XXL Nutrition

Onderhoudslog Marc 45+

Mar, heb ik het meest recente filmpje van de squat (en deadlift?) nou gemist of komt die nog..?

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Topic Starter Topic Starter
Mar, heb ik het meest recente filmpje van de squat (en deadlift?) nou gemist of komt die nog..?

Komt een dezer dagen @ 90 kg
Vind zelf dat het er slechter uitgezien heeft.

By the way Deadliften wordt me afgeraden (door transplantatie-arts), vanwege een littekenbreuk

Laatst bewerkt:
Vind zelf dat het er slechter uitgezien heeft.

Laat dat vinden maar aan ons over, ghè ghè ghè :)

Btw, ook geen deadlift met een riem, desnoods met daarin een 'verdikking' die de breuk ondersteund? Deadlift lijkt mij voor een breuk niet slechter dan de squat.

Laat dat vinden maar aan ons over, ghè ghè ghè :)

Btw, ook geen deadlift met een riem, desnoods met daarin een 'verdikking' die de breuk ondersteund? Deadlift lijkt mij voor een breuk niet slechter dan de squat.

Ghé, ghé :sad:
:cool:

Ja dat is een overweging.
Squat doe ik idd ook met een riem zodat ik ondersteuning heb mbt de breuk. Dat gaat op zich prima.

Nou moet ik ook zeggen dat de Dead Lift me niet ligt. En als ik zwaarder als 90 kg ga komt er denk ik wel (gevoelsmatig) te veel druk op de breuk.

Gisteren (vervolg op 01-03 Pull):

Upright row 2 x 8 x 50 kg
Biceps curl 2 x 9 en 1 x 13 x 30 kg
_________________________________________________________________________________________________

Vandaag (push)

BP 5 x 5 x 62,5 kg
MP (behind the neck) 40 kg x 6 en 4 --- 30 kg x 9 en 7
Dips (BW) x 10 / 8 / 6
BP (afmakertje) 50 kg x 8 en 8
Skull crusher 22,5 kg x 6 --- 20 kg x 7 / 6 / 4

Morgen rust gevolgd door Squats (gelijk even laten filmen)
Mogelijk ook wat Leg curls (hoewel ik daar eigenlijk niet echt het nut van in zie).

Waarom doe je mp behind the neck?

Ziet eruit als een lekkere training!
BP afmakertje op 50 kg! Nice! :)

Ik vind zelf lying leg curl na squats lekker aanvoelen. Maar dat is ook persoonsgebonden. ;)

Waarom doe je mp behind the neck?

Ik houd mezelf graag voor de gek met de gedachte dat ik zo meer de achterkant van mijn schouders mee neem :o.
Nah ja in elk geval ligt het accent wel ietwat anders (met de nadruk op ietwat / I know).

Ziet eruit als een lekkere training!
BP afmakertje op 50 kg! Nice! :)

Ik vind zelf lying leg curl na squats lekker aanvoelen. Maar dat is ook persoonsgebonden. ;)

Tja op zich wel lekker ja, progressie zit er denk ik niet superveel in, aangezien ik rondom onderhoud eet.
Hoewel ik wel toeneem in kracht qua benen. Ach ja als ik tijd heb waarom niet.

Eind zomer ga ik in elk geval wel meer inzetten op hypertrophy.

Ik zou sowieso proberen om met lager gewicht goed parallel te gaan squatten.
Bij omhoog komen ook meer gecontroleerd omhoog te komen. Het lijkt of je echt gaat gooien en je knieën lockt (kan het niet zien door je broek maar lijkt zo).

Verder ben ik ook geen expert op gebied van squats. :o maar dit viel mij op.

*drinkt-ondertussen-eggproteinshake-weg* ;)

Ik vind het wel stoer (of...?) op instabiele waggel nike's met 90 kg in je nek zonder spotters een stuk door je knieen zakken.

Persoonlijk zou ik met de helft van het gewicht een ATG squat gaan beoefenen en als die goed in je systeem zit het gewicht langzaam opvoeren (bij bv bankdrukken voer je toch ook de beweging niet half uit?). Waarschijnlijk een advies tegen dovemansoren gericht want heb dit al vaker geopperd :)

Kijk op Youtube bv naar 'Elliot Hulse squat form' ;)

Btw, wel top dat je een filmpje hebt geplaatst! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso proberen om met lager gewicht goed parallel te gaan squatten.
Bij omhoog komen ook meer gecontroleerd omhoog te komen. Het lijkt of je echt gaat gooien en je knieën lockt (kan het niet zien door je broek maar lijkt zo).

Verder ben ik ook geen expert op gebied van squats. :o maar dit viel mij op.

