AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet even een correctie maken, het filmpje was met 55 kg ipv 62,5 kg.
Ik weet niet hoe ik er bij gekomen ben, in elk geval toen ik terug keek zag ik dat het niet klopte.

Training (aangaande Squats) moet dus zijn:

2 x 5 x 55 kg / 3 x 5 x 67,5 kg en 3 x 72,5 kg

10 Kg lichter als het vorige filmpje. Nu 62,5 kg dus. Commentaar is welkom.
Hopelijk is het nu wat acceptabeler als vorige keer. Tja en anders is het niet anders.
Ik ben druk aan het oefenen :o

Training volgt nog.

Ik vind dit filmpje, de uitvoering wel iets beter maar ik krijg het gevoel dat je langs de fysio moet gaan. Je lijkt je bovenlichaam te draaien.
Kan aan mij liggen of de hoek van het filmen maar ik heb het gevoel dat je aan het compenseren bent en daarmee een lichte draaiing maakt.
Daar zou dan het probleem liggen.

Geef even aan of mijn gevoel klopt als je wilt. Als je een filmpje maakt recht van achteren is het beter te zien of je een onbalans hebt.

Het gaat inderdaad beter nu. Toch lijk je wat instabiel met het omhoog komen. Maar dat kan ook aan het filmen liggen.
Core sterker maken zal je zeker wel helpen denk ik. Maar ik ben niet bepaald een expert om tips te geven. :o

• Like
Waarderingen: Inb4
Marc, is er in je gym geen kundig persoon die je de juiste stappen van de squat (en deadlift) kan aanleren?

Persoonlijk zou ik wachten met zwaardere gewichten totdat de uitvoering perfect onder de knie is. Een blessure (onderrug) heb je zo te pakken...

Ik vind dit filmpje, de uitvoering wel iets beter maar ik krijg het gevoel dat je langs de fysio moet gaan. Je lijkt je bovenlichaam te draaien.
Kan aan mij liggen of de hoek van het filmen maar ik heb het gevoel dat je aan het compenseren bent en daarmee een lichte draaiing maakt.
Daar zou dan het probleem liggen.

Geef even aan of mijn gevoel klopt als je wilt. Als je een filmpje maakt recht van achteren is het beter te zien of je een onbalans hebt.

Ooh da durf ik echt niet te zeggen Martin, voor mijn gevoel gaat het lekker. Geen centje pijn, ook niet als ik zwaarder ga (ondanks de techniek).
Ik ben me er van bewust dat er wel gevaren op de loer liggen.

Dat worden morgen 3 filmpjes dan, SQ, MP en DL

Nou ja dank zij de feed back hier kom ik wel steeds verder.

Het gaat inderdaad beter nu. Toch lijk je wat instabiel met het omhoog komen. Maar dat kan ook aan het filmen liggen.
Core sterker maken zal je zeker wel helpen denk ik. Maar ik ben niet bepaald een expert om tips te geven. :o

Okay dank je, core sterker maken. Ja die ga ik er bij nemen.
Het wordt een "compleet ander programma" / Mindfuck, opwarmen, core oefeningen (planks).
Squats liggen ook in de renovatie (nou ja renovatie ze waren nog nooit opgebouwd) :D

Marc, is er in je gym geen kundig persoon die je de juiste stappen van de squat (en deadlift) kan aanleren?

Persoonlijk zou ik wachten met zwaardere gewichten totdat de uitvoering perfect onder de knie is. Een blessure (onderrug) heb je zo te pakken...

Ja die is er zeker wel. De eigenaar. (Zal hem eens aan spreken, hij is zeker niet te beroerd).

Ik besef dat je gelijk hebt betreffende de zwaardere gewichten, de drive is wel flink aanwezig om zwaarder te gaan.
Ach minstens nog zo één reageert hier ook regelmatig in m'n logje ???

