XXL Nutrition

Onderhoudslog Marc 45+

• Topic Starter Topic Starter
Blijf je met deze Kcal behoefte op gewicht? je eet niet zoveel :o

Blijf wel op gewicht ja, kom eigenlijk ook niet aan, dus mag idd ophogen.
Er is wel progressie in kracht.

Ik noteer telkens mijn Kcal's tot dan toe (misschien wat verwarrend), aan het einde van de dag zit ik +/- op 6 a 2700.
Behoefte is ongeveer 2300.

Blijf wel op gewicht ja, kom eigenlijk ook niet aan, dus mag idd ophogen.
Er is wel progressie in kracht.

Ik noteer telkens mijn Kcal's tot dan toe (misschien wat verwarrend), aan het einde van de dag zit ik +/- op 6 a 2700.

Haa ok ik dacht al 1500 is echt weinig 2700 klinkt beter
Energie en kracht zijn zeker positieve signalen, mooi zo!
Elk repje extra is ook progressie...

• Like
Waarderingen: Inb4
Dan misschien nog 100-200 kcal ophogen?

• Like
Voeding t/m nu toe: Kcal's 1557 * E / V / K * 79 / 42 / 204

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zoveel verandering in je fysiek met deze verhouding in voedingsstoffen.

Resp 316, 378, 816 kcal
Totaal 1507 kcal

Is dit wat je op een gemiddelde dag eet?

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet zoveel verandering in je fysiek met deze verhouding in voedingsstoffen.

Resp 316, 378, 816 kcal
Totaal 1507 kcal

Is dit wat je op een gemiddelde dag eet?

Eiwitten heb ik op een 1,6 a 1,7 gram per kg lichaamsgewicht staan.
Vetten op 0,8 tot 1 gram
Rest carbs.

Dit is een gemiddelde.

Enlighten me

Haha. Vreemde manier van in een topic omschrijven van wat je genuttigd hebt naar mijn idee (is idd erg verwarrend voor degene die niet álles volgt ;)), maar da's uiteraard aan jou.

't Is me duidelijk en zolang er progressie is gaat het goed toch! :thumbs:

• Like
Training van gisteren (Legs)

Squats --- 65 kg x 12 / 12 - koffie - 12 / 12
Leg curl (zittend) --- 70 kg x 13 / 11 / 8
Leg curl (liggend) --- 60 kg x 10 / 8 / 6
Calve raises --- 40 kg x 40 / 30 / 20
_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Vandaag (Push)

Incline bench --- 50 kg x 12 / 9 / 8 --- (+2 / ik kijk het nog een W.o. af dan ga ik met 5 kg verhogen)
Flat Bench --- 55 kg x 10 / 6 --- 50 kg x 7 / 6 / 5 --- kwartiertje rust en 60 x 5 --- (dit ging zwaar kut / denk erover om de flat voor de incline te gaan gooien :mad:)
Ohp staand --- 40 kg x 9 / 7 / 5 --- (+1)

Pauze

Chest dips --- Bw x 8 / 5 / 4
Tri ext --- 25 kg x 10 / 6 en 20 kg x 8 --- (exact hetzelfde als vorige W.o.)
________________________________________________________________________________________________________________________________________

Denk dat ik meer moet gaan eten. Progressie is er nog wel wat (niet op alle onderdelen) maar lijkt wat te stagneren.

Je gaat nog steeds vooruit toch! Dus dat is een pluspunt!
Je gaf aan dat je gewicht stabiel blijft. Dus misschien toch een klein stapje verhogen met je voeding. Terug kan je altijd nog ;)

Je kan altijd een keer omwisselen in volgorde met je training. Soms kan dat in ene weer een stapje progressie geven. Gewoon proberen!

• Like
Misschien tijd voor een weekje deload?

• Like
Misschien tijd voor een weekje deload?

Ja het zou kunnen dat dat me wat brengt.
Hoewel ik een week of 2,5 geleden nog in Turkije zat (daar ook wel wat getraind trouwens).

Deloaden heb ik tot nu toe eigenlijk nooit aan gedaan.
Heb je er goede ervaringen mee ?

Ja het zou kunnen dat dat me wat brengt.
Hoewel ik een week of 2,5 geleden nog in Turkije zat (daar ook wel wat getraind trouwens).

