AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Dat opnieuw opbouwen van je squat is helemaal geen slecht plan, al hoeft het natuurlijk niet met een lege bar. Je zou kunnen 3x per week kunnen squaten en beginnen bij 40 kg, iedere training 5 kg erbij en alles net below PAR doen. Na 2 weken zit je alweer op 70 kg. 3x per week 3x5, dan hamer je die vorm er wel in en waarschijnlijk ook weer een hoop extra kracht. Dan is over anderhalve maand ofzo die 90 een makkie om below par te doen. :)

En ja, ego soms ff aan de kant. Ik heb het momenteel met benchen, maar ik weet waarvoor ik het doe.

• Topic Starter Topic Starter
Leuke trainingen hier! Heb je een speciale reden voor die squats boven parrallel?

Ik heb het idee dat dat prima werkt als afmakertje in die zin dat het me extra spierpijn geeft.
Nu weet ik dat spierpijn geen enkele graadmeter is. Maar ik vind het wel lekker.

Dat opnieuw opbouwen van je squat is helemaal geen slecht plan, al hoeft het natuurlijk niet met een lege bar. Je zou kunnen 3x per week kunnen squaten en beginnen bij 40 kg, iedere training 5 kg erbij en alles net below PAR doen. Na 2 weken zit je alweer op 70 kg. 3x per week 3x5, dan hamer je die vorm er wel in en waarschijnlijk ook weer een hoop extra kracht. Dan is over anderhalve maand ofzo die 90 een makkie om below par te doen. :)

En ja, ego soms ff aan de kant. Ik heb het momenteel met benchen, maar ik weet waarvoor ik het doe.

Tja dat is een optie, idd zit ik dan met ophogen van 5 kg weer aardig vlug aan wat meer gewicht.
Zal er eens over nadenken, het wordt nu iig een interessantere optie.

Zeer binnenkort ga ik 1 a 2 week(jes) naar de zon, maar zal tzt nog wel een filmpje plaatsen in mijn log ter beoordeling.

Thanx voor het advies !

Na 2 weken niksen in de zon zal je blij zijn om met 40 kg te beginnen! :D

Lekker vooruitzicht in ieder geval! Spieren even laten rusten om daarna weer lekker te bouwen. :)

• Like
Waarderingen: Inb4
Pull

Bor --- 60 kg x 9 / 8 / 7 (met Squeeze) --- 65 kg x 5 (zonder Squeeze)
Chin up Bw x 12 / 8 / 6 (gevolgd door koffiepauze)
Pull up Bw x 10 / 7 / 4
Upright row --- 50 kg x 8 / 5 / 5
Barbell curl --- 35 kg x 11 / 8 / 6

Flinke pump in biceps deze reis :p

Extra spierpijn als trainingsdoel.. :o. Het advies van @Starx6673 lijkt mij een goed idee in ieder geval :thumb:!

Fijne vakantie he ;D

Lekker getraind! toch wel verdomd handig zo een homegym! :)

• Like
Extra spierpijn als trainingsdoel.. :o. Het advies van @Starx6673 lijkt mij een goed idee in ieder geval :thumb:!

Fijne vakantie he ;D

Thanx !
Yep, heerlijk gevoel wat spierpijn. Sommige gaan voor de pump, ik voor de spierpijn :D
Ga idd het advies van @Starx6673 en @sanca opvolgen. Flink wat reps knallen dan maar (zeker de eerste paar trainingen).
____________________________________________________________________________________________________

Na de vakantie wel te verstaan, ga met een 10 dagen weg.
Dus de Work out(s) daarvoor blijft als vanouds. Daarna ga ik ook lichtelijk in een surplus.

Push

Bench Press --- 65 kg x 3 x 5 --- 50 kg x 8 x 3
MP (behind the neck) --- 40 kg x 6 --- 35 kg x 7 / 5 --- 30 kg x 8

Koffiepauze

Chest dips bw x 10 / 7 / 5 / 4
Tri extension --- 25 kg x 11 / 5 / 5

@marr : ik heb je log even doorgenomen (niet alles even grondig gelezen natuurlijk) maar wat je squat betreft: zou het niet helpen om op een halterschijf te staan met je hielen zodat je vorm iets beter is (minder druk op onderrug en iets gemakkelijker onder par geraken)? Het heeft een soortgelijk effect als een squat block lijkt me.