Hallo Marc, ik weet niet of het al eens een keer gevraagd is, maar aangaande je laatste squatfilmpje zie ik dat je je riem verkeerd om hebt zitten. Is dat met een bepaalde reden?

Hallo Marc, ik weet niet of het al eens een keer gevraagd is, maar aangaande je laatste squatfilmpje zie ik dat je je riem verkeerd om hebt zitten. Is dat met een bepaalde reden?

Heej Luuk, scherp opgemerkt van jou. Hoewel ik begrijp dat je een powerlifters-achtergrond hebt.

Het heeft idd een reden, ik heb een littekenbreuk onder in mijn buik. Dus vandaar, ik doe de riem ook expres erg laag, zodoende omsluit hij degehele gevarenzone.

Filmpjes plaatsen wordt morgen ;)

Schiet er maar op, bij de Dead lift hangen nog 2 kettlebels aan de binnenkant van de BB (totaal 89,5 kg).
Militairy press (42,5 kg)
Squat (55 kg omdat dit bij het voorgaande filmpje ook zo was).

Ben benieuwd !

(By the way bij het laatste filmpje kwam de kat kopjes geven tegen de telefoon, vandaar dat het filmpje afgebroken werd)

Mooi dat je filmpjes plaatst, je DL en MP voer je echter onjuist uit.

Vergelijk je filmpjes met die van ervaren atleten op Youtube en je ziet waarom!

Naar mijn mening wordt het de hoogste tijd dat je hulp inroept van de ervaren gym eigenaar ;)

Okay thanx, ik was er al bang voor (maar goed maakt niet uit, zo leer ik het).
Heb je niet alvast wat tips ?

Morgen ga ik by the way gewoon naar de sportschool hoor (of de eigenaar er is dat is een tweede).

Iig bedankt voor de reactie

Bij de DL je gehele uitvoering en bij de MP moet je bv bij uitstrekken je hoofd naar voren bewegen. Tevens is een echte MP met de voeten tegen elkaar.

ik zou toch overwegen om eens op zoek te gaan naar een sportschool bij je in de buurt waar een goede coach rond loopt die je de oefeningen goed kan aanleren. Dat is het geld dubbel en dwars waard!

Bij je squat lijkt het of je toch wat instabiel in de heupen bent. Core niet helemaal strak kan houden. Maar op zich gaat die wel goed.
Bij je DL moet je zorgen dat je in 1 beweging naar beneden gaat. Je gaat nu eerst naar beneden met je bovenlijf en daarna volgt je kont. Je krijgt een soort hopje naar beneden erin. Ik weet niet of je me snapt. :o
MP wordt een beetje een chest press idee omdat je te ver naar achteren helt. Dit zie je ook vaak mensen doen met zittend OHP. Je drukt meer vanuit de borst dan schouders lijkt het zo.
Kijk goed naar filmpjes en leg je filmpjes ernaast. Dan zal je het verschil ook zien.

Verder leuk om de filmpjes te zien. Bewaar ze ook zodat je later het verschil een keer terug kan kijken.

• Like
Bij je squat lijkt het of je toch wat instabiel in de heupen bent. Core niet helemaal strak kan houden. Maar op zich gaat die wel goed.
Bij je DL moet je zorgen dat je in 1 beweging naar beneden gaat. Je gaat nu eerst naar beneden met je bovenlijf en daarna volgt je kont. Je krijgt een soort hopje naar beneden erin. Ik weet niet of je me snapt. :o
MP wordt een beetje een chest press idee omdat je te ver naar achteren helt. Dit zie je ook vaak mensen doen met zittend OHP. Je drukt meer vanuit de borst dan schouders lijkt het zo.
Kijk goed naar filmpjes en leg je filmpjes ernaast. Dan zal je het verschil ook zien.

Verder leuk om de filmpjes te zien. Bewaar ze ook zodat je later het verschil een keer terug kan kijken.

