefenen!!)

Doe ik ook niet hoor, don't worry. Vanaf volgende week gewoon plyo om één en ander weer op te bouwen en te onderhouden. Komt goed.

Benchpress

4*40
4*50
4*60
4*65 (pr denk ik)
3*65
3*65
5*60/8*50/10*40 (dropset)

Goed. Voelde allemaal technisch okay en explosief.

Dumbbell Row

5*30
5*30
5*30
5*30
5*30
10*30

5*30 is te licht, deed het wel heel strict. Met dit gewicht voortaan minstens acht reps.

Bi's and tri's

Twee sets elk, achter elkaar, tot pomps

Pec-deck

assistence strongman, blabla ;) Eigenlijk gewoon omdat m'n maat nog lang niet klaar was.

3*8

Pinsquat

Zelfde hoogte als gisteren, met spierpijn in hams en lower back.

5*50
3*100
2*110
2*120
2*130
1*140 (easy, thank God)
0*150

Goed.

Op vakantie naar Rome :) Check jullie over acht dagen ofzo weer.

Leuke afsluiter, veel plezier in Roma met de Italiaanse chickies :doggy:

ik had m'n eigen 'chickie' bij, maar het was vet :) Even overwoog ik hier een foto van mijn fysiek neer te zetten als 'before' plaatje maar dat is vragen om haat, haha.

Powerclean

3*50
3*2*60 (wisselende techniek)

Beetje pijn in bovenrug, voelde me wel goed verder.

Boxsquat

op bankje weer

3*70
3*90
2*110
1*130
1*140
0 & 1*155 (PR +5)

Awesome. Geweldig psyche-up met behulp van m'n maatje. Moeizaam, maar ik heb hem.

Full squat

3*60
3*70
1*80 (moeizaam :D)

Benen helemaal op. Die max op boxsquat eiste zijn tol.

Volume moet op de squat weer eens omhoog. Vanaf volgende week écht toewerken naar 3RM's en 5RM's in plaats van dit werk op singles.

Je moet 'tighter' blijven.. je zakt een beetje in elkaar vlak voordat je weer omhoog gaat vanuit je dip.

Zozo, een sleeveless shirt.. unleash the guns!!!!!!!!!!!!

that's right. Ik heb meestal van die witte hempjes van de c&a aan, true 'American History X'-style, je weet.

Thanks voor de tip verder, zal kijken wat ik er mee kan :)

bench

5*40
5*50
8*55
8*55
8*55
10*50/10*40

Ik ging vandaag voor de pomp.

Dumbbell row

4*8*30

Linker pols k*t. Komt denk ik door powerclean gisteren, waarbij één rep niet zo goed ging.

triceps

Drie sets

note to self: Meer chinnen. Ik kreeg er (op het eind weliswaar) net twee reps uit met brede grip. PR is twaalf geloof ik :D

Deadlift

5*50
3*90
1*120
1*135 (easy!)
0*140 (net niet, volgende week)
1*90

Wel okay. Binnen no-time terug op niveau.

Pinsquat

hoog

3*110
3*130
2*150
1*170
1*190 (EASY)
0/0*210

1*zelf veroorzaakte bloedneus door druk (PR)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

-concentratie k*t-

0*205 (net niet. k*t)

****. Ik voelde me 'sterk' vandaag, dacht dat ik 210 wel zou nailen. Ook hier: Volgende week bitches.

Full squat

3*stang
3*40
3*60
1*80 (zwaar)

Enough. Had al genoeg fails voor deze training. Maar ik voel wel dat ik de goede weg in ga, zie het ook aan mijn lichaam. BW rond de 75, eind augustus 78 moet lukken.

laatst tot 1*52.5 gegaan op MP maar ik had een kater, was dus een k*ttraining. Ik heb, na het zien van de olympische spelen, besloten meer te gaan powercleanen en powersnatches te doen. Awesome.

nice man

Net gesquat onder het oog van de meester. Hij gebood me voortaan schoenen aan te doen en verder m'n abs te trainen. Die waren volgens hem te zwak, wat kantelingen veroorzaakte. Verder vond hij m'n squats 'technisch helemaal niet verkeerd', dus dat is positief.

Vandaag:

full squat

5*stang
5*40
5*60
5*70

powersnatch

2*30
2*40
2*45
2*45
1*45

full squat

5*stang
5*60
3*70

Vanaf nu is het plan om twee keer per week te squaten en telkens voor een 5RM te gaan. Elke keer 2.5 kg erbij, dan zou ik theoretisch gezien al snel aan de 80+ moeten zitten. Als het niet lukt, de volgende training weer proberen. Zodra ik serieus stal hoop ik wel op 5*85 of hoger te zitten.

abs

4 sets

voortaan abs na elke LB training

Bench

5*40
5*50
3*5*60

Rustig ivm kater. Verder wel goed.

Chins

3*5

Rustig ivm. kater. Verder wel goed.

Dumbbell Row

3*5*32

Je weet het.

biceps en triceps

Verschillende sets van vijf

Leuke, rustige training. Enorme spierpijn van de squats van gisteren. Voelt lekker maar het is natuurlijk niet de bedoeling met zo weinig gewicht. Note to self: Beter eten.

Ik ben inmiddels, na een poos lang gay-volume te hebben gedraaid, weer goed voor een brutale 5*75 full squat en heb een hoop fails op verschillende oefeningen achter de rug. Ofwel: I'm going nowhere fast.

Vanaf vandaag minder zuipen, meer caloriën en elke LB-training beginnen met normale squats tot een 5RM. Daarna wat partials of boxsquats op gevoel en een powerclean of powersnatch.

Volgende keer 5*77.5 squaten, daarna 80, 82.5 enzovoorts. Tot ik op 85 of 90 ofzo zit, daarna maxen. Deadliften even laten voor wat het is. Techniek is ****ed en ik kijk wel weer zodra ik 110 squat ofzo.

Bollerd, wat is je BW nu, zit je al bij 78?

75.3 Ik zal even twee pizzabroodjes ownen en een liter melk drinken. Over een uur ofzo noteer ik een PR.

:roflol: at 75.3

Dacht dat je eind augutus 78 wilde wegen?
Learn how to fockin eat man!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven