XXL Nutrition

Onderhoudslog Marc 45+

• Topic Starter Topic Starter
jonkie Marr? :p
Ach trainen houd je sowieso jong toch?

Sowieso, ik vaar er wel bij.

---------- Toegevoegd om 12:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

Misschien omdat vorm en excentrische beweging prio zijn en ik dacht dat je dat over het hoofd had gezien, slechts een goedbedoelde tip.

En voor een jong volwassene is jouw doel nauwelijks haalbaar, laat staan voor een ouwe bok als jij, dat wil ik ermee zeggen;)

Jij hebt de gave van bemoediging zeker ? (:p)

Ik geloof eerlijk gezegd dat ik nog een heel eind kan komen, ik denk dat het veel te maken heeft met mindset. Ik ben nog jong van geest. Heb nog een goede conditie, loop nog even hard als een 18-jarige.

Tja :D

Jij hebt de gave van bemoediging zeker ? (:p)

Heb lang in sprookjes geloofd, maar na 35 jaar (sport) ben ik er inmiddels wel achter hoe de vork in de steel zit ;)

En iets doen is beter dan niets doen. Met de juiste focus zal je absoluut progressie boeken, maar hou het wel realistisch...

Heb lang in sprookjes geloofd, maar na 35 jaar (sport) ben ik er inmiddels wel achter hoe de vork in de steel zit ;)

En iets doen is beter dan niets doen. Met de juiste focus zal je absoluut progressie boeken, maar hou het wel realistisch...

Ik zal het wat afzwakken, 76 kg 12 a13% dat moet (naturel) op mijn leeftijd toch wel haalbaar zijn.
Maar vja de tijd zal het leren, ik bkijf iig trainen.

Jij ? Train je nog vaak ?

Doel is wel haalbaar maar is hard werken.
Ga je ws niet redden met 4 minuten rust tussen alle sets. Is mijn mening / idee.

Workout B

Squat 5x5x55 kg
OHP 5x5x30 kg
DL 1x8x65 kg

Pull ups Bw
7/7/7 + 3 met 7,5 kg extra

Chin ups Bw
8/8/8

B curls (Dumbell) 12,5 kg
10/8/7

1e set Squats met schijven onder mijn hakken geprobeerd, hier had ik geen fijn gevoel bij (dus er onderuit).
Het ging nu wel beter, ik nader faillure wel. Ik schat nog een paar workouts in dan zal ik wel vast lopen.
Misschien moet ik langere pauzes in gaan lassen.

Merkwaardig bij mij gaan de pullups slechter dan de chinups... jij doet bij je pullups er extra kg bij...
(ik kan zelfs nog geen pull ups maar wel chin ups) Doe ze met zo'n machine idp. rond de 60 kg.

Straffe kost dus. keep going

Ik zal het wat afzwakken, 76 kg 12 a13% dat moet (naturel) op mijn leeftijd toch wel haalbaar zijn.
Maar vja de tijd zal het leren, ik bkijf iig trainen.

Jij, train jij nog vaak?

Wat Martin schrijft, doel is realistisch, maar vergt wel focus en toewijding want is niet zomaar even haalbaar.

Ik zou ook meer richten op trainen voor hypertrofie dan voor kracht.

Ik train om de dag, alleen is mijn doel veranderd. Niet meer groter of sterker, maar simpelweg vitaal blijven (en ik vind het trainen 'an sich' heerlijk)

Doel is wel haalbaar maar is hard werken.
Ga je ws niet redden met 4 minuten rust tussen alle sets. Is mijn mening / idee.

Nee maar 4 min tussen alle sets ga ik sowieso niet doen, hooguit 2 min.
Als ik dan faal, dan zit ik wat mij betreft op dat moment gewoon aan mijn plafond.

Hard werken ligt me wel, ik zet gewoon alles op alles :D

---------- Toegevoegd om 07:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:32 ----------

Merkwaardig bij mij gaan de pullups slechter dan de chinups... jij doet bij je pullups er extra kg bij...
(ik kan zelfs nog geen pull ups maar wel chin ups) Doe ze met zo'n machine idp. rond de 60 kg.

Straffe kost dus. keep going

Tja ieder heeft zijn sterkere en zwakkere punten.
Wat jij squat heb ik tot nu toe ook niet gesquat.

Maar ja gewoon oefenen, ik ben begonnen aan een deurkozijn met een krukje om het wat lichter te maken.
Ik heb nu een pull up bar, vaak als ik er langs kom pak ik er even snel 10, ik vermoed dat dat ook wel helpt.

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:35 ----------

Wat Martin schrijft, doel is realistisch, maar vergt wel focus en toewijding want is niet zomaar even haalbaar.

Ik zou ook meer richten op trainen voor hypertrofie dan voor kracht.

Ik train om de dag, alleen is mijn doel veranderd. Niet meer groter of sterker, maar simpelweg vitaal blijven (en ik vind het trainen 'an sich' heerlijk)

Tja ik ga er in elk geval uithalen wat er in zit, op een gegeven moment zal ik het ook gewoon proberen te onderhouden. Logisch dat op een gegeven moment je doelstellingen veranderen. Vorige week was ik met de kinders in het zwembad en dan zie ik mannen van mijn leeftijd die gewoon echt super vadsig zijn, dat wiul ik ver van mijn bed houden.

Maarre respect hoor voor jou, evenals voor Martinnoppert

Hard werken loont nog altijd, daar zijn wij oudjes ook mee groot geworden toch?

@ Martin, ik blijf ook geen 5x5 doen hoor.
Vermoedelijk ga ik met een half jaar (of heel jaar) over stappen op UB/LB

---------- Toegevoegd om 07:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------

Hard werken loont nog altijd, daar zijn wij oudjes ook mee groot geworden toch?

