AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van mening dat als blijkt dat je ergens tekort schiet, je moet zorgen dat dit verbetert met desnoods doelgerichte oefeningen. Als je drie vingers mist of in jouw geval wellicht noodzakelijk dan is respectievelijk straps of een belt gebruiken okay, maar anders is het imo een no go. Ik lees op het forum dat er bv bij een deadlift met 100 kg straps worden gebruikt :), maar goed ieder z'n meug.

Tuurlijk. Maar als ik 200 aan kan maar mijn grip niet, dan pak ik mooi straps. Waarom reps laten liggen... Hiernaast kan je natuurlijk gripoefeningen blijven doen.. maar ik zou mezelf zeker niet gaan beperken.

Workout B

Squat 5x5x55 kg
OHP 5x5x30 kg
DL 1x8x65 kg

Pull ups Bw
7/7/7 + 3 met 7,5 kg extra

Chin ups Bw
8/8/8

B curls (Dumbell) 12,5 kg
10/8/7

1e set Squats met schijven onder mijn hakken geprobeerd, hier had ik geen fijn gevoel bij (dus er onderuit).
Het ging nu wel beter, ik nader faillure wel. Ik schat nog een paar workouts in dan zal ik wel vast lopen.
Misschien moet ik langere pauzes in gaan lassen.

ja als je maar 1 minuut rust tussen de sets kan je hier nog kracht uit halen.

Ik rust nu idd 1 minuutje, vind je 1,5 tot 2 min te lang ?
Thnx voor reactie by the way

Je traint nu meer voor kracht dan kan je wel wat langer rusten dan 1 minuut.
1,5 tot 2 minuten kan je eens uitproberen. Sommigen rusten tot wel 4 of meer minuten tussen elke set.

Je traint nu meer voor kracht dan kan je wel wat langer rusten dan 1 minuut. 1,5 tot 2 minuten kan je eens uitproberen. Sommigen rusten tot wel 4 of meer minuten tussen elke set.

Hmmmh 4 minuten vind ik wel erg lang. Ik zal eens overleggen>
Op zich is mijn doel niet alleen kracht (ook massa), maar ik heb een slechte basis (onderstel).
Vandaar :p, deze kanttekening even omdat ik weet dat je geen fan bent van 5x5

Thnx voor comment

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Thnx, ga ik even lezen.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

Duidelijk, ook wel voor de hand liggend eigenlijk.

Wat meer rust kan idd geen kwaad.
Doe het zelf nu ook.. wat langer rust en dan kan je net wat zwaarder gaan.

Maar lekker getraind.

Ik rust nu idd 1 minuutje, vind je 1,5 tot 2 min te lang ? Thnx voor reactie by the way

nee tuurlijk niet, bij hele zware sets rust ik soms wel 4 minuten.

---------- Toegevoegd om 05:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:10 ----------

Hmmmh 4 minuten vind ik wel erg lang. Ik zal eens overleggen> Op zich is mijn doel niet alleen kracht (ook massa), maar ik heb een slechte basis (onderstel). Vandaar :p, deze kanttekening even omdat ik weet dat je geen fan bent van 5x5 Thnx voor comment ---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ---------- Thnx, ga ik even lezen. ---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ---------- Duidelijk, ook wel voor de hand liggend eigenlijk.

Meer reps > meer kg's > meer progressie ;) In mijn opinie wint het gewicht aan de barbell het van intensiteit.

nee tuurlijk niet, bij hele zware sets rust ik soms wel 4 minuten.

---------- Toegevoegd om 05:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:10 ----------

Meer reps > meer kg's > meer progressie ;) In mijn opinie wint het gewicht aan de barbell het van intensiteit.

Je vergeet dat de juiste vorm prioriteit heeft en met de focus op de excentrische beweging is gewicht aan de barbell dus van minder belang.

nee tuurlijk niet, bij hele zware sets rust ik soms wel 4 minuten. ---------- Toegevoegd om 05:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:10 ---------- Meer reps > meer kg's > meer progressie ;) In mijn opinie wint het gewicht aan de barbell het van intensiteit.

Okay duidelijk wat betreft het 1e punt
Thanx

---------- Toegevoegd om 07:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:18 ----------

Je vergeet dat de juiste vorm prioriteit heeft en met de focus op de excentrische beweging is gewicht aan de barbell dus van minder belang.

Dat heeft idd wel mijn prioriteit de juiste vorm, als mijn vorm eronder gaat lijden, dan ga ik in overleg 10% verlagen. Maar goed het ging afgelopen keer eigenlijk beter, dus dat is positief.

Natuurlijk streef ik naar zoveel mogelijk gewicht / kracht.
hoewel ik het op den duur ook wel mooi vind. Dus een fysiek 77 a 78 kg (1.75 mtr) bij 10% vind ik prima.

Okay duidelijk wat betreft het 1e punt
Thanx

---------- Toegevoegd om 07:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:18 ----------

Dat heeft idd wel mijn prioriteit de juiste vorm, als mijn vorm eronder gaat lijden, dan ga ik in overleg 10% verlagen. Maar goed het ging afgelopen keer eigenlijk beter, dus dat is positief.

Natuurlijk streef ik naar zoveel mogelijk gewicht / kracht.
hoewel ik het op den duur ook wel mooi vind. Dus een fysiek 77 a 78 kg (1.75 mtr) bij 10% vind ik prima.

Haha, 78 kg met 10% bij 175cm is voor de gemiddelde (jong volwassen) man meer dan prima. Blijf hopen ;)

Ik mis helemaal niets, jij bent incompleet met je aanbeveling ;)

haha, ik zal mijzelf even toelichten.

Mijn punt is: Het is effectiever om meer rust te nemen tussen de setjes, waardoor je meer reps kunt pakken. Ipv snel de setjes achter elkaar te doen, wat ten koste gaat van het gewicht wat je verzet.
Je gaat toch ook niet continue dropsetjes doen?

Vorm en excentrische beweging zijn punten waar het niet over hebben gehad. Ik snap niet zo goed waarom je dit erbij betrekt.

Misschien omdat vorm en excentrische beweging prio zijn en ik dacht dat je dat over het hoofd had gezien, slechts een goedbedoelde tip.

En voor een jong volwassene is jouw doel nauwelijks haalbaar, laat staan voor een ouwe bok als jij, dat wil ik ermee zeggen;)

Terug
Naar boven