Mhhh dank je voor de feedback, ik ga er mijn voordeel mee doen. Idd ook even vergelijken met andere filmpjes (heb er net al wel wat gekeken van Rippetoe).

Ik zie het idd het hopje, aardig wat werk aan de winkel nog. :o ach het houdt me bezig.
Zal in de toekomst nog wel eens filmpjes posten.

Een no nonsense uitleg over de DL:

• Like
Bij deadlift moeten eigenlijk je bovenlichaam en onderlichaam tegelijk werken met zowel omlaag gaan als omhoog komen, bij jou gaan beiden apart van elkaar, dat gaat problemen geven.
Ik denk dat dit ook een stukje stabiliteit is.
Ook bij dit filmpje van de squat vind ik je een draaiende beweging maken namelijk.
Ik denk dat je heupen niet recht staan.
Bij de shoulderpress zie je ook instabiliteit namelijk.

Verbind er geen conclusies aan aan wat ik hier schrijf want het is mijn gevoel n.a.v. een online video. Ik zou het iig wel even voorleggen aan een goede coach en fysio.
Misschien is het wel ontstaan voor of na je operatie. Je kan dan ter compensatie scheef zijn gaan staan en lopen vanwege pijn of onaangename druk in de buikholte.
Als dat zo is heb je dus een correctie in je heupen of onderrug nodig de andere kant op.

Je zou al wat meer stabiliteit kunnen zoeken in het uitdoen van je schoenen. Zeker als je wat zwaarder gaat, gaat al die demping zorgen voor instabiliteit.

• Like
Een no nonsense uitleg over de DL:

Dank je Eleiko, dit ga ik als richtlijn aanhouden. het zal toch sowieso een kwestie van eindeloos oefenen zijn.
Ik laat me zo snel mogelijk beoordelen in de sportschool.

Bij deadlift moeten eigenlijk je bovenlichaam en onderlichaam tegelijk werken met zowel omlaag gaan als omhoog komen, bij jou gaan beiden apart van elkaar, dat gaat problemen geven.
Ik denk dat dit ook een stukje stabiliteit is.
Ook bij dit filmpje van de squat vind ik je een draaiende beweging maken namelijk.
Ik denk dat je heupen niet recht staan.
Bij de shoulderpress zie je ook instabiliteit namelijk.

Verbind er geen conclusies aan aan wat ik hier schrijf want het is mijn gevoel n.a.v. een online video. Ik zou het iig wel even voorleggen aan een goede coach en fysio.
Misschien is het wel ontstaan voor of na je operatie. Je kan dan ter compensatie scheef zijn gaan staan en lopen vanwege pijn of onaangename druk in de buikholte.
Als dat zo is heb je dus een correctie in je heupen of onderrug nodig de andere kant op.

Tja ik kan er alleen maar aan werken, filmpje van Eleiko als leidraad. Hopelijk ga ik zo problemen voorkomen.
Ik zit ook te denken aan een kilootje of 10 minder (even wachten met ophogen) en wat meer reps.

Ik zie het zelf niet die draaiende beweging, maar natuurlijk zou het wel zo kunnen zijn.
Compensatie is goed mogelijk, ik ben me er verder niet bewust van (Ik heb verder nooit een onaangeame druk ervaren in de buikholte, ook van de littekenbreuk geen ervaarbare last).
Fysio gaat hem voorlopig niet worden, ik hoop het icm jullie tips te gaan verbeteren.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

In elk geval sowieso ben ik blij met jullie feedback :thumb:

Je zou al wat meer stabiliteit kunnen zoeken in het uitdoen van je schoenen. Zeker als je wat zwaarder gaat, gaat al die demping zorgen voor instabiliteit.

Dat wil ik verder nog even onderzoeken, ik heb nl ook wel eens gelezen dat dat niet slim is.
Maar goed, mocht dat wel zo zijn dan is het toppie natuurlijk. Dat draagt dan weer bij.

Thanx voor de tip, kom er nog op terug.

Terug
Naar boven