AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Ik zou de squat resetten naar lege barbell en van daaruit terug opbouwen mét goede techniek en diepte wel te verstaan

Ik denk als je je eigenwijsheid eens goed combineert met techniek dat je verder komt dan je denkt! :)
Dat geldt denk ik voor iedereen. Je gaat immers voor progressie. Dat zal niet oneindig zijn. Maar als ik die tabellen zie... dan kan je echt wel meer dan daarin aangegeven staat.

• Like
Waarderingen: Inb4
Dat is het lastige van lijstjes en eventuele onderzoeken. Ik lees ze ook altijd wel, maar kan er vervolgens net niets mee.
wtb het squat-gewicht daar ga ik ook ruim overheen in een juist uitgevoerde squat

Ruim overheen in een full ROM correcte vorm?

Mag ik vragen wat je leeftijd en gewicht is?

Maar als ik die tabellen zie... dan kan je echt wel meer dan daarin aangegeven staat.

Ik vraag me af of je die tabellen dan wel goed bekeken hebt.

Uitgaande van Marc, 40+ en +/- 71 kg.

Als hij bij de sporters hoort met gemiddelde genen dan zou hij één full ROM squat in correcte vorm moeten kunnen uitvoeren met 80 - 97,5 kg.
Mocht Marc bezitten over perfecte genen (wat hij gezien zijn fysiek niet heeft) dan zou hij één squat moeten kunnen uitvoeren met 130 kg en de absolute mazzelpik met super genen (2% van de populatie) zou één squat moeten kunnen uitvoeren met 175 kg. Let wel: full ROM in correcte vorm!

Nou Marina, geloof me. Die 130 kg is slechts voor een enkeling weggelegd. Laat staan die 175 kg!

"Echt wel meer dan daarin aangegeven staat" kan je dus wel op je buik schrijven ;)

Ik vraag me af of je die tabellen dan wel goed bekeken hebt.

Uitgaande van Marc, 40+ en +/- 71 kg.

Als hij bij de sporters hoort met gemiddelde genen dan zou hij één full ROM squat in correcte vorm moeten kunnen uitvoeren met 80 - 97,5 kg.
Mocht Marc bezitten over perfecte genen (wat hij gezien zijn fysiek niet heeft) dan zou hij één squat moeten kunnen uitvoeren met 130 kg en de absolute mazzelpik met super genen (2% van de populatie) zou één squat moeten kunnen uitvoeren met 175 kg. Let wel: full ROM in correcte vorm!

Nou Marina, geloof me. Die 130 kg is slechts voor een enkeling weggelegd. Laat staan die 175 kg!

"Echt wel meer dan daarin aangegeven staat" kan je dus wel op je buik schrijven ;)
ik keek naar de vrouwen tabel :o en naar mezelf...(toen ik nog wat zwaarder was en volop kon trainen)

Jammer Fransje, dat je niet even reageert. Betekent dit dat je je hebt verkeken op de tabel en bij lange na geen 175 kg squat kan uitvoeren in de correcte vorm?

Jammer Fransje, dat je niet even reageert. Betekent dit dat je je hebt verkeken op de tabel en bij lange na geen 175 kg squat kan uitvoeren in de correcte vorm?

Niet denigrerend worden Eileiko.
Ik reageer enkel op een bericht wat je post in Marr z'n topic. Het is dan niet deze plaats om mijn leeftijd, gewicht etc... hier te melden denk ik.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zou de squat resetten naar lege barbell en van daaruit terug opbouwen mét goede techniek en diepte wel te verstaan

Dat is een optie ja, echter op 70 kg ga ik gemakkelijk onder parallel. Techniek heb ik eigenlijk niets over gehoord.
Behalve dat ik schuin naar beneden keek (wat ik zelf al aanstipte) en de schoenen (normaal sta ik op sokken of blote voeten).
Zal binnenkort nog wel eens een filmpje plaatsen.

Ik denk als je je eigenwijsheid eens goed combineert met techniek dat je verder komt dan je denkt! :)
Dat geldt denk ik voor iedereen. Je gaat immers voor progressie. Dat zal niet oneindig zijn. Maar als ik die tabellen zie... dan kan je echt wel meer dan daarin aangegeven staat.

Denk zelf ook dat ik daar gemakkelijk overheen ga komen (90 kg) ook onder Par.
Maar goed dat zal blijken. Ik vind het belangrijk om fit / soepel / sterk (gespierd ook natuurlijk) te zijn. Ook vanwege de wat vorderende leeftijd.

Fijn dat je zo positief bent Marina ;)

Hoho, jij doet hier een boute bewering:

Dat is het lastige van lijstjes en eventuele onderzoeken. Ik lees ze ook altijd wel, maar kan er vervolgens net niets mee.
wtb het squat-gewicht daar ga ik ook ruim overheen in een juist uitgevoerde squat

In dat lijstje waar jij zo geschreven 'niets mee kan' beweer je ruim over het gewicht als zodanig vermeld heen te gaan - te weten voor een elite atleet > 175 kg met correcte vorm - ik vraag dus je leeftijd en gewicht omdat ik het bewonderenswaardig zou vinden als dit je lukt zonder je kniebanden af te scheuren.

Dat je hier niet op in gaat zegt dat voldoende..?

Laatst bewerkt:
image.jpeg
Dat is een optie ja, echter op 70 kg ga ik gemakkelijk onder parallel.

Post eens een filmpje van een squat in correcte vorm, full ROM - dus alsof je in het bos je behoefte doet - met 50 kg.

Enne, niet op een gladde vloer met sokken ;)

Denk zelf ook dat ik daar gemakkelijk overheen ga komen (90 kg) ook onder Par.
Maar goed dat zal blijken. Ik vind het belangrijk om fit / soepel / sterk (gespierd ook natuurlijk) te zijn. Ook vanwege de wat vorderende leeftijd.

