Fitness Seller

Onderhoudslog Marc 45+

Dedication is alles en dat heb je zeker.
Voor mij is het weekend juist beter om wel wat te doen. Ben dan veel minder moe en kan op de ochtend trainen. Dan ben ik toch op mijn best. Maar goed.. morgen weer yoga.. rust doet wonderen. :)

Enjoy de spierpijn. :D

• Topic Starter Topic Starter
Workout B

Squat 5x5x60 kg (Ging niet slecht, 2 of 3x iets te ver naar voren hangen, maar ik kan tot nu toe aardig corrigeren)
Militairy press 5x5x32,5
Dead lift 1x9x70 kg (ik lift niet meer met een Hex Bar, maar met normale barbell)

Pull ups BW 3x8 reps + 4 reps met 7,5 kg extra
Chin ups BW 2x8 reps + 5 reps met 7,5 kg extra (armen waren inmiddels enigszins verzuurd)
Barbell curls 7x34 kg vervolgens 29 kg (8/5 en 4 reps)

Gaat de goede kant op, Militairy press en Dead lift zit zeker nog rek in.
Binnenkort wat schijven bij kopen.

Workout B

Squat 5x5x60 kg (Ging niet slecht, 2 of 3x iets te ver naar voren hangen, maar ik kan tot nu toe aardig corrigeren)
Militairy press 5x5x32,5
Dead lift 1x9x70 kg (ik lift niet meer met een Hex Bar, maar met normale barbell)

Pull ups BW 3x8 reps + 4 reps met 7,5 kg extra
Chin ups BW 2x8 reps + 5 reps met 7,5 kg extra (armen waren inmiddels enigszins verzuurd)
Barbell curls 7x34 kg vervolgens 29 kg (8/5 en 4 reps)

Gaat de goede kant op, Militairy press en Dead lift zit zeker nog rek in.
Binnenkort wat schijven bij kopen.

Ziet er weer uit als een lekkere training!
MP en DL zit dus nog wel vooruitgang op te komen! Moet goed gaan.
Merk je echt verschil met Hex bar en normale BB?
Ik vond hex bar meer richting een combi van DL en squatten gaan...

+1
Beetje lol hebben in hetgeen je doet, nette training toch!

Nou ja, netjes....netjes.Bedankt voor het compliment in elk geval.
Het is een begin :D, mij streven ligt wel wat hoger.
Maar goed ik ga ook alles op alles zetten om dat te behalen.

Ik heb er iig wel lol in ja, ik kijk altijd weer uit naar de volgende training.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:25 ----------

Ziet er weer uit als een lekkere training!
MP en DL zit dus nog wel vooruitgang op te komen! Moet goed gaan.
Merk je echt verschil met Hex bar en normale BB?
Ik vond hex bar meer richting een combi van DL en squatten gaan...

Ik merk wel verschil ja tussen een Hex Bar of BB, met de Hex Bar kun je zwaarder tillen en ontzie je wat meer de onderrug. Het voelde voor mij wel aan als een echte DL. Misschien gaat de vergelijking push / pull hier op.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

Workout A

Squat 5x5x62,5 kg (bijna faillure de laatste 2 sets, dit ga ik even terugkoppelen want de aankomende workout ga ik niet trekken, dus waarschijnlijk 10% eraf en weer voort).
Bench Pr 5x5x50 kg
BB row 5x5x42,5 kg (goed de schouders naar elkaar toe trekken, dit gaat goed).

Dips BW 8 / 6 / 5 / 4 (4 reps meer als de vorige workout A, hopelijk geen momentopname :)
Tri extension 4x13 kg / 4x12 kg / 6 en 7x10 kg

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Na overleg word het dus geen 10% er af, maar gewoon doorzetten.
Dat gaan we dan doen.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Ik ga voorlopig verder in de sportschool ivm kooi met safety bars.

Laatst bewerkt:
leuke trainingen, hoeveel trainingsdagen hanteer je?

ik denk dat ik na mijn wedstrijd ook voornamelijk compounds ga beuken, wat meer focus leggen op kracht.

• Like
Waarderingen: Inb4
leuke trainingen, hoeveel trainingsdagen hanteer je?

ik denk dat ik na mijn wedstrijd ook voornamelijk compounds ga beuken, wat meer focus leggen op kracht.

Dank je.