Deloaden heb ik tot nu toe eigenlijk nooit aan gedaan.
Heb je er goede ervaringen mee ?

je kunt beter ipv deloaden als je vastloopt, deload VOOR je vastloopt
als je geplande deloads in je schema steekt zul je veel langer progresseren
je CNS en je spierweefsel moet kunnen bekomen van zulk geweld, en als ze daar nooit de tijd voor krijgen gaan ze je op een gegeven moment niet toelaten om zelfs 60% van je 1rm te liften.

zolang je maar onthoudt dat een verhoging van intensiteit (gewicht) gepaard MOET gaan met een daling van volume (reps/sets) anders ben je gewoon elke week een PR attempt aan het proberen en dat loopt zelden goed af

dus probeer bv iets van
week 1 5x5 80%
week 2 4x4 85%
week 3 3x3 90%
week 4 6x6 70%
week 5 5x5 82.5%
etc... (percentages zijn indicatief, zal ongeveer (!) rond die percentages liggen irl)

Bron: GUTS forever

• Like
je kunt beter ipv deloaden als je vastloopt, deload VOOR je vastloopt
als je geplande deloads in je schema steekt zul je veel langer progresseren
je CNS en je spierweefsel moet kunnen bekomen van zulk geweld, en als ze daar nooit de tijd voor krijgen gaan ze je op een gegeven moment niet toelaten om zelfs 60% van je 1rm te liften.

zolang je maar onthoudt dat een verhoging van intensiteit (gewicht) gepaard MOET gaan met een daling van volume (reps/sets) anders ben je gewoon elke week een PR attempt aan het proberen en dat loopt zelden goed af

dus probeer bv iets van
week 1 5x5 80%
week 2 4x4 85%
week 3 3x3 90%
week 4 6x6 70%
week 5 5x5 82.5%
etc... (percentages zijn indicatief, zal ongeveer (!) rond die percentages liggen irl)

Bron: GUTS forever

Hmmmh dank je, zal dan maar eens even een deload-weekje inlassen. Zal zeker geen kwaad kunnen.

Thanx voor het advies / de percentages.
Wat dat betreft wil ik het volume zo nu en dan nog wel eens tot in het overdrevenen opschroeven. :o

Die koffie tussen de squats door, epic! xD
hoelang ben je nu met die schema bezig als ik vragen mag?

• Like
Hmmmh dank je, zal dan maar eens even een deload-weekje inlassen. Zal zeker geen kwaad kunnen.

Thanx voor het advies / de percentages.
Wat dat betreft wil ik het volume zo nu en dan nog wel eens tot in het overdrevenen opschroeven. :o

Het gaat toch om het tonnage, zeker iets om rekening mee te houden
Bekijk het tonnage van die prof. schema's maar, meestal n "lichte" verhoging . Max RPE 8(9)
Standaard deload is geen luxe....doen dus
Een plateau gaat je (te)veel tijd en stress opleveren.

• Like
Die koffie tussen de squats door, epic! xD
hoelang ben je nu met die schema bezig als ik vragen mag?

Ik zal nu een 3+ jaar trainen. Hoe lang dit schema weet ik eigenlijk niet exact. Ik log ook niet altijd.
Heb UB/LB gedaan, 5 x 5 en nu PPL. Ik vlieg in elk geval niet van schema naar schema, dit bevalt me goed.

Koffie.......tja omdat het kan. Soms makkelijk, ook om energie wat efficiënter te verdelen.
Hoop nog wel wat te gainen iig dit jaar.

Ik vind daar niet veel epic aan, tussen oefeningen door ok maar niet tussen setjes door.

Nou ja tussen de setjes door zal niet het verstandigste zijn, geloof trouwens ook niet dat het kwaad kan.
Het helpt me wel om energie wat efficiënter te verdelen.

Het gaat toch om het tonnage, zeker iets om rekening mee te houden
Bekijk het tonnage van die prof. schema's maar, meestal n "lichte" verhoging . Max RPE 8(9)
Standaard deload is geen luxe....doen dus
Een plateau gaat je (te)veel tijd en stress opleveren.

Yep gaat vanaf vandaag in. Ik wilde eigenlijk nog een Pull erachter aan plakken. Maar soms ben ik wat te gedreven.
Thanx

Terug
Naar boven