Het kan je misschien helpen om zwaarder te gaan met een goede vorm.

• Like
@marr : ik heb je log even doorgenomen (niet alles even grondig gelezen natuurlijk) maar wat je squat betreft: zou het niet helpen om op een halterschijf te staan met je hielen zodat je vorm iets beter is (minder druk op onderrug en iets gemakkelijker onder par geraken)? Het heeft een soortgelijk effect als een squat block lijkt me.

Het kan je misschien helpen om zwaarder te gaan met een goede vorm.

Thanx, dat zou idd kunnen helpen ja.'
Staat me iets van bij dat ik dat al eens geprobeerd heb (zou ook met dead lifts geweest kunnen zijn hoor) en dat ik mijn evenwicht wat minder goed kon bewaren.

Maar goed moeite van het proberen zeker waard. Zal het morgen wel loggen.

Hier lopen de training ook mooi door.
Ik zou met DL niets onder m'n voeten steken. Hoe dichter bij de grond hoe beter.
Enkel bij squat wil het een meerwaarde hebben.
Zijn diverse pagina's over vol geschreven dat je hoek van je knieën anders is en dat je rechter (verticaler?) omhoog komt als je hielen hoger staan dan je tenen. Is ook een reden dat gewichthefschoenen een hak-verhoging hebben.

• Like
Hier lopen de training ook mooi door.
Ik zou met DL niets onder m'n voeten steken. Hoe dichter bij de grond hoe beter.
Enkel bij squat wil het een meerwaarde hebben.
Zijn diverse pagina's over vol geschreven dat je hoek van je knieën anders is en dat je rechter (verticaler?) omhoog komt als je hielen hoger staan dan je tenen. Is ook een reden dat gewichthefschoenen een hak-verhoging hebben.

Thanx, bij jou ook las ik :)
Dead liften mag ik niet meer ivm littekenbreuk. Komt me goed uit, vind het ook een klote oefening.
Ga het bij Squatten wel proberen.

Thanx, bij jou ook las ik :)
Dead liften mag ik niet meer ivm littekenbreuk. Komt me goed uit, vind het ook een klote oefening.
Ga het bij Squatten wel proberen.

Haha, het is idd een heel zware 'klote' oefening maar ben toch steeds trots als ik een sterke reeks heb neergezet :)

• Like
Squats

50 kg x 10 x 7

Eerste 3 sets met schijven onder mijn hakken. Weet niet zo goed hoe ik dit moet beoordelen. Ik voel me iig stabieler zonder schijven. Bij de 3e set kreeg ik ook en ietwat stekerige rechterknie.
Wat ik nog nooit eerder heb gehad. Maar ja misschien moet ik er ook aan wennen. Advies / feed back is in elk geval welkom.

Mijn techniek was wel beter. Zelfs platte schoenen te voorschijn gehaald (Le Coqs) die me wel Squatwaardig lijken (platte stevige zool).
Ik blijf voorlopig met 50 kg oefenen. Dan geleidelijk met 5 kg per ? ophogen. Na de vakantie een filmpje plaatsen.

Misschien kan je eens kijken voor weightlifting schoenen, zijn soms wel goeie aanbiedingen bij Reebok. Verstandig man, dat je je ego ff opzij zet en de boel opnieuw opbouwt, ga je zeker profijt van krijgen. :cool:

• Like
Ego opzij kan wonderen doen.
Ben ook weer begonnen met squatten. Techniek en ATG en met maar 25 kg (totaal gewicht) 4x10 en dan zeer langzaam zakken.... nou dat valt dan nog behoorlijk tegen maar het is supergoed voor je techniek.

al op vakantie?

• Like
Yep, vandaag weer wat Squats gedaan maar ik vind het niet logwaardig :o
Nog op 50 kg, maar eens eerst goed laten wortelen. Gaat nu vanzelfsprekend een stuk beter.
Na de vakantie weer een filmpje.

Werk nog even een full body af. Morgennacht gaan we vliegen (2 oudsten blijven thuis ;)).

Maarre hoe wast in Londen ?
Weer wat opgeladen ?
Goed bezig met Squatten dan, trek je al profijt ? (waarschijnlijk nog te vroeg om te beoordelen)

Terug
Naar boven