Eleiko
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 787
Om je core nog sterker te maken. En dan kan je wel zeggen is niet nodig, maar voor veel mensen is het wel nodig.
Aan welke oefeningen denk je dan?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om je core nog sterker te maken. En dan kan je wel zeggen is niet nodig, maar voor veel mensen is het wel nodig.
Marc, wat heeft eigenlijk prioriteit, kracht of hypertrofie?
Momenteel kracht, ik wil op op de basisoefeningen sterker worden.
Als dit enigzins op peil is, dan hoop ik er nog wat massa op te kunnen gaan plakken.

Balen van je lange dagen... breekt hier soms ook wel op.. zeker als er ook weekenden bij komen... Hoop echt voor je dat die lange dagen binnenkort minder worden.
Goed van het stapje terug. Beter je techniek goed krijgen (en houden) voor je gaat verhogen.
Je kan het zelf ook zo zwaar maken als je wil ... Als je met wat lager gewicht de excentrische beweging (neergaand) extra langzaam doet wordt het vanzelf loodzwaar voor je spieren.![]()
Gelukkig deze week alleen nog woensdag en vrijdag werken, helaas ook workoutdagen.
Ja inderdaad ik ga nu ook wat meer nadruk leggen op het excentrische gedeelte.
ik merkte vandaag trouwens wel dat ik dieper kon en durfde.
Ik heb van krachtroutines niet veel kennis, maar naar ik meen zijn daar specifieke routines voor die verder gaan en meer rendement opleveren dan 5x5.
Wellicht kan flexx123 je daar behulpzaam in zijn, die leest momenteel mee en aan zijn stats te zien is dat een potig kereltje![]()
Ik dacht eigenlijk dat jij ook juist een voorstander bent van 5x5 (althans dat maakte ik half en half op uit je eerdere posts, waarschijnlijk misinterpretatie dan, in elk geval weet ik dat je voorstander bent van compounds).
Gelukkig deze week alleen nog woensdag en vrijdag werken, helaas ook workoutdagen.
.
Maar waarom zo vasthouden aan de dagen? Je kan ook zeggen nou ik werk op woe en vrijdag dus ik train dinsdag en donderdag, .Gelukkig deze week alleen nog woensdag en vrijdag werken, helaas ook workoutdagen.
Ja inderdaad ik ga nu ook wat meer nadruk leggen op het excentrische gedeelte.
ik merkte vandaag trouwens wel dat ik dieper kon en durfde.
Ik ben idd voorstander van compounds en training met een relatief laag volume en hoge intensiteit. Echter richt ik me minder op kracht, volgens mij zijn er betere routines dan 5x5 voor het opbouwen van kracht.
Wat ook schijnt te werken voor bv de squat is na de warming up de barbell te laden met 110-130% van 1 RM. Barbell in de nek en de squatstand aannemen, 5-10 sec blijven staan en daarna de barbell terug leggen. Even rust en dan squat met je reguliere gewicht. Proberen waard?
Ik hou daar nooit zo aan vast. Ik train, volgens schema 3 dagen per week. Ideaal zou idd zijn ma-woe-vrij(volgens opzet ook voorgeschreven), maar dat kan ook best di-don-zat/zon zijn. Ligt er maar net aan wat thuis, werk, etc... uitkomt.

Mja meestal voel je dat zelf wel aan of het nodig is om aan je core te werken, ikzelf heb het hard nodig. Maar als jij goed spanning op je core kan houden tijdens de oefeningen zalhet wel meevallen.
Maar het kan nooit kwaad om wat planks, leg raises etc te doen.
Maar waarom zo vasthouden aan de dagen? Je kan ook zeggen nou ik werk op woe en vrijdag dus ik train dinsdag en donderdag, .
Ik moet ook vaak om werk heenplannen. Soms komt het voor dat ik 2 dagen achtereen pak en soms ook eens 2 dagen niet.
Misschien toch het overwegen waard? Als de thuis situatie het toelaat.
Ik doe ook meer met het excentrische deel. Soms wil ik gewoon een keer max gaan als ik denk ja het gaat lekker. Maar zoals vanmorgen met squatten.. ben ik op de 40 kg gebleven en niet de 50 kg gepakt. Dat had ten kostte gegaan van mijn vorm. Dan maar liever 40 kg pakken en volgende keer weer een keer wat hoger.
Lekker ook dat je dieper kon squatten nu.
Wat core betreft. het is ook aanvoelen. Vaak moet je echt even je focus leggen op het echt goed aanspannen... Ik doe dat meestal inderdaad ook dmv een opwarmsetje met enkel de barbell. Even het gevoel krijgen zeg maar.

Ja ik wil alles wel proberen als het werkt, Squat met je reguliere gewicht. Kan je niet helemaal volgen.
Stel: je maakt nu sets met 60 kg (lees: reguliere gewicht). Wellicht is dan 80 kg je 1 RM (=100%).
110-130% van 1 RM is +/- 100 kg.
Met die 100 kg ga je doen alsof je de squat gaat uitvoeren, echter na 10 sec in de staande squat stand leg je de barbell terug en maak je je klaar voor je 'normale' squat sessie (momenteel 60 kg).
In theorie zou die 60 kg lichter aanvoelen dan je gewend bent en je zou dus het gewicht op deze manier 'eenvoudig' kunnen verhogen. Of het in de praktijk ook werkt zou je moeten uitproberen.
Laat je wel even weten of de mindfuck werkt?ben wel benieuwd.