Zo is het, ik denk wel eens dat dat een eigenschap is die steeds minder in deze generatie voorkomt.
Zo meteen next work out.

De liever lui dan moe generatie.

Succes Marc, en 't belangrijkste: hou lol in je training!

De liever lui dan moe generatie.

Helaas over het algemeen wel ja.

---------- Toegevoegd om 10:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Succes Marc, en 't belangrijkste: hou lol in je training!

Thanx, komt goed

---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------

Workout A

Squat 5x5x57,5 kg (wordt zwaarder)
Bench press 5x5x47,5 kg
Barbell row 5x5x40 kg

Dips Bw 7/5/4/3
Tri extension 5x13 kg / 6x12 kg / 8x10 kg / 5x10 kg

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

Linksonder in mijn buik zit een transplantaat vandaar de verdikking.

---------- Toegevoegd om 11:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Ook maar even de benen erop / leuk vergelijkingsmateriaal voor over een jaar.

Symmetrie is ver te zoeken.

Laatst bewerkt:
Nee maar 4 min tussen alle sets ga ik sowieso niet doen, hooguit 2 min.
Als ik dan faal, dan zit ik wat mij betreft op dat moment gewoon aan mijn plafond.

Hard werken ligt me wel, ik zet gewoon alles op alles :D

---------- Toegevoegd om 07:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:32 ----------

Tja ieder heeft zijn sterkere en zwakkere punten.
Wat jij squat heb ik tot nu toe ook niet gesquat.

Maar ja gewoon oefenen, ik ben begonnen aan een deurkozijn met een krukje om het wat lichter te maken.
Ik heb nu een pull up bar, vaak als ik er langs kom pak ik er even snel 10, ik vermoed dat dat ook wel helpt.

---------- Toegevoegd om 07:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:35 ----------

Tja ik ga er in elk geval uithalen wat er in zit, op een gegeven moment zal ik het ook gewoon proberen te onderhouden. Logisch dat op een gegeven moment je doelstellingen veranderen. Vorige week was ik met de kinders in het zwembad en dan zie ik mannen van mijn leeftijd die gewoon echt super vadsig zijn, dat wiul ik ver van mijn bed houden.

Maarre respect hoor voor jou, evenals voor Martinnoppert
Mooi is dat ff 10 :) haha blijven gaan. Alvast erg goede motivatie.

.

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

By the way, de foto's zijn 3 weken geleden (koud) genomen.
Ik ben benieuwd hoe hoog jullie mijn VP% inschatten.

Nogmaals de bult links onderin mijn buik wordt veroorzaakt door een transplantaat.
Gewicht ligt nu 3 a 400 gram hoger, taille is nog hetzelfde.

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Thanx Uncle Outlaw

Nice pics en vooral mooie rug en schouders!
enne.. leeftijd zegt niet veel. Dedication zegt alles. ;)
Het duurt alleen allemaal wat langer als je ouder bent. Maar so what. We blijven bezig toch? :)

Best netjes hoor.Zag van de zomer weer genoeg gasten op t strand,half zo oud als ons, die er een stuk minder
goed uitzagen.
Keep it up !

Dit is volgens mij ergens tussen de 12 en 15 toch ? Is prima zo gemiddeld zou je er zo moeten uitzien. :)

Helaas is dat het gemiddelde in onze streken niet. :p

Ziet er goed uit Marc, je hebt de mazzel dat je niet op 'dieet' hoeft. Vetpercentage lijkt me prima, massa pakken is al wat nodig is!

idd ziet er prima uit. Veel jonkies en oudjes die er slechter uit zien en zelfs die al een paar jaar trainen.
Je basis is dus prima. Lekker massa bouwen en je doelen liggen vlot binnen handbereik.

Nice pics en vooral mooie rug en schouders!
enne.. leeftijd zegt niet veel. Dedication zegt alles. ;)
Het duurt alleen allemaal wat langer als je ouder bent. Maar so what. We blijven bezig toch? :)

Dank je Marina, toewijding is de sleutel.
Het weekend geen workouts, dat bevalt me maar niets.
Maar ja......als ik wel weer aan de gang ga vandaag of morgen ga ik mezelf waarschijnlijk in de vingers snijden.

By the way ik voel mijn quads wel hoor :p

---------- Toegevoegd om 06:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:46 ----------

Best netjes hoor.Zag van de zomer weer genoeg gasten op t strand,half zo oud als ons, die er een stuk minder
goed uitzagen.
Keep it up !

Thanx Braunschweiger, tja dat houd ik me ook maar voor ogen.
Hoewel jij er beter voor staat (je zult ook wel een stukkie langer trainen), streef voor mij.

---------- Toegevoegd om 06:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------

Dit is volgens mij ergens tussen de 12 en 15 toch ? Is prima zo gemiddeld zou je er zo moeten uitzien. :)

Helaas is dat het gemiddelde in onze streken niet. :p

Mwahh, ik denk zelf eerder aan 15 a 16% uncle Outlaw.
Dit is bij normale uitademing.

---------- Toegevoegd om 06:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:54 ----------

Ziet er goed uit Marc, je hebt de mazzel dat je niet op 'dieet' hoeft. Vetpercentage lijkt me prima, massa pakken is al wat nodig is!

Dank je Eleiko, massa pakken daar ga ik voor.

---------- Toegevoegd om 06:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:55 ----------

idd ziet er prima uit. Veel jonkies en oudjes die er slechter uit zien en zelfs die al een paar jaar trainen.
Je basis is dus prima. Lekker massa bouwen en je doelen liggen vlot binnen handbereik.

Dank je voor de bemoediging Martin, vlot binnen handbereik dat zou mooi zijn.

Terug
Naar boven