MuscleMeat

Onderhoudslog Marc 45+

seated calf raise met een barbell of dumbell

• Like
Waarderingen: Inb4
  • Like
op trap met een DB in de hand one legged calf raise doen. Eventueel een zooi gewichten in een rugzak op je rug erbij doen?
Probeer maar eens 1 seconde op en in 5 seconden omlaag... Zal je wel voelen hoor.

• Like
op trap met een DB in de hand one legged calf raise doen. Eventueel een zooi gewichten in een rugzak op je rug erbij doen?
Probeer maar eens 1 seconde op en in 5 seconden omlaag... Zal je wel voelen hoor.

We krijgen van Marina de "gouden tips" van roy... Prima!! :D

Zie hier met 50 kg, zo train ik nu al enkele Work Outs.
Ik lijk verdorie gewoon niet dieper te komen als met 90 a 100 kg

Iemand adviezen ?

Om te beginnen schijfjes van 1,25 of 2,5 kg onder je hakken (niet lekker zonder schoenen denk ik). Of beter nog, oly-schoenen. Dat maakt het makkelijker om dieper te komen. Verder mis je volgens mij heel veel spanning, met name in UB. Vooruit die borst en ellebogen onder de bar proberen te drukken!

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Ziet er al wat beter uit ! Maar mag nog een klein stukje dieper ;) Je vertrekt teveel uit de knieën volgens mij, probeer uit de heup te vertrekken

Thanx, ik ga er op letten.

seated calf raise met een barbell of dumbell

Goed idee Franskem, thanx, voor de hand liggend maar niet aan gedacht.

Trappen lopen en one legged bw calf raises doen :)

Haha toevallig, ik doe regelmatig trapjoggen (45 a 60 min / interval) van begane grond naar zolder (vooral in de cut).
Kan me voorstellen dat de buren zo nu en dan gek worden. Raises op een been, is idd ook een idee maar zoek eigenlijk wat, wat de hypertrophy wat sneller bevordert.
Heb op zich voor mijn lengte en frame geen ondermaatse kuiten, 38 cm.

Yep zijn mogelijkheden, Thanx. Ik ga eerst de optie van @Franskem uitvoeren. Zo kan ik toch de meeste kg's pakken lijkt me.

We krijgen van Marina de "gouden tips" van roy... Prima!! :D

Ja ze heeft de smaak te pakken.

Om te beginnen schijfjes van 1,25 of 2,5 kg onder je hakken (niet lekker zonder schoenen denk ik). Of beter nog, oly-schoenen. Dat maakt het makkelijker om dieper te komen. Verder mis je volgens mij heel veel spanning, met name in UB. Vooruit die borst en ellebogen onder de bar proberen te drukken!

Ja die tip mbt de schoenen heb ik wel al eerder gekregen. Ik heb wel nog le Coqs staan (soort converse All Star idee), dat zou moeten voldoen lijkt me.
Weliswaar heb ik laatst op aanraden van @Tr3nbolon3 (geloof ik) al geprobeerd om met schijfjes onder mijn hakken te Squatten. Daar kreeg ik wat steken van in mijn knie.
Dat heeft me wat terughoudend gemaakt. Het voelde ook wat onnatuurlijk. Maar goed kan ook een kwestie van wennen zijn.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ik ga nu wel 5 kg ophogen per Work Out. Dat ik niet dieper kom ligt niet aan het gewicht, want dit voelt wel heel licht (is het natuurlijk ook).
Bij 90 kg merkte ik wel dat ik af remde voordat ik op "diepte" was. Dus dat is dan ook weer een teken aan de wand.

Als ik over 2,5 a 3 weken bij de 80 kg aan beland ga ik weer een filmpje plaatsen.

Meanwhile ga ik extra focussen op diepte / vertrekken vanuit de heup (ipv knieen, want dit is idd zo).

Oefening baart kunst! ;)

• Like

Alan heeft goede en vooral leuke instructiefilms
Met deze ga ik straks ook weer mee aan de slag

• Like

• Like
Thanx @Bosco55555, ik doe er mijn voordeel mee !