Fijn dat je zo positief bent Marina ;)
En stiekem ga je er ongemerkt toch voor om jezelf te blijven verbeteren... en dan zal je merken dat als je het niet verwacht dat het je dan toch misschien wel lukt! ;)
Das meestal zo!

Positief blijven is soms best lastig... maar het is ook een drijfveer om je leven zo mooi en leuk mogelijk te maken.. en daar horen doelen ook bij.. al duren ze soms lang en gaat het behalen ervan vaak met vallen en opstaan! :)

Dit is een suggestieve vraag @Eleiko, ik zou het op prijs stellen als je dat niet in deze log doet.
Ik respecteer @Franskem (evenals jou) en vind het niet tof als mensen op deze manier met elkaar omgaan (althans niet in deze log).

Als Frans geen onheuse beweringen plaatst en gewoon antwoord had gegeven op mijn eerdere vraag zonder geheimzinnig te doen was mijn reactie niet nodig geweest.

Ik word regelmatig lichtelijk geïrriteerd door beweringen gedaan op dit forum en als je dan om meer info vraagt blijft het stil. Grootspraak, zelfoverschatting...?!

Ik word regelmatig lichtelijk geïrriteerd door beweringen gedaan op dit forum en als je dan om meer info vraagt blijft het stil. Grootspraak, zelfoverschatting...?!

Persoonlijk schat ik beweringen altijd op waarde de rest schuif ik gewoon terzijde. Zonde van je gemoedstoestand om irritatie toe te laten joh. Don' t worry, be happy !

Als Frans geen onheuse beweringen plaatst en gewoon antwoord had gegeven op mijn eerdere vraag zonder geheimzinnig te doen was mijn reactie niet nodig geweest.

Tja maar als @Franskem niet reageert zou je je er ook gewoon bij neer kunnen leggen toch ?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________

No offence hoor @Eleiko. Want ik waardeer je input. Maar dit heeft ook te maken met het respecteren van andermans grenzen.

No offence hoor @Eleiko. Want ik waardeer je input. Maar dit heeft ook te maken met het respecteren van andermans grenzen.

Exact, en mijn grens is bereikt als er wel A wordt gezegd, maar B wordt ingeslikt.

Me ergens bij neerleggen zit niet in mijn systeem ;)

Lapzwansen gedrag, bleh!

Off topic

Omdat je het niet los wil laten....Eleiko
>40
>100
Intermediate
6mei 6x120kg (in 2011-2012 een jaar getraind toen lag het op 145kg, daarna 3-4 jaar niets meer gedaan)

Waar het me omgaat is dat je me in een topic van een ander persoonlijk aan gaat spreken op kleinerende manier en me beticht van allerlei dingen.
Als ik dan niet snel genoeg reageer dan wordt ik voor lapzwans uit gemaakt. Je kent me niet, dus als je me wat te vragen hebt doe dat dan ia pb en niet in een andermans topic.
Dit gedrag zegt ook iets over jou.
Marr als je dit topic-vervuiling vindt, geef het dan even aan, dan haal ik het weg.

On topic maar weer

• Like
Off topic

Omdat je het niet los wil laten....Eleiko
>40
>100
Intermediate
6mei 6x120kg (in 2011-2012 een jaar getraind toen lag het op 145kg, daarna 3-4 jaar niets meer gedaan)

Waar het me omgaat is dat je me in een topic van een ander persoonlijk aan gaat spreken op kleinerende manier en me beticht van allerlei dingen.
Als ik dan niet snel genoeg reageer dan wordt ik voor lapzwans uit gemaakt. Je kent me niet, dus als je me wat te vragen hebt doe dat dan ia pb en niet in een andermans topic.
Dit gedrag zegt ook iets over jou.
Marr als je dit topic-vervuiling vindt, geef het dan even aan, dan haal ik het weg.

On topic maar weer

- Wat we in het verleden hebben bereikt zegt mi niets, het gaat om het heden.
- 6x 120 is netjes, mits full ROM. Geeft wel aan dat je niet - zoals jezelf beweert - ruim boven de tabel uitkomt.
- Je kleineert jezelf dan waarschijnlijk ook in je nickname, Franske(m) is voor mij synoniem aan Fransje.
- Ik schrijf niet dat je een lapzwans bent (ken je nl idd niet), maar dat je imo lapzwansen gedrag vertoont.
- Gedrag zegt absoluut iets over mij, namelijk wat ik al aangaf. Ik hekel lapzwansen gedrag.

Ook wat mij betreft mag het weer on topic en 'k zal me verder onthouden van commentaar.

• Like
Zo de kritiek op de Squat verwerkt, vervolgens technisch (vooral diepte) weer wat aan het schaven.
Hij zal wel nooit perfect worden, maar ja dat is ook niet echt mijn ambitie.

Lichaamscompositie stemt me tevreden. Momenteel pak ik elke spiergroep eens per 5 dagen.

Zojuist even de rug wat aan gepakt middels oa een superset (weer eens wat anders).

Pull up BW x 12 / 9 / 7 en Barbell curl (35 kg) x 10 / 8 / 6
Bor 65 kg x 12 / 9 --- 50 kg x 10 (Squeze)

Erg warm op zolder, voordeel is wel dat ik mijn oefeningen wat kan verdelen.
Later op de dag nog een Upright Row er achteraan.

:flexgrin:Toe maar, als een echte 'pro' 2x per dag trainen

:flexgrin:Toe maar, als een echte 'pro' 2x per dag trainen

Yep, in theorie wel ja......

Afmakertje: Upright Row 50 kg x 3 x 8
____________________________________________________________________________________________________

Morgen Squats en leg Curls

Terug
Naar boven