Ja ik vind het achteraf ook leuke trainingen, van te voren had ik er mijn twijfels nog wel bij.
Ma / wo / vrij - A / B / A - ma / wo / vrij - B / A / B

Meer rust als ik gewend was, ga later over op UB/LB of split. Afhankelijk van de vorm / niveau

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

Kracht heb je al genoeg by the way, maar ja je zult er ongetwijfeld sterker van worden.
En het is weer eens wat anders natuurlijk.

Inderdaad een lekker schema. Ik pak ook veel compounds nu. Kort trainen maar wel intensief en het bevalt me goed.
Ziet er weer lekker uit!

Inderdaad een lekker schema. Ik pak ook veel compounds nu. Kort trainen maar wel intensief en het bevalt me goed.
Ziet er weer lekker uit!

Tja, Eleiko zei het me ook al (geruime tijd geleden) "je moet je gaan richten op compounds". Tja........hij had gelijk. :D

Workout B (gisteren 18-09-15 / in de sportschool)

Squats 5x5x65 kg Tegen de verwachting in, geen faillure. (Nu a.s. maandag, zeer benieuwd....... :o)
Militairy Press 5x5x35
Dead lift 1x10x75

Preacher curls 32,5 kg 10 / 7 / 5 reps - 30 kg 6 reps

Thuis

Chin ups Bw + 7,5 kg extra 7 en 5 - alleen BW 7 en 6
Pull ups Bw + 7,5 kg extra 5 en 3 - alleen BW 7 en 4

Hahaha.. dat zei Eleiko ook al tegen mij. ;)
Maar degene die me helpt met voeding en hormoonproblemen zei dat ook al.

Lekker getraind!

Ik kom hier ook maar eens kijken!

• Like
Ja ! Hier krijg ik een kick van, kracht groeit gestaag ! :D
Voorheen zat ik met 60 kg Squatten op een plateau (Mentaal werd me van de week vriendelijk ingefluisterd) en inderdaad.
62,5 kg ging maar werd moeilijker, 65 kg dacht ik dat ga ik niet halen (dat ging net), nu na het weekend (flink gegeten ook) 67,5 kg zonder al te veel problemen.
In elk geval zo dat ik zoiets heb van 70 kg ga ik ook wel halen. Hier word ik blij van, ook op mijn andere lifts word ik sterker (I feel it in my bones).

Workout A (sportschool)

Squats 5x5x67,5 kg
Bench P 5x5x52,5 kg (langzaam laten zakken explosief uitstoten)
BB row 5x5x45 (goed squeezen)

Thuis

Dips BW 8 / 6 / 5 / 4 / 3 (ook hier sterker aan het worden)
Tri extension 4x13 kg / 6x12 kg / 7 en 5x10 kg

Nice die vooruitgang op BP! Die 70 kg gaat je lukken!
lekker gevoel als je sterker wordt he! :D geniet ervan! Het geeft alleen maar meer energie om nog verder te knallen!

• Like
Als je hoofd(gedachten), training, motivatie, etc... allemaal op dezelfde plaats vallen ben je tot Heul Veul in staat.
Mooie training man!!

• Like
Lekker man dat je kracht aan het toenemen is. Ik ben benieuwd naar je improvements de komende periode :thumbs:

• Like
Workout B (sportschool)

Squats 5x5x70 kg (gaat super)
Militairy press 5x5x37,5 kg
Dead lift 1x10x80 kg

Chin ups BW 9 / 6 / 6 / 4
Preacher curls 32,5 kg 10 / 6 / 4 / 2

Thuis

Weighted chin ups (7,5 kg extra) 7 / 4 / 3
Pull ups BW 5 / 3 (armen waren inmiddels verzuurd)
_________________________________________________________________________________________________________________

Taille neemt niet tot nauwelijks toe, kracht gaat vooruit, gewicht loopt langzaam op, gunstig dus ivm VP%
Ik eet toch dagelijks 300 / 500 Kcal (zo goed als clean / soms wat Chocomel) boven onderhoud, ben nu in 4 weken een halve kilo aan gekomen.
Super dus, misschien cal-inname ietwat verhogen (puntje voor overleg).

:D

Je gaat goed! Taille gelijk en toch gainen en sterker worden. :thumb:

Je zou eens kunnen proberen om wat hoger te gaan zitten. Je kan altijd het stapje terug ook weer maken. ;)

Mooie training!

Goed om te lezen dat je steeds sterker wordt! Wat zijn eigenlijk je doelen qua kracht, of is dat al een keer gevraagd?

Dat kan best wel wat dieper man. Je raakt parallel niet eens. Je knieën ook beter naar buiten duwen. Je benen wiebelen veel te hard ;)

Terug
Naar boven