Vandaag eigenlijk rust, maar omdat ik morgen een vroege dienst heb, toch vandaag maar Push.
Mogelijk ook nog niet helemaal hersteld.
De incline press is echt lang geleden dus die zal ik wel gaan voelen morgen.
Overall lijk ik wel wat terug gevallen in kracht tijdens de vakantie. Maar goed who cares, komt er wel weer bij op de komende tijd.

Incline Bench --- 50 kg x 9 / 7 / 6
Flat Bench --- 55 kg x 9 / 7 / 6
OHP (standing) --- 35 kg x 11 / 8 / 6
Tri. extension --- 25 kg x 10 / 8 / 6

____________________________________________________________________________________________

Afmakertje (wat uurtjes later)

- Chest Dips --- Bw x 8 x 3
- Flat Bench --- 65 kg x 2 x 4

Voeding tot nu toe --- Kcal's 1689 --- E / V / K - 80 / 43 / 231

Laatst bewerkt:
Pull

Dumbell row --- 25 kg x 10 / 8 / 8 --- (1 rep meer tov vorige Work Out)
Chin up --- Bw x 11 / 9 / 7 --- (2 reps meer tov vorige W.O.)
Upright Row --- 50 kg x 11 / 8 / 6 --- ((2 reps meer tov vorige W.O.)
Bi. curl (Barbell) --- 30 kg x 13 / 8 / 6 --- (1 rep meer tov vorige W.O.)

Voeding tot en met nu toe --- 1378 Kcal's --- E / V / K * 72 / 26 / 196
________________________________________________________________________________

Afmakertje pull ups Bw x 8 x 2

Laatst bewerkt:
Nice! Gaat lekker met de progressie.. Toch weer wat reps erbij! :thumb:

• Like
Voor hypertrofie hoef je niet altijd tot failure te gaan. Hou 1 a 2 reps in de tank en je kan prima vooruit gaan!
Bouwen gaat je echt wel lukken. Geduld en tijd en vooral doorzettingsvermogen. En daar ontbreekt het niet aan bij jou!

• Like

Alan heeft goede en vooral leuke instructiefilms
Met deze ga ik straks ook weer mee aan de slag

Thanx Bosco. Hier zit inderdaad mijn gebrek ik kom niet goed op diepte.
Is in mijn geval idd echt onvermogen. Weliswaar haal ik 90 graden maar kom niet onder Par.
Leerzaam dit, hier heb ik iig wat aan. Blijf er op oefenen.

Legs

Squats --- 55 kg x 12 x 3 --- 60 kg x 12 x 2 (volgende Work Out blijf ik op 60 kg zitten / zo diep mogelijk / fimpje volgt binnenkort weer).
Seated Leg curl --- 70 kg x12 / 9 / 8 (flink branden)
Liggende L curl --- 60 kg x 9 / 7 / 7
Seated calve raise --- 50 kg x 45 --- 60 kg x 30 / 25 (Ging prima / met dank aan @Franskem)

Voeding t/m nu toe: Kcal's 1108 * E / V / K * 69 / 24 / 142
_________________________________________________________________________________________________________________

Eerstvolgende Work Out (Push) = noodgedwongen aankomende Maandag weer. Ook wel weer goed ivm wat rust.

Laatst bewerkt:
  • Like
Of het zit er gewoon zo diep ingehamerd al dat je het motorisch gewend bent geworden

Ja zou kunnen, dan ga ik dat er weer uithameren :D
Ben er ook achter gekomen dat als ik mijn voeten een slagje dichter bij elkaar zet dat ik ook net wat dieper kom.
Hopelijk onder Par, ik denk het wel. Zal blijken.

Push

Incline Bench --- 50 kg x 10 / 8 / 7 --- (3 reps meer)
Flat Bench --- 55 kg x 10 / 7 / 6 / 5 (op de 3e set 1 rep meer + 4e set extra toegevoegd)
Ohp --- 35 kg x 11 / 8 / 7 --- (1 rep meer / volgende Work Out 2,5 kg erbij)
Chestdips --- Bw x 7 / 5 --- (pijp leeg / dag werk achter de rug, ging nog geen eens slecht)
Tri. extensions --- 25 kg x 8 / 6 / 5 --- (nog leger :D)

Voeding tot nu toe: Kcal's: 1983 * E / V / K * 103 / 52 / 225

Lekker getraind! Toch vandaag nog ipv maandag? :D Nice!

Terug
Naar boven