AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

:lifter::zuip::lifter:

Zoiets

Goed man

• Like
Waarderingen: Inb4
Zag het in je log (only hack Squats), blessure gehad dan ?
Volg je alleen zo nu en dan.

In de opening van je log staat 1rm 130 Kg squat meen ik.

jaa , die 130kg is van 6jaar geleden ofzo voor mn blessure, durf niet meer te squaten , telkens als ik weer gewicht heb opgebouwd raak ik weer geblesseerd en dat heb ik er niet meer voor over, benen groeien zo ook wel:)

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag even een afmakertje voor de benen.

Lying Leg curl -- 75 kg x 1 (voelde nu te zwaar) dus 70 kg x 10 / 8 / 5 (voelde beter)
Sitting Leg curl -- 75 kg x 15 / 12 -- 81 kg x 8
Dead lift -- 95 kg x 5 x 2 (zeker niet mijn favoriete oefening, laat hem nog wel eens links liggen :()
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Morgen weer verder met PPL te beginnen met pull.

Pull

Bor -- 70 kg x 9 / 7 / 5 / 4
Pull up Bw + 10 kg x 8 / 5 / 4 -- Bw x 8 (kwartiertje er tussen) en nog een keer 10
Upright row -- 50 kg x 10 / 6 / 3 (kracht verloren tijdens blessure)
BB curl -- 35 kg x 10 / 7 / 5
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Vanavond nog wat Db rows.

Het lijkt er op dat ik wat kracht ingeleverd heb...............maar ook in cut (1,5 kg kwijt, dus voorlopig even verder op onderhoud ?)

Laatst bewerkt:
Je hebt in ieder geval wat gedaan...

• Like
In de cut lever je ook altijd wat kracht in. Kijk het aan hoe het met afvallen gaat. Gaat het te snel gewoon weer wat ophogen.

• Like
Vandaag benen op het schema. Ik dacht toch nog even 100 kg te gaan squatten (even kijken of ik het kunstje kan herhalen and some more on top of that).
Dat viel even tegen, na lichte opwarming dacht ik ik begin met 90 kg (van dat gewicht ben ik immers zeker), al meteen met 90 kg op mijn rug dacht ik: Wtf wat een pak gewicht :mad:
Eergisteren nog lying and sitting leg curls gedaan, waarschijnlijk toch nog niet helemaal hersteld :mad:, f**k, f**k, f**k

En idd wat @marina1975 zegt, het zal ook met de cut te maken hebben.

Squats -- 35 kg x 8 -- 90 kg x 2 -- 80 kg x 6 / 4 -- 70 kg x 8 / 7 (hoogmoed komt voor de val ? / nee dat niet maar wel een domper / maar goed nu loslaten en weer verder :D)
Sitting Leg curl -- 81 kg x 13 / 9 / 7
Lying Leg curl -- 10 / 6 -- toen wist ik dat mij hamstrings niet goed herstelt waren, zit hier het euvel van de Squats ? Waarschijnlijk wel :o
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Vanavond of morgenvroeg nog even de kuiten. Ik heb de oplossing gevonden, geen Barbell meer in mijn nek, maar twee Dumbells en dan op een been calf raises maken.
Duurt wel wat langer, maar dan pak ik toch nog pak hem beet 45 kg per been.

Morgen Push

Ach joh! niet zo negatief he! je hebt 100 kg gesquat! Verwacht niet dat je dat in de cut nog gaat evenaren... je volgende bulk gewoon gaan voor 105 kg :D
En herstel kan ook soms wat langer duren. Zeker als je benen zwaar hebt aangepakt!

Calf raises kan je op veel manieren doen inderdaad. one legged is lekker zwaar. Je kan hem ook proberen langzamer de laten zakken en dan explosief omhoog.
Kan je hem nog zwaarder maken. :)

Ach joh! niet zo negatief he! je hebt 100 kg gesquat! Verwacht niet dat je dat in de cut nog gaat evenaren... je volgende bulk gewoon gaan voor 105 kg :D
En herstel kan ook soms wat langer duren. Zeker als je benen zwaar hebt aangepakt!

Calf raises kan je op veel manieren doen inderdaad. one legged is lekker zwaar. Je kan hem ook proberen langzamer de laten zakken en dan explosief omhoog.
Kan je hem nog zwaarder maken. :)

Thanx coach, ben blij met je !

Kun je je tijdens de cut richten op het verbeteren en behouden van je techniek, en dan na de zomer weer verder opbouwen.
Laat die mijlpaal van je 100kgsquat een motivatie zijn om je volgende doel te stellen

• Like
Kun je je tijdens de cut richten op het verbeteren en behouden van je techniek, en dan na de zomer weer verder opbouwen.
Laat die mijlpaal van je 100kgsquat een motivatie zijn om je volgende doel te stellen

Ja inderdaad dat ga ik doen. Zie ik na de cut wel verder.
Ik denk voor volgend seizoen aan 1rm 130 kg, of dat realistisch is op mijn leeftijd dat weet ik niet.
Maar ach er zit zeker rek in en mijn herstellend vermogen is ook zeker nog niet slecht.

We zullen zien, op zich ben ik een tevreden man, ik hoef niet altijd meer. Hoewel..........:o

Op de valreep, moet zo werken en heel de ochtend bezig met andere prioriteiten (ik moet de Daimler ook onderhouden)
Niet aan de afdeling Push toe gekomen dus, komende dagen ook druk (dus in elk geval een warmhoudertje).

Bench press -- 60 kg x 5 x 5 -- 50 kg x 8 x 3 (een keer wat anders en ook wel lekker).

Hopelijk kan ik morgen of maandag nog wat Dips, flyes, Ohp's en tri. ext's toevoegen.

Die BP is in ieder geval nog gelukt! Nice!

Werk ze. Ik hoop dat je de komende dagen wat meer tijd hebt!

• Like
Wordt hier eigenlijk nog getraind? :o

Ik vroeg me ook al af waarom het zo stil was hier....

Mar, de opzet is toch een atletisch lichaam met - ook op den duur - gezonde pezen en gewrichten?

Gooi die focus op getallen dan overboord en focus je op correcte uitvoering. Een halve squat met 100 kg is ook halve progressie. Veel beter om met 50 kg een full ROM squat te doen met de focus op uitvoering...

Terug
Naar boven