Fitness Seller

Onderhoudslog Marc 45+

• Topic Starter Topic Starter
Pull

Gisteren: Chin ups --- Bw x 12 / 9 / 7 --- (1 rep meer, maar 1e oefening dus zal wel niet relevant zijn)
_________________________________________________________________________________________________

Dumbell row --- 25 kg x 11 / 8 / 8 --- (1 rep meer)
Upright row --- 50 kg x 11 / 8 / 6
Barbell curl --- 30 kg x 14 / 9 / 7 --- (3 reps meer / volgende Workout 5 kg erbij op)

Afmakertje --- Pull ups --- Bw x 8 / 8

Voeding tot nu toe: Kcal's 1271 --- E / V / K * 67 / 37 / 159

Meer reps = progressie.. Het blijft lekker gaan zo te lezen!

Vooruit die borst en ellebogen onder de bar proberen te drukken!

Ben momenteel aan het Squatten Crakie, maar krijg jou advies maar moeilijk in de praktijk gebracht.
Borst meer naar voren gaat op zich nog wel, maar als ik mijn ellebogen extra onder de bar probeer te drukken dan ga ik automatisch naar een "high bar Squat".
Althans de bar komt in elk geval te hoog te liggen naar mijn zin. Het voelt fijner als de bar wat lager ligt (kan ik ook wat rechter blijven qua houding).

Heb je tips ?

Je zou eigenlijk in realtime iemand mee moeten laten kijken, die je op dat moment tips&trics kan geven

• Like
Waarderingen: Inb4
Je zou eigenlijk in realtime iemand mee moeten laten kijken, die je op dat moment tips&trics kan geven

Yep zal er eens over nadenken. Kan wel weer 'n keer naar mijn "oude" sportschool.
Goed idee, Thanx !
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Legs

Squats --- 60 kg x 12 / 12 --- koffie --- 12 / 12 --- koffie --- 12 --- (volgende Work Out naar 65 kg)
Leg curl (zittend) --- 70 kg x 13 / 10 / 9 --- (3 reps meer / burn / volgende keer naar 75 kg)
Leg curl (liggend) --- 60 kg x 10 / 8 / 6 --- (1 rep meer)
Calve raises (met Weighted Dip Belt) --- 40 kg single leg x 10 --- (voelde niet goed)
Calve raises (met Weighted Dip Belt) --- 40 kg op twee benen x 40 / 30 (voelde zowaar een lichte burn / dus oplossing gevonden)

Voeding t/m nu toe

Kcal's 1409 --- E / V / K * 68 / 28 / 210

Laatst bewerkt:
Ben momenteel aan het Squatten Crakie, maar krijg jou advies maar moeilijk in de praktijk gebracht.
Borst meer naar voren gaat op zich nog wel, maar als ik mijn ellebogen extra onder de bar probeer te drukken dan ga ik automatisch naar een "high bar Squat".
Althans de bar komt in elk geval te hoog te liggen naar mijn zin. Het voelt fijner als de bar wat lager ligt (kan ik ook wat rechter blijven qua houding).

Heb je tips ?

Had je post gezien, maar helaas niet genoeg tijd om a la minute te antwoorden. Paar dingen:

- Juist bij high bar squat zou je torso rechter moeten blijven dan bij low bar. De stang moet immers boven het midden van de voet blijven tijdens de beweging.
- Je mag in geen geval de bar ondersteunen met je armen, laat staan hem omhoog duwen. Bij high bar ligt hij in feite op de traps, bij low bar is de ondersteuning wat minder stabiel en gebruik je je armen om hem tegen je rug te duwen. Je hoeft bij low bar je vingers dan ook niet om de bar te krullen. Ik duw zelf met de onderkant van de palm van mijn hand, dan kan ik nooit eronder zitten en dus alleen maar duwen.
- De bedoeling bij beide varianten is om stang, de achterkant van je rug en je armen in één vlak te brengen. Dan staat alles maximaal vast. Probeer maar eens met een zwaar gewicht hoeveel verschil het kan maken (alleen uitlopen is voldoende): beetje half spanning maken, en extreem. In het laatste geval voelt het gewicht lichter.

Marr, waarom kan ik je filmpje niet zien op pag. 26?

Had je post gezien, maar helaas niet genoeg tijd om a la minute te antwoorden. Paar dingen:

- Juist bij high bar squat zou je torso rechter moeten blijven dan bij low bar. De stang moet immers boven het midden van de voet blijven tijdens de beweging.
- Je mag in geen geval de bar ondersteunen met je armen, laat staan hem omhoog duwen. Bij high bar ligt hij in feite op de traps, bij low bar is de ondersteuning wat minder stabiel en gebruik je je armen om hem tegen je rug te duwen. Je hoeft bij low bar je vingers dan ook niet om de bar te krullen. Ik duw zelf met de onderkant van de palm van mijn hand, dan kan ik nooit eronder zitten en dus alleen maar duwen.
- De bedoeling bij beide varianten is om stang, de achterkant van je rug en je armen in één vlak te brengen. Dan staat alles maximaal vast. Probeer maar eens met een zwaar gewicht hoeveel verschil het kan maken (alleen uitlopen is voldoende): beetje half spanning maken, en extreem. In het laatste geval voelt het gewicht lichter.