*drinkt-ondertussen-eggproteinshake-weg* ;)

Ik kom idd vrij explosief omhoog en lock mijn knieen ja.
Met 75 / 80 kg kan ik inderdaad dieper.
Ik ga sowieso zakken. Ben op zich flexibel genoeg om onder parralel te Squatten.
Thanx

Ik vind het wel stoer (of...?) op instabiele waggel nike's met 90 kg in je nek zonder spotters een stuk door je knieen zakken.

Persoonlijk zou ik met de helft van het gewicht een ATG squat gaan beoefenen en als die goed in je systeem zit het gewicht langzaam opvoeren (bij bv bankdrukken voer je toch ook de beweging niet half uit?). Waarschijnlijk een advies tegen dovemansoren gericht want heb dit al vaker geopperd :)

Kijk op Youtube bv naar 'Elliot Hulse squat form' ;)

Btw, wel top dat je een filmpje hebt geplaatst! :thumb:

Tja op de Nike's was "even vlug" :o, dat doe ik normaal niet. Normaal Squat ik op sokken of blote voeten.
Je hebt gelijk en moet mijn dovemansoren maar even aan de kant gooien. Idd met minder gewicht kan ik wel ATG.
Thnx voor compliment !

image.png Van groot belang (imo het grootste) is het plaatje rechts onderaan!

image.png

Hmmmh interessant, maar ik kan hem net niet groot genoeg krijgen zodat hij leesbaar is.
Misschien een link ?

Zoals je kunt zien mag je als gemiddelde 40+ sporter met jouw lichaamsgewicht én met al wat jaartjes dedicated training achter de rug jezelf gelukkig prijzen met een enkele doch keurig uitgevoerde squat met 90 kg.

• Like

Thanx Freak Jam (zal het eens omrekenen).

Zoals je kunt zien mag je als gemiddelde 40+ sporter met jouw lichaamsgewicht én met al wat jaartjes dedicated training achter de rug jezelf gelukkig prijzen met een enkele doch keurig uitgevoerde squat met 90 kg.

Ja okay maar ik ga niet af op statistieken. Ik ben beter in vorm (ook conditioneel) als de gemiddelde twintiger.
90 Kg kan ik inmiddels "makkelijk" squatten (hetzij zeker nog niet met de goede techniek / maar dat komt wel).
Ik ga wel even een 20 kg terug in intensiteit. En van daaruit weer bouwen (zal wel regelmatig een filmpje plaatsen)

Ik ben van mening als je voor jezelf grenzen gaat stellen in de zin van: "dit is een richtlijn en daar kom ik niet gemakkelijk overheen" dan werp je een psychische drempel op voor jezelf.
Dan gaat het ook niet lukken. Zo'n schema vind ik weliswaar mooi om de uitzondering op de regel te zijn.

Mijn insteek is: "okay er is nog heel wat werk aan de winkel" maar om de rotdonder dat ik dik over die 90 kg heenga en minimaal parralel !

Sjonge jonge, wat ben jij een eigenwijze koekenbakker!

Je hebt niet eens gekeken waar het over gaat. Als je denkt het beter te weten, mijn zegen heb je...:no:

Btw, je doet nu geen squat met 90 kg, je hebt 90 kg in je nek en zakt daarmee een beetje door de knieen. Dat is heel wat anders :)

Waarschijnlijk kan je met een halve soort van bench press ook veel meer gewicht aan, maar dat maakt het nog geen bench press ;)

Laatst bewerkt:
  • Like
Ik zou eens kijken naar serieuze gewichthefschoenen, dat maakt een wereld van verschil.

Sjonge jonge, wat ben jij een eigenwijze koekenbakker!

Je hebt niet eens gekeken waar het over gaat. Als je denkt het beter te weten, mijn zegen heb je...:no:

Btw, je doet nu geen squat met 90 kg, je hebt 90 kg in je nek en zakt daarmee een beetje door de knieen. Dat is heel wat anders :)

Waarschijnlijk kan je met een halve soort van bench press ook veel meer gewicht aan, maar dat maakt het nog geen bench press ;)

Tja eigenwijsheid is my middelname :o
Maar ik stel je hulp zeker op prijs, ik ga ook eea bijstellen.

Ik zou eens kijken naar serieuze gewichthefschoenen, dat maakt een wereld van verschil.

Thanx, normaliter sta ik op sokken / blote voeten

Dat is het lastige van lijstjes en eventuele onderzoeken. Ik lees ze ook altijd wel, maar kan er vervolgens net niets mee.
wtb het squat-gewicht daar ga ik ook ruim overheen in een juist uitgevoerde squat

• Like
Terug
Naar boven