- Waardering
- 288
- Lengte
- 1m79
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo weer terug in NL
Afgelopen week 2 trainingen gedaan in Turkije.
Alles met Cable stations, dit zorgde oa voor een flinke pump (niet gewend / wel lekker).
Komende maanden ga ik energie inname lichtelijk verhogen (2 tot 300 Kcal's). Kijken of ik nog wat kan Gainen (wat zeker nog wel zal kunnen op de Squats).
Gewicht is hetzelfde gebleven 72 kg bij 13% tm 15%.
Ik wil bulken tot 18%, zal dan uitkomen op +/- 75.5 kg. Hoop dan terug te kunnen cutten naar 73,5 a 74 kg bij 13% t/m 15%
En misschien pakt het wel gunstiger uit, who knows
Ik zal zien, het is in elk geval leuk om weer een doel te hebben komend seizoen.
Zo weer terug in NL
Afgelopen week 2 trainingen gedaan in Turkije.
Alles met Cable stations, dit zorgde oa voor een flinke pump (niet gewend / wel lekker).
Komende maanden ga ik energie inname lichtelijk verhogen (2 tot 300 Kcal's). Kijken of ik nog wat kan Gainen (wat zeker nog wel zal kunnen op de Squats).
Gewicht is hetzelfde gebleven 72 kg bij 13% tm 15%.
Ik wil bulken tot 18%, zal dan uitkomen op +/- 75.5 kg. Hoop dan terug te kunnen cutten naar 73,5 a 74 kg bij 13% t/m 15%
En misschien pakt het wel gunstiger uit, who knows
Ik zal zien, het is in elk geval leuk om weer een doel te hebben komend seizoen.
Clean cutten betekent altijd verlies van spiermassa en in jouw geval helemaal niet nodig.
Met 72 kg en 14% heb je een LBM van 62 kg.
73 kg, 14% LBM 62,8 kg
74 kg, 14% LBM 63,6 kg
Je energie inname verhogen maar wel op die 14% blijven is aan te raden én te doen!
Geen idee wat je (dierlijke) eiwitinname is, maar mogelijk kan je die met 50-60 gr/dag verhogen (= 200-300 kcal).
Clean cutten kwam in me op op moment van schrijven, maar is niet bedoelt zoals je het (logischerwijs) interpreteert.
Ik bedoel dat als je gaat afvallen dit vrijwel ten koste zal gaan van je LBM (lean body mass/vet vrije massa). Imo maakt het niet uit of je voeding uit McDonalds en pizza's bestaat of scharrelvlees en biologische groenten zolang je geen calorie overschot hebt en het merendeel van je eiwitten uit dierlijke eiwitten bestaat.
In jouw geval zou ik de eiwitiname op minimaal 150 gram per dag houden waarvan het merendeel dus dierlijk (zuivel, eieren, vlees, vis, pluimvee, proteïne supps).
Inmiddels weet je wat je kcal inname voor onderhoud is want je weegt al een tijd hetzelfde met globaal hetzelfde verpercentage.
Verhoog je dagelijkse inname met 200-300 kcal, hou je inname van eiwit op minimaal 150 gram per dag.
Met 14% vet hoeft je vetpercentage niet hoger te worden als je probeert spiermassa te gainen. Liever niet, wat er niet aan komt hoeft er niet af.
Daarbij zal je vetmassa toch iets verhoogd zijn als je zwaarder wordt en 14% blijft.
Voor de helderheid en even tot achter de komma...
72 kg - 14% = LBM 61,92 kg - vet% 10,08 kg
75 kg - 14% = LBM 64,50 kg - vet% 10,50 kg
Zoals je ziet zal je - bij een gewichtsverhoging en hetzelfde vet% - toch een pond vet meer meedragen.
Kanttekening: trainen voor kracht of voor hypertrofie zijn twee verschillende zaken en vergen ook een andere aanpak. Zowel vwb training als vwb voeding. Bovenstaande is voor het gainen van spiermassa, niet om sterker te worden al is overload wel een reden tot groei. Echter overload hoeft niet te bestaan uit het trainen met zwaardere gewichten, maar kan ook betekenen, een set meer, enkele reps meer, oefening langzamer uitvoeren, etc...
Btw, de verhoging van 200-300 kcal doe je gedurende een maand of drie. Als dit niet het beoogde resultaat geeft dan verhoog je dit weer (denk aan noten). Na weer drie maanden evalueer je het resultaat met jezelf en kan je eventueel weer verhogen. Neemt je verpercentage toe ipv LBM dan is je kcal inname te hoog en zal je terug moeten in inname.
Neemt je LBM in het laatste geval niet toe dan moet je je trainingsroutine/herstel onder de loep nemen (of je zit aan je genetische potentieel, maar dit verwacht ik niet).
Ziet er goed uit!'Pull
Dumbell Row --- 25 kg x 10 / 8 / 6
Chin up --- Bw x 10 / 8 / 7
Upright Row --- 50 kg x 10 / 7 / 6
Barbell Curl --- 30 kg x 12 / 8 / 6
Voeding tot nu toe E / V / K --- 78 / 32 / 175
Kcal's --- 1370
________________________________________________________________________________________
Zo meteen een barbecue er achteraan. Nog 72 gram eiwitten te gaan, valt me nog tegen.
Toch maar weer eens uitkijken naar een voedingssupplement.