- Mhhh bij mij lijkt het andersom te zijn :(
- Ik krul mijn handen wel degelijk om de bar. Wissel soms ook wel tussen low en high hoor moet ik zeggen.
Ik ga het advies van @Franskem ter harte nemen en even op de sportschool (door de eigenaar die heeft wel wat know how) mee laten kijken.
Is beter want dit schiet niet op. Ik geraak wel dieper, maar mijn techniek is nog niet je van het, zoals blijkt.
- Ga ik proberen, hier kan ik wel wat mee. Thanx !

Ben benieuwd of ze je op de sportschool kunnen adviseren op techniek.

Het houdt je in ieder geval bezig!

• Like
- Mhhh bij mij lijkt het andersom te zijn :(
- Ik krul mijn handen wel degelijk om de bar. Wissel soms ook wel tussen low en high hoor moet ik zeggen.
Ik ga het advies van @Franskem ter harte nemen en even op de sportschool (door de eigenaar die heeft wel wat know how) mee laten kijken.
Is beter want dit schiet niet op. Ik geraak wel dieper, maar mijn techniek is nog niet je van het, zoals blijkt.
- Ga ik proberen, hier kan ik wel wat mee. Thanx !

Ik neem aan dat je dit plaatje wel kent:

squats.jpg

Van links naar rechts: Front, high bar en low bar squat. Echt onmogelijk dat je high bar schuiner zou zijn dan low bar!

In de PL-sectie is er ook een videotopic voor form-kwesties. Zeer kundige mensen daar! Schuin van voren filmen is het beste volgens mij.

• Like
Ik neem aan dat je dit plaatje wel kent:

squats.jpg

Van links naar rechts: Front, high bar en low bar squat. Echt onmogelijk dat je high bar schuiner zou zijn dan low bar!

In de PL-sectie is er ook een videotopic voor form-kwesties. Zeer kundige mensen daar! Schuin van voren filmen is het beste volgens mij.

Okay, nou ja op dit plaatje afgaande is High Bar dan het beste voor mij. In elk geval lijkt me dat dat mijn techniek het meest goed gaat doen.
Maar ja zoals gezegd kan ik er zelf de vinger niet achter krijgen. Eind volgende week zit ik op 70 kg, plannen zijn om dan even een formcheck uit te laten voeren.
Zal ook wel even een video in de PL sectie plaatsen dan. Kijken wat daar uit gaat komen. Thanx iig.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Push

Incline Bench --- 50 kg x 11 / 9 / 7 --- (+2)
Flat Bench --- 55 kg x 11 / 8 / 6 / 5 --- (+2) --- pauze gevolgd door 70 kg x 2 x 2 en 65 kg x 2 en 1
Ohp press (staand) --- 40 kg (opgehoogd met 5 kg) x 8 / 7 / 5 en 35 kg x 6
Tri. extensions --- 25 kg x 10 / 6 --- (hier begon mijn triceps te sputteren / pijp leeg dus verlaagd) --- 20 kg x 8

Wat later afmakertje --- Chest Dips * Bw x 8 x 2

Voeding tot nu toe: Kcal's 2064 * E / V / K * 106 / 57 / 264
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zit momenteel in een surplus van +/- 350 Kcal en ik word gestaag sterker / Vp% lijkt niet op te lopen.
Wat gebalanceerd eten al wel niet doet.

Laatst bewerkt:
High en low bar techniek is niet wezenlijk anders. Gewoon je kont tussen je knieën laten zakken, althans dat is je cue :) De hoek van je torso gaat eigenlijk vanzelf, omdat je naar voren of naar achteren valt als de bar te ver van de lijn door middenvoet gaat. High bar kun je wel dieper, echt ass to the grass als je de mobiliteit hebt.

• Like
Gaat lekker met je training!
wel wat weinig vetten zo te zien. Maar een surplus hoeft echt niet altijd meteen vet% stijging te geven he!
Maar je merkt in ieder geval wel progressie in je training! :thumb:

• Like
  • Like
Chin Ups - Bw x 13 / 10 / 7 --- (+2)
Volgende W.O. ga ik verzwaren met 10 kg.

Bi. curl - 35 kg x 10 / 8 / 6

Voeding tot nu toe: Kcal's * 1312 --- E / V / K * 50 / 35 / 183
Kcal's en eiwitten nog wat aan de lagen kant, zometeen maar eens even eea opschroeven :D

Laatst bewerkt:
Vervolg Pull (gisteren)

Dumbell row --- 25 kg x 12 / 9 / 9 --- (+2)
Upright row --- 50 kg x 10 / 8
Pull ups --- Bw x 6 x 3

Voeding t/m nu toe: Kcal's 1557 * E / V / K * 79 / 42 / 204

Komende dagen rust (als ik dat kan :o). Ander prio's

Vervolg Pull (gisteren)

Dumbell row --- 25 kg x 12 / 9 / 9 --- (+2)
Upright row --- 50 kg x 10 / 8
Pull ups --- Bw x 6 x 3

Voeding t/m nu toe: Kcal's 1557 * E / V / K * 79 / 42 / 204

Komende dagen rust (als ik dat kan :o). Ander prio's

Blijf je met deze Kcal behoefte op gewicht? je eet niet zoveel :o

• Like
Terug